Lediga jobb Testhuset Urval & Utveckling AB i Malmö

Se alla lediga jobb från Testhuset Urval & Utveckling AB i Malmö. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Malmö som finns inom det yrket.

Serviceelektriker - EKT

Om tjänsten I rollen som serviceelektriker kommer du jobba självständigt med installation, förebyggande underhåll, reparation och driftsättning av el- och reservkraftsystem, ställverk och transformatorer. En stor del av rollen kommer innebära service och installation av UPS-anläggningar och batterisystem. Hos oss på EKT kommer du att få en ordentlig introduktion där du till en början går bredvid en kollega för att senare när du kommit in i arbetet bli me... Visa mer
Om tjänsten

I rollen som serviceelektriker kommer du jobba självständigt med installation, förebyggande underhåll, reparation och driftsättning av el- och reservkraftsystem, ställverk och transformatorer. En stor del av rollen kommer innebära service och installation av UPS-anläggningar och batterisystem.

Hos oss på EKT kommer du att få en ordentlig introduktion där du till en början går bredvid en kollega för att senare när du kommit in i arbetet bli mer självständig genom att planera ditt eget arbete och själv åka ut till kunder. Ditt arbete kommer att innefatta både planerade servicejobb och akuta jobb.

Vi arbetar med spännande kunder inom den offentliga sektorn och försvarsindustrin, därför är det kritiskt att deras anläggningar fungerar. Kunderna finns utspridda i södra Sverige vilket innebär att resor med övernattning är en naturlig del av din vardag när du inte arbetar från vårt kontor i Malmö.

Arbetsuppgifter

- Service och installation av UPS-anläggningar och batterisystem

- Förebyggande underhåll, reparation och driftsättning

Om dig

Vi söker dig som har

- Goda kunskaper inom el och automation, du behöver kunna läsa ett elschema

- Några års erfarenhet från branschen

- IT-vana, behärska Office-paketet och affärssystem

- Kunderfarenhet, ett intresse för service och kundrelationer

- Svenska och engelska i tal och skrift

- B-körkort

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper

- Vi ser att du är noggrann och ansvarstagande. Du bör ha god social förmåga och vara servicemedveten då rollen innefattar mycket kundkontakt. Vidare är du lugn och stresstålig för att bemöta kunderna och hantera arbetet på bästa sätt.

Om oss

EKT grundades 1996 och vi har sedan starten varit ett företag som arbetar med kvalificerade installationer, service och projektering inom el, kraft och nätverk. Vi satsar på ständig utveckling och vill alltid ligga i framkant vad gäller nyheter.

Vi är ett team på 28 personer som alltid är nyfikna på nya lösningar och idéer för att alltid kunna erbjuda våra kunder den bästa lösningen. Vår vision är att vara ett kunskapsföretag inom våra teknikområden och vi skall vara kända för vår kunskapsnivå, serviceanda och affärsmoral. Vi tillhör Sparc Group sedan 2022 tillsammans med 66 andra bolag i hela Sverige.

Om rekryteringsprocessen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Testhuset en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linette von Bargen på telefon 073 504 22 64 eller Elin Skau på 073 529 69 67.

Välkommen in med din ansökan senast söndag den 4 februari. Visa mindre

Servicetekniker - EKT

Om tjänsten I rollen som servicetekniker kommer du jobba självständigt med installation, förebyggande underhåll, reparation och driftsättning av el- och reservkraftsystem, ställverk och transformatorer. En stor del av rollen kommer innebära service och installation av UPS-anläggningar och batterisystem. Hos oss på EKT kommer du att få en ordentlig introduktion där du till en början går bredvid en kollega för att senare när du kommit in i arbetet bli mer sj... Visa mer
Om tjänsten
I rollen som servicetekniker kommer du jobba självständigt med installation, förebyggande underhåll, reparation och driftsättning av el- och reservkraftsystem, ställverk och transformatorer. En stor del av rollen kommer innebära service och installation av UPS-anläggningar och batterisystem.
Hos oss på EKT kommer du att få en ordentlig introduktion där du till en början går bredvid en kollega för att senare när du kommit in i arbetet bli mer självständig genom att planera ditt eget arbete och själv åka ut till kunder. Ditt arbete kommer att innefatta både planerade servicejobb och akuta jobb.
Vi arbetar med spännande kunder inom den offentliga sektorn, därför är det kritiskt att deras anläggningar fungerar. Kunderna finns utspridda i södra Sverige vilket innebär att resor med övernattning är en naturlig del av din vardag när du inte arbetar från vårt kontor i Malmö.
Arbetsuppgifter
Service och installation av UPS-anläggningar och batterisystem
Förebyggande underhåll, reparation och driftsättning

