Lediga jobb Q.R.T QARAT AB i Malmö

Se alla lediga jobb från Q.R.T QARAT AB i Malmö. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Malmö som finns inom det yrket.

Kundcenterchef till Trianon i Malmö

Ansök    Sep 8    Q.R.T QARAT AB    Försäljningschef
För många är vi bara ett fastighetsbolag, men för oss som jobbar här står Trianon för något mer. Engagemang, nytänkande och mod är våra ledord och finns med i allt vi gör, varje dag. Vi vill vara med och driva hållbar och varaktig samhällsförändring, det är sådant som får oss att tycka det roligt att gå till jobbet. Om du känner likadant hoppas vi att du hör av dig. Vill du leda en central verksamhet där kundnöjdhet, affärsmässighet och utveckling står i ... Visa mer
För många är vi bara ett fastighetsbolag, men för oss som jobbar här står Trianon för något mer. Engagemang, nytänkande och mod är våra ledord och finns med i allt vi gör, varje dag.
Vi vill vara med och driva hållbar och varaktig samhällsförändring, det är sådant som får oss att tycka det roligt att gå till jobbet. Om du känner likadant hoppas vi att du hör av dig.
Vill du leda en central verksamhet där kundnöjdhet, affärsmässighet och utveckling står i fokus? Fastighets AB Trianon söker nu en Kundcenterchef som vill vara med och skapa en professionell, effektiv och kundnära service – med målet att våra hyresgäster alltid ska känna sig välkomna, trygga och nöjda.
Om rollen
Som Kundcenterchef får du det övergripande ansvaret för att leda, utveckla och kvalitetssäkra arbetet i vår sammanslagna enhet för Kundservice och Uthyrning Bostad. Ditt uppdrag blir att driva verksamheten framåt med fokus på hög kundnöjdhet, effektiva processer och noll vakanser i uthyrningen.
Du leder ett engagerat team och ansvarar för att säkerställa en smidig uthyrningsprocess – från första kontakt till inflyttning – samtidigt som du utvecklar kundflöden, digitala verktyg och arbetssätt. Rollen är både strategisk och operativ, vilket innebär att du själv är delaktig i det dagliga uthyrningsarbetet och bidrar aktivt till att vi når våra mål.
Som Kundcenterchef representerar du dessutom Kundcenter både internt och externt, och fungerar som en viktig länk mellan våra hyresgäster, kommuner, samarbetspartners och andra avdelningar inom Trianon.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Leda och utveckla verksamheten och medarbetarna i Kundcenter.
Driva och delta i operativt uthyrningsarbete
Säkerställa målet om noll vakanser i bostadsuthyrningen
Utveckla processer, digitala verktyg och kundflöden.
Följa upp och analysera nyckeltal för att säkerställa kvalitet och effektivitet.
Agera länk mellan Kundcenter och övriga avdelningar.
Bygga goda relationer med externa aktörer och hantera mer komplexa kundärenden.

Vem är du ?
Vi söker dig som är en trygg och tydlig ledare med förmågan att skapa engagemang och energi i ditt team. Du har ett starkt kund- och servicefokus och kombinerar det med ett affärsmässigt förhållningssätt, där du ser till helheten och långsiktiga resultat. Med ett intresse för digitalisering och utveckling har du lätt för att ta till dig nya verktyg och arbetssätt som effektiviserar och förbättrar verksamheten. Genom att vara pålitlig, kvalitetsmedveten och långsiktig i ditt arbetssätt skapar du trygghet, stabilitet och hållbara lösningar – både för organisationen och för kunderna.
Du tycker om att både arbeta strategiskt och operativt. Din styrka ligger i att driva utveckling, samtidigt som du värnar om struktur, kvalitet och långsiktiga relationer. Din lyhördhet och prestigelöshet gör att du samarbetar väl med andra och skapar ett klimat präglat av öppenhet och förtroende.
Din bakgrund
Minst 3 års erfarenhet av ledarskap inom kundservice, uthyrning, tjänsteförsäljning eller liknande verksamhet.
Erfarenhet från fastighetsbranschen är meriterande. 
God kommunikativ förmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift. Fler språk är meriterande.
Erfarenhet av att utveckla digitala verktyg och kundflöden.
Högskoleutbildning eller annan relevant eftergymnasial utbildning.
B-körkort.

Om Trianon Trianon är ett börsnoterat fastighetsbolag med hjärtat i Malmö. Vi äger, förvaltar och utvecklar bostäder och kommersiella fastigheter och vill skapa hållbar och värdeskapande stadsutveckling där människor trivs och växer. Genom engagemang, nytänkande och mod arbetar vi för ett Malmö och en region där alla kan känna sig hemma. För mer information se www.trianon.se och Trianon på LinkedIn.
Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Trianon med QARAT. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen.
Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast den 5 oktober 2025. För mer information är du välkommen att kontakta Karin Stenberg på 0723 37 77 90 eller [email protected]. QARAT arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Om QARAT
QARAT är din partner när du ska rekrytera, när du behöver hjälp med search och headhunting och när du tillfälligt behöver lösa ditt behov av chefer och specialister. Vi arbetar även med rekrytering av styrelsemedlemmar.
Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området. Visa mindre

Utvecklingsingenjör till Camp Scandinavia AB

Om Camp Scandinavia Camp Scandinavia AB är en av Nordens ledande aktörer inom ortopedteknik. Vi utvecklar, tillverkar och distribuerar ortopedtekniska hjälpmedel både lokalt och internationellt. Tillsammans med våra systerbolag i koncernen tar vi ansvar för hela kedjan, från idé till produktion och vidare till patienten. Moderbolaget Allard Support for Better Life äger bolag i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Irland, Kina och USA, alla inriktade på ortope... Visa mer
Om Camp Scandinavia
Camp Scandinavia AB är en av Nordens ledande aktörer inom ortopedteknik. Vi utvecklar, tillverkar och distribuerar ortopedtekniska hjälpmedel både lokalt och internationellt. Tillsammans med våra systerbolag i koncernen tar vi ansvar för hela kedjan, från idé till produktion och vidare till patienten.
Moderbolaget Allard Support for Better Life äger bolag i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Irland, Kina och USA, alla inriktade på ortopedteknik. Hela koncernen har ca 300 anställda och vi är inne i en spännande tillväxtresa. Vi som jobbar i koncernen brinner för att ge brukarna av våra produkter ett bättre liv, ”Support for Better Life”. Vill du arbeta i en bred och varierad roll där du är med från idé till färdig produkt? Är du både tekniskt driven och praktiskt lagd? På Camp Scandinavia får du chansen att vara med och utveckla avancerade medicintekniska produkter som bidrar till ökad livskvalitet. Nu söker vi en nyfiken och lösningsorienterad Utvecklingsingenjör till vårt utvecklingsteam i Malmö – en möjlighet att bli en viktig del av vår resa inom innovativa kompositlösningar på Camp Scandinavia, en ledande aktör inom ortopedteknik.
Om rollen
Vi tillverkar protesfötter och ortoser i högpresterande kompositmaterial, med målet att hjälpa människor till ökad rörlighet, självständighet och ett aktivt liv. Som utvecklingsingenjör blir du en viktig del i vår R&D-avdelning och kommer att arbeta nära både produktion, kvalitet och med stor variation i arbetsuppgifter och eget ansvar. 
Vi arbetar med spännande och krävande material som kolfiber, kevlar och titan – något som lockar dig som vill kombinera teknik, innovation och hållbarhet i praktiken. Här får du möjlighet att vara med hela vägen – från idé och konceptutveckling till prototyp, testning färdig produkt och kvalitetsuppföljning. 
Placeringsorten är Malmö, där vår produktionsenhet Allard MFG finns – tillsammans med kollegor från utvecklingsavdelningen och vårt labb. Här är det nära till beslut och ännu närmare till samarbete.
Exempel på arbetsuppgifter
Planera, utföra och dokumentera mekaniska tester av material och produkter
Ta fram rapporter, presentera utfall
Ta fram konstruktionsunderlag och beräkna lastfall
Ta fram prototyper, modeller och eventuella testjiggar
Stötta CE-märkningsarbete, riskanalyser och andra maskinkrav
Arbeta i SolidWorks och ta fram ritningar och enklare delar
Delta i utvecklingsprojekt och genomföra rutinmässiga kvalitetstestningar

Vem är du ? 
Vi söker dig som har en ingenjörsutbildning inom maskinteknik – gärna i kombination med både tekniskt djup och praktisk fallenhet. Har du erfarenhet av mekanisk testning eller närliggande områden är det meriterande. I den här rollen kommer du att arbeta både analytiskt och praktiskt, med en naturlig koppling mellan labbmiljö, testverksamhet och vår verkstad.
Du har ett genuint intresse för att arbeta med såväl avancerad testutrustning som enklare testriggar. Du trivs med att arbeta metodiskt och noggrant, och är nyfiken på att utveckla nya lösningar. Rollen kräver att du både kan arbeta självständigt och i projektteam. Du är initiativtagande, nyfiken, strukturerad och trivs med att kavla upp ärmarna när det behövs – samtidigt som du har god förmåga att dokumentera och tydligt kommunicera dina resultat.
Som person är du prestigelös, samarbetsorienterad och tydlig i din kommunikation
Vi tror att du som söker har: 
Ingenjörsutbildning inom maskinteknik
Grundläggande CAD-kunskaper, gärna i SolidWorks
Erfarenhet av mekanisk provning och dokumentation
God förståelse för tekniska standarder och provningsmetoder
Meriterande: kunskap om kompositmaterial
Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Välkommen till en roll där teknik möter mänsklig nytta – och där du får bidra till att skapa rörelsefrihet för människor i hela världen.
Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Camp Scandinavia AB med QARAT. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast 23 juni 2025. För mer information är du välkommen att kontakta Karin Stenberg på 0723 37 77 90 eller [email protected]. Qarat arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.
Om Qarat
QARAT är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting och Interim management med inriktning på chefer & specialister. Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser.
Inom ledningsgruppsutveckling /grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området. Vårt kontaktnät är mycket stort och sträcker sig över många branscher. För oss är inte ett uppdrag för litet eller för stort, vi är prestigelösa i det vi gör och vårt måtto är att alltid överträffa både våra kunders och kandidaters upplevelse. Visa mindre

Butikssäljare med projektansvar till Höganäs Kakel

Butikssäljare med projektansvar Är du en person som drivs av försäljning och uppfyller klyschan ”många bollar i luften”? Vill du vara delaktig i ett team där alla stöttar varandra? Är du en person som älskar kundkontakt men samtidigt är strukturerad? Vi vill ha dig! Om tjänsten Vi söker en driven butikssäljare som samtidigt hanterar alla projekt som våra större kunder har i regionen. Inom projektförsäljningen ansvarar du för att skriva offerter, hantera a... Visa mer
Butikssäljare med projektansvar
Är du en person som drivs av försäljning och uppfyller klyschan ”många bollar i
luften”? Vill du vara delaktig i ett team där alla stöttar varandra? Är du en person som älskar kundkontakt men samtidigt är strukturerad?
Vi vill ha dig!

