Lediga jobb som Bokförare i Malmö

Se lediga jobb som Bokförare i Malmö. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Malmö som finns hos arbetsgivaren.

Head of Internal Control

Aimpoint, del av Sandberg Development AB, är en svensk tillverkare av rödpunktsikten som uppfanns år 1975. Vi söker nu en Head of Internal Control till huvudkontoret i Malmö. Du erbjuds en spännande roll i ett ständigt växande bolag i internationell miljö. Rollen för Internal Control är avgörande för att säkerställa att organisationens verksamhet bedrivs effektivt, att finansiella rapporter är tillförlitliga, och att lagar och förordningar följs. Position... Visa mer
Aimpoint, del av Sandberg Development AB, är en svensk tillverkare av rödpunktsikten som uppfanns år 1975. Vi söker nu en Head of Internal Control till huvudkontoret i Malmö. Du erbjuds en spännande roll i ett ständigt växande bolag i internationell miljö.

Rollen för Internal Control är avgörande för att säkerställa att organisationens verksamhet bedrivs effektivt, att finansiella rapporter är tillförlitliga, och att lagar och förordningar följs. Positionen innebär att utveckla, implementera och övervaka interna kontrollsystem och processer för att minimera risker och förbättra verksamhetens effektivitet.

Ansvarsområden

• Utveckling och implementering av kontroller: Skapa och införa interna kontrollsystem för att säkerställa regelefterlevnad och effektiv verksamhet.
• Övervakning och utvärdering: Regelbundet övervaka och utvärdera effektiviteten av de interna kontrollsystemen och föreslå förbättringar.
• Riskhantering: Identifiera, analysera och hantera risker som kan påverka organisationens mål och verksamhet.
• Rapportering: Förbereda och presentera rapporter om interna kontrollers effektivitet för ledningen och andra intressenter.
• Revision och granskning: Samarbeta med interna och externa revisorer i granskningen av extern och intern regelefterlevnad, interna kontroller och säkerställa att rekommendationer implementeras.
• Utbildning: Utveckla och genomföra utbildningsprogram för att höja medvetenheten om internkontroll och säkerställa att alla medarbetare förstår deras roll i kontrollprocessen.

Kvalifikationer

• Utbildning: Kandidatexamen i ekonomi (inriktning redovisning eller ekonomistyrning).
• Erfarenhet: Minst 5 års erfarenhet inom internkontroll, revision eller riskhantering.
• Kompetenser:
o Stark analytisk och problemlösningsförmåga
o Utmärkta kommunikations- och presentationsfärdigheter
o Förmåga att arbeta självständigt och i team
o Goda kunskaper i relevant programvara och system för internkontroll

Färdigheter

• Detaljorienterad: Förmåga att noggrant granska och analysera data, system och processer.
• Förändringshantering: Erfarenhet av att leda och hantera förändringar inom organisationen.
• Etik och integritet: Hög grad av etik och integritet i alla aspekter av arbetet.

Ansökan

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Urval sker löpande.
I denna rekryteringsprocess samarbetar Aimpoint med Jurek Recruitment & Consulting. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter: Merima Kastrat [email protected] och Katarina Ausenius [email protected]. Visa mindre

Head of Internal Control

Aimpoint, del av Sandberg Development AB, är en svensk tillverkare av rödpunktsikten som uppfanns år 1975. Vi söker nu en Head of Internal Control till huvudkontoret i Malmö. Du erbjuds en spännande roll i ett ständigt växande bolag i internationell miljö. Rollen för Internal Control är avgörande för att säkerställa att organisationens verksamhet bedrivs effektivt, att finansiella rapporter är tillförlitliga, och att lagar och förordningar följs. Position... Visa mer
Aimpoint, del av Sandberg Development AB, är en svensk tillverkare av rödpunktsikten som uppfanns år 1975. Vi söker nu en Head of Internal Control till huvudkontoret i Malmö. Du erbjuds en spännande roll i ett ständigt växande bolag i internationell miljö.

Rollen för Internal Control är avgörande för att säkerställa att organisationens verksamhet bedrivs effektivt, att finansiella rapporter är tillförlitliga, och att lagar och förordningar följs. Positionen innebär att utveckla, implementera och övervaka interna kontrollsystem och processer för att minimera risker och förbättra verksamhetens effektivitet.

Ansvarsområden

• Utveckling och implementering av kontroller: Skapa och införa interna kontrollsystem för att säkerställa regelefterlevnad och effektiv verksamhet.
• Övervakning och utvärdering: Regelbundet övervaka och utvärdera effektiviteten av de interna kontrollsystemen och föreslå förbättringar.
• Riskhantering: Identifiera, analysera och hantera risker som kan påverka organisationens mål och verksamhet.
• Rapportering: Förbereda och presentera rapporter om interna kontrollers effektivitet för ledningen och andra intressenter.
• Revision och granskning: Samarbeta med interna och externa revisorer i granskningen av extern och intern regelefterlevnad, interna kontroller och säkerställa att rekommendationer implementeras.
• Utbildning: Utveckla och genomföra utbildningsprogram för att höja medvetenheten om internkontroll och säkerställa att alla medarbetare förstår deras roll i kontrollprocessen.

Kvalifikationer

• Utbildning: Kandidatexamen i ekonomi (inriktning redovisning eller ekonomistyrning).
• Erfarenhet: Minst 5 års erfarenhet inom internkontroll, revision eller riskhantering.
• Kompetenser:
o Stark analytisk och problemlösningsförmåga
o Utmärkta kommunikations- och presentationsfärdigheter
o Förmåga att arbeta självständigt och i team
o Goda kunskaper i relevant programvara och system för internkontroll

Färdigheter

• Detaljorienterad: Förmåga att noggrant granska och analysera data, system och processer.
• Förändringshantering: Erfarenhet av att leda och hantera förändringar inom organisationen.
• Etik och integritet: Hög grad av etik och integritet i alla aspekter av arbetet.

Ansökan

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Urval sker löpande.
I denna rekryteringsprocess samarbetar Aimpoint med Jurek Recruitment & Consulting. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter: Merima Kastrat [email protected] och Katarina Ausenius [email protected]. Visa mindre

Ekonom till ett längre konsultuppdrag

För kunds räkning söker vi just nu en ekonom för ett spännande uppdrag med start omgående, och löpande cirka 12 månader framåt. Som ekonom kommer du att arbeta i en rådgivande roll med många kundkontakter. Du kommer arbeta i nära samarbete med tekniska förvaltare och övriga leveransenheter för att ni tillsammans skall kunna leverera långsiktigt bra förvaltningstjänster som skapar mervärde åt kunder. För att lyckas i rollen tror vi därför att du trivs med ... Visa mer
För kunds räkning söker vi just nu en ekonom för ett spännande uppdrag med start omgående, och löpande cirka 12 månader framåt.

Som ekonom kommer du att arbeta i en rådgivande roll med många kundkontakter. Du kommer arbeta i nära samarbete med tekniska förvaltare och övriga leveransenheter för att ni tillsammans skall kunna leverera långsiktigt bra förvaltningstjänster som skapar mervärde åt kunder. För att lyckas i rollen tror vi därför att du trivs med att driva affärerna framåt genom gott affärsmannaskap och en tro på långsiktiga affärsrelationer. Stämningen i teamet är öppen, stöttande och social.

Vad ska du göra?

Du kommer att vara förvaltningsekonom för ett antal kunder som framförallt består av bostadsrättsföreningar. Du kommer att ha mycket kontakt med bland annat bostadsrättsföreningars ordförande och styrelser.

Arbetet bedrivs proaktivt, du fångar upp nya behov och därifrån utvecklar du tillsammans med kundteamet det långsiktiga samarbetet med kunden. Du kommer även att ansvara för den löpande bokföringen, upprättande av budget och bokslut, ekonomisk uppföljning av verksamheten, låneupphandling, finansiell planering samt att presentera budget och prognos för styrelserna.
Du kommer vidare att vara kontaktperson gentemot styrelser, bostadsrättsmedlemmar, leverantörer, myndigheter med flera gällande ekonomiska frågeställningar. 

