Lediga jobb Zimmermans Rekrytering & HR Konsult AB i Malmö

Se alla lediga jobb från Zimmermans Rekrytering & HR Konsult AB i Malmö. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Malmö som finns inom det yrket.

Familjehemskonsulent Amplius Omsorg

Amplius är företaget som arbetar för en vidgad vård och omsorg och tar steget längre för att uppnå högsta kvalitet. Amplius lägger största möjliga omtanke i deras HVB-hem, familjehem och skyddade boende. Genom ett grundat arbetssätt skapas trygga miljöer när det behövs som mest. Nu söker vi ytterligare en Familjehemskonsulent som vill vara med och bygga verksamheten framåt! Arbetsbeskrivning Som familjehemskonsulent kommer din främsta arbetsuppgift vara ... Visa mer
Amplius är företaget som arbetar för en vidgad vård och omsorg och tar steget längre för att uppnå högsta kvalitet. Amplius lägger största möjliga omtanke i deras HVB-hem, familjehem och skyddade boende. Genom ett grundat arbetssätt skapas trygga miljöer när det behövs som mest.

Nu söker vi ytterligare en Familjehemskonsulent som vill vara med och bygga verksamheten framåt!

Arbetsbeskrivning
Som familjehemskonsulent kommer din främsta arbetsuppgift vara att utreda familjehem samt ge stöd och handledning till familjehemmen under placeringstiden. Du är delaktig i planering och genomförande av utbildning, föreläsningar och trivseldagar och deltar i uppföljningsmöten och samarbetsmöten relaterade till placeringarna.

I din roll som familjehemskonsulent kommer du tillhöra ett team där ni tillsammans är med och utvecklar verksamheten framåt. Rapporterar gör du till Verksamhetschefen för Amplius Omsorg.

Din tjänst innebär att du utgår från ditt hem och en stor del av ditt arbete innebär även resor där du kommer att besöka familjehemmen. Även resor till fysiska möten och handledning kommer att ingå i tjänsten.

Din roll är att arbeta i nära samarbete med familjehem och bidra till att skapa en positiv utveckling för barnen och deras familjer.

Matchar du profilen?
Du brinner för socialt arbete där din passion för att göra skillnad i människors liv är tydlig och inspirerande. Som person är du anpassningsbar och flexibel, alltid redo att möta förändringar och har en positiv inställning till utmaningar. Du är en mästare på att kommunicera i både tal och skrift och trivs med att skapa starka och givande relationer med uppdragsgivare, familjehem samt kollegor.

Som Familjehemskonsulent är det viktigt att kunna arbeta självständigt, planera, sätta upp mål och hålla tidsramar för att säkerställa och effektivisera dina arbetsprocesser. Rollen kräver ordning och reda, därav ser vi att du är noggrann och metodisk.

Utöver ovan är du en lyhörd och empatisk person som är bekväm med att erbjuda kontinuerligt stöd och rådgivning, där stort fokus ligger i att identifiera lämpliga familjer som kan ge den bästa omsorgen och stödet till barnet. Om du dessutom älskar att ta dig an nya utmaningar och finner det extra spännande att vara med från början i uppbyggnaden av en helt ny verksamhet, då är detta den perfekta tjänsten för dig.



Vi ser positivt på relevant vidareutbildning, särskilt om du har kunskaper i Kälvästenmetoden och är utbildad i socialstyrelsens material "Ett hem att växa i".

Förutom ovan egenskaper önskar vi följande kompetens och kunskap:

- Du är utbildad Socionom eller har likvärdig högskoleexamen

- Minst 2-4 års erfarenhet av att arbeta med familjehemsvård

- Körkort B och tillgång till egen bil är ett krav.

- Det är ett krav att du har handledarutbildning







Det här behöver du veta

- Heltid, tillsvidare

- Start omgående enligt överenskommelse

- Bilresor förekommer mycket i tjänsten och du utgår ifrån ditt hem

- Du har förtroendetid, vilket innebär att du planerar din egen arbetstid samtidigt som att det förväntas att du lägger viss arbetstid på kvällar och helger utifrån verksamhetens bästa

- Du kommer ha ett nära samarbete med huvudkontoret i Karlskrona

- Vi vill ha din ansökan så fort som möjligt då ansökningar hanteras löpande



Kontaktuppgifter och ansökan
Ansöker gör du med CV och personligt brev.

Om du har frågor kring ansökan kan du kontakta
Pernilla Von Reis - [email protected]

Linnea Sundquist - [email protected]

Tester kan förekomma i våra rekryteringsprocesser.
Observera att vi pga GDPR inte tar emot ansökningar via e-post utan endast via vårt kandidatsystem.

Vi ser fram emot att lära känna dig!