Om dig
Vi söker dig som har
Goda kunskaper inom el och automation, du behöver kunna läsa ett elschema
Några års erfarenhet från branschen
IT-vana, behärska Office-paketet och affärssystem
Kunderfarenhet, ett intresse för service och kundrelationer
Svenska och engelska i tal och skrift
B-körkort

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper
Vi ser att du är noggrann och ansvarstagande. Du bör ha god social förmåga och vara servicemedveten då rollen innefattar mycket kundkontakt. Vidare är du lugn och stresstålig för att bemöta kunderna och hantera arbetet på bästa sätt.

Om oss
EKT grundades 1996 och vi har sedan starten varit ett företag som arbetar med kvalificerade installationer, service och projektering inom el, kraft och nätverk. Vi satsar på ständig utveckling och vill alltid ligga i framkant vad gäller nyheter.
Vi är ett team på 28 personer som alltid är nyfikna på nya lösningar och idéer för att alltid kunna erbjuda våra kunder den bästa lösningen. Vår vision är att vara ett kunskapsföretag inom våra teknikområden och vi skall vara kända för vår kunskapsnivå, serviceanda och affärsmoral. Vi tillhör Sparc Group sedan 2022 tillsammans med 66 andra bolag i hela Sverige.
Om rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Testhuset en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linette von Bargen på telefon 073 504 22 64 eller Elin Skau på 073 529 69 67.
Välkommen in med din ansökan senast söndag den 31 mars. Visa mindre

Servicetekniker - EKT

Om tjänsten I rollen som servicetekniker kommer du jobba självständigt med installation, förebyggande underhåll, reparation och driftsättning av el- och reservkraftsystem, ställverk och transformatorer. En stor del av rollen kommer innebära service och installation av UPS-anläggningar och batterisystem. Hos oss på EKT kommer du att få en ordentlig introduktion där du till en början går bredvid en kollega för att senare när du kommit in i arbetet bli mer ... Visa mer
Om tjänsten

I rollen som servicetekniker kommer du jobba självständigt med installation, förebyggande underhåll, reparation och driftsättning av el- och reservkraftsystem, ställverk och transformatorer. En stor del av rollen kommer innebära service och installation av UPS-anläggningar och batterisystem.

Hos oss på EKT kommer du att få en ordentlig introduktion där du till en början går bredvid en kollega för att senare när du kommit in i arbetet bli mer självständig genom att planera ditt eget arbete och själv åka ut till kunder. Ditt arbete kommer att innefatta både planerade servicejobb och akuta jobb.

Vi arbetar med spännande kunder inom den offentliga sektorn, därför är det kritiskt att deras anläggningar fungerar. Kunderna finns utspridda i södra Sverige vilket innebär att resor med övernattning är en naturlig del av din vardag när du inte arbetar från vårt kontor i Malmö.

Arbetsuppgifter

- Service och installation av UPS-anläggningar och batterisystem

- Förebyggande underhåll, reparation och driftsättning

Om dig

Vi söker dig som har

- Goda kunskaper inom el och automation, du behöver kunna läsa ett elschema

- Några års erfarenhet från branschen

- IT-vana, behärska Office-paketet och affärssystem

- Kunderfarenhet, ett intresse för service och kundrelationer

- Svenska och engelska i tal och skrift

- B-körkort

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper

- Vi ser att du är noggrann och ansvarstagande. Du bör ha god social förmåga och vara servicemedveten då rollen innefattar mycket kundkontakt. Vidare är du lugn och stresstålig för att bemöta kunderna och hantera arbetet på bästa sätt.