Vem är du?

Vi söker dig som är senior ekonom och har erfarenhet av rådgivning, har förmåga att se och möta kunders behov samt agera professionellt. Du har en förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog samt ett gott samarbete internt som externt. Vidare är det viktigt att du kan lyfta blicken och arbeta fram långsiktigt hållbara strategier för kundens ekonomiska förvaltning. Du är strukturerad och självgående.
Du behöver tala och skriva obehindrat på svenska då all kommunikation sker på svenska. Du har ekonomisk utbildning från högskola eller motsvarande och minst 3 års erfarenhet av redovisning.

Tjänsten kräver körkort och tillgång till bil. I tjänsten ingår möten på kvällstid. Placeringsort för tjänsten är Malmö men arbete på även andra orter inom marknadsområdet kan förekomma.

Hybridarbete tillämpas vilket innebär att du har möjlighet att arbeta hemifrån till viss del. 

Det är meriterande om du har

• Erfarenhet av fastighetsförvaltning
• Flera års erfarenhet av redovisningsarbete på redovisningsbyrå eller inom fastighetsförvaltning
• Erfarenhet av att bygga långsiktiga kundrelationer och har vana av egna kundstockar

 

Mer om uppdraget

Detta är ett konsultuppdrag med en omfattning på heltid via Jurek Recruitment & Consulting, med start omgående och löpande ca 12 månader framåt.

Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Merima Kastrat på email [email protected] 

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonom till Trägårdh Advokatbyrå

Ansök    Feb 15    Roi Rekrytering Sverige AB    Bokförare
Trägårdh Advokatbyrå är en resursstark och resultatorienterad affärsjuridisk advokatbyrå som kombinerar högkvalitativ juridisk rådgivning med affärsmässig insikt och förståelse. Vi kombinerar tung erfarenhet med ung kompetens. Våra specialområden är bolagsrätt, företagstransaktioner, arbetsrätt, fastighetsrätt, entreprenadrätt, kommersiell hyresrätt, tvistemål och insolvensrätt. För att möta en intensiv och tilltagande efterfrågan på våra tjänster behöver ... Visa mer
Trägårdh Advokatbyrå är en resursstark och resultatorienterad affärsjuridisk advokatbyrå som kombinerar högkvalitativ juridisk rådgivning med affärsmässig insikt och förståelse. Vi kombinerar tung erfarenhet med ung kompetens. Våra specialområden är bolagsrätt, företagstransaktioner, arbetsrätt, fastighetsrätt, entreprenadrätt, kommersiell hyresrätt, tvistemål och insolvensrätt.
För att möta en intensiv och tilltagande efterfrågan på våra tjänster behöver vi förstärka vår organisation med en ekonom till vårt kontor i Malmö. Arbetet kommer i huvudsak att utgöras av bokföring och övrig ekonomihantering i konkursärenden och företagsrekonstruktioner.

Vem är du?
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi med erfarenhet av bokföring och redovisning.
Som person har du en god organisationsförmåga, är flexibel, ansvarstagande och noggrann. Du uppskattar att vara en del av ett team och har lätt för att samarbeta samtidigt som det är viktigt att du kan utföra arbetsuppgifter självständigt och strukturerat. Du uttrycker dig väl i tal och skrift.

Du erbjuds:
Du kommer till en advokatbyrå som värnar om sina anställda och som aktivt arbetar med en personlig och professionell utveckling. Som ekonom på Trägårdh ingår du i administrationsgruppen som idag består av 10 medarbetare och som jobbar tätt tillsammans.
Hos oss får du chansen att utvecklas i en inspirerande arbetsmiljö med härlig stämning, högt i tak och utmanande uppdrag. Vi är en modern advokatbyrå sett till kontorsmiljö, arbetsmiljö och arbetssätt. Vi sitter i fina nya lokaler i miljöcertifierade moderna byggnader nära centralstationerna i både Malmö och Lund.
Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid under 12 månader med goda möjligheter till förlängning. Tillträde sker efter överenskommelse under våren 2024.

Din ansökan:
För att ansöka klicka på ”sök tjänst” och ladda upp ditt CV och personliga brev. Sista ansökningsdag är den 17 mars 2024. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att ansöka. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta HR-ansvarig, Ulrika Rosvall, [email protected] alt. 040-665 56 00.
Varmt välkommen med din ansökan!

Vi tar inte emot ansökningar via epost. Genom att skicka din ansökan till oss godkänner du att vi hanterar dina personuppgifter i syfte för oss att utvärdera din ansökan och i syfte att fullfölja våra skyldigheter enligt lag. Rekryteringsverktyget till vilken du skickar din ansökan, hanteras endast av ett fåtal behöriga personer med sekretess i förhållande till tredje man och övrig personal på byrån.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Ekonomiansvarig

Ansök    Feb 5    Cervident AB    Bokförare
Tjänsten Som Ekonomiansvarig hos oss ansvarar du för att säkerställa att den administrativa delen på kontoret flyter på. Du kommer ha det yttersta ansvaret över leverantörsfakturor, kundfordringar, kvittohantering och bokföringen, bokslut, skatter, moms, tidrapportering ferox samt upphandlingar. Du kommer i din roll säkerställa att kontoret dagliga drift flyter på. Vårt team består idag utav ca 20 personer. Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet från a... Visa mer
Tjänsten
Som Ekonomiansvarig hos oss ansvarar du för att säkerställa att den administrativa delen på kontoret flyter på. Du kommer ha det yttersta ansvaret över leverantörsfakturor, kundfordringar, kvittohantering och bokföringen, bokslut, skatter, moms, tidrapportering ferox samt upphandlingar. Du kommer i din roll säkerställa att kontoret dagliga drift flyter på.
Vårt team består idag utav ca 20 personer.
Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet från att jobba som ekonom, receptionist/administratör eller ekonomiassistent. Vi ser det som en stor fördel om du tidigare arbetat i affärssystemet WISMA admin+lön och har ett intresse för ekonomi & bokföring.
Det kommer krävas att du har förmågan att jobba strategiskt och självständigt, dock med stöd från närmaste chef.
Vi värdesätter dina personliga egenskaper och anser att det är av största vikt att du trivs på arbetsplatsen tillsammans med övriga kollegor.
Det här är ett spännande och utmanande uppdrag och för rätt person finns stora utvecklingsmöjligheter i ett snabbt växande bolag. Vi söker efter dig som med tiden är villig att ta dig an ett mer övergripande ansvar.


Om oss
Vi erbjuder ett komplett utbud av tandtekniska tjänster. Detta med en mycket hög servicegrad och till humana priser. Vi strävar efter att ha all tillverkning under samma tak och i egen regi.
Cervident grundandes 1979 och då som ett nishlabb. Med visionen att bli det självklara valet för samtliga företag i behov utav en helhets leverantör. Vi har sedan starten expanderat i rask fart med massvis utav nya kunder och nya områden.
Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast.
Anställningen är en tillsvidare med start av en provanställning på 6 månader med start omgående.
Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju. Visa mindre