Om Företaget
Amplius Omsorg är en vårdkedja som främst riktar sig mot kvalificerad utredning och behandling för barn med eller utan föräldrar, och kvinnor med eller utan barn. Under hösten 2022 startade Amplius Omsorg upp en ny verksamhet med inriktning mot familjehem. Vi som är en del av Amplius har alla gedigen utbildning och mångårig, kvalificerad erfarenhet av att möta barn, unga och familjer i behov av stöd och insatser utifrån socialtjänstlagen både som vårdgivare och som myndighetsutövare.

Ta en närmare titt på Amplius Omsorg och lär känna oss närmare på: www.ampliusomsorg.se Visa mindre

Verksamhetschef på Amplius Omsorg

Amplius är företaget som arbetar för en vidgad vård och omsorg och lägger största möjliga omtanke i deras HVB-hem, familjehem och skyddade boende. Amplius tror på ett grundat arbetssätt som skapar trygga miljöer när det behövs som mest. Arbetsbeskrivning Som Verksamhetschef på Amplius Omsorg kommer du få vara högst delaktig med att bidra och utveckla verksamheten för Familjehemsvård framåt. Du har det övergripande drift- och budgetansvaret samt säkerställ... Visa mer
Amplius är företaget som arbetar för en vidgad vård och omsorg och lägger största möjliga omtanke i deras HVB-hem, familjehem och skyddade boende. Amplius tror på ett grundat arbetssätt som skapar trygga miljöer när det behövs som mest.

Arbetsbeskrivning
Som Verksamhetschef på Amplius Omsorg kommer du få vara högst delaktig med att bidra och utveckla verksamheten för Familjehemsvård framåt. Du har det övergripande drift- och budgetansvaret samt säkerställer god kvalitet inom vård och omsorg.

I din roll som Verksamhetschef är du familjehemskonsulenternas närmaste chef och du kommer ha en viktig roll i att leda ditt team, ge stöd och skapa delaktighet och engagemang. Du arbetar aktivt med att utveckla dina medarbetare och bibehålla den redan höga kvalitén och kompetensen som finns på arbetsplatsen och inom företaget.

Som Verksamhetschef inom Familjehemsvård är du med och utvecklar, kommunicerar och implementerar verksamhetens strategier, mål och handlingsplaner. Du skapar förutsättningar för att upprätthålla goda relationer med beställare/uppdragsgivare, myndigheter och andra intressegrupper samt ansvarar för att gällande lagar och avtal efterlevs. I ditt arbete ingår även marknadsföring och kundkontakt där deltagande på mässor och informationsträffar förekommer.



Matchar du profilen?
Som person är du driven, strukturerad och får ofta höra att du är engagerad och handlingskraftig. Förändring och utveckling ligger nära din natur, därför ser du det som en utmaning att få vara med och påverka samt utveckla verksamheten. Troligtvis trivs du i en organisation där det finns tydliga riktlinjer men som också ge dig utrymme till att kunna utvecklas som person och forma din roll.

Vi tror att du är en visionär med ett nytänk och att din inre motor och drivkraft ligger i att utmana, förändra och förbättra. Att jobba disciplinerat och självgående är därför inget främmande för dig. Du trivs på en arbetsplats med omväxling, och där fokus ligger på utveckling och kvalitet.

I din ledarroll är det viktigt med tydlig kommunikation och ett prestigelöst förhållningssätt. Du har därmed en förmåga att vara samarbetsorienterad och kunna skapa ett positivt och innovativt klimat som uppmanar dina medarbetare att engagera sig. Tidigare erfarenhet av chefsroller inom socialt arbete ser vi som en självklarhet för att du ska trivas i rollen.

Förutom ovan egenskaper önskar vi följande kompetens och kunskap

- Du är utbildad Socionom eller har likvärdig utbildning
- Arbetat minst 2 år som verksamhetschef, enhetschef, samordnare eller dylikt
- Minst 4 års erfarenhet av att arbeta med familjehemsvård
- Relevant vidareutbildning är meriterande
- Körkort B och tillgång till egen bil är ett krav.




Det här behöver du veta
- Heltid, tillsvidare
- Start omgående enligt överenskommelse
- Distansarbete - Placeringsorten är flexibel.
- Resor förekommer i tjänsten och du kommer ha ett nära samarbete med huvudkontoret i Karlskrona
- Du rapportera direkt till VD och ingår i Amplius ledningsgrupp
- Vi vill ha din ansökan så fort som möjligt då ansökningar hanteras löpande




Kontaktuppgifter och ansökan
Ansöker gör du med CV och personligt brev. Om du har frågor kring ansökan kan du kontakta:

Pernilla Von Reis - [email protected]

Tester kan förekomma i våra rekryteringsprocesser.
Observera att vi pga GDPR inte tar emot ansökningar via e-post utan endast via vårt kandidatsystem.

Vi ser fram emot att lära känna dig!