Om tjänsten
Vi söker en driven butikssäljare som samtidigt hanterar alla projekt som våra större kunder har i regionen. Inom projektförsäljningen ansvarar du för att skriva offerter, hantera avtal, stötta kunden och säkra en smidig leveranskedja i deras projekt.

Du kommer även att vara schemalagd som butikssäljare mot proffs och slutkonsument på 50%. Som butikssäljare hjälper du våra slutkunder med deras olika produktval, designråd och 3D-visualisering. Allt för att hitta en helhetslösning som passar bäst för just dem. Du hjälper även våra proffskunder med deras dagliga order och behov.

Du kommer ingå i vårt team i Malmöbutiken där du kommer vara en viktig person i samarbetet med våra större kunder och en viktig del i att driva övrig försäljning framåt. Du kommer kontinuerligt få interna och externa utbildningar av vårt sortiment, system, sälj och teknik för att vara en trovärdig säljare.

Vi erbjuder dig
En ansvarstagande och central roll på Höganäs Kakel som präglas av våra värdeord, som genomsyrar både arbetsmiljö och arbete;

Passion
Tillsammans
Sunt förnuft
Handlingskraft

Tjänsten är på heltid och inleds med sex månader provanställning.

Vem är du?
Vi tror att du gillar att vara delaktig i flera olika processer samtidigt, hjälpa flera sorters olika kunder och är en driven person.

För att passa för denna roll måste du ha en stark känsla för kundservice och älska försäljning, och gärna ha erfarenhet inom byggbranschen. Du måste också ha goda kommunikationsförmågor både muntligt och skriftligt, samt vara ansvarstagande och ha god förmåga att arbeta i team.
Tillsammans med dina kollegor vill du ge den bästa kundupplevelsen.

Arbetsuppgifter
Projektansvarig
Offertskrivning
Orderläggning
Leveransplaner
”Problemlösare”
Arbeta aktivt i CRM

Konsument/proffsbutik & lager
Butikssäljare för slutkonsument och proffs
Ritningar till kund
Uppföljning av prover/offerter
Leveransbevakning
Allmänna uppgifter som finns i en butik

Om Höganäs Kakel
Höganäs Kakel grundades 1886 och är branschens, till och med ett av Sveriges, äldsta företag. Hög servicenivå, kvalitativt kakel och klinker, pålitliga produkter inom bruk och tätskikt och ett stort hållbarhetsfokus är våra största kännetecken.

Höganäs Kakels nybyggda huvudkontor och huvudlager ligger i Helsingborg i Skåne.
Utöver verksamheten på huvudkontoret har vi tio Höganäs Kakel-butiker runt om i Sverige, från Malmö i söder till Sundsvall i norr samt över 100 återförsäljare i Sverige
och Danmark.

Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Höganäs Kakel med Qarat. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast 1 december 2023. För mer information är du välkommen att kontakta Sofia Wargenbrant på 0733 00 86 40 eller [email protected]. Qarat arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.

Om Qarat
Qarat är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting, samt digitala verktyg inom utbildning och kommunikation online, såsom LeadersAPP.

Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området. Visa mindre

Nordic Sales and Operation Coordinator till BRIO

Ansök    Okt 4    Q.R.T QARAT AB    Inköpsassistent
OM BRIO BRIO ingår sedan 2015 i Ravensburger Group. Ravensburger är ett av de ledande varumärkena för pussel, spel och aktivitetsprodukter i Europa. BRIO har skapat kvalitetsleksaker ända sedan slutet av 1800-talet. Att fortsätta skapa leksaker som ger barnen roliga och minnesvärda stunder är den stora drivkraften. Kanske har du själv fina barndomsminnen kopplade till våra leksaker? Vi vill att dagens barn ska få möjlighet att känna för BRIO på samma sätt ... Visa mer
OM BRIO
BRIO ingår sedan 2015 i Ravensburger Group. Ravensburger är ett av de ledande varumärkena för pussel, spel och aktivitetsprodukter i Europa. BRIO har skapat kvalitetsleksaker ända sedan slutet av 1800-talet. Att fortsätta skapa leksaker som ger barnen roliga och minnesvärda stunder är den stora drivkraften. Kanske har du själv fina barndomsminnen kopplade till våra leksaker? Vi vill att dagens barn ska få möjlighet att känna för BRIO på samma sätt som flera generationer före dem har gjort. BRIOs huvudkontor är beläget i Malmö ovanför stadens centralstation. I bolagets portfölj ingår varumärkena Ravensburger, BRIO, Thinkfun samt Alga.
Som Nordic Sales and Operation Coordinatorspelar du en avgörande roll i att säkerställa ett smidigt varuflöde inom BRIOs Nordiska säljorganisation. Genom att arbeta med noggranna prognoser och strategisk planering ger du försäljningsteamet den insikt de behöver för att ligga steget före. Ditt arbete bidrar till att rätt produkter finns på rätt plats vid rätt tidpunkt, vilket maximerar lageroptimering och framtida försäljning. Med din analytiska förmåga uppdaterar du data och tar fram planer som driver framgång. Tjänsten är placerad på vårt fina kontor i hjärtat av Malmö.
Dina ansvarsområden
Samla in och övervaka information och data från flera avdelningar, inklusive försäljning, inköp, lager- och servicenivåer.
Ansvarar för att generera kontinuerliga prognoser och planer för att säkerställa ett effektivt och optimerat varuflöde inom den nordiska organisationen.
Identifiera och agera på avvikelser samt säkerställa att dessa hanteras i samråd med relevanta avdelningar.
Analysera marknadens och kundernas kort- och långsiktiga behov för att optimera planeringen av framtida aktiviteter.
Arbeta med planeringsverktyg som Excel, Microsoft Dynamics, SAP/TIA för att säkerställa att korrekt och uppdaterad data är tillgänglig och effektivt kan användas.
Ansvara för att arbetsmetoder och system kontinuerligt förbättras och uppdateras för att maximera effektiviteten.

Din bakgrund
Du har erfarenhet från en liknande roll där du har ansvarat för prognoser och planering tillsammans med olika samarbetspartners. Du är van vid att hantera stora mängder data och analysera den för att skapa insikter som hjälper organisationen att fatta välgrundade beslut. Genom din erfarenhet har du utvecklat en förmåga att samarbeta effektivt med kollegor från olika delar av verksamheten.
Din profil
Du trivs med att vara navet i ett team där data och prognoser omvandlas till viktig information för affärsbeslut. Du är ansvarstagande, strukturerad och lösningsorienterad, och dina kollegor uppskattar din proaktiva arbetsstil. Med en stark vilja att förbättra både dina egna resultat och arbetsprocesser, är du inte rädd för att utmana status quo. Din skarpa förmåga att arbeta i Excel och dina språkkunskaper i både svenska och engelska gör dig väl rustad för rollen. Vi ser det som meriterande med en KY utbildning inom logistik.
Anställningsvillkor
Anställningstyp: Heltid & tillsvidare
Anställningsort: Malmö
Start: Snarast
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansökan:
I denna rekryteringsprocess samarbetar BRIO med Qarat.
Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast den 30 oktober 2024. För mer information är du välkommen att kontakta Karin Stenberg på 0723 37 77 90 eller [email protected]. Qarat arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.
Om Qarat
Qarat är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting och Interim management med inriktning på chefer & specialister. Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser.
Inom ledningsgruppsutveckling /grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området. Vårt kontaktnät är mycket stort och sträcker sig över många branscher. För oss är inte ett uppdrag för litet eller för stort, vi är prestigelösa i det vi gör och vårt måtto är att alltid överträffa både våra kunders och kandidaters upplevelse. Visa mindre

Senior Sales & Administration till Salzgitter Mannesmann

Ansök    Apr 1    Q.R.T QARAT AB    Frontofficepersonal
Senior Sales & Administration till Salzgitter Mannesmann i Malmö Vill du bli en del av ett internationellt företag inom stålindustrin och arbeta i en varierande roll som kombinerar kundsupport, administration och handläggning av tekniska frågor? Salzgitter Mannesmann Scandinavia söker nu en Senior Sales & Administration medarbetare till kontoret i Malmö. Om Salzgitter Mannesmann Salzgitter AG är en tysk stålkoncern med över 23 000 anställda, 9 miljoner ton... Visa mer
Senior Sales & Administration till Salzgitter Mannesmann i Malmö
Vill du bli en del av ett internationellt företag inom stålindustrin och arbeta i en varierande roll som kombinerar kundsupport, administration och handläggning av tekniska frågor? Salzgitter Mannesmann Scandinavia söker nu en Senior Sales & Administration medarbetare till kontoret i Malmö.
Om Salzgitter Mannesmann
Salzgitter AG är en tysk stålkoncern med över 23 000 anställda, 9 miljoner ton i råstålskapacitet och en omsättning motsvarande nästan 110 miljarder kronor. Huvuddelen av produktionsorterna är belägna sydost om Hannover. I de olika verken produceras produkter så som balk, grovplåt, bandplåt, tunnplåt i följande utföranden; varmvalsad, kallvalsad, varmgalvaniserad, elförzinkad och lackerad. Mannesmann-delen av koncernen är världens största producent av svetsade rör i alla tänkbara dimensioner.
Salzgitter AG representeras sedan många år av det egna dotterbolaget Salzgitter Mannesmann (Scandinavia) AB med kontor i Sverige, Finland, Danmark och Norge. Läs mer på www.salzgitter.se.
Om rollen
Som Senior Sales & Administration blir du en del av vårt säljteam för Skandinavien/Norden och får en nyckelroll i att hantera kund- och leverantörskontakter. Din huvudsakliga uppgift är att leverera förstklassig kundservice och administration genom att:
Hantera tekniska frågor, leveranstidsförfrågningar, order, fakturor och reklamationer
Skapa offerter samt tillhandahålla priser och prislistor till kunder
Bygga och underhålla långsiktiga affärsrelationer, främst via telefon och dator
Söka och sammanställa svar på tekniska frågor för att erbjuda kundanpassade lösningar
Ha frekvent kontakt med våra leverantörer (de tyska stålverken) för att skapa och utveckla relationer med kontaktpersoner på olika avdelningar för att hitta lösningar åt våra kunder
Administrera och rapportera affärsrelaterade frågor internt