Vi söker en Administratör/ekonomiassistent

Ansök    Jun 11    Andreas Mortensen Media AB    Bokförare
Om jobbet Vi söker en Administratör/ekonomiassistent inom digital marknadsföring! Mortensen Media har sedan 2015 arbetat med att utveckla kunders synlighet på digitala kanaler. Vi växer ständigt och just nu söker vi efter en Administratör/Ekonomiassistent med tidigare erfarenhet av Administrativt arbete med bokföring. Vem är vi? Vi är en mediabyrå som startade i Malmö 2015. Idag har vi kontor i Malmö, Karlskrona samt Köpenhamn och Odense via vårt dotterbo... Visa mer
Om jobbet
Vi söker en Administratör/ekonomiassistent inom digital marknadsföring!
Mortensen Media har sedan 2015 arbetat med att utveckla kunders synlighet på digitala kanaler. Vi växer ständigt och just nu söker vi efter en Administratör/Ekonomiassistent med tidigare erfarenhet av Administrativt arbete med bokföring.
Vem är vi?
Vi är en mediabyrå som startade i Malmö 2015. Idag har vi kontor i Malmö, Karlskrona samt Köpenhamn och Odense via vårt dotterbolag Mack Media ApS. Vårt team består av eldsjälar som alla har varit i branschen i flera år och vi drivs av en vinnarmetalitet, som visar sig både professionellt och på kaffepauserna. Vi hjälper företag att maximera resultaten av deras marknadsföring samt erbjuder helhetslösningar med offline- och online marknadsföring.
Arbetsuppgifter
Som administratör/ekonomiassistent är du med i processen från början till slut. Du sköter allt från leverantörsreskontran till kundreskontran och en blandad mix av administrationsuppgifter.
Tjänsten som administratör passar dig som gillar att ha variation i ditt arbete. Du är bekväm med att hantera större mängder data innehållande såväl siffror som text. Mortensen Media erbjuder en dynamisk arbetsplats, där egna initiativ uppmuntras, och med möjligheter att påverka din roll och din egen utveckling. Du kommer ingå i ett team om 11 personer, därför är gott samarbete och goda relationer något som värdesätts högt på Mortensen Media.
Meriterande för tjänsten
Vi söker dig som är strukturerad och noggrann. Du har lätt för att lära dig nya saker och är flexibel i ditt arbetssätt. Du har ett öga för detaljer och är nyfiken som person. Vi tror också att du är en relationsskapare som har lätt för att samarbeta med andra. För att passa i rollen ser vi också att du är prestigelös och lyhörd. Stort vikt läggs vid dina personliga egenskaper.
Vi ser gärna att du har:
· Tidigare har arbetat som Office manager/administratör/ekonomiassistent
· Är bekväm med kundkontakt
· Är självsäker och har skinn på näsan
· Är målmedveten och noggrann
· Goda kunskaper inom Officepaketet, särskilt Excel
· Erfarenhet av Bokföring
· Minst 1-2 års arbetslivserfarenhet
· Goda kunskaper i det svenska och engelska språket, i tal och skrift
· Påbyggnadskurs inom administration, ekonomi eller juridik

Arbetstid och stad
Vi arbetar måndag – torsdag 08.00-16.00 och fredagar 08.00-15.00. Vi sitter på Strandmarksvägen 4 i Bunkeflostrand.
Låter detta som ett jobb för dig?
Skicka ditt CV och personliga brev till: Andreas Mortensen – [email protected]
Har du frågor eller om du är intresserad av att höra mer om tjänsten så är du välkommen att kontakta oss.
Start: Omgående senast 1/5
Vi kommer påbörja intervjuerna omedelbart så tveka inte på att söka.
Vi ser framemot att träffas! Visa mindre

Bokförare med erfarenhet och gärna inom vårdbranschen

Ansök    Okt 18    Hälsopartner i Malmö AB    Bokförare
Om oss: Vi är en växande koncern som driver tre välrenommerade vårdcentraler med cirka 70 dedikerade medarbetare runt om i Malmö. Vår verksamhet är inriktad på att erbjuda högkvalitativ vård och vi söker nu en erfaren och kompetent bokförare som kan bidra till vår fortsatta framgång. Arbetsuppgifter: Som bokförare hos oss kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa att vår ekonomi sköts smidigt och korrekt. Dina huvudsakliga uppgifter kommer att inklu... Visa mer
Om oss:
Vi är en växande koncern som driver tre välrenommerade vårdcentraler med cirka 70 dedikerade medarbetare runt om i Malmö. Vår verksamhet är inriktad på att erbjuda högkvalitativ vård och vi söker nu en erfaren och kompetent bokförare som kan bidra till vår fortsatta framgång.
Arbetsuppgifter:
Som bokförare hos oss kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa att vår ekonomi sköts smidigt och korrekt. Dina huvudsakliga uppgifter kommer att inkludera:
Löpande bokföring och fakturahantering
Hantering av löner och personaladministration
Ekonomisk redovisning och rapportering
Eventuell bokföring specifik för vårdbranschen

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av bokföring och ekonomihantering. Det är meriterande om du har arbetat inom vårdsektorn eller på en vårdcentral tidigare, men det är inget krav. Andra viktiga kvalifikationer inkluderar:
Goda kunskaper i bokföringsprogram och Excel
Förmåga att arbeta självständigt och strukturerat
Analytiskt tänkande och noggrannhet
Förmåga att kommunicera tydligt
Flexibilitet och förmåga att arbeta både på plats och på distans

Vi erbjuder:
Vi är en arbetsgivare som värdesätter våra anställda och deras utveckling. När du blir en del av vårt team kan du förvänta dig:
En varierad och utmanande arbetsmiljö
Möjlighet att påverka och förbättra vår ekonomiförvaltning
Flexibilitet i arbetssätt, inklusive möjlighet att jobba på distans



Om du är en erfaren bokförare som vill vara en del av vår växande organisation och bidra till att säkerställa vår finansiella stabilitet, så ser vi fram emot din ansökan.
Sista ansökningsdatum: [2023-11-17]
Skicka din ansökan och CV till [[email protected]].


Vi ser fram emot att välkomna en ny bokförare till vårt team och tillsammans fortsätta vår framgångsrika resa inom vårdbranschen.


Urvalsprocessen kommer att ske kontinuerligt, och det kan inte garanteras att samtliga ansökningar kommer att få individuell återkoppling. Visa mindre

Bokföring assistent

Vi söker en bokföring assistent på deltid. För att vara aktuell för rollen krävs det att du har tidigare erfarenhet av bokföring och är självgående samt tar ansvar för att arbetsuppgifter blir avklarade i tid. Vi ser gärna att du besitter en relevant eftergymnasial utbildning inom bokföring. Det är meriterande du har jobbat i Fortnox tidigare. Som person är du noggrann, effektiv, driven och ambitiös i ditt arbete. Låter detta som en tjänst för dig? Ansök... Visa mer
Vi söker en bokföring assistent på deltid.
För att vara aktuell för rollen krävs det att du har tidigare erfarenhet av bokföring och är självgående samt tar ansvar för att arbetsuppgifter blir avklarade i tid. Vi ser gärna att du besitter en relevant eftergymnasial utbildning inom bokföring. Det är meriterande du har jobbat i Fortnox tidigare. Som person är du noggrann, effektiv, driven och ambitiös i ditt arbete.
Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag. Urval sker löpande.


Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Ekonomiassistent Malmö

Ansök    Dec 19    Cloudgruppen Sverige AB    Bokförare
Vi söker just nu ekonomipersonal! Cloudgruppen är idag en av Sveriges ledande återförsäljare inom IT & kommunikationslösningar till företag. Tillsammans med marknadsledande leverantörer så kan vi erbjuda och förvalta en av de bästa helhetslösningarna för svenska företagare. Vi söker nu ny kollega till vårt Malmö kontor som vill vara med på en spännande resa och sätta avtryck i branschen. Cloudgruppen består av ett hårt arbetande team med lång erfarenhet ... Visa mer
Vi söker just nu ekonomipersonal!

Cloudgruppen är idag en av Sveriges ledande återförsäljare inom IT & kommunikationslösningar till företag. Tillsammans med marknadsledande leverantörer så kan vi erbjuda och förvalta en av de bästa helhetslösningarna för svenska företagare. Vi söker nu ny kollega till vårt Malmö kontor som vill vara med på en spännande resa och sätta avtryck i branschen.

Cloudgruppen består av ett hårt arbetande team med lång erfarenhet av telefoni och IT branschen. Vi bygger värde kring de smarta lösningar där ni som företag kan helt och hållet fokusera på er kärnverksamhet.

Liten som stor - vi värdesätter alla!

Cloudgruppen finns idag i följande städer:



Stockholm, Malmö, Halmstad, Göteborg, Västerås, Helsingborg, Österlen, Östersund, Sundsvall, Örebro & Lund samtidigt växer vi ständigt.