Om oss

EKT grundades 1996 och vi har sedan starten varit ett företag som arbetar med kvalificerade installationer, service och projektering inom el, kraft och nätverk. Vi satsar på ständig utveckling och vill alltid ligga i framkant vad gäller nyheter.

Vi är ett team på 28 personer som alltid är nyfikna på nya lösningar och idéer för att alltid kunna erbjuda våra kunder den bästa lösningen. Vår vision är att vara ett kunskapsföretag inom våra teknikområden och vi skall vara kända för vår kunskapsnivå, serviceanda och affärsmoral. Vi tillhör Sparc Group sedan 2022 tillsammans med 66 andra bolag i hela Sverige.

Om rekryteringsprocessen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Testhuset en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linette von Bargen på telefon 073 504 22 64 eller Elin Skau på 073 529 69 67.

Välkommen in med din ansökan senast söndag den 31 mars. Visa mindre

Oberoende IT-rådgivare - INVOLVUS Skåne

Om INVOLVUS INVOLVUS jobbar du som en Oberoende Rådgivare inom IT och digitalisering på kundernas sida, i roller som IT-chef/ansvarig, IT-strateg och /eller IT-projektledare. Vi tar med oss vår samlade erfarenhet och kunskap och stärker kompetensen till våra kunder. Det här medför att kunderna ska kunna ta rätt beslut som stödjer deras visioner och målsättningar, samt blir grunden för en fortsatt utveckling och expansion. INVOLVUS består idag av ett 30-... Visa mer
Om INVOLVUS

INVOLVUS jobbar du som en Oberoende Rådgivare inom IT och digitalisering på kundernas sida, i roller som IT-chef/ansvarig, IT-strateg och /eller IT-projektledare.

Vi tar med oss vår samlade erfarenhet och kunskap och stärker kompetensen till våra kunder. Det här medför att kunderna ska kunna ta rätt beslut som stödjer deras visioner och målsättningar, samt blir grunden för en fortsatt utveckling och expansion.

INVOLVUS består idag av ett 30-tal Oberoende IT-Rådgivare med lång erfarenhet och bakgrund som VD, försäljningschef, konsultchef, affärsområdeschef och IT-chef inom IT och digitalisering. Vi har idag kontor i Stockholm, Göteborg, Borås, Karlstad, Varberg samt Helsingborg och växer kontinuerligt för att möta våra befintliga och nya kunders behov av strategisk rådgivning.

Hos INVOLVUS är frihet under ansvar grunden till vår framgång, och varje individs utveckling gör att vi som företag utvecklas tillsammans med våra kunder. Vi arbetar i en bransch i ständig utveckling och vi lär oss av varandra och den erfarenhet som vi tar med oss in i gruppen.

Om tjänsten

Som Oberoende IT-Rådgivare kommer du arbeta med att framtidsäkra våra kunders verksamheter, i roller som CIO, IT-chef/ansvarig, IT-strateg eller IT-projektledare. Du kommer att kontinuerligt jobba med att föreslå förbättringar och förändringar som bygger på INVOLVUS kunskap samt erfarenhet hur andra företag/branscher agerar.

Som IT-Rådgivare kommer du även ansvara för IT-upphandlingar, avtalsskrivningar för diverse system och plattformar, samt för kundernas långsiktiga planer och strategier inom IT. Du leder och deltar i IT-projekt samt säkerställer stabilitet och utveckling i IT-miljön och dess verksamhetssystem tillsammans med kundens IT-leverantörer.

Hos INVOLVUS kommer du få möjligheten att jobba flexibelt med frihet under ansvar. Det här innebär att du får utforma din egen arbetsdag och jobba från vart det passar dig bäst.

Tjänsten avser INVOLVUS Skåne där placering kan vara Malmö eller Helsingborg.