Vem är du?
Vi söker dig som är oerhört serviceinriktad, har ett starkt kommersiellt driv och en god förmåga att bygga relationer. Du har företrädesvis arbetat med supporterande teknisk försäljning i en rådgivande serviceinriktad roll där du ansvarat för administration och uppföljning kring affären. Som person är du relationsskapande med en stark kommunikativ förmåga.
För att lyckas i rollen ser vi även att du:
Har mycket god administrativ förmåga och är van vid att organisera och prioritera arbete med hög noggrannhet
Har mycket god vana av att arbeta i affärssystem, gärna SAP, och med statistik i samband med försäljning och ekonomi (Excel).
En generell teknisk kunskap och ett starkt intresse för service och teknik
Behärskar minst ett nordiskt språk och engelska flytande i tal och skrift
Har goda kunskaper i tyska, då kommunikationen sker frekvent med Tyskland
Trivs med att arbeta i en internationell affärsmiljö

Placering: Malmö Tillträde: Snarast
Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Salzgitter Mannesmann med QARAT. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast den 25 maj 2025. För mer information är du välkommen att kontakta Sofia Wargenbrant på 0733 00 86 40 eller [email protected]. QARAT arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.
Om QARAT
QARAT är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting och Interim management med inriktning på chefer & specialister. Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser.
Inom ledningsgruppsutveckling /grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området. Vårt kontaktnät är mycket stort och sträcker sig över många branscher. För oss är inte ett uppdrag för litet eller för stort, vi är prestigelösa i det vi gör och vårt måtto är att alltid överträffa både våra kunders och kandidaters upplevelse. Visa mindre

Key Account Manager till Danmark för Höganäs Kakel

Ansök    Aug 15    Q.R.T QARAT AB    Key account manager
Key Account Manager med ansvarsområde Danmark Bli en del av och utveckla Danmarks äldsta varumärke inom kakel & klinker! Är du dynamiskt lösningsorienterad och ser nätverkande som en naturlig del av din vardag? Är du en person som tänker både strategiskt och operativt? Vill du staka ut en framtid för två av Nordens mest prestigefulla och etablerade varumärken? Har du intresse för design, arkitektur och inredning och ser proffsig kundservice som en självkla... Visa mer
Key Account Manager med ansvarsområde Danmark
Bli en del av och utveckla Danmarks äldsta varumärke inom kakel & klinker!
Är du dynamiskt lösningsorienterad och ser nätverkande som en naturlig del av din vardag? Är du en person som tänker både strategiskt och operativt? Vill du staka ut en framtid för två av Nordens mest prestigefulla och etablerade varumärken? Har du intresse för design, arkitektur och inredning och ser proffsig kundservice som en självklarhet?

Då vill vi på Höganäs Kakel väldigt gärna lära känna dig bättre!

Om rollen

Du utgår från Malmö och blir en del i ett slipat och mångfacetterat team med lång erfarenhet i branschen. Din roll har stora kontaktytor där du får träffa och bygga relationer med ett stort antal kunder i hela Danmark. Du samarbetar tätt och krossfunktionellt både internt och externt för att ge Evers kunder den bästa
tänkbara kundupplevelsen.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som KAM är din uppgift att identifiera affärsmöjligheter och skapa lönsamma kundrelationer. Du kommer aktivt arbeta enligt vår verksamhetsplan och ansvara för dina kunders behov utifrån Evers produktportfölj. Du kommer även fungera som rådgivare för arkitekterna inom ditt område. Här stöttar du till exempel med val av kakel, klinker och övrigt material utifrån tekniska och estetiska aspekter.

- Avtalsförhandling

- Prisstyrning, prissättning

- Uppföljning och dokumentation via Hubspot

- 3-4 dagar i Danmark per vecka

För att lyckas som KAM på Evers är det viktigt att du är genuint intresserad av marknaden och håller dig uppdaterad kring förändringar och nyheter. Du förväntas vara aktiv kring din fortsatta kompetensutveckling. Du representerar Evers på ett korrekt och positivt sätt och samverkar med hela företaget för att nå uppsatta mål.

Vi erbjuder dig
En ansvarstagande och central roll på Evers som präglas av våra värdeord, som genomsyrar både arbetsmiljö och arbete;

Passion, tillsammans, sunt förnuft och handlingskraft.

Du rapporterar till Försäljningschef KAM. Tjänsten är på heltid och inleds med sex månader provanställning.

Vi önskar tillsätta tjänsten omgående, dock med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Du har en fast lön med tillhörande bonus.

Din bakgrund

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta mot byggbranschen med nyckelkunder på den danska marknaden. Du behärskar danska i tal och skrift. Du drivs av problemlösning och har samarbetet i fokus.
Som person är du kommunikativ, målmedveten och förtroendeingivande - såväl i samarbetet med kollegor som i dialogen med kunder och leverantörer. Du har bra planeringsförmåga och är genuint nyfiken på våra kunders verksamhet samtidigt som du är lösningsorienterad och strukturerad.

Din profil

- Erfarenhet som KAM i Danmark

- Erfarenhet av Microsoft Office och CRM-system

- Erfarenhet av avtalshantering och förhandling

- Drivs av problemlösning och ser möjligheter

- Har arbetat framgångsrikt krossfunktionellt internt och externt

Om Höganäs Kakel
Höganäs Kakel grundades 1886 och är branschens, till och med ett av Sveriges, äldsta företag. Hög servicenivå, kvalitativt kakel och klinker, pålitliga produkter inom bruk och tätskikt och ett stort hållbarhetsfokus är våra största kännetecken.

Höganäs Kakels nybyggda huvudkontor och centrallager ligger i Helsingborg i Skåne. Utöver verksamheten på huvudkontoret har vi tio Höganäs Kakel-butiker runt om i Sverige, från Malmö i söder till Sundsvall i norr samt över 100 återförsäljare i Sverige och Danmark.

Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Höganäs Kakel med Qarat. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast 20 september 2023. För mer information är du välkommen att kontakta Sofia Wargenbrant på 0733 00 86 40 eller [email protected]. Qarat arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.

Om Qarat
Qarat är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting, samt digitala verktyg inom utbildning och kommunikation online, såsom LeadersAPP.

Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området. Visa mindre

Projektkoordinator med inriktning på sälj – Höganäs Kakel Malmö 75 %

Ansök    Maj 2    Q.R.T QARAT AB    Marknadsassistent
Är du en person som uppfyller klyschan ”många bollar i luften”? Går du i gång på ett säljjobb med varierande arbetsuppgifter och frihet under ansvar? Är du en person som älskar kundkontakt och gör allt för kunden men även har struktur i arbetet? Vi vill ha dig! Om tjänsten Vi söker en driven projektkoordinator med inriktning på sälj och gärna med erfarenhet från byggbranschen. Inom projektförsäljningen ansvarar du för att skriva offerter, hantera avtal o... Visa mer
Är du en person som uppfyller klyschan ”många bollar i luften”? Går du i gång på ett säljjobb med varierande arbetsuppgifter och frihet under ansvar? Är du en person som älskar kundkontakt och gör allt för kunden men även har struktur i arbetet?

Vi vill ha dig!

Om tjänsten
Vi söker en driven projektkoordinator med inriktning på sälj och gärna med erfarenhet från byggbranschen. Inom projektförsäljningen ansvarar du för att skriva offerter, hantera avtal och hålla kundmöten för att säkra projekt. Du kommer även att hantera eventuella reklamationer. Som innesäljare som kan hjälpa till med beställningar, leveranser och problemlösning för projekt. Du kommer också att ge support till KAM, se till att projektavtal läggs in på rätt kund och hantera frågor om kundfakturor.

I rollen ingår även att stötta konsumentbutiken och ge support till personalen i butiken vid behov. Som en del av teamet kommer du också att hjälpa till i vår proffsbutik/lager. Du kommer att hantera enstaka utlastningar från HKC Malmö lager, hjälpa till med enstaka proffskunder som kommer in och lägga inköpsordrar på material som saknas på vårt lager i Malmö.

Vi erbjuder dig
En ansvarstagande och central roll på Höganäs Kakel som präglas av våra värdeord, som genomsyrar både arbetsmiljö och arbete;

- Passion

- Tillsammans

- Sunt förnuft

- Handlingskraft

Vem är du?
Vi tror att du gillar att vara delaktig i flera olika processer samtidigt, hjälpa flera sorters olika kunder och är en social person.

För att passa för denna roll måste du ha en stark känsla för kundservice och försäljning, och gärna ha erfarenhet inom byggbranschen. Du måste också ha goda kommunikationsförmågor både muntligt och skriftligt, samt vara självgående och ha god förmåga att arbeta i team.

Tillsammans med dina kollegor vill du ge den bästa kundupplevelsen.
Vi ser fram emot din ansökan!

Arbetsuppgifter
Projektsälj

- Offertskrivning

- Kundmöten

- Arbeta aktivt i CRM (Hubspot)

- Uppsökande försäljning (Byggfakta)

Innesälj

- Orderläggning

- Koordinera leveranser till Projekt

- Kundsupport -hjälpa kund till rätt materialval, se till att leveranserna håller tidsschemat, kontakt med arkitekter och arbetsledare

- Eftermarknad

- Tätt samarbete med övriga säljare i regionen

Konsument/proffsbutik & lager

-
Stötta butikspersonalen vid låg bemanning t.ex sjukdom

- Hjälpa till i proffsbutiken

Utöver detta rent sälj till både HKC kunder och Projekt.

Om Höganäs Kakel

Höganäs Kakel grundades 1886 och är branschens, till och med ett av Sveriges, äldsta företag. Hög servicenivå, kvalitativt kakel och klinker, pålitliga produkter inom bruk och tätskikt och ett stort hållbarhetsfokus är våra största kännetecken.

Höganäs Kakels nybyggda huvudkontor och huvudlager ligger i Helsingborg i Skåne. Utöver verksamheten på huvudkontoret har vi tio Höganäs Kakel-butiker runt om i Sverige, från Malmö i söder till Sundsvall i norr samt över 100 återförsäljare i Sverige och Danmark.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Höganäs Kakel med Qarat. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast 30 maj 2023.

För mer information är du välkommen att kontakta Sofia Wargenbrant på 0733 00 86 40 eller [email protected]. Qarat arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.

OM QARAT

Qarat är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting, samt digitala verktyg inom utbildning och kommunikation online, såsom LeadersAPP.

Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området. Visa mindre

KAM/Arkitektrådgivare till Höganäs Kakel

Ansök    Apr 14    Q.R.T QARAT AB    Key account manager
KAM/Arkitektrådgivare med ansvarsområde Danmark Bli en del av och utveckla Danmarks äldsta varumärke inom kakel & klinker/fliser! Är du dynamiskt lösningsorienterad och ser nätverkande som en viktig del av din vardag? Är du en person som tänker både strategiskt och operativt? Vill du staka ut en framtid för två av Nordens mest prestigefulla och föreskrivna varumärken? Har du intresse för design, arkitektur och inredning och ser kundservice som en självklar... Visa mer
KAM/Arkitektrådgivare med ansvarsområde Danmark
Bli en del av och utveckla Danmarks äldsta varumärke inom kakel & klinker/fliser!
Är du dynamiskt lösningsorienterad och ser nätverkande som en viktig del av din vardag? Är du en person som tänker både strategiskt och operativt? Vill du staka ut en framtid för två av Nordens mest prestigefulla och föreskrivna varumärken? Har du intresse för design, arkitektur och inredning och ser kundservice som en självklarhet?
Är detta du?