Vi söker dig som har eftergymnasiala studier inom ekonomi och har erfarenhet som ekonomiassistent eller redovisningsassistent. Att förstå och vidareutveckla processer är något du tycker är roligt. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete samt mån om att leverera med hög kvalité. Du är duktig på att arbeta självständigt med eget ansvar, är prestigelös och trivs med varierade arbetsuppgifter. Du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift

För att lyckas i rollen tror vi att du är en lugn person med en serviceinriktad och prestigelös inställning samt med god administrativ förmåga. Ditt noggranna, kvalitetsmedvetna och ansvarsfulla arbetssätt blir en framgångsfaktor i denna roll liksom din goda initiativ- och samarbetsförmåga. Det sistnämnda blir särskilt viktigt i och med samarbetet med kollegorna vilket också ställer krav på att du också är skicklig på att kommunicera.

Hos oss är det ett nyfiket och kreativt sinne samt stort engagemang och starkt driv som gäller.

Arbetet innefattas av några huvudsakliga områden:

Löpande bokföring

Månads- och årsbokslut

Budget och prognosarbete

Skatteredovisning, Moms, inkomst och arbetsgivardeklarationer

Ansvara för leverantörs- och kundreskontra

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kretsar kring arbetet med dagliga ekonomiuppgifter samt utvecklandet av verksamheten. I generella drag handlar det om fakturahantering, bokföring och avstämningar.

Krav:

Relevant utbildning

3-5 års erfarenhet som ekonomiassistent eller i liknande roll

Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Bakgrundskontroll kommer utföras innan eventuell anställning



Vi erbjuder:

Fast lön enligt överenskommelse

En rolig arbetsplats med glädje och energi

Heltidstjänst.

Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan.

Jobbtyp: Heltid

Du ansöker enkelt genom att skicka in CV tillsammans med en motivering till varför vi är rätt matchning för varandra. Visa mindre

Bokföringskontorist

Har du jobbat några år på en redovisningsbyrå? Vi söker en bokföringskontorist till vår redovisnings byrå i Malmö som kan hantera arbetsuppgifter så som löpande redovisning, bokföring och även jobba med kundkontakt i form av mail. För att vara aktuell för rollen krävs det att du har tidigare erfarenhet av bokföring i redovisningsbyrå och är självgående samt tar ansvar för att arbetsuppgifter blir avklarade i tid. Det är meriterande du har jobbat i Fortnox ... Visa mer
Har du jobbat några år på en redovisningsbyrå? Vi söker en bokföringskontorist till vår redovisnings byrå i Malmö som kan hantera arbetsuppgifter så som löpande redovisning, bokföring och även jobba med kundkontakt i form av mail.
För att vara aktuell för rollen krävs det att du har tidigare erfarenhet av bokföring i redovisningsbyrå och är självgående samt tar ansvar för att arbetsuppgifter blir avklarade i tid. Det är meriterande du har jobbat i Fortnox tidigare. . Som person är du noggrann, effektiv, driven, lösningsorienterad och ambitiös i ditt arbete.
Vi jobbar med alla branscher och olika typer av företagsformer. Några av våra kunder finns bland annat inom bygg, handel, restaurang och frisör.
Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag. Urval sker löpande.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Bokföringskontorist

Har du jobbat några år på en redovisningsbyrå? Vi söker en bokföringskontorist till vår redovisnings byrå i Malmö som kan hantera arbetsuppgifter så som löpande redovisning, bokföring och även jobba med kundkontakt i form av mail. För att vara aktuell för rollen krävs det att du har tidigare erfarenhet av bokföring i redovisningsbyrå och är självgående samt tar ansvar för att arbetsuppgifter blir avklarade i tid. Det är meriterande du har jobbat i Fortnox ... Visa mer
Har du jobbat några år på en redovisningsbyrå? Vi söker en bokföringskontorist till vår redovisnings byrå i Malmö som kan hantera arbetsuppgifter så som löpande redovisning, bokföring och även jobba med kundkontakt i form av mail.
För att vara aktuell för rollen krävs det att du har tidigare erfarenhet av bokföring i redovisningsbyrå och är självgående samt tar ansvar för att arbetsuppgifter blir avklarade i tid. Det är meriterande du har jobbat i Fortnox tidigare. . Som person är du noggrann, effektiv, driven, lösningsorienterad och ambitiös i ditt arbete.
Vi jobbar med alla branscher och olika typer av företagsformer. Några av våra kunder finns bland annat inom bygg, handel, restaurang och frisör.
Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag. Urval sker löpande.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Ekonomiassistent Malmö

Ansök    Dec 2    Cloudgruppen Sverige AB    Bokförare
Vi söker just nu ekonomipersonal! Cloudgruppen är idag en av Sveriges ledande återförsäljare inom IT & kommunikationslösningar till företag. Tillsammans med marknadsledande leverantörer så kan vi erbjuda och förvalta en av de bästa helhetslösningarna för svenska företagare. Vi söker nu ny kollega till vårt Malmö kontor som vill vara med på en spännande resa och sätta avtryck i branschen. Cloudgruppen består av ett hårt arbetande team med lång erfarenhet ... Visa mer
Vi söker just nu ekonomipersonal!

Cloudgruppen är idag en av Sveriges ledande återförsäljare inom IT & kommunikationslösningar till företag. Tillsammans med marknadsledande leverantörer så kan vi erbjuda och förvalta en av de bästa helhetslösningarna för svenska företagare. Vi söker nu ny kollega till vårt Malmö kontor som vill vara med på en spännande resa och sätta avtryck i branschen.

Cloudgruppen består av ett hårt arbetande team med lång erfarenhet av telefoni och IT branschen. Vi bygger värde kring de smarta lösningar där ni som företag kan helt och hållet fokusera på er kärnverksamhet.

Liten som stor - vi värdesätter alla!

Cloudgruppen finns idag i följande städer:



Stockholm, Malmö, Halmstad, Göteborg, Västerås, Helsingborg, Österlen, Östersund, Sundsvall, Örebro & Lund samtidigt växer vi ständigt.

Vi söker dig som har eftergymnasiala studier inom ekonomi och har erfarenhet som ekonomiassistent eller redovisningsassistent. Att förstå och vidareutveckla processer är något du tycker är roligt. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete samt mån om att leverera med hög kvalité. Du är duktig på att arbeta självständigt med eget ansvar, är prestigelös och trivs med varierade arbetsuppgifter. Du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift

För att lyckas i rollen tror vi att du är en lugn person med en serviceinriktad och prestigelös inställning samt med god administrativ förmåga. Ditt noggranna, kvalitetsmedvetna och ansvarsfulla arbetssätt blir en framgångsfaktor i denna roll liksom din goda initiativ- och samarbetsförmåga. Det sistnämnda blir särskilt viktigt i och med samarbetet med kollegorna vilket också ställer krav på att du också är skicklig på att kommunicera.

Hos oss är det ett nyfiket och kreativt sinne samt stort engagemang och starkt driv som gäller.

Arbetet innefattas av några huvudsakliga områden:

Löpande bokföring

Månads- och årsbokslut

Budget och prognosarbete

Skatteredovisning, Moms, inkomst och arbetsgivardeklarationer

Ansvara för leverantörs- och kundreskontra

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kretsar kring arbetet med dagliga ekonomiuppgifter samt utvecklandet av verksamheten. I generella drag handlar det om fakturahantering, bokföring och avstämningar.

Krav:

Relevant utbildning

3-5 års erfarenhet som ekonomiassistent eller i liknande roll

Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift



Vi erbjuder:

Fast lön enligt överenskommelse

En rolig arbetsplats med glädje och energi

Heltidstjänst.

Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan.

Jobbtyp: Heltid

Du ansöker enkelt genom att skicka in CV tillsammans med en motivering till varför vi är rätt matchning för varandra. Visa mindre

Ekonomiassistent Malmö

Ansök    Dec 17    Cloudgruppen Sverige AB    Bokförare
Vi söker just nu ekonomipersonal! Cloudgruppen är idag en av Sveriges ledande återförsäljare inom IT & kommunikationslösningar till företag. Tillsammans med marknadsledande leverantörer så kan vi erbjuda och förvalta en av de bästa helhetslösningarna för svenska företagare. Vi söker nu ny kollega till vårt Malmö kontor som vill vara med på en spännande resa och sätta avtryck i branschen. Cloudgruppen består av ett hårt arbetande team med lång erfarenhet ... Visa mer
Vi söker just nu ekonomipersonal!

