Om företaget
Bona är ett drygt hundraårigt familjeägt företag grundat 1919. Idag är de en global koncern med koncernledning i Malmö, dotterbolag i 17 länder och fabriker i Malmö, Tyskland och USA. De är aktiva i mer än 80 länder och de omsätter över 4 miljarder kronor. I Malmö är de totalt 160 medarbetare, och internationellt drygt 700.
Bona lägger ner sin själ i att ta fram det bästa i världens alla golv. De har ett komplett produktsystem för golvets h... Visa mer
Om företaget
Bona är ett drygt hundraårigt familjeägt företag grundat 1919. Idag är de en global koncern med koncernledning i Malmö, dotterbolag i 17 länder och fabriker i Malmö, Tyskland och USA. De är aktiva i mer än 80 länder och de omsätter över 4 miljarder kronor. I Malmö är de totalt 160 medarbetare, och internationellt drygt 700.
Bona lägger ner sin själ i att ta fram det bästa i världens alla golv. De har ett komplett produktsystem för golvets hela livslängd, från installation till underhåll, rengöring och renovering. De utvecklar och tillverkar lacker, limmer, oljor, rengöringsprodukter och slipmaskiner. Deras produkter säljs till såväl hantverkare och parkettfabriker som direkt till konsumenter.
Genom sina värderingar passion, performance och pioneering bygger de sitt samarbete med affärspartners, kunder och medarbetare. Bona har ett starkt fokus på säkerhet, hälsa, miljö, kvalitet och långsiktig hållbarhet, och är ett ISO 9001-, 14001- och 45001-certifierat företag.
Besök gärna Bonas hemsida: www.bona.com
Om rollen
Som Supply Chain & Logistics Manager på Bona har du en central roll med fokus på flödesoptimering inom planering, inköp och lager för Bonas verksamhet i Sverige. Du ansvarar för att skapa och implementera effektiva och koordinerade logistikprocesser som stöttar företagets mål, både för den nationella marknaden och för internationella leveranser inom Europa och till USA. Huvudfokus i rollen är att optimera flödena mellan lager, produktion och inköp för att förbättra leveransprecisionen och skapa stabilitet i lagerhanteringen.
I rollen har du personalansvar för ditt team, vilket innebär att du kontinuerligt informerar och utbildar medarbetare samt sätter individuella mål och utvärderar deras uppfyllelse. I nära samarbete med inköpare, produktionsplanerare och lagerpersonal leder du operativt arbete samtidigt som du driver strategiska förbättringar av arbetsprocesser. Genom att nyttja SAP och andra digitala verktyg för att analysera och följa upp flöden säkerställer du en effektiv och pålitlig produktion och distribution. Du rapporterar direkt till produktionschefen.
I din roll kommer du att:
· Leda och fördela arbetet inom planering, inköp och lagerhantering för Bonas enheter i Staffanstorp och Malmö.
· Ansvar över att transportdokument och tullhantering är korrekt, särskilt för export inom Europa och till USA
· Arbeta med ständiga förbättringsinsatser genom att föreslå och implementera rationaliseringar i lager och inköpsprocesser.
· Ansvar över att 5S-principerna efterlevs för att skapa en effektiv och säker arbetsplats
· Utveckla och följa upp mål för lagernivåer, ombeställningspunkter och hållbarhetsbedömningar av varor i samarbete med säljfunktionen
Rollen innefattar även ansvar för att rutiner tas fram och hålls uppdaterade för att säkerställa efterlevnad av Bonas kvalitets- och miljöcertifieringar (ISO 9001, ISO 14001 och ISO 45001) samt att ERP- och WMS-systemet är uppdaterat. Vid behov kommer du även att stötta avtalsuppföljning och samordning med transportörer och hantera SLA för att säkerställa att logistik- och lagerprocesserna överensstämmer med företagets mål.
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av att leda logistik- och inköpsverksamhet på en strategisk nivå och som är van att arbeta operativt för att skapa effektivitet i processerna. Du har stark ledarskapsförmåga, är prestigelös och drivs av att skapa en samarbetskultur där teamets kunskaper och initiativ tas tillvara. Med tydlig auktoritet och samtidigt en lyhörd ledarstil, blir du ett uppskattat bollplank för medarbetarna.
Kvalifikationer:
- Gedigen erfarenhet av en liknande roll som Supply Chain Manager, Logistikchef eller inom planering och lagerhantering från tillverkande industri
- Erfarenhet av att arbeta i SAP
- Erfarenhet av att arbeta i organisationer som jobbat i enlighet med kvalitets- och miljöcertifieringar (ISO 9001, ISO 14001 och ISO 45001)
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
- B-körkort
Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av CANEA ONE och WMS-system eller liknande/motsvarande system
- Förståelse för arbetsmiljö- och säkerhetslagstiftning samt kemikaliehantering, kunskaper inom ADR
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Malmö
Omfattning: Heltid
Arbetstider: mån-fre 8–16
Lön: Enligt överenskommelse
Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen.
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Lina Johansson på
[email protected]. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Supply Chain Management, Logistikchef, Flödesoptimering, lagerhantering, transport, inköp, SAP, WMS, 5S, produktion, kvalitetssäkring, arbetsmiljö, förbättringsarbete, rekrytering, Malmö, Lund, Helsingborg
Visa mindre