Om dig

Vi ser att du har tidigare erfarenhet av IT och digitaliseringsarbete och har arbetat med leverans, projektledning eller i en ledande position på ett IT-företag eller annan företagsverksamhet. Du har intresse av affärer och bär förmodligen med dig ett nätverk av företag och personer som du mött och arbetat med under åren och gillar att ha många parallella aktiviteter igång samtidigt.

Som person är du strukturerad och van vid att leda projekt samt ta ansvar för uppsatta mål och deadlines. Du är utåtriktad och har ett stort intresse för människor, är positiv samt intresserad av att utveckla och ge trygghet åt våra kunder.

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på telefon 070 594 72 77eller Anna Beckius på 073 529 33 23.

Välkommen med din ansökan senast den 26 februari 2022. Visa mindre

Intresseanmälan Acting HR - Skåne

Om våra uppdrag Som konsult eller underkonsult hos oss på Acting HR är du en viktig pusselbit i leveransen till våra kunder. Vi letar efter dig som vill vara med och utveckla svenskt arbetsliv med kvalificerade tjänster inom HR-området. I ditt nya arbete stöttar du våra kunder genom att, som HR-ansvarig, HR Business Partner och/eller HR-specialist, driva projekt inom HR-området. Du har förmågan att kombinera strategiskt, operativt och konsultativt arbet... Visa mer
Om våra uppdrag

Som konsult eller underkonsult hos oss på Acting HR är du en viktig pusselbit i leveransen till våra kunder. Vi letar efter dig som vill vara med och utveckla svenskt arbetsliv med kvalificerade tjänster inom HR-området.

I ditt nya arbete stöttar du våra kunder genom att, som HR-ansvarig, HR Business Partner och/eller HR-specialist, driva projekt inom HR-området.

Du har förmågan att kombinera strategiskt, operativt och konsultativt arbete inom hela HR-området och trivs att vara chefers expertstöd.

Du är tydligt resultatinriktad och arbetar ständigt för att utveckla personalprocesser, policys, riktlinjer och avtal på alla nivåer i en organisation. Arbetsuppgifter inom området såsom lönebildning, rehabilitering, rekrytering, förhandling och arbetsmiljö kommer också att finnas.

Våra uppdrag varierar och beroende på kundbehov söker vi nu flera underkonsulter/konsulter med intresse för tillfälliga, korta som långa uppdrag på plats, på distans och/eller ute hos våra kunder.

Om dig

Vi söker dig som har ett stort intresse i HR-frågor och som vill jobba enligt den senaste kunskapen inom området. Du har ett stort driv och engagemang som gör att du bidrar till din egen och Acting HR:s utveckling genom att våga ta ny mark.

Du är socialt ”skillad” med en förmåga att skapa goda relationer och det är viktigt för dig att tillhöra ett team där du får bidra till goda resultat.

Vi ser att du har en utbildning inom HR och erfarenhet av HR-arbete på olika nivåer. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska samt att du hanterar digitala verktyg med lätthet. Har du spetskompetens inom vissa HR-områden precisera gärna det i ditt CV.

Om oss

På Acting HR blir du en del av ett resultatinriktat gäng som tror på det vi gör. Du kommer att jobba i en miljö med korta beslutsvägar, högt i tak och mycket glädje där skrattet aldrig är långt bort. Vi vill ständigt förbättras och utvecklas och det kommer även du få möjlighet till, både i din kompetens och som person.

Om processen

Med hjälp av en god dialog, intervju samt kapacitetstester och personprofilanalyser gör vi en objektiv och fördomsfri bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för särbehandling. Vi kommer att ta referenser samt göra en bakgrundskontroll på aktuella kandidater.

Vid frågor, kontakta COO Anna Beckius på [email protected]. Visa mindre

Varumärkesparalegal till IP Station Malmö

Om rollen Som varumärkesparalegal på IP Station får du vara med på vår resa att bli världsbäst på outsourcing av kvalificerade IP-tjänster. Efterfrågan på våra tjänster är större än någonsin, vilket skapar möjlighet till utveckling samt att vara med och forma din roll hos oss. I tjänsten kommer du att ha kontakt med kunder från olika branscher och kommer stötta de med kvalificerad IP-administration. Det kan handla om allt från docketing och generell frist... Visa mer
Om rollen
Som varumärkesparalegal på IP Station får du vara med på vår resa att bli världsbäst på outsourcing av kvalificerade IP-tjänster. Efterfrågan på våra tjänster är större än någonsin, vilket skapar möjlighet till utveckling samt att vara med och forma din roll hos oss.