Cloudgruppen är idag en av Sveriges ledande återförsäljare inom IT & kommunikationslösningar till företag. Tillsammans med marknadsledande leverantörer så kan vi erbjuda och förvalta en av de bästa helhetslösningarna för svenska företagare. Vi söker nu ny kollega till vårt Malmö kontor som vill vara med på en spännande resa och sätta avtryck i branschen.

Cloudgruppen består av ett hårt arbetande team med lång erfarenhet av telefoni och IT branschen. Vi bygger värde kring de smarta lösningar där ni som företag kan helt och hållet fokusera på er kärnverksamhet.

Liten som stor - vi värdesätter alla!

Cloudgruppen finns idag i följande städer:



Stockholm, Malmö, Halmstad, Göteborg, Västerås, Helsingborg, Österlen, Östersund, Sundsvall, Örebro & Lund samtidigt växer vi ständigt.

Vi söker dig som har eftergymnasiala studier inom ekonomi och har erfarenhet som ekonomiassistent eller redovisningsassistent. Att förstå och vidareutveckla processer är något du tycker är roligt. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete samt mån om att leverera med hög kvalité. Du är duktig på att arbeta självständigt med eget ansvar, är prestigelös och trivs med varierade arbetsuppgifter. Du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift

För att lyckas i rollen tror vi att du är en lugn person med en serviceinriktad och prestigelös inställning samt med god administrativ förmåga. Ditt noggranna, kvalitetsmedvetna och ansvarsfulla arbetssätt blir en framgångsfaktor i denna roll liksom din goda initiativ- och samarbetsförmåga. Det sistnämnda blir särskilt viktigt i och med samarbetet med kollegorna vilket också ställer krav på att du också är skicklig på att kommunicera.

Hos oss är det ett nyfiket och kreativt sinne samt stort engagemang och starkt driv som gäller.

Arbetet innefattas av några huvudsakliga områden:

Löpande bokföring

Månads- och årsbokslut

Budget och prognosarbete

Skatteredovisning, Moms, inkomst och arbetsgivardeklarationer

Ansvara för leverantörs- och kundreskontra

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kretsar kring arbetet med dagliga ekonomiuppgifter samt utvecklandet av verksamheten. I generella drag handlar det om fakturahantering, bokföring och avstämningar.

Krav:

Relevant utbildning

3-5 års erfarenhet som ekonomiassistent eller i liknande roll

Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Bakgrundskontroll kommer utföras innan eventuell anställning



Vi erbjuder:

Fast lön enligt överenskommelse

En rolig arbetsplats med glädje och energi

Heltidstjänst.

Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan.

Jobbtyp: Heltid

Du ansöker enkelt genom att skicka in CV tillsammans med en motivering till varför vi är rätt matchning för varandra. Visa mindre

Ekonomiassistent Malmö

Ansök    Dec 16    Cloudgruppen Sverige AB    Bokförare
Vi söker just nu ekonomipersonal! Cloudgruppen är idag en av Sveriges ledande återförsäljare inom IT & kommunikationslösningar till företag. Tillsammans med marknadsledande leverantörer så kan vi erbjuda och förvalta en av de bästa helhetslösningarna för svenska företagare. Vi söker nu ny kollega till vårt Malmö kontor som vill vara med på en spännande resa och sätta avtryck i branschen. Cloudgruppen består av ett hårt arbetande team med lång erfarenhet ... Visa mer
Vi söker just nu ekonomipersonal!

Cloudgruppen är idag en av Sveriges ledande återförsäljare inom IT & kommunikationslösningar till företag. Tillsammans med marknadsledande leverantörer så kan vi erbjuda och förvalta en av de bästa helhetslösningarna för svenska företagare. Vi söker nu ny kollega till vårt Malmö kontor som vill vara med på en spännande resa och sätta avtryck i branschen.

Cloudgruppen består av ett hårt arbetande team med lång erfarenhet av telefoni och IT branschen. Vi bygger värde kring de smarta lösningar där ni som företag kan helt och hållet fokusera på er kärnverksamhet.

Liten som stor - vi värdesätter alla!

Cloudgruppen finns idag i följande städer:



Stockholm, Malmö, Halmstad, Göteborg, Västerås, Helsingborg, Österlen, Östersund, Sundsvall, Örebro & Lund samtidigt växer vi ständigt.

Vi söker dig som har eftergymnasiala studier inom ekonomi och har erfarenhet som ekonomiassistent eller redovisningsassistent. Att förstå och vidareutveckla processer är något du tycker är roligt. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete samt mån om att leverera med hög kvalité. Du är duktig på att arbeta självständigt med eget ansvar, är prestigelös och trivs med varierade arbetsuppgifter. Du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift

För att lyckas i rollen tror vi att du är en lugn person med en serviceinriktad och prestigelös inställning samt med god administrativ förmåga. Ditt noggranna, kvalitetsmedvetna och ansvarsfulla arbetssätt blir en framgångsfaktor i denna roll liksom din goda initiativ- och samarbetsförmåga. Det sistnämnda blir särskilt viktigt i och med samarbetet med kollegorna vilket också ställer krav på att du också är skicklig på att kommunicera.

Hos oss är det ett nyfiket och kreativt sinne samt stort engagemang och starkt driv som gäller.

Arbetet innefattas av några huvudsakliga områden:

Löpande bokföring

Månads- och årsbokslut

Budget och prognosarbete

Skatteredovisning, Moms, inkomst och arbetsgivardeklarationer

Ansvara för leverantörs- och kundreskontra

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kretsar kring arbetet med dagliga ekonomiuppgifter samt utvecklandet av verksamheten. I generella drag handlar det om fakturahantering, bokföring och avstämningar.

Krav:

Relevant utbildning

3-5 års erfarenhet som ekonomiassistent eller i liknande roll

Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Prickfri i brottsregistret, kontroll kommer utföras innan eventuell anställning



Vi erbjuder:

Fast lön enligt överenskommelse

En rolig arbetsplats med glädje och energi

Heltidstjänst.

Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan.

Jobbtyp: Heltid

Du ansöker enkelt genom att skicka in CV tillsammans med en motivering till varför vi är rätt matchning för varandra. Visa mindre

Treasury - Backofficemedarbetare

För kunds räkning söker vi nu en BackOffice medarbetare till deras Treasuryavdelning lokaliserad i trevliga lokaler vid Malmö centralstation. Det är ett bemanningsuppdrag på ca sex månader med eventuell möjlighet till övertag av kund, där du kommer vara anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning, men arbeta ute hos kund. Perstorp Holding AB är världsledande på marknaden inom kemikalier och verkar globalt. Arbetsbeskrivning Du kommer huvudsakligen att arbe... Visa mer
För kunds räkning söker vi nu en BackOffice medarbetare till deras Treasuryavdelning lokaliserad i trevliga lokaler vid Malmö centralstation. Det är ett bemanningsuppdrag på ca sex månader med eventuell möjlighet till övertag av kund, där du kommer vara anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning, men arbeta ute hos kund. Perstorp Holding AB är världsledande på marknaden inom kemikalier och verkar globalt.

Arbetsbeskrivning

Du kommer huvudsakligen att arbeta med:
• Likviditetsplanering och prognosarbete
• Finansrelaterad support till dotterbolag
• Underlag för valutaaffärer
• Daglig cash management
• Daglig uppföljning av factoring program
• Rapportering till SCB och kreditvärderingsinstitut
• Månadsslutsarbete (vara behjälplig)
• Förberedning av underlag för månads-, kvartals- och årsrapporter

Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom redovisning och finans, gärna som civilekonom, och som har erfarenhet från branschen. Du är en fena på Excel och vi ser gärna att du är IT-intresserad, analytisk, initiativrik och ansvarstagande. Då det kan vara högt tempo och korta deadlines krävs det även att du ska kunna arbeta självständigt, effektivt och noggrant. Det är ett krav att du har arbetat i ett treasurysystem, sedan tidigare. Då stora delar av arbetet sker på engelska krävs det att du obehindrat både kan tala och skriva på engelska.

Du erbjuds:
Du erbjuds ett konsultuppdrag på 100% med omgående start (med hänsyn till eventuell uppsägningstid) som kommer pågå i ca 6 månader med eventuell möjlighet till anställning hos kund. För frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Karin Thorstensson 073-980 69 27 alternativt [email protected].
Urvalsprocessen sker löpande och du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se . Visa mindre

Treasury - Backofficemedarbetare

För kunds räkning söker vi nu en BackOffice medarbetare till deras Treasuryavdelning lokaliserad i trevliga lokaler vid Malmö centralstation. Det är ett bemanningsuppdrag på ca sex månader med eventuell möjlighet till övertag av kund, där du kommer vara anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning, men arbeta ute hos kund. Perstorp Holding AB är världsledande på marknaden inom kemikalier och verkar globalt. Arbetsbeskrivning Du kommer huvudsakligen att arbe... Visa mer
För kunds räkning söker vi nu en BackOffice medarbetare till deras Treasuryavdelning lokaliserad i trevliga lokaler vid Malmö centralstation. Det är ett bemanningsuppdrag på ca sex månader med eventuell möjlighet till övertag av kund, där du kommer vara anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning, men arbeta ute hos kund. Perstorp Holding AB är världsledande på marknaden inom kemikalier och verkar globalt.

Arbetsbeskrivning

Du kommer huvudsakligen att arbeta med:
• Likviditetsplanering och prognosarbete
• Finansrelaterad support till dotterbolag
• Underlag för valutaaffärer
• Daglig cash management
• Daglig uppföljning av factoring program
• Rapportering till SCB och kreditvärderingsinstitut
• Månadsslutsarbete (vara behjälplig)
• Förberedning av underlag för månads-, kvartals- och årsrapporter

Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom redovisning och finans, gärna som civilekonom, och som har erfarenhet från branschen. Du är en fena på Excel och vi ser gärna att du är IT-intresserad, analytisk, initiativrik och ansvarstagande. Då det kan vara högt tempo och korta deadlines krävs det även att du ska kunna arbeta självständigt, effektivt och noggrant. Det är ett krav att du har arbetat i ett treasurysystem, sedan tidigare. Då stora delar av arbetet sker på engelska krävs det att du obehindrat både kan tala och skriva på engelska.

Du erbjuds:
Du erbjuds ett konsultuppdrag på 100% med omgående start (med hänsyn till eventuell uppsägningstid) som kommer pågå i ca 6 månader med eventuell möjlighet till anställning hos kund. För frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Karin Thorstensson 073-980 69 27 alternativt [email protected].
Urvalsprocessen sker löpande och du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se . Visa mindre

Senior Accountant

Ansök    Okt 3    Roi Rekrytering Sverige AB    Bokförare
As the inventor Alan Kay once said, “The best way to predict the future is to invent it.” For the role, we value personal skills such as adaptability, communications, and problem-solving. A person who is good at being analytical, future-focused and has a good sense of service contribute. Is that you?  Then please apply for this job with us at Ascelia Pharma. We are looking for the key person to join our team on our journey to improve the lives of patients ... Visa mer
As the inventor Alan Kay once said, “The best way to predict the future is to invent it.”
For the role, we value personal skills such as adaptability, communications, and problem-solving. A person who is good at being analytical, future-focused and has a good sense of service contribute. Is that you?  Then please apply for this job with us at Ascelia Pharma.
We are looking for the key person to join our team on our journey to improve the lives of patients with rare oncology related diseases and become a commercial stage pharma company. To be successful in this position, we think you have the capability to zoom into details but also understand the bigger picture.
What we can offer 
You will get an opportunity to work together with highly skilled colleagues in a fast-paced, cross-functional environment which provides opportunities to develop both professionally and personally. You will work in close collaboration with various stakeholders inside as well as outside of the company and you will be involved in many different types of projects. We encourage the will and courage to try new ideas, failure is not something we are afraid of, it’s something from which we learn and grow. Focus, integrity and courage; our company values which speak to our drive to appreciate and support each team member and to treat each other with respect and to maintain a high professional standard. We can give you the opportunity to set the tone in our team and to help us build and develop the business further. 
About the role 
As a Senior Accountant at Ascelia, you will work together with the finance team and report to the Chief Financial Officer. You prepare and report the correct financial statements for Ascelia at given deadlines.
Main tasks 
  Maintain monthly, quarterly and annual financial statements together with the finance department
  IFRS accounting
Ongoing accounting in Fortnox
   Payroll management
   Management of taxes and fees
   External reporting - for example to SCB.
   Follow-up against Budget and forecast
   Project reporting
   Serv the auditors in connection with audit
   Account reconciliations
   Other financial statement work / reporting information
Who are you? 
As a person, you are a team player whose positivity, flexible attitude and good sense of service contribute to a pleasant atmosphere in the workplace. You have the ability to think critically and question while being driven and happy to take your own initiatives for improvement. As the role is broad in terms of tasks, it is important that you are thorough and structured. You have a track record of minimum 3 years in qualified financial work and minimum a bachelor’s degree or are an authorized accountant.
Other information? 
Travelling: limited travelling will be required.? 
Work location: Preferably able to work primarily from the head office with the possibility to work at home; other locations considered depending on the candidate.? 
Domicile: Hyllie Boulevard, 215 32 Malmö, Sweden? 
Only candidates with work permit in Sweden will be considered. 
How to apply? 
Please submit your resume and cover letter, via our portal, as soon as possible, but no later than 21th October 2022. All applications must be in English and are treated confidentially.? 
Candidates will be assessed as applications are received. Only candidates considered will be contacted.?? 
For more details about the job or the company, please contact CFO Déspina Georgiadou Hedin, +46 765 69 78 73. Visa mindre

Erfaren bokförare

Ansök    Maj 30    Redorätt AB    Bokförare
Vi behöver en energisk bokförare som tidigare har arbetat i bokföringsbyrå. Vi arbetar med de mest kända bokföringsprogram som Visma administration, eEkonomi och Fortnox. Därför ska man ha arbetat i dessa miljöer. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mer
Vi behöver en energisk bokförare som tidigare har arbetat i bokföringsbyrå.
Vi arbetar med de mest kända bokföringsprogram som Visma administration, eEkonomi och Fortnox. Därför ska man ha arbetat i dessa miljöer.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Ekonomi assistent

Ansök    Aug 2    ABSMÅLAND AB    Bokförare
Vi söker en ordningsam och effektiv bokförare som även kommer hantera fakturakontroll samt löneadmin. Vi behöver en som har positiv livssyn och som gillar sitt yrkesval. Gillar du återbruk och hållbara produkter är det ett plus. Visa mer
Vi söker en ordningsam och effektiv bokförare som även kommer hantera fakturakontroll samt löneadmin. Vi behöver en som har positiv livssyn och som gillar sitt yrkesval. Gillar du återbruk och hållbara produkter är det ett plus. Visa mindre

Redovisnings assistent

Vi arbetar sedan år 2000 med bokföring och redovisning till små företagare . Vi hjälper småföretagare med att strata bolag och all diverse tjänster som små företagare behöver att komma igång . Vi arbetar med SPCS 2000 bokförings program och övriga program som tillhör redovisningsbyrå inom SPCS. Helst vana med arbeta självständigt och har minst tre års erfarenheter med bokföring och redovisning . Kunna hantera löneadministrationer och boksluts program . ... Visa mer
Vi arbetar sedan år 2000 med bokföring och redovisning till små företagare .
Vi hjälper småföretagare med att strata bolag och all diverse tjänster som
små företagare behöver att komma igång .
Vi arbetar med SPCS 2000 bokförings program och övriga program som
tillhör redovisningsbyrå inom SPCS.
Helst vana med arbeta självständigt och har minst tre års erfarenheter med bokföring och redovisning .
Kunna hantera löneadministrationer och boksluts program .
Att arbeta med bokföring och redovisning samt löneadministration
, bokslut och inkomstdeklarationer för bolag.
Diverse arbete som förekommer i en redovisnings byrå.
Att bemöta klienter och svara i telefon.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Erfaren bokföringsassistent

Ansök    Jan 4    Redorätt AB    Bokförare
Vi är en bokföringsfirma som söker en erfaren bokförare som ska arbeta i Visma miljö, både Administration 2000 och Visma eEkonomi. Man ska även arbeta med löneprogrammet Visma Lön 600. Man kommer även att ha direkt kontakt med kunder. Andra arbetsuppgifter förekommer. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mer
Vi är en bokföringsfirma som söker en erfaren bokförare som ska arbeta i Visma miljö, både Administration 2000 och Visma eEkonomi. Man ska även arbeta med löneprogrammet Visma Lön 600. Man kommer även att ha direkt kontakt med kunder. Andra arbetsuppgifter förekommer.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Löpande bokföring i Linköping (extrajobb för student)

Ansök    Apr 20    Avenda Solutions AB    Bokförare
För denna tjänst behöver du ha erfarenhet av löpande bokföring (från skolan eller yrkeslivet). Denna tjänst lämpar sig väldigt bra för en ekonomistudent på universitet som har ett stort intresse för bokföring och redovisning. Det är viktigt att du är noggrann och samtidigt kan hålla ett högt tempo när du bokför. All bokföring görs i Visma. Vi söker en person som kan sköta den löpande bokföringen för vår kund. Det handlar om 30-40 timmar per månad. Arbe... Visa mer
För denna tjänst behöver du ha erfarenhet av löpande bokföring (från skolan eller yrkeslivet).
Denna tjänst lämpar sig väldigt bra för en ekonomistudent på universitet som har ett stort intresse för bokföring och redovisning.
Det är viktigt att du är noggrann och samtidigt kan hålla ett högt tempo när du bokför.
All bokföring görs i Visma.


Vi söker en person som kan sköta den löpande bokföringen för vår kund. Det handlar om 30-40 timmar per månad.
Arbetet ska utföras på ett mycket intressant företag i Linköping (Mjärdevi). Det är ett svenskt AB med kunder utanför Sverige.
Även studenter med erfarenhet av löpande bokföring kan söka denna tjänst. Arbetstiderna kan då anpassas så att det fungerar att arbeta parallellt med studierna.


Företaget erbjuder:
* Spännande och utvecklande arbetsuppgifter i en internationell miljö.
* En trevlig arbetsmiljö och högt i tak.


Om du tycker att detta låter intressant så ser vi framemot att träffa dig. CV och en kortare presentation av dig själv kan skickas till jobs [at] avendaconsulting.se.


Observera att arbetsplatsen är i Linköping. Visa mindre

Redovisningsekonom sökes till kund i Malmö

Är du en ekonom med erfarenhet av statlig redovisning? Nu söker Jurek en redovisningsekonom till vår kund i Malmö! Arbetsbeskrivning Som redovisningsekonom hos vår kund ingår du i enhetens redovisningsteam som består av 6 personer. Teamet ansvarar bland annat för redovisning, leverantörsreskontra, kundreskontra, inbetalningar och e-handel. Som redovisningsekonom arbetar du nära redovisningsansvarig och har ett brett uppdrag inom redovisning. Exempel på a... Visa mer
Är du en ekonom med erfarenhet av statlig redovisning? Nu söker Jurek en redovisningsekonom till vår kund i Malmö!

Arbetsbeskrivning
Som redovisningsekonom hos vår kund ingår du i enhetens redovisningsteam som består av 6 personer. Teamet ansvarar bland annat för redovisning, leverantörsreskontra, kundreskontra, inbetalningar och e-handel.

Som redovisningsekonom arbetar du nära redovisningsansvarig och har ett brett uppdrag inom redovisning. Exempel på arbetsuppgifter är månadsbokslut, löpande redovisning samt agera bollplank i redovisning- moms och skattefrågor.

Uppdraget är på heltid perioden 2 maj – 30 september.

 
Vem är du?
Vi ser att du har tidigare erfarenhet av löpande redovisning i statlig verksamhet. Vi ser även att du har:

• högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning
• minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom
• erfarenhet av månadsbokslut i Agresso
• erfarenhet av systemförvaltaruppgifter (upplägg av behörigheter, koder mm)
• kännedom om Visma Proceedo eller annat faktureringssystem

Du behöver även vara kunnig inom moms och skattefrågor.

 
Du erbjuds

Ett konsultuppdrag med omfattning på heltid 100% i Malmö perioden 2 maj – 30 september 2022. Du kommer att bli anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning och vara uthyrd till vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Hannah Olsson på [email protected].

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

 
Om Jurek
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management. Visa mindre

Bokföringskunnig sekretare

Ansök    Okt 28    Swed Construction Malmö AB    Bokförare
Erfaren bokföringskunnig sekreterare inom byggsektorn sökes. Allmänna kontorsgöromål ingår. Företaget använder Visma Spcs Administration och Löneprogram. Visa mer
Erfaren bokföringskunnig sekreterare inom byggsektorn sökes.
Allmänna kontorsgöromål ingår.
Företaget använder Visma Spcs Administration och Löneprogram. Visa mindre

Ekonom med kommunal erfarenhet

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Ekonom med erfarenhet från kommunal verksamhet sökes. Du förväntas bidra i ekonomiavdelningens utvecklingsarbete inom redovisningsområdet med fokus... Visa mer
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Ekonom med erfarenhet från kommunal verksamhet sökes.

Du förväntas bidra i ekonomiavdelningens utvecklingsarbete inom redovisningsområdet med fokus på löpande bokföring och bokslut. Tillsammans med verksamheten kommer du att leverera månads och årsbokslut. Rapportering och analys av redovisningen sker månadsvis. Vi arbetar med ständiga förbättringar och effektiviseringar i våra processer och här kommer du förväntas vara delaktig.

Kvalifikationer
Till denna tjänst söker vi dig som är civilekonom eller har motsvarande akademisk utbildning med inriktning mot redovisning och som har erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Du har väl dokumenterade kunskaper och erfarenhet av kommunal redovisning på kommunövergripande nivå, antingen som konsult, revisor eller som medarbetare från liknande uppdrag.

Du drivs av att nå uppsatta mål och eftersom vi arbetar med ständiga förbättringar för att fortlöpande effektivisera våra processer behöver du ha god förmåga att sätta dig in i olika frågeställningar och vara van att driva förändring i komplexa organisationer.

Du har ett prestigelöst sätt kommunicera i både tal och skrift och behöver vara lösningsfokuserad, vidare är du strukturerad, noggrann och analytisk.

Du erbjuds:

Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer arbeta hos vår kund men vara anställd som konsult hos Jurek Rekrytering & Bemanning.
Uppdraget beräknas starta omgående och pågå till ca 2021-11-30 med eventuell möjlighet till förläning.

För frågor om tjänsten kontakta konsultchef Karin Thorstensson, 073-980 69 27.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonom

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Malmö stad söker erfaren ekonom på heltid Arbetsbeskrivning: Tjänsten innefattar arbete med budget, bokslut och prognoser för en av verksamhet som... Visa mer
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Malmö stad söker erfaren ekonom på heltid

Arbetsbeskrivning:

Tjänsten innefattar arbete med budget, bokslut och prognoser för en av verksamhet som omsätter ca 350 mkr fördelat på nästan 100 enheter. Du skall tillsammans med verksamheten arbeta fram avdelningens budget, sammanställa och registrera i ekonomisystemet. Antalet anställda är ca 500 personer varför det är ett stort fokus på personalkostnader. Upprättande av månadsbokslut och prognoser och analys av dessa. Ansvara för planering och upprättande av avdelningens årsbokslut. Stödja och utbilda verksamhetens chefer, ca 20 personer, med ekonomiuppföljning och styrning.