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi erbjuder dig
En ansvarstagande och central roll på Evers som präglas av våra värdeord, som genomsyrar både arbetsmiljö och arbete;

- Passion

- Tillsammans

- Sunt förnuft

- Handlingskraft

Du utgår från Malmö och blir en del i ett slipat och mångfacetterat team med lång erfarenhet i branschen. Din roll har stora kontaktytor där du får träffa och bygga relationer med ett stort antal kunder i hela Danmark. Du samarbetar tätt och krossfunktionellt både internt och externt för att ge Evers kunder den bästa
tänkbara kundupplevelsen.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som KAM/Arkitektrådgivare är din uppgift att identifiera affärsmöjligheter och skapa lönsamma kundrelationer. Du kommer aktivt arbeta enligt vår verksamhetsplan och ansvara för dina kunders behov utifrån Evers produktportfölj. Du kommer även fungera som rådgivare för arkitekterna inom ditt område med val av kakel, klinker och övrigt material utifrån teknisk och estetisk synpunkt.

- Avtalsförhandling och hantering

- Prisstyrning, prissättning efter kundvärde

- Duktig på planering och samtidigt vara flexibel

- Uppföljning och dokumentation via Hubspot

- 3-4 dagar i Danmark per vecka

- Rapportering veckovis och månadsvis

För att lyckas som KAM/Arkitektrådgivare på Evers är det viktigt att du är intresserad av marknaden och fortlöpande uppdaterar dig kring förändringar och nyheter. Du har således ett eget ansvar för din fortsatta kompetensutveckling. Du representerar Evers på ett korrekt och positivt sätt och samverkar med hela företaget för att nå uppsatt mål.

Information om tjänsten

Du rapporterar till Försäljningschef KAM. Tjänsten är på heltid och inleds med sex månader provanställning.

Vi önskar tillsätta tjänsten omgående, dock med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Du har en fast lön med tillhörande bonus.

Vem är du?

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta mot byggbranschen med nyckelkunder på den danska marknaden. Flytande danska i tal och skrift. Du drivs av problemlösning och har samarbetet i fokus. Du trivs med att arbeta i Microsoft Office och CRM.
Som person är du kommunikativ, målmedveten och förtroendeingivande - såväl i samarbetet med kollegor som i dialogen med kunder och leverantörer. Du är genuint nyfiken på våra kunders verksamhet.

Krav

- Flytande danska i tal och skrift

- Erfarenhet som KAM i Danmark

- Erfarenhet från branschen

- Erfarenhet av avtalshantering och förhandling

- Hög kommunikativ och social kompetens

- Anpassningsbar och agil

- Drivs av problemlösning och att se möjligheter

- Acceptera en periodvis tung arbetsbörda med obekväma arbetstider

- Anamma och leva efter våra värdeord

- Har arbetat framgångsrikt krossfunktionellt internt och externt

Om Höganäs Kakel
Höganäs Kakel grundades 1886 och är branschens, till och med ett av Sveriges, äldsta företag. Hög servicenivå, kvalitativt kakel och klinker, pålitliga produkter inom bruk och tätskikt och ett stort hållbarhetsfokus är våra största kännetecken.

Höganäs Kakels nybyggda huvudkontor och huvudlager ligger i Helsingborg i Skåne. Utöver verksamheten på huvudkontoret har vi tio Höganäs Kakel-butiker runt om i Sverige, från Malmö i söder till Sundsvall i norr samt över 100 återförsäljare i Sverige och Danmark.

Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Höganäs Kakel med Qarat. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast 20 maj 2023. För mer information är du välkommen att kontakta Sofia Wargenbrant på 0733 00 86 40 eller [email protected]. Qarat arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.

Om Qarat
Qarat är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting, samt digitala verktyg inom utbildning och kommunikation online, såsom LeadersAPP.

Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området. Visa mindre

Utvecklare i Java till Skolon!

Ansök    Okt 27    Q.R.T QARAT AB    Backend-utvecklare
Skolon är ett av Sveriges snabbast växande edtechbolag mitt i en spännande internationell utvecklingsresa. På Skolon kan du vara med och göra skillnad på riktigt genom att skapa en roligare och mer framgångsrik skola för hundratusentals elever och lärare. Med över en halv miljon unika användare har vi bevisat vår styrka och mängder av ledande skolhuvudmän runt om i Norden använder våra lösningar dagligen. Vi är ett vinnande team som varje dag gör skillnad... Visa mer
Skolon är ett av Sveriges snabbast växande edtechbolag mitt i en spännande internationell utvecklingsresa. På Skolon kan du vara med och göra skillnad på riktigt genom att skapa en roligare och mer framgångsrik skola för hundratusentals elever och lärare. Med över en halv miljon unika användare har vi bevisat vår styrka och mängder av ledande skolhuvudmän runt om i Norden använder våra lösningar dagligen.

Vi är ett vinnande team som varje dag gör skillnad på riktigt. Vi är nu på en internationell tillväxtresa där vi ska fortsätta att utvecklas utanför Sverige, och söker därför dig som vill ha en nyckelroll i det arbetet.

Häng med, så berättar vi mer!

Rollen som utvecklare
Som utvecklare hos oss ingår du i ett innovativt gäng där du får en viktig och heltäckande roll i vårt utvecklingsteam.

Du utgår från vårt kontor i Malmö med möjlighet att arbeta del av tjänsten på distans. Du kommer att arbeta med de senaste teknikerna och få möjlighet att komma med nya tankar och idéer för att utveckla vår produkt.

Vårt utvecklingsteam ansvarar för att utveckla Skolons system med höga krav på leverans och att hela tiden ligga i framkant. Vi är ett tight, roligt och kunnigt team på ca 10 personer där utvecklare, designers och testare arbetar tätt tillsammans, och sist men inte minst - vi har väldigt kul ihop

Din bakgrund
För att passa i rollen tror vi att du har erfarenhet av flera av följande språk/områden;

- Java

- Spring

- Relationsdatabaser, såsom My

- Kubernetes

- Test automation och CI/CD

Erfarenhet av utveckling i något eller några av följande ramverk är meriterande:

- Javascript framework som Vue, React eller Ember

- HTML

- CSS

Vem är du?
Som person är du initiativrik, ansvarstagande, kommunikativ och noggrann.

Du har ett stort intresse av, och engagerar dig i best practises och hållbarhet i din utveckling.

Du ska vara självgående och arbeta väl både enskilt och i grupp. Sist men inte minst så trivs du i en miljö där du får stor möjlighet att påverka ditt arbete och där det hela tiden händer nya saker. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift

Hur ser arbetsvardagen ut för dig på Skolon?
Vi arbetar med scrum och har ett agilt arbetssätt. Vi har dagliga stand-ups tillsammans för att effektivt samverka och sätta en gemensam plan för dagen i vårt team.

Dina främsta arbetsuppgifter handlar om att hjälpa till att ta en idé från en specifikation, genom planering, implementering, code review och testning.

På Skolon arbetar vi proaktivt utifrån datadrivna arbetssätt som baseras på den senaste tekniken som finns på marknaden.

Vi erbjuder dig utvecklande arbetsuppgifter i en modern och rolig arbetsmiljö. Hos oss kan du sitta och utveckla samtidigt som du kan se ut över hav och vatten med en kopp te eller kaffe i handen.

Skolon är ett entreprenörsdrivet företag mitt i en spännande utvecklingsresa både nationellt och internationellt och du kommer att få möjligheten att vara med och forma hur vi arbetar med våra användare på bästa sätt. Skolon växer snabbt och dina möjligheter att växa i ditt arbete och roll är stora!

Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Skolon med Qarat. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering i Malmö. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer. För mer information är du välkommen att kontakta IT rekryteringskonsult Eva Karlsdotter. [email protected], 073 - 248 47 60. Qarat arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.

Om Qarat
Qarat är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting, samt digitala verktyg inom utbildning och kommunikation online, såsom LeadersAPP.

Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området. Visa mindre

Projektledare till Intermail

OM FÖRETAGET InterMail är ett nordiskt företag inom kommunikation med 100 anställda. Vi hjälper våra kunder med kommunikation via digitala och analoga kanaler i de nordiska länderna. Vi hjälper varje år fler än 1000 företag med olika typer av försändelser, transaktionsprint, e-Boks och KIVRA lösningar samt email och sms. InterMail är verksamma inom tre affärsområden; - Kundlojalitet - Kundkommunikation - Leadgenerering OM TJÄNSTEN Du blir en del ... Visa mer
OM FÖRETAGET

InterMail är ett nordiskt företag inom kommunikation med 100 anställda. Vi hjälper våra kunder med kommunikation via digitala och analoga kanaler i de nordiska länderna. Vi hjälper varje år fler än 1000 företag med olika typer av försändelser, transaktionsprint, e-Boks och KIVRA lösningar samt email och sms.

InterMail är verksamma inom tre affärsområden;

- Kundlojalitet

- Kundkommunikation
- Leadgenerering





OM TJÄNSTEN

Du blir en del av vårt affärsområde Kundkommunikation som är specialister inom kommunikation och brinner för att hjälpa våra kunder kommunicera. Vår expertis hjälper våra kunder att göra rätt kanalval.

Våra kunder och deras data är i säkra händer. Vi hanterar kundernas personkänsliga dataförsändelser med professionalism och har stor erfarenhet med att kommunicera tvärs över olika kanaler. Vi tar emot och behandlar data och distribuerar kommunikationen efter de regler vi sätter upp tillsammans med kund. Våra kanaler är e-mail, e-invoice, app/sms, print, arkiv, Track & Trace och web. Våra kunder samlar all sin administrativa kommunikation på ett och samma ställe, hos Intermail.

För Intermail är det viktigt med ett kommersiellt fokus och ett bra samarbete mellan vår sälj- och projektledaravdelning.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av Projektledning inom marknadsföring, reklam eller kommunikation och kan arbeta självständigt med befintliga kundprojekt och löpande uppdrag i vår projektledaravdelning.

Projektledaravdelningen består av högt kvalificerade och duktiga svenska och danska medarbetare som varje dag kvalitétssäkrar våra leveranser. Du får uppleva en spännande vardag med hög aktivitet som kräver fokus, handlingskraft och god samarbetsvilja.

Du som söker har goda kunskaper och erfarenheter av både fysisk och digital kommunikation. Det är en självklarhet att du kan arbeta självständigt, proaktivt och resultatorienterat och trivs med ett högt tempo och kan hantera många olika projekt samtidigt. Du har erfarenhet av att koordinera och implementera projekt samt erfarenhet av inköp från externa leverantörer.

Som person är du serviceminded, kommunikativ, lösningsfokuserad och har alltid en god dialog med dina kollegor, kunder och samarbetspartners. Du har ett leende på läpparna och en positiv attityd.

Din placering är delat mellan vårt kontor i centrala Malmö samt på vårt huvudkontor i Hvidovre, 10minuter utanför centrala Köpenhamn.
Du kommer att arbeta med både danska och svenska kunder och kollegor och behärskar svenska och danska i tal och skrift.

VI ERBJUDER

Du kommer in i ett härligt team bestående av 5 projektledare och en trevlig arbetsmiljö med många trevliga kollegor. Vi har högt i tak och en platt organisation där vi lyssnar på varandra. Du kommer få stort eget ansvar för projekt och kunder och blir en viktig pusselbit i vårt team. En konkurrenskraftig lön och fina förmåner till våra anställda är en självklarhet för oss.


Vi ser fram emot att träffa dig

Låter detta som ditt drömjobb vill vi gärna att du hör av dig så fort som möjligt. Skicka en kort och trevlig presentation där du berättar varför just du är den rätta för oss.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar InterMail med Qarat. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast den 3 oktober 2022. För mer information är du välkommen att kontakta Karin Stenberg på 0723 37 77 90 eller [email protected]. Qarat arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.

Om Qarat

Qarat är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting, samt digitala verktyg inom utbildning och kommunikation online, såsom LeadersAPP.

Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området. Visa mindre

Personal till Eriks fönsterputs i Sjöbo

Ansök    Jun 15    Q.R.T QARAT AB    Diversearbetare
Tycker du om frisk luft och är klarsynt samtidigt som du vill ha ett arbete med mycket frihet och tjäna bra? Sök jobb som fönsterputsare hos oss på Eriks fönsterputs!! Om Eriks Fönsterputs Eriks fönsterputs grundades 1997 och är idag Sveriges största leverantör av utvändig fönsterputs i abonnemangsform till privatkunder. Våra 30 000 kunder bor framförallt i Skåne, Halland och Västra Götaland men vi är även verksamma i västra delarna av Småland och i Blek... Visa mer
Tycker du om frisk luft och är klarsynt samtidigt som du vill ha ett arbete med mycket frihet och tjäna bra? Sök jobb som fönsterputsare hos oss på Eriks fönsterputs!!

Om Eriks Fönsterputs

Eriks fönsterputs grundades 1997 och är idag Sveriges största leverantör av utvändig fönsterputs i abonnemangsform till privatkunder. Våra 30 000 kunder bor framförallt i Skåne, Halland och Västra Götaland men vi är även verksamma i västra delarna av Småland och i Blekinge. Eriks är ett tillväxtföretag med stora ambitioner för fortsatt expansion och för närvarande är vi 100 anställda med huvudkontor i Höganäs.

Stor energi läggs på den digitala utvecklingen och här ligger man i framkant. Eriks fönsterputs har bland annat fått meriterna ”Årets Företagare” och Årets Gasellföretag.

Om tjänsten

Som fönsterputsare hos Eriks Fönsterputs arbetar du alltid i ett team om 2 personer. Ni delar bil och varje dag får ni ett väl planerat körschema att arbeta efter. Arbetet är väldigt fritt och passar dig som vill vara aktiv under din arbetstid samtidigt kunna påverka din lön.

Som nyanställd hos Eriks får du en gedigen introduktion och grundlig utbildning där man lär sig att putsa fönster enligt våra riktlinjer. Inkluderat i utbildningen är även ett omfattande säkerhetsarbete och hur vi interagerar med våra kunder och medarbetare på bästa sätt. Alla våra medarbetare, såväl putsare som tjänstemän genomgår utbildning i Hjärt- och Lungräddningsutbildning. I utbildningen ingår bland annat L-ABC, kompressioner och inblåsningar samt hur man använder en hjärtstartare.

Utöver grundutbildning ser vi som företag väldigt positivt på att investera i relevant vidareutbildning. Detta bedöms tillsammans med varje medarbetare och kan till exempel vara i form av utveckling av grupp och ledare (UGL).

Du får möjligheten till att arbeta med en spännande tjänst i ett framtidsföretag med stark tillväxt och erbjuds friskvårdsbidrag och fast lön plus möjlighet till provision enligt gällande avtal. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning.

Eriks fönsterputs är en stabil och trygg arbetsgivare som kommer ge möjlighet för utveckling och söker en person som vill få företaget att växa vidare.

Din profil

Vi söker dig som är prestigelös, gillar arbeta i team, tar stort ansvar och visar engagemang och glädje i det du gör. Du är serviceminded och har alltid kunden i fokus. Som person triggas du av att arbeta mot uppsatta mål och att överträffa dem. Du behärskar svenska i tal och skrift och har inga problem med att sätta dig in i nya system och arbeta efter dem. Självklart har du B-körkort.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Eriks fönsterputs med Qarat. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer, men skicka gärna in din ansökan senast 15 juli 2022. Qarat arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.

Om Qarat

Qarat är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting, samt digitala verktyg inom utbildning och kommunikation online, såsom LeadersAPP.

Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området. Visa mindre

Nordisk Kundservicemedarbetare till BRIO

Ansök    Feb 25    Q.R.T QARAT AB    Kundtjänstmedarbetare
Om verksamheten Vi på BRIO har skapat kvalitetsprodukter sedan slutet av 1800-talet. Sedan dess har vi framgångsrikt kombinerat innovation med respekt för vårt arv av hantverk och produkter. Kanske har du fina barndomsminnen av att leka med våra leksaker? För det är det som vårt uppdrag bygger på: att skapa glada barndomsminnen - se till att dagens barn känner på samma sätt om BRIO som generationerna före dem. Vi kommer att fortsätta erkänna magin i lek o... Visa mer
Om verksamheten

Vi på BRIO har skapat kvalitetsprodukter sedan slutet av 1800-talet. Sedan dess har vi framgångsrikt kombinerat innovation med respekt för vårt arv av hantverk och produkter. Kanske har du fina barndomsminnen av att leka med våra leksaker? För det är det som vårt uppdrag bygger på: att skapa glada barndomsminnen - se till att dagens barn känner på samma sätt om BRIO som generationerna före dem. Vi kommer att fortsätta erkänna magin i lek och stödja barns tillväxt och utveckling på ett säkert sätt. BRIO grundades 1884 i Osby, en liten by belägen i södra Sverige. Idag har den lilla familjedrivna verksamheten vuxit till det globala företaget BRIO AB, med dotterbolag i Japan och distributörer över hela världen. BRIOs produktportfölj består för närvarande av varumärkena BRIO, Alga, Ravensburger samt Thinkfun.

Kort om tjänsten

BRIO i Malmö söker just nu en person till sin Nordiska organisation för en spännande roll som kundservicemedarbetare. Att arbeta som Kundservicemedarbetare på BRIO är mångfacetterat med många kontaktytor både externt och internt.

Mer om tjänsten

Rollen som kundservicemedarbetare på BRIO är väldigt bred och är därmed inte en traditionell kundserviceroll. Här får man en roll med mycket ansvar och stor variation. I arbetsuppgifterna ingår kontinuerlig kontakt med våra kunder i Norden med uppföljning och uppdateringar kring produktsortiment, försäljning och orderläggning samt reklamationshantering. Vidare kommer du även hjälpa säljarna med utskick, kunderbjudande och offerter samt bistå säljkåren i olika säljfrämjande sammanhang.

Din profil

För att passa i den här rollen tror vi att du som person är prestigelös, flexibel, en lagspelare, noggrann och service-minded. Vidare är du utåtriktad, har bra kunskaper i Officepaketet, speciellt Excel samt erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har även erfarenheter från att arbeta i affärssystem, det är meriterande om du har erfarenhet från affärssystemet Axapta. Vi ser det också som meriterande om man kan danska, men det är inget krav.

ANSÖKAN

I denna rekryteringsprocess samarbetar BRIO med Qarat. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast den 22 mars 2022. För mer information är du välkommen att kontakta Sofia Wargenbrant på 0733 00 86 40 eller [email protected]. Qarat arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.

OM QARAT

Qarat är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting, samt digitala verktyg inom utbildning och kommunikation online, såsom LeadersAPP.

Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området. Visa mindre

Grafisk Designer / Final Art till BRIO i Malmö

Ansök    Maj 2    Q.R.T QARAT AB    Marknadskommunikatör
Om BRIO Vi på BRIO har skapat kvalitetsprodukter sedan slutet av 1800-talet. Sedan dess har vi framgångsrikt kombinerat innovation med respekt för vårt arv av hantverk och produkter. Kanske har du fina barndomsminnen av att leka med våra leksaker? För det är det som vårt uppdrag bygger på: att skapa glada barndomsminnen - se till att dagens barn känner på samma sätt om BRIO som generationerna före dem. Vi kommer att fortsätta erkänna magin i lek och stö... Visa mer
Om BRIO



Vi på BRIO har skapat kvalitetsprodukter sedan slutet av 1800-talet. Sedan dess har vi framgångsrikt kombinerat innovation med respekt för vårt arv av hantverk och produkter. Kanske har du fina barndomsminnen av att leka med våra leksaker? För det är det som vårt uppdrag bygger på: att skapa glada barndomsminnen - se till att dagens barn känner på samma sätt om BRIO som generationerna före dem. Vi kommer att fortsätta erkänna magin i lek och stödja barns tillväxt och utveckling på ett säkert sätt. BRIO grundades 1884 i Osby, en liten by belägen i södra Sverige. Idag har den lilla familjedrivna verksamheten vuxit till det globala företaget BRIO AB, med dotterbolag i Japan och distributörer över hela världen. BRIOs produktportfölj består för närvarande av varumärkena BRIO, Alga, Ravensburger samt Thinkfun.

Om tjänsten

Nu rekryterar vi en Grafisk Designer / Final Art till BRIOs internationella marknadsteam, där du kommer att jobba med BRIO som varumärke. Vi söker dig som är noggrann, van vid att tolka skisser och att leverera tekniskt säkrade original till tryck och för digital publicering. Du producerar utifrån givna briefer och inom ramen för givna manér med BRIOs varumärke i fokus. Vi söker dig som är tekniskt kunnig, oavsett kanal och har en stark känsla för form och layout.

Mer om tjänsten

Som Grafisk Designer / Final Art på BRIO är du en del av marknadsteamet där du har en viktig roll. Du kommer att ansvara för skapandet av våra toolboxes som används av marknaderna runt om i världen. Dessa toolboxes kan inkludera digitala verktyg som används till e- handelsplattformar, videor, innehåll till sociala medier, marknadsföringsmaterial till butik/försäljningsställen och tryckta annonser för tidningar. Andra förekommande uppgifter är att ansvara för framtagande av publikationer som detaljhandels- och konsumentbroschyrer, uppdateringar av produktblad och utveckling av innehållet på BRIOs hemsida och i BRIOs mediebank.

Din profil

Vi söker dig som med kreativa ögon kan ta fram fantasifulla lösningar för komplexa utmaningar. Du ska trivas i att på ett prestigelöst sätt arbeta med många olika uppgifter. För att trivas i rollen bör du gilla att producera tryckfärdiga original från skisser, vara duktig på att formatanpassa bilder till olika medier och ha ett öga för detaljer. Du behöver också vara noggrann, flexibel och van att jobba med deadlines. I denna roll är det viktigt att du känner stolthet för ditt kunnande, är självgående, initiativrik samt bra på att samarbeta.

Kvalifikationer och erfarenhet

- Eftergymnasial relevant utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- Goda kunskaper i Adobe Suite och framförallt InDesign, Photoshop, Illustrator och After Effects
- Minst två års erfarenhet av arbete med tryckta medier och digitala produktioner
- God känsla för färg och form
- Förmåga att tolka skiss och ta ut i skarpa original
- Förståelse för olika kanalers uttryck
- Du behärskar engelska och svenska både i tal och skrift.



ANSÖKAN

I denna rekryteringsprocess samarbetar BRIO med Qarat. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast den 3 juni 2022. För mer information är du välkommen att kontakta Sofia Wargenbrant på 0733 00 86 40 eller [email protected]. Qarat arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.

OM QARAT

Qarat är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting, samt digitala verktyg inom utbildning och kommunikation online, såsom LeadersAPP.

Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området. Visa mindre

Projektledare till BRIO AB

Ansök    Feb 8    Q.R.T QARAT AB    Ordermottagare
Är du en nyfiken och driven person med Projektledaregenskaper och dessutom en energifylld person som är en fena på att kommunicera ? Då kanske du är rätt person för oss på BRIO! Om BRIO BRIO ingår sedan 2015 i Ravensburger group. Ravensburger är en internationell företagsgrupp med en lång tradition och gedigna värderingar. Missionen är att skapa "Lekfull utveckling". Företaget står för skoj, utbildning och gemenskap. Ravensburger är ett av de ledande va... Visa mer
Är du en nyfiken och driven person med Projektledaregenskaper och dessutom en energifylld person som är en fena på att kommunicera ?

Då kanske du är rätt person för oss på BRIO!

Om BRIO

BRIO ingår sedan 2015 i Ravensburger group. Ravensburger är en internationell företagsgrupp med en lång tradition och gedigna värderingar. Missionen är att skapa "Lekfull utveckling". Företaget står för skoj, utbildning och gemenskap. Ravensburger är ett av de ledande varumärkena för pussel, spel och aktivitetsprodukter i Europa. BRIO har skapat kvalitetsleksaker ända sedan slutet av 1800-talet. Att fortsätta skapa leksaker som ger barnen roliga och minnesvärda stunder är den stora drivkraften. Kanske har du själv fina barndomsminnen kopplade till våra leksaker? Vi vill att dagens barn ska få möjlighet att känna för BRIO på samma sätt som flera generationer före dem har gjort. BRIOs huvudkontor är beläget i Malmö ovanför stadens centralstation. I bolagets portfölj ingår varumärkena Ravensburger, BRIO, Thinkfun samt Alga.

Om tjänsten

Som Projektledare på BRIO ansvarar du för att driva nya produktutvecklingsprojekt framåt och säkerställa att deadline och budget hålls. Du har många olika kontaktytor och hanterar dagligen kommunikation med både interna såväl som externa stakeholders.



Som person har du ett helhetstänk, du är nyfiken och bidrar med mycket energi, idéer och ser möjligheter till mer effektiva processer som säkerställer leverans och kvalitet i projekten. Har du dessutom en entreprenöriell ådra kommer det hjälpa dig att nå framgång i vårt team!



Din profil

För att bli framgångsrik i denna roll tror vi att du är en Projektledare med 0-5 års erfarenhet av arbete inom produktutveckling, gärna från ett mindre bolag. Du har en relevant högskoleutbildning eller arbetslivserfarenhet som motsvarar dessa studier. Att arbeta i Microsoft Office-paket och Teams är en daglig del av ditt arbete, samt att skapa systematisk projektdokumentation. Denna erfarenhet samt erfarenhet av teambuilding och kommunikationsförmåga, gör dig bekväm med att leda projekt teamen från början till slut. Du älskar att ta ägarskap och leda projekt framåt även i gråzoner och med rörliga mål.



Du triggas av att vara en viktig spelare i ett litet företag på frammarsch och älskar att vara hands on och har en "can-do" attityd. En drivkraft för förändring kommer naturligt för dig, liksom att vara ödmjuk, nyfiken, hängiven och kommunikativ. Du har förmågan att arbeta strukturerat, strategiskt, lösnings- och detaljorienterat och har en helhetssyn över dina projekt.

Produktskapande har varit en central del av ditt arbete tidigare och du strävar alltid efter att hitta den bästa lösningen. Du behärskar engelska och svenska både i tal och skrift.

Har du även erfarenhet av leksaks- eller barnprodukt branschen och har erfarenhet av att utveckla konsumentprodukter ser vi det som meriterande.

Det viktigaste är att du känner passion för varumärket BRIO!

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar BRIO med Qarat. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast 6 mars 2022. För mer information är du välkommen att kontakta Karin Stenberg på 0723 37 77 90 eller [email protected]. Qarat arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.

Om Qarat

Qarat är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting, samt digitala verktyg inom utbildning och kommunikation online, såsom LeadersAPP.

Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området. Visa mindre

Backend utvecklare till Skolon

Ansök    Dec 11    Q.R.T QARAT AB    Backend-utvecklare
OM SKOLON Skolon är ett av Sveriges snabbast växande teknikbolag, mitt i en spännande internationell utvecklingsresa och som nyligen blev utsedda till ett av de 50 mest innovativa edtechbolagen i Norden och Baltikum. På Skolon kan du vara med och göra skillnad på riktigt, genom att skapa en roligare och mer framgångsrik skola för hundratusentals elever och lärare. Med närmare en halv miljon unika användare har vi bevisat vår styrka och mängder av ledande... Visa mer
OM SKOLON

Skolon är ett av Sveriges snabbast växande teknikbolag, mitt i en spännande internationell utvecklingsresa och som nyligen blev utsedda till ett av de 50 mest innovativa edtechbolagen i Norden och Baltikum.

På Skolon kan du vara med och göra skillnad på riktigt, genom att skapa en roligare och mer framgångsrik skola för hundratusentals elever och lärare. Med närmare en halv miljon unika användare har vi bevisat vår styrka och mängder av ledande skolhuvudmän runt om i Norden använder våra lösningar dagligen.

Hos oss står utvecklingen aldrig stilla och vi strävar efter att vara lika relevanta idag, som om 10 år och framåt. Nu tar vi steget ut i Europa och siktar på att ta vår unika plattform till nästa level - och vi hoppas att just du vill vara med på resan!

OM TJÄNSTEN

Vi växer snabbt och söker nu efter en vass Backend developer med ett brinnande intresse för att utveckla våra system.

Som utvecklare hos oss ingår du i ett innovativt gäng där du får en viktig och heltäckande roll i vårt utvecklarteam och utgår ifrån något av våra kontor i Karlshamn, Malmö eller Stockholm och även med stora möjligheter att arbeta på distans. Du kommer att arbeta med de senaste teknikerna och få möjlighet att komma med nya tankar och idéer för att utveckla vår produkt.

Vårt utvecklarteam ansvarar för att utveckla Skolons system med höga krav på leverans och att hela tiden ligga i framkant. Vi är ett tight, roligt och kunnigt team på ca 8-10 personer där utvecklare, designers och testare arbetar tätt tillsammans, och sist men inte minst - vi har väldigt kul ihop!

Med vårt agila sätt att pusha och stötta våra medarbetare, från ledningsgrupp till fikarum, kan vi ödmjukt erkänna oss i framkant av bolag som är i en expansionsfas. Hur lyckas vi med detta? Enkelt, genom att erbjuda våra anställda utvecklande arbetsuppgifter i en modern och rolig arbetsmiljö. Hos oss kan du sitta och utveckla samtidigt som du kan se ut över hav och vatten med en kopp te eller kaffe i handen.

Vi arbetar med scrum och har ett agilt arbetssätt. Vi har dagliga stand-ups tillsammans för att effektivt samverka och sätta en gemensam plan för dagen i vårt team.

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

- Erfarenhet av backendutveckling i Java för webblösningar
- Erfarenhet av arbete mot databaser
- Erfarenhet av utveckling i något eller några av följande ramverk: React, Ember eller Angular
- Ett stort intresse av, och engagerar dig i best practises och hållbarhet i din utveckling
- Är riktigt vass på problemlösning
- Ledarerfarenhet är meriterande
- Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift


Som person ser vi att du känner dig trygg i din roll och i din kompetens. Du mår bra av att jobba med människor och teknik. Du vet att mjukvaruutveckling är ett sätt att lösa problem och ser din kunskap som en verktygslåda fylld med kompetens inom olika områden. Inom Skolon är vi alltid öppna för den mest lämpade tekniken för att lösa en uppgift, samtidigt som vi har en långsiktig och strategisk syn på arkitektur. Vi på Skolon är problemlösare precis som du. Tillsammans arbetar vi hela tiden för att göra våra användares dagliga arbete enklare och snabbare genom väldesignade tekniska lösningar. Vi ser därför att du gillar att bygga robusta lösningar som passar snabbt växande system.

Det här får du: Vad kan vi på Skolon erbjuda dig?

Du kommer att få arbeta på ett ledande, innovativt och framåtsträvande företag som vill mycket mer. På Skolon drivs vi av våra mål, våra värderingar och vår vision. Ditt arbete kommer att vara en viktig del i att nå dessa på rätt sätt och hos oss har du stora möjligheter att växa i din roll och inom bolaget.

Skolon är en modern och agil arbetsplats med högt i tak och där frihet under ansvar gäller. Du har möjligheten att strukturera upp ditt eget arbete och arbeta självständigt, samtidigt som du alltid har din chefs och dina kollegors stöd.

För denna tjänst kan vi erbjuda bra löneutveckling samt ett schysst hälsopaket med friskvårdsarvode, avtalsreglerade semesterdagar och en bra pensionsavsättning. Men det viktigaste av allt, Skolon har Sveriges bästa kollegor i branschen. Nu hoppas vi att även du vill vara en del av vårt team, välkommen med din ansökan!

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Skolon med Qarat. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast 10 januari 2022. För mer information är du välkommen att kontakta Karin Stenberg på 0723 37 77 90 eller [email protected]. Qarat arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.

Om Qarat

Qarat är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting, samt digitala verktyg inom utbildning och kommunikation online, såsom LeadersAPP.

Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området. Visa mindre

Projektledare till InterMail

Ansök    Dec 13    Q.R.T QARAT AB    Projektledare, reklam
OM FÖRETAGET InterMail är ett nordiskt företag inom kommunikation med 100 anställda. Vi hjälper våra kunder med kommunikation via digitala och analoga kanaler i de nordiska länderna. Vi hjälper varje år fler än 1000 företag med olika typer av försändelser, transaktionsprint, e-Boks och KIVRA lösningar samt email och sms. InterMail är verksamma inom tre affärsområden; - Multichannel Solutions - Digital Marketing Solutions - Packaging Solutions OM TJÄN... Visa mer
OM FÖRETAGET

InterMail är ett nordiskt företag inom kommunikation med 100 anställda. Vi hjälper våra kunder med kommunikation via digitala och analoga kanaler i de nordiska länderna. Vi hjälper varje år fler än 1000 företag med olika typer av försändelser, transaktionsprint, e-Boks och KIVRA lösningar samt email och sms.

InterMail är verksamma inom tre affärsområden;

- Multichannel Solutions

- Digital Marketing Solutions
- Packaging Solutions


OM TJÄNSTEN

Du blir en del av vårt Multichannel team som är specialister inom kommunikation och brinner för att hjälpa våra kunder kommunicera. Vår expertis hjälper våra kunder att göra rätt kanalval.

Våra kunder och deras data är i säkra händer. Vi hanterar kundernas personkänsliga dataförsändelser med professionalism och har stor erfarenhet med att kommunicera tvärs över olika kanaler. Vi tar emot och behandlar data och distribuerar kommunikationen efter de regler vi sätter upp tillsammans med kund. Våra kanaler är e-mail, e-invoice, app/sms, print, arkiv, Track & Trace och web. Våra kunder samlar all sin administrativa kommunikation på ett och samma ställe, hos Intermail.

För Intermail är det viktigt med ett kommersiellt fokus och ett bra samarbete mellan vår sälj- och projektledaravdelning.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av Projektledning inom marknadsföring, reklam eller kommunikation och kan arbeta självständigt med befintliga kundprojekt och löpande uppdrag i vår projektledaravdelning.

Projektledaravdelningen består av högt kvalificerade och duktiga svenska och danska medarbetare som varje dag kvalitétssäkrar våra leveranser. Du får uppleva en spännande vardag med hög aktivitet som kräver fokus, handlingskraft och god samarbetsvilja.

Du som söker har goda kunskaper och erfarenheter av både fysisk och digital kommunikation. Det är en självklarhet att du kan arbeta självständigt, proaktivt och resultatorienterat och trivs med ett högt tempo och kan hantera många olika projekt samtidigt. Du har erfarenhet av att koordinera och implementera projekt samt erfarenhet av inköp från externa leverantörer.

Som person är du serviceminded, kommunikativ, lösningsfokuserad och har alltid en god dialog med dina kollegor, kunder och samarbetspartners. Du har ett leende på läpparna och en positiv attityd.

Din placering är delat mellan vårt kontor i centrala Malmö samt på vårt huvudkontor i Hvidovre, 10minuter utanför centrala Köpenhamn.
Du kommer att arbeta med både danska och svenska kunder och kollegor och behärskar svenska och danska i tal och skrift.

VI ERBJUDER

Du kommer in i ett härligt team bestående av 5 projektledare och en trevlig arbetsmiljö med många trevliga kollegor. Vi har högt i tak och en platt organisation där vi lyssnar på varandra. Du kommer få stort eget ansvar för projekt och kunder och blir en viktig pusselbit i vårt team. En konkurrenskraftig lön och fina förmåner till våra anställda är en självklarhet för oss.


Vi ser fram emot att träffa dig

Låter detta som ditt drömjobb vill vi gärna att du hör av dig så fort som möjligt. Skicka en kort och trevlig presentation där du berättar varför just du är den rätta för oss.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar InterMail med Qarat. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast den 10 januari 2022. För mer information är du välkommen att kontakta Karin Stenberg på 0723 37 77 90 eller [email protected]. Qarat arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.

Om Qarat

Qarat är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting, samt digitala verktyg inom utbildning och kommunikation online, såsom LeadersAPP.

Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området. Visa mindre

API & Integration Developer till Skolon

OM SKOLON Skolon är ett av Sveriges snabbast växande teknikbolag, mitt i en spännande internationell utvecklingsresa och som nyligen blev utsedda till ett av de 50 mest innovativa edtechbolagen i Norden och Baltikum. På Skolon kan du vara med och göra skillnad på riktigt, genom att skapa en roligare och mer framgångsrik skola för hundratusentals elever och lärare. Med närmare en halv miljon unika användare har vi bevisat vår styrka och mängder av ledande... Visa mer
OM SKOLON

Skolon är ett av Sveriges snabbast växande teknikbolag, mitt i en spännande internationell utvecklingsresa och som nyligen blev utsedda till ett av de 50 mest innovativa edtechbolagen i Norden och Baltikum.

På Skolon kan du vara med och göra skillnad på riktigt, genom att skapa en roligare och mer framgångsrik skola för hundratusentals elever och lärare. Med närmare en halv miljon unika användare har vi bevisat vår styrka och mängder av ledande skolhuvudmän runt om i Norden använder våra lösningar dagligen.

Hos oss står utvecklingen aldrig stilla och vi strävar efter att vara lika relevanta idag, som om 10 år och framåt. Nu tar vi steget ut i Europa och siktar på att ta vår unika plattform till nästa level - och vi hoppas att just du vill vara med på resan!

OM TJÄNSTEN

Vi växer snabbt och söker nu efter en vass API & Integration developer med ett brinnande intresse för utveckling av API'er och synkar.

Som API & Integration developer hos oss ingår du i ett innovativt gäng där du får en viktig och heltäckande roll i vårt utvecklarteam och utgår ifrån något av våra kontor i Karlshamn, Malmö eller Stockholm och även med stora möjligheter att arbeta på distans. Du kommer att arbeta med de senaste teknikerna och få möjlighet att komma med nya tankar och idéer för att utveckla vår produkt.

Vårt utvecklarteam ansvarar för att utveckla Skolons system med höga krav på leverans och att hela tiden ligga i framkant. Vi är ett tight, roligt och kunnigt team på ca 8-10 personer där utvecklare, designers och testare arbetar tätt tillsammans, och sist men inte minst - vi har väldigt kul ihop!

Med vårt agila sätt att pusha och stötta våra medarbetare, från ledningsgrupp till fikarum, kan vi ödmjukt erkänna oss i framkant av bolag som är i en expansionsfas. Hur lyckas vi med detta? Enkelt, genom att erbjuda våra anställda utvecklande arbetsuppgifter i en modern och rolig arbetsmiljö. Hos oss kan du sitta och utveckla samtidigt som du kan se ut över hav och vatten med en kopp te eller kaffe i handen.

Vi arbetar med scrum och har ett agilt arbetssätt. Vi har dagliga stand-ups tillsammans för att effektivt samverka och sätta en gemensam plan för dagen i vårt team.

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

- Minst 3 års erfarenhet av backendutveckling
- Erfarenhet av Javautveckling
- Dokumenterad utbildning inom relevant område
- Erfarenhet av NodeJS-utveckling
- Intresse för dokumentation
- Erfarenhet av utveckling mot API:er från tredje part
- Kunskap och erfarenhet inom PHP


Som person ser vi att du känner dig trygg i din roll och i din kompetens. Du mår bra av att jobba med människor och teknik. Du vet att mjukvaruutveckling är ett sätt att lösa problem och ser din kunskap som en verktygslåda fylld med kompetens inom olika områden. Inom Skolon är vi alltid öppna för den mest lämpade tekniken för att lösa en uppgift, samtidigt som vi har en långsiktig och strategisk syn på arkitektur. Vi på Skolon är problemlösare precis som du. Tillsammans arbetar vi hela tiden för att göra våra användares dagliga arbete enklare och snabbare genom väldesignade tekniska lösningar. Vi ser därför att du gillar att bygga robusta lösningar som passar snabbt växande system.

Det här får du: Vad kan vi på Skolon erbjuda dig?

Du kommer att få arbeta på ett ledande, innovativt och framåtsträvande företag som vill mycket mer. På Skolon drivs vi av våra mål, våra värderingar och vår vision. Ditt arbete kommer att vara en viktig del i att nå dessa på rätt sätt och hos oss har du stora möjligheter att växa i din roll och inom bolaget.

Skolon är en modern och agil arbetsplats med högt i tak och där frihet under ansvar gäller. Du har möjligheten att strukturera upp ditt eget arbete och arbeta självständigt, samtidigt som du alltid har din chefs och dina kollegors stöd.

För denna tjänst kan vi erbjuda bra löneutveckling samt ett schysst hälsopaket med friskvårdsarvode, avtalsreglerade semesterdagar och en bra pensionsavsättning. Men det viktigaste av allt, Skolon har Sveriges bästa kollegor i branschen. Nu hoppas vi att även du vill vara en del av vårt team, välkommen med din ansökan!

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Skolon med Qarat. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast 10 januari 2022. För mer information är du välkommen att kontakta Karin Stenberg på 0723 37 77 90 eller [email protected]. Qarat arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.

Om Qarat

Qarat är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting, samt digitala verktyg inom utbildning och kommunikation online, såsom LeadersAPP.

Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området. Visa mindre

Testingenjör till Camp Scandinavia AB i Malmö

Ansök    Mar 5    Q.R.T QARAT AB    Kontrollingenjör
Om Camp Scandinavia Camp Scandinavia AB är en av Nordens ledande aktörer inom ortopedteknik. Vi utvecklar, tillverkar och distribuerar ortopedtekniska hjälpmedel både lokalt och internationellt. Tillsammans med våra systerbolag i koncernen tar vi ansvar för hela kedjan, från idé till produktion och vidare till patienten. Moderbolaget Allard Support for Better Life äger bolag i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Irland, Belgien, Kina och USA, alla inrikta... Visa mer
Om Camp Scandinavia

Camp Scandinavia AB är en av Nordens ledande aktörer inom ortopedteknik. Vi utvecklar, tillverkar och distribuerar ortopedtekniska hjälpmedel både lokalt och internationellt. Tillsammans med våra systerbolag i koncernen tar vi ansvar för hela kedjan, från idé till produktion och vidare till patienten.

Moderbolaget Allard Support for Better Life äger bolag i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Irland, Belgien, Kina och USA, alla inriktade på ortopedteknik. Hela koncernen har ca 300 anställda och vi är inne i en spännande tillväxtresa. Vi som jobbar i koncernen brinner för att ge brukarna av våra produkter ett bättre liv, ”Support for Better Life”.



Mer om tjänsten

I rollen som Testingenjör ingår du i vårt utvecklingsteam och rapporterar till vår R & D Manager. Du har ett övergripande ansvar för mekanisk testning av såväl material som prototyper och produkter. Du kommer läsa såväl nationella som internationella standarder och omsätta dessa till praktisk testning.

Tjänsten ingår i utvecklingsavdelningen men uppdragen kan även komma från produktionen. Din arbetsplats kommer att vara på vår produktionsavdelning i Malmö men du kommer även att arbeta i Helsingborg någon dag i månaden.