Om Företaget


Amplius Omsorg är en vårdkedja som främst riktar sig mot kvalificerad utredning och behandling för barn med eller utan föräldrar, och kvinnor med eller utan barn. Under hösten 2022 startade Amplius Omsorg upp en ny verksamhet med inriktning mot familjehem. Vi som är en del av Amplius har alla gedigen utbildning och mångårig, kvalificerad erfarenhet av att möta barn, unga och familjer i behov av stöd och insatser utifrån socialtjänstlagen både som vårdgivare och som myndighetsutövare.

Ta en närmare titt på Amplius Omsorg och lär känna oss: www.ampliusomsorg.se (http://www.ampliusomsorg.se) Visa mindre

Energisk innesäljare/kundtjänstmedarbetare till Enkla Elbolaget, Malmö

Innesäljare/Kundtjänstmedarbetare till Enkla Elbolaget i Malmö Har du den där energin som når hela vägen fram? Vill du arbeta med det superaktuella ämnet på allas läppar? Välkommen att göra skillnad med Enkla Elbolaget! Arbetsbeskrivning Som Innesäljare hos Enkla Elbolaget är kärnan till din energi just kundkontakten. Varma leads omvandlas till goda affärer och ditt härliga bemötande och genuina intresse för kunddialog är vad som får dina samtal att lä... Visa mer
Innesäljare/Kundtjänstmedarbetare till Enkla Elbolaget i Malmö
Har du den där energin som når hela vägen fram?
Vill du arbeta med det superaktuella ämnet på allas läppar?

Välkommen att göra skillnad med Enkla Elbolaget!



Arbetsbeskrivning
Som Innesäljare hos Enkla Elbolaget är kärnan till din energi just kundkontakten. Varma leads omvandlas till goda affärer och ditt härliga bemötande och genuina intresse för kunddialog är vad som får dina samtal att lämna ett positivt avtryck i kundens vardag, och i dina resultat.

Ditt främsta verktyg är telefonen och det är där du möter och knyter an våra nya kunder. Oavsett var kunden befinner sig i sin elresa så finns du där för att lotsa och guida. Du navigerar obehindrat genom digitala plattformar och system, vilket är en självklarhet i vårt framtidsinriktade arbetssätt.

Tillsammans är vi vårt varumärke, och gemensamt med Kundsupport levererar du - och vi - en krångelfri, god kundupplevelse.



Enkel el ska vara en självklarhet
Vi är utmanaren som slåss mot krångel. Vi är övertygade om att vi kan förändra och förbättra genom att förenkla för våra kunder. Och vi gör det på vårt eget sätt. Vi har tagit fram en digital kulturhandbok för dig som är nyfiken på oss av en eller annan anledning. Den presenterar Enkla Elbolaget med fokus på kulturen och ger dig en känsla av hur det är att jobba hos.
Klicka här för att läsa mer om den Enkla vägen:
https://www.enklaelbolaget.se/privat/om-enkla-elbolaget/den-enkla-vagen/

Du som Innesäljare/Kundtjänstmedarbetare

I såväl service som försäljning grundar sig din approach i genuinitet, förtroendeskapande och enkelhet. Du har förmågan att, oavsett kanal, förmedla den kunskap och känsla som får kunden att känna sig hörd och nöjd.

När du beskriver dig själv väljer du nog ordet ’driven’. Du ser vad du vill åstadkomma, visualiserar din målgång och sedan kör du. Det finns en nyfikenhet hos dig som bidrar till ditt fantastiska försäljningsresultat och nöjda kunder; du vill nämligen lära dig allt du kan för att utvecklas både själv och i din roll.

Du tycker om att bidra till teamet du är en del av; både med härlig energi, men också med dina egna erfarenheter och kunskaper. Tillsammans stöttar och motiverar vi varandra!

För att lyckas och trivas i rollen. Behöver du ha med dig en god kommunikativ förmåga; särskilt på svenska men även på engelska. Om du dessutom talar arabiska eller andra språk får du gärna berätta mer för oss om det.

Lär känna Enkla Elbolagets krångelfria affärsidé lite närmare på:
www.enklaelbolaget.se (http://www.enklaelbolaget.se/)



Tjänsten
Heltid

Start omgående.

Anställningen är en konsultanställning via Zimmermans Rekrytering & HR Konsult AB. Som konsult hos oss har du möjlighet att utveckla dig tillsammans med oss och våra kunder. Inledande anställning året ut, med möjlighet till förlängning.

Ort
Malmö

Din ansökan
Ansöker gör du med CV och personligt brev.
Vi ser fram emot att få lära känna dig närmre.

Om du har frågor kan du kontakta Kitty Frejd, 0733 40 43 30 eller maila til [email protected]

Med anledning av GDPR tar vi ej emot ansökningar via e-post.

Tidsplan
Vi vill ha din ansökan så fort som möjligt då ansökningar hanteras löpande.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre