I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?
Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till ege... Visa mer
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?
Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad.
Socialtjänsten i Söder är indelad i fyra enheter med olika uppdrag och fokusområden: barn och familj, vuxna (missbruk och hemlöshet) samt ekonomiskt bistånd. Vi är stolta över våra medarbetares kunskap, professionalitet och engagemang och vi chefer jobbar aktivt med att försöka skapa en kultur som tillåter våra medarbetare utvecklas i en god arbetsmiljö.
Vi söker nu en familjehemssekreterare till enheten barn och familj. Hos oss erbjuds du en arbetsplats som kännetecknas av god stämning, bra sammanhållning och att vi som kollegor stöttar varandra. Idag är vi mycket stolta över vår verksamhet och det vi åstadkommer. Du erbjuds även introduktion, intern och extern handledning, metodutveckling, friskvårdsbidrag, flexibel arbetstid och möjlighet till semesterväxling. Vill Du också vara med och göra skillnad för barnen och familjerna i vårt område?
ARBETSUPPGIFTER
Som familjehemssekreterare arbetar du med en hög grad av självständighet inom ramen för gällande lagstiftning, riktlinjer och praxis. Samtidigt har du alltid nära till din chef, förste socialsekreterare och dina kollegor för att få professionellt stöd i ditt arbete.
Dina främsta arbetsuppgifter är att rekrytera, utreda och handleda familjehem samt jourhem. I tjänsten finns både långvariga kontakter med familjehem men även korta kontakter i akuta situationer med både enskilda individer och samverkansparter. Då vår verksamhet är under ständig utveckling kan tjänsten på sikt komma att förändras och utvecklas.
I din tjänst ingår även att, tillsammans med dina kollegor, arbeta med att utveckla metoder och arbetssätt med inriktning mot kvalitetsstyrning och MI. I ditt arbete samverkar du också aktivt med interna och externa aktörer vad det gäller att utveckla och utföra ett professionellt socialt arbete.
KVALIFIKATIONER
Socionomexamen och minst 3 års erfarenhet av socialt arbete. Arbetet kräver även mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Erfarenhet av socialt arbete avseende barn och unga, BBIC, MI, Procapita samt Kälvesten intervjumetod är meriterande. Även kunskaper i fler språk än svenska ser vi som ett plus. B-körkort och körvana är ett krav.
Då du kommer att arbeta med såväl akut problematik som långsiktiga mål krävs ett flexibelt förhållningssätt och en god förmåga att organisera och prioritera dina arbetsuppgifter.
Arbetsuppgifterna ofta är av komplex karaktär vilket kräver en god analytisk problemlösande förmåga. Arbetet kräver också att du har en personlig mognad och stabilitet i din person som innebär att du kan förstå och sätta dig in i någon annans perspektiv samtidigt som du bibehåller din professionalitet.
Då du samverkar och samarbetar mycket både internt och externt är det viktigt det att du är tydlig och har en god kommunikativ förmåga. Vår verksamhet styrs i hög grad utifrån aktuellt behov vilket kräver en hög grad av tillgänglighet och flexibilitet i ditt sätt att arbeta.
ÖVRIGT
På grund av semester skiftar kontaktpersoner under annonseringsperioden:
Vecka 28 Hanna Brynte 040-345308
Vecka 29 Lena Jeppsson 040-342771
Vecka 30 Maria Olin 0733-03 63 36
Vecka 31 Jennie Björkén 040-345337
Vill du jobba på en arbetsplats med hög kompetens, ett bra arbetsklimat och med stort engagemang? Tveka inte att söka! Vi erbjuder dig ett intressant och stimulerande arbete där du får möjlighet att bidra med din kompetens. Som anställd inom Malmö Stad erbjuds du även flextid, extern handledning, läsdagar samt friskvårdsbidrag.
Vid anställningsintervju vill vi att du visar examensbevis från socionomutbildning. Sökande som erbjuds anställning är skyldig att lämna registerutdrag ur belastningsregister. Sökande som inte lämnat eller uppvisat giltigt registerutdrag kommer inte anställas.
Vi kan komma att påbörja urvalsarbetet under ansökningstiden och intervjuer kan komma att ske löpande.
Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Det innebär att vi inte behandlar din jobbansökan konfidentiellt. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med media-säljare, rekryteringssajter och liknande.
Malmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anger i annonsen.
Visa mindre