Utöver underlag för produktframtagning så kommer en del rutinmässiga kvalitetsmätningar också att ingå. Det praktiska arbetet i labbet är ett i huvudsak självständigt arbete där du efter avklarad testning rapporterar utfall. Till detta kommer också arbete i projektgrupper där vi gemensamt tar fram testplaner och diskuterar hur dessa implementeras och hur resultaten ska användas.

Med tiden kommer du få en djup insikt i våra material och produkter och resor i tjänsten kommer att bli aktuella, såväl inom Sverige som internationella. För rätt person är utvecklingsmöjligheterna inom koncernen på sikt stora.

Utöver ovan kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:

- Läsa och sätta dig in i standarder för mekanisk provning
- Genomföra mekanisk provning
- Ta fram rapporter, presentera utfall
- Samarbeta med såväl utvecklingsavdelningen som kvalitetsavdelningen
- Genomföra rutinmässig kvalitetstestning


Din profil

Vi söker dig som är högskoleingenjör, gärna inom mekanik och kan förstå mekaniska sammanhang och kunna ta in och bearbeta teknisk information. Du som söker har ett par års erfarenhet inom mekanisk testning eller närliggande område.

Det är du som ska omsätta standarder till praktiskt genomförande. Vårt labb innehåller både högteknologisk testutrustning och enklare mekaniska testriggar och det kräver att du har förståelse för mjukvara och digitala lösningar samtidigt som du inte är rädd för praktiskt arbete med vikter etc. Kunskap om kompositer är meriterande men inte ett skallkrav.

Som person är du noggrann, har tålamod, kan arbeta självständigt och självklart en härlig tillgång till vårt team. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal & skrift. Vidare måste du ha körkort eftersom det förekommer en del lokala resor.

Då det gäller dina personliga egenskaper vill vi highlighta din förmåga att planera och organisera. Analysera och identifiera utvecklingsmöjligheter är andra förmågor som du besitter. Du tar ett stort ansvar för leveransen och driver själv olika aktiviteter för att nå målen. Du är van vid att följa instruktioner och rutiner och även att förbättra processer.

Som företag kan vi erbjuda våra medarbetare riktigt bra förmåner, bl.a. arbetar vi 37,5 timmar/vecka och eftersom vi har fokus på en hälsosam arbetsplats har vi även generösa friskvårdsbidrag. Tjänstens omfattning är heltid.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Camp Scandinavia med Qarat. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast 31 mars 2021. För mer information är du välkommen att kontakta Karin Stenberg på 0723 37 77 90 eller [email protected]. Qarat arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.

Om Qarat

Qarat är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting, samt digitala verktyg inom utbildning och kommunikation online, såsom LeadersAPP.

Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området. Visa mindre

Marknadskoordinator till BRIO

Ansök    Mar 29    Q.R.T QARAT AB    Marknadsassistent
Är du en nyfiken och driven person med stor kunskap inom marknadsföring och kommunikation via digitala- och sociala medier? Då kanske du är rätt person för oss på BRIO. Om BRIO BRIO ingår sedan 2015 i Ravensburger group. Ravensburger är en internationell företagsgrupp med en lång tradition och gedigna värderingar. Missionen är att skapa "Lekfull utveckling". Företaget står för skoj, utbildning och gemenskap. Ravensburger är ett av de ledande varumärke... Visa mer
Är du en nyfiken och driven person med stor kunskap inom marknadsföring och kommunikation via digitala- och sociala medier? Då kanske du är rätt person för oss på BRIO.



Om BRIO

BRIO ingår sedan 2015 i Ravensburger group. Ravensburger är en internationell företagsgrupp med en lång tradition och gedigna värderingar. Missionen är att skapa "Lekfull utveckling". Företaget står för skoj, utbildning och gemenskap. Ravensburger är ett av de ledande varumärkena för pussel, spel och aktivitetsprodukter i Europa. BRIO har skapat kvalitetsleksaker ända sedan slutet av 1800-talet. Att fortsätta skapa leksaker som ger barnen roliga och minnesvärda stunder är den stora drivkraften. Kanske har du själv fina barndomsminnen kopplade till våra leksaker? Vi vill att dagens barn ska få möjlighet att känna för BRIO på samma sätt som flera generationer före dem har gjort. BRIOs huvudkontor är beläget i Malmö ovanför stadens centralstation. I bolagets portfölj ingår varumärkena Ravensburger, BRIO, Thinkfun samt Alga.

Mer om tjänsten

Rollen som Marknadskoordinator är nyinrättad där du kommer ingå i det nordiska teamet och genomföra marknadsaktiviteter i traditionella-, digitala- och sociala medier för alla våra varumärken (Ravensburger, BRIO, Thinkfun och Alga). Det är också du som kommer ansvara för att ta vår Nordiska PR-, influencer- och blogger community till nästa nivå.

Du kommer att vara en viktig pusselbit i att utveckla och underhålla vår närvaro på sociala medier tillsammans med det interna marknadsteamet, men även i samarbete med externa parter. Denna roll är väldigt bred och innefattar allt från att fungera som ett stöd för att framgångsrikt implementera marknadsstrategin, koordinera PR utskick och supportera produktlanseringar, till att anpassa globalt kommunikationsmaterial för vår lokala marknad samt underhålla våra egna och även vissa kunders webbplatser med aktuellt material.

Som Marknadskoordinator ansvarar du för tillhandahållande av print samt digitalt annonsmaterial för våra olika varumärken. Detta innebär att du, själv eller i samarbete med mediebyråer, arbetar med enklare copywriting, anpassning av innehåll samt framtagande av banners. Du kommer även i nära samarbete med vår säljorganisation ta fram införsäljningsmaterial samt säkerställa att säljarna alltid har tillgång till relevant marknadsmaterial.

Vi vill även att du har ett intresse av att följa trender på marknaden, analysera våra konkurrenter samt genomföra marknadsundersökningar.

Din profil

Vi söker dig som har relevant högskole-/universitetsutbildning samt 2-3 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom kommunikation, marknadsföring och/eller digitala kanaler. Du har goda kunskaper i Office-paketet samt erfarenhet av digitala och sociala mediers marknadsföringsverktyg, exempelvis Facebook Business Manager samt kunskaper i Adobe Creative Suite-paketet eller liknande. Du är en duktig skribent och talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Har du kunskap i annat nordiskt språk är det ett plus. Du har en god känsla för språk och grafisk form.

Som person är du positiv och är en lagspelare, har entreprenörsanda, ett kreativt sinne och god planerings- och koordinationsförmåga. Du är ansvarstagande och tycker om att driva ditt arbete framåt. Då du kommer att ha många kontaktytor är det viktigt att du har en mycket god samarbetsförmåga. Vidare är du effektiv och duktig på att prioritera ditt arbete.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar BRIO med Qarat. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast 25 april 2021. För mer information är du välkommen att kontakta Karin Stenberg på 0723 37 77 90 eller [email protected]. Qarat arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.

Om Qarat

Qarat är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting, samt digitala verktyg inom utbildning och kommunikation online, såsom LeadersAPP.

Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området. Visa mindre

Ekonomiassistent / Servicekoordinator till BRIO

Ansök    Feb 10    Q.R.T QARAT AB    Ekonomiassistent
Är du en fena på att ge service samtidigt som du gillar siffror och administration ? Då kan du vara den vi söker till BRIO's härliga team i Malmö. Vi söker dig som är ett "proffs" på service, vill vara med där det händer samtidigt som du gillar att arbeta med ekonomi och administration. Om BRIO BRIO ingår sedan 2015 i Ravensburger group. Ravensburger är en internationell företagsgrupp med en lång tradition och gedigna värderingar. Missionen är att skapa ... Visa mer
Är du en fena på att ge service samtidigt som du gillar siffror och administration ? Då kan du vara den vi söker till BRIO's härliga team i Malmö. Vi söker dig som är ett "proffs" på service, vill vara med där det händer samtidigt som du gillar att arbeta med ekonomi och administration.

Om BRIO

BRIO ingår sedan 2015 i Ravensburger group. Ravensburger är en internationell företagsgrupp med en lång tradition och gedigna värderingar. Missionen är att skapa "Lekfull utveckling". Företaget står för skoj, utbildning och gemenskap. Ravensburger är ett av de ledande varumärkena för pussel, spel och aktivitetsprodukter i Europa.

BRIO har skapat kvalitetsleksaker ända sedan slutet av 1800-talet. Att fortsätta skapa leksaker som ger barnen roliga och minnesvärda stunder är den stora drivkraften. Kanske har du själv fina barndomsminnen kopplade till våra leksaker? Vi vill att dagens barn ska få möjlighet att känna för BRIO på samma sätt som flera generationer före dem har gjort.

BRIOs huvudkontor är beläget i Malmö ovanför stadens centralstation. I bolagets portfölj ingår varumärkena Ravensburger, BRIO, Thinkfun samt Alga.

Mer om tjänsten

I rollen som Ekonomiassistent/Servicekoordinator på BRIO har du en central roll på kontoret. Du ansvarar för kontoret, reception, växel samtidigt som du hanterar en hel del ekonomirelaterade arbetsuppgifter. Detta är jobbet för dig som vill ge service i världsklass gentemot kollegor men även mot besökare.

Som Ekonomiassistent arbetar du med löpande ekonomiarbete inom Kundreskontran; såsom bokning av kundinbetalningar, krav och påminnelsehantering, underhåll av kreditlimiter för kunder och enklare löpande redovisning.

Att vara Servicekoordinator på BRIO innebär att du har det övergripande ansvaret över att kontoret är i ordning och ser trevligt ut samt gör beställning av de gemensamma inköpen av till exempel kontorsmaterial, kaffe etc. Du är BRIO’s ansikte utåt och tar emot besök, ansvarar för telefonväxeln samt är den som har kontakt med övriga viktiga aktörer kopplade till kontoret.

Din profil

Vi söker dig som minst har en gymnasieutbildning inom ekonomi och minst 5 års erfarenhet inom ekonomirelaterade arbetsuppgifter. Du har lätt för att komma in i system och har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift. Som person har du en positiv inställning, är serviceminded men samtidigt noggrann och strukturerad. Du är ordningsam, har lätt för att samarbeta och alltid med ett leende på läpparna. För att trivas i rollen hos BRIO måste du vara självgående, flexibel och tycka om mötet med nya människor samtidigt ha förmågan att arbeta självständigt.

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Malmö

Lön: Enligt överenskommelse

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar BRIO med Qarat. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast 1 mars 2021. För mer information är du välkommen att kontakta Karin Stenberg på 0723 37 77 90 eller [email protected]. Qarat arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.

Om Qarat

Qarat är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting, samt digitala verktyg inom utbildning och kommunikation online, såsom LeadersAPP.

Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området. Visa mindre