I tjänsten kommer du att ha kontakt med kunder från olika branscher och kommer stötta de med kvalificerad IP-administration. Det kan handla om allt från docketing och generell fristhantering till avancerat paralegalarbete där du ansvarar för genomförandet av IP-ärenden från början till slut.

IP Station har sitt huvudkontor i Hagfors men finns även i Stockholm och Linköping samt i Köpenhamn och London. Vi är positiva till boende på valfri ort och erbjuder möjligheten att kunna arbeta hemifrån i stor utsträckning.

Om dig
I rollen som varumärkesparalegal ser vi att du är strukturerad, säkrar kundnöjdheten och bidrar till att skapa den bästa arbetsplatsen. Du förväntas vårda kundrelationer genom att bland annat kommunicera med kunder och myndigheter såväl i Sverige som utomlands. Vi ser även att du har ett stort driv och en vilja att utveckla dig själv liksom företaget.

Vi ser att du har en utbildning eller erfarenhet inom kvalificerad IP-administration samt att du uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift. Ytterligare nordiskt språk är meriterande.

Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig ett jobb i ett tillväxtföretag med stora ambitioner. Hos oss får du arbeta i ett företag som ger trygghet och är nytänkande. Vi strävar efter att ha de nöjdaste medarbetarna och de nöjdaste kunderna. Du får möjlighet att forma en anställning som fungerar för dig.

Om oss
Sedan början av 2022 är IP Station del av RightHub Ltd., ett teknikbolag inom IP och med visionen om att skapa den framtida digitala infrastrukturen för IP-hantering. RightHub-koncernen består idag av drygt 70 medarbetare i England, Danmark, USA och Sverige. På IP Station är vi cirka 20 glada medarbetare som erbjuder oöverträffad service, råd och kvalificerade IP-tjänster på en global marknad. Vi står inför en tillväxtresa både lokalt och globalt. Våra kunder är ombud på patentbyråer, större företag med egna IP-avdelningar och mindre konsultbyråer.

Om processen
Urval sker löpande, välkommen med din ansökan senast 15 december.

Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emma Carlsten på +46 70 209 70 06 alternativt [email protected] Visa mindre

Säljare - Grundels Fönstersystem

Vill du bli en del av ett glatt gäng med härlig teamkänsla och samtidigt bidra till ett bättre klimat? Då ska du ta chansen att söka tjänsten som Säljare till Grundels! Om tjänsten Som säljare hos oss kommer du att jobba nära dina kunder genom hela säljprocessen, från uppsökande försäljning till avtalsförhandling, med fokus på förtroende. Vi ser stora möjligheter till att ta marknadsandelar vilket gör tjänsten som klippt och skuren för dig som drivs av a... Visa mer
Vill du bli en del av ett glatt gäng med härlig teamkänsla och samtidigt bidra till ett bättre klimat? Då ska du ta chansen att söka tjänsten som Säljare till Grundels!

Om tjänsten

Som säljare hos oss kommer du att jobba nära dina kunder genom hela säljprocessen, från uppsökande försäljning till avtalsförhandling, med fokus på förtroende. Vi ser stora möjligheter till att ta marknadsandelar vilket gör tjänsten som klippt och skuren för dig som drivs av att göra affärer. Med vår produkt blir du en naturlig partner för dina kunder inom främst fastighetsbranschen och kommuner.

Våra produkter bidrar till minskad energiförbrukning hos kunden och skapar även bättre förutsättningar för vårt klimat, vilket gör hela processen till ett stort mervärde och ett argument för varför kunden ska använda sig av oss. Grundels försäljning bygger på förtroende, kunskap och relationer och det är viktigt för oss att detta är något du delar. Du kommer att bli en del av ett humoristiskt gäng i ett växande företag där du har möjlighet att påverka alla aspekter av verksamheten.

Du kommer att arbeta hemifrån där du utgår från Malmö med omnejd och täcka distriktet Skåne och Köpenhamn. Det primära fokuset kommer inledningsvis att ligga på Skåne men vi ser stor potential i Köpenhamn och det adderas därför som ett nytt distrikt hos oss där du kommer att vara ansvarig! Resande är en naturlig del av rollen, vi räknar med cirka 2-3 dagar i veckan efter egen planering och få övernattningar.

Om dig

Som person är du engagerad, målmedveten och har ett stort eget driv. Du är genuint intresserad av kundernas behov och affärer och tack vare det kan du vinna deras förtroende och möta deras förväntningar. Du är en lagspelare, men trivs med att arbeta i en fri och självständig roll. I ditt arbete är du bra på att se möjligheterna för kunden och har en positiv och lösningsorienterad attityd.

För dig är det viktigt att tillhöra ett team med kunniga kollegor där ni kan dra nytta av varandras kompetenser och styrkor för att utföra affärerna på bästa möjliga sätt.

Vi ser att du har erfarenhet av uppsökande försäljning och att du triggas av känslan när du vunnit en ny affär. Du har en förmåga att se dina kunders behov och du är oslagbar i dina leveranser.

Om oss

Grundels erbjuder ägare och förvaltare av fastigheter en prisvärd helhetslösning när det gäller energi- och bullerisolering av befintliga fönster, för att snabbt och effektivt minska energiförbrukningen och öka komforten. Med 30 års erfarenhet kan vi fönster och fönsterbyte. Läs gärna mer på www.grundels.se.

Vi växer och vill ha fler positiva medarbetare till vårt team. Välkommen som vår nya Säljare med ansvar för Skåne och Köpenhamn!

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Åse Granfeldt på 070 220 62 60 eller Linette von Bargen på 073 504 22 64.

Du är varmt välkommen med din ansökan senast den 14 augusti. Visa mindre

Varumärkesparalegal till IP Station Malmö

Om rollen Som varumärkesparalegal på IP Station får du vara med på vår resa att bli världsbäst på outsourcing av kvalificerade IP-tjänster. Efterfrågan på våra tjänster är större än någonsin, vilket skapar möjlighet till utveckling samt att vara med och forma din roll hos oss. I tjänsten kommer du att ha kontakt med kunder från olika branscher och kommer stötta de med kvalificerad IP-administration. Det kan handla om allt från docketing och generell frist... Visa mer
Om rollen
Som varumärkesparalegal på IP Station får du vara med på vår resa att bli världsbäst på outsourcing av kvalificerade IP-tjänster. Efterfrågan på våra tjänster är större än någonsin, vilket skapar möjlighet till utveckling samt att vara med och forma din roll hos oss.

I tjänsten kommer du att ha kontakt med kunder från olika branscher och kommer stötta de med kvalificerad IP-administration. Det kan handla om allt från docketing och generell fristhantering till avancerat paralegalarbete där du ansvarar för genomförandet av IP-ärenden från början till slut.

IP Station har sitt huvudkontor i Hagfors men finns även i Stockholm och Linköping samt i Köpenhamn och London. Vi är positiva till boende på valfri ort och erbjuder möjligheten att kunna arbeta hemifrån i stor utsträckning.

Om dig
I rollen som varumärkesparalegal ser vi att du är strukturerad, säkrar kundnöjdheten och bidrar till att skapa den bästa arbetsplatsen. Du förväntas vårda kundrelationer genom att bland annat kommunicera med kunder och myndigheter såväl i Sverige som utomlands. Vi ser även att du har ett stort driv och en vilja att utveckla dig själv liksom företaget.

Vi ser att du har en utbildning eller erfarenhet inom kvalificerad IP-administration samt att du uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift. Ytterligare nordiskt språk är meriterande.

Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig ett jobb i ett tillväxtföretag med stora ambitioner. Hos oss får du arbeta i ett företag som ger trygghet och är nytänkande. Vi strävar efter att ha de nöjdaste medarbetarna och de nöjdaste kunderna. Du får möjlighet att forma en anställning som fungerar för dig.

Om oss
Sedan början av 2022 är IP Station del av RightHub Ltd., ett teknikbolag inom IP och med visionen om att skapa den framtida digitala infrastrukturen för IP-hantering. RightHub-koncernen består idag av drygt 70 medarbetare i England, Danmark, USA och Sverige. På IP Station är vi cirka 20 glada medarbetare som erbjuder oöverträffad service, råd och kvalificerade IP-tjänster på en global marknad. Vi står inför en tillväxtresa både lokalt och globalt. Våra kunder är ombud på patentbyråer, större företag med egna IP-avdelningar och mindre konsultbyråer.

Om processen
Urval sker löpande, välkommen med din ansökan senast 15 december.

Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emma Carlsten på +46 70 209 70 06 alternativt [email protected] Visa mindre

Säljare - Grundels Fönstersystem

Vill du bli en del av ett glatt gäng med härlig teamkänsla och samtidigt bidra till ett bättre klimat? Då ska du ta chansen att söka tjänsten som Säljare till Grundels! Om tjänsten Som säljare hos oss kommer du att jobba nära dina kunder genom hela säljprocessen, från uppsökande försäljning till avtalsförhandling, med fokus på förtroende. Vi ser stora möjligheter till att ta marknadsandelar vilket gör tjänsten som klippt och skuren för dig som drivs av a... Visa mer
Vill du bli en del av ett glatt gäng med härlig teamkänsla och samtidigt bidra till ett bättre klimat? Då ska du ta chansen att söka tjänsten som Säljare till Grundels!

Om tjänsten

Som säljare hos oss kommer du att jobba nära dina kunder genom hela säljprocessen, från uppsökande försäljning till avtalsförhandling, med fokus på förtroende. Vi ser stora möjligheter till att ta marknadsandelar vilket gör tjänsten som klippt och skuren för dig som drivs av att göra affärer. Med vår produkt blir du en naturlig partner för dina kunder inom främst fastighetsbranschen och kommuner.

Våra produkter bidrar till minskad energiförbrukning hos kunden och skapar även bättre förutsättningar för vårt klimat, vilket gör hela processen till ett stort mervärde och ett argument för varför kunden ska använda sig av oss. Grundels försäljning bygger på förtroende, kunskap och relationer och det är viktigt för oss att detta är något du delar. Du kommer att bli en del av ett humoristiskt gäng i ett växande företag där du har möjlighet att påverka alla aspekter av verksamheten.

Du kommer att arbeta hemifrån där du utgår från Malmö med omnejd och täcka distriktet Skåne och Köpenhamn. Det primära fokuset kommer inledningsvis att ligga på Skåne men vi ser stor potential i Köpenhamn och det adderas därför som ett nytt distrikt hos oss där du kommer att vara ansvarig! Resande är en naturlig del av rollen, vi räknar med cirka 2-3 dagar i veckan efter egen planering och få övernattningar.

Om dig

Som person är du engagerad, målmedveten och har ett stort eget driv. Du är genuint intresserad av kundernas behov och affärer och tack vare det kan du vinna deras förtroende och möta deras förväntningar. Du är en lagspelare, men trivs med att arbeta i en fri och självständig roll. I ditt arbete är du bra på att se möjligheterna för kunden och har en positiv och lösningsorienterad attityd.

För dig är det viktigt att tillhöra ett team med kunniga kollegor där ni kan dra nytta av varandras kompetenser och styrkor för att utföra affärerna på bästa möjliga sätt.

Vi ser att du har erfarenhet av uppsökande försäljning och att du triggas av känslan när du vunnit en ny affär. Du har en förmåga att se dina kunders behov och du är oslagbar i dina leveranser.

Om oss

Grundels erbjuder ägare och förvaltare av fastigheter en prisvärd helhetslösning när det gäller energi- och bullerisolering av befintliga fönster, för att snabbt och effektivt minska energiförbrukningen och öka komforten. Med 30 års erfarenhet kan vi fönster och fönsterbyte. Läs gärna mer på www.grundels.se.

Vi växer och vill ha fler positiva medarbetare till vårt team. Välkommen som vår nya Säljare med ansvar för Skåne och Köpenhamn!

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Åse Granfeldt på 070 220 62 60 eller Linette von Bargen på 073 504 22 64.

Du är varmt välkommen med din ansökan senast den 14 augusti. Visa mindre

Säljare - Grundels Fönstersystem

Vill du bli en del av glatt gäng med härlig teamkänsla och samtidigt bidra till ett bättre klimat? Då ska du ta chansen att söka tjänsten som Säljare till Grundels! Om tjänsten Som säljare hos oss kommer du att jobba nära dina kunder genom hela säljprocessen, från uppsökande försäljning till avtalsförhandling, med fokus på förtroende. Vi ser stora möjligheter till att ta marknadsandelar vilket gör tjänsten som klippt och skuren för dig som drivs av att g... Visa mer
Vill du bli en del av glatt gäng med härlig teamkänsla och samtidigt bidra till ett bättre klimat? Då ska du ta chansen att söka tjänsten som Säljare till Grundels!

Om tjänsten

Som säljare hos oss kommer du att jobba nära dina kunder genom hela säljprocessen, från uppsökande försäljning till avtalsförhandling, med fokus på förtroende. Vi ser stora möjligheter till att ta marknadsandelar vilket gör tjänsten som klippt och skuren för dig som drivs av att göra affärer. Med vår produkt blir du en naturlig partner för dina kunder inom främst fastighetsbranschen och kommuner.

Våra produkter bidrar till minskad energiförbrukning hos kunden och skapar även bättre förutsättningar för vårt klimat, vilket gör hela processen till ett stort mervärde och ett argument för varför kunden ska använda sig av oss. Grundels försäljning bygger på förtroende, kunskap och relationer och det är viktigt för oss att detta är något du delar. Du kommer att bli en del av ett humoristiskt gäng i ett växande företag där du har möjlighet att påverka alla aspekter av verksamheten.

Du kommer att arbeta hemifrån och täcka distriktet Skåne och Köpenhamn. Det primära fokuset kommer inledningsvis att ligga på Skåne men vi ser stor potential i Köpenhamn och det adderas därför som ett nytt distrikt hos oss där du kommer att vara ansvarig! Resande är en naturlig del av rollen, vi räknar med cirka 2-3 dagar i veckan efter egen planering och få övernattningar.

Om dig

Som person är du engagerad, målmedveten och har ett stort eget driv. Du är genuint intresserad av kundernas behov och affärer och tack vare det kan du vinna deras förtroende och möta deras förväntningar. Du är en lagspelare, men trivs med att arbeta i en fri och självständig roll. I ditt arbete är du bra på att se möjligheterna för kunden och har en positiv och lösningsorienterad attityd.

För dig är det viktigt att tillhöra ett team med kunniga kollegor där ni kan dra nytta av varandras kompetenser och styrkor för att utföra affärerna på bästa möjliga sätt.

Vi ser att du har erfarenhet av uppsökande försäljning och att du triggas av känslan när du vunnit en ny affär. Du har en förmåga att se dina kunders behov och du är oslagbar i dina leveranser.

Om oss

Grundels erbjuder ägare och förvaltare av fastigheter en prisvärd helhetslösning när det gäller energi- och bullerisolering av befintliga fönster, för att snabbt och effektivt minska energiförbrukningen och öka komforten. Med 30 års erfarenhet kan vi fönster och fönsterbyte. Läs gärna mer på www.grundels.se.

Vi växer och vill ha fler positiva medarbetare till vårt team. Välkommen som vår nya Säljare med ansvar för Skåne och Köpenhamn!

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Åse Granfeldt på 070 220 62 60 eller Linette von Bargen på 073 504 22 64.

Du är varmt välkommen med din ansökan senast den 14 augusti. Visa mindre