Vem är du?
Vi söker dig som har är en erfaren ekonom med en kandidatexamen inom ekonomi. Du har erfarenhet av att arbeta inom kommun samt av systemet Raindance. Vi ser även att du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Vidare är du självgående, rutinerad och flexibel samt kan ta stort ansvar utan någon mer omfattande introduktion.

Vad vi erbjuder:
Ett konsultuppdrag med omfattning på heltid 100% med start i september, eller så snart som möjligt, och 6 månader framåt. Du kommer att bli anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning och vara uthyrd till vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Karin Thorstensson på telefon: 073-980 69 27 eller [email protected].

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen att söka till denna tjänst via vår hemsida www.jurek.se. Vi ser fram emot att höra från dig redan idag!

Om Jurek:
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management. Visa mindre

Vi söker en administratör med hög arbetsmoral och stort kunnande

Ansök    Apr 7    Pema People AB    Bokförare
VÅRT ERBJUDANDE I denna tjänst blir du en del av en öppen och dynamisk arbetsplats där professionell och personlig utveckling står högt på agendan. Vi erbjuder goda karriärmöjligheter i miljö med spännande utmaningar och en arbetsplats med varierade arbetsuppgifter. Framgång skapas av våra innovativa och duktiga medarbetare där deras nyfikenhet och professionella kompetenser skapar mervärde för våra kunder. ARBETSBESKRIVNING - Arbete med Visma, Sharepoi... Visa mer
VÅRT ERBJUDANDE

I denna tjänst blir du en del av en öppen och dynamisk arbetsplats där professionell och personlig utveckling står högt på agendan. Vi erbjuder goda karriärmöjligheter i miljö med spännande utmaningar och en arbetsplats med varierade arbetsuppgifter.
Framgång skapas av våra innovativa och duktiga medarbetare där deras nyfikenhet och professionella kompetenser skapar mervärde för våra kunder.

ARBETSBESKRIVNING

- Arbete med Visma, Sharepoint, Outlook, BarTender,Hypergene, Opto
- Uppdatera provisioner en gång i månaden
- Bokföringsorder
- Hantera postgång
- Uppdatering av gemensamma mappar (anhöriglistor, parkeringskvitton etc)
- Digitala beställningar
- Bokningar av hotell


DINA KVALIFIKATIONER

- Du måste ha arbetat i de flesta av ovan nämnda program
- Bra referenser


MERITERANDE

- Tidigare erfarenhet av arbete som administratör
- Tidigare erfarenhet av arbete inom bygg


DIN PROFIL

För att lyckas och trivas i rollen så tror vi att du:

- har viljan att utvecklas och vara en god ambassadör för Pema People.
- är ansvarsfull har god känsla för detaljer.
- har en hög servicenivå.
- är strukturerad och noggrann då arbetet innehåller flera, ibland komplicerade, moment.
- i din roll kommer du ha kontakt med flera olika personer dagligen vilket kräver att du är en person med ett socialt intresse.


OM OSS

Vi tror på människor. På Pema People är vi övertygade: Personalen är vår viktigaste resurs. Vårt starkaste argument. En unik möjlighet för våra kunder. I kombination med nytänkande, flexibilitet och lyhördhet för kundens behov resulterar den filosofin i bemannings- och personallösningar som verkligen gör skillnad. Både idag och i morgon.



ANSÖKAN

Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Junior ekonom

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. För kunds räkning söker vi en junior ekonom Som person är du: • Självständig,  • Strukturerad • Analytisk förmåga • System erfarenhet • Excel kunni... Visa mer
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

För kunds räkning söker vi en junior ekonom

Som person är du:
• Självständig, 
• Strukturerad
• Analytisk förmåga
• System erfarenhet
• Excel kunnig
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift

Arbetsuppgifter
• Leverantörsfakturor till samtliga bolag
• In och utgående Post
• Inköp och beställningar till kontoret
• Övrig administration
• Elcertifikat, Cezar rapportering, ursprungsrapportering, Ceremp
• Behjälplig vid rapportering

Du erbjuds:

Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer arbeta hos vår kund men vara anställd som konsult hos Jurek Rekrytering & Bemanning.
Uppdraget beräknas starta omgående och pågå i ca 6 månader på heltid med eventuell möjlighet till förläning.
Rekryteringen sker löpande.

För frågor om tjänsten kontakta konsultchef Karin Thorstensson, 073-980 69 27.

Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Ekonom

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Vi söker en ekonom till Service förvaltningen i Malmö Om serviceförvaltningen:  Serviceförvaltningen utför service och tjänster till Malmö stads f... Visa mer
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Vi söker en ekonom till Service förvaltningen i Malmö

Om serviceförvaltningen: 

Serviceförvaltningen utför service och tjänster till Malmö stads förvaltningar. Förvaltningen består av fyra avdelningar, kommunteknik, stadsfastigheter, skolrestauranger och kommuntjänster samt centrala stödfunktioner och har ca 1500 anställda som representerar ett 100-tal yrkeskategorier. Vår uppgift är att leverera tjänster med en hög servicenivå till stadens kärnverksamheter. Tjänsten är placerad på ekonomiavdelningen som sitter på Henrik Smithsgatan centralt i Malmö men man kommer även att röra sig i verksamheten runt om i staden.

Arbetsbeskrivning:

• Arbeta med arbetsuppgifter inom budgetering, månadsbokslut, årsbokslut, uppföljning, prognoser, rapportering. Detta innebär såväl ansvar för det löpande arbetet som att driva utvecklingen av arbetsmetoder och rutiner inom dessa områden. Redovisningskunskaper krävs
• Tjänsten innebär mycket kontakt, kontinuerliga möten, med verksamheten. Du måste vara intresserad av verksamheten för att bidra till vidareutveckling och att kontinuerligt förbättra arbetsrutiner, metoder och modeller. Stöd till och utbildning av chefer i deras dagliga arbete med ekonomi.
• Samarbeta inom ekonomiavdelningen för att utveckla och effektivisera processerna
• Arbeta med utvecklingsfrågor och utredningar, själv och tillsammans med dina kolleger
• Ha erfarenhet av förändringsarbete
• Bidra med din kompetens i uppstarten av en ny avdelning
• Prestigelös – alla uppgifter är inte kvalificerade
• Tjänsten är placerad på ekonomiavdelningen, enheten budget och uppföljning som består av 11 personer
• Man arbetar i ett team med ytterligare en ekonom och en controller som arbetar med samma avdelning.
• Personen ska snabbt kunna sätta sig in i olika arbetsuppgifter och måste kunna uttrycka sig tydligt i tal och skrift.
• Referenser från liknande uppdrag krävs. Erfarenhet av att ha arbetat inom kommunal eller annan offentlig verksamhet som en merit. Likaså är erfarenhet av att arbeta i vårt ekonomisystem Raindance och Qlik sense (Qlikview)

 

 

Du erbjuds: 

Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag på heltid och kommer pågå under ca 6 månader med eventuell möjlighet till förlängning. Tillträde sker omgående. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Karin Thorstensson, 073-980 69 27. Vi kommer att tillämpa löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Redovisnings assistent

Vi arbetar sedan år 2000 med bokföring och redovisning till små företagare . Vi hjälper småföretagare med att strata bolag och all diverse tjänster som små företagare behöver att komma igång . Vi arbetar med SPCS 2000 bokförings program och övriga program som tillhör redovisningsbyrå inom SPCS. Helst vana med arbeta självständigt och har minst tre års erfarenheter med bokföring och redovisning . Kunna hantera löneadministrationer och boksluts program . ... Visa mer
Vi arbetar sedan år 2000 med bokföring och redovisning till små företagare .
Vi hjälper småföretagare med att strata bolag och all diverse tjänster som
små företagare behöver att komma igång .
Vi arbetar med SPCS 2000 bokförings program och övriga program som
tillhör redovisningsbyrå inom SPCS.
Helst vana med arbeta självständigt och har minst tre års erfarenheter med bokföring och redovisning .
Kunna hantera löneadministrationer och boksluts program .
Att arbeta med bokföring och redovisning samt löneadministration
, bokslut och inkomstdeklarationer för bolag.
Diverse arbete som förekommer i en redovisnings byrå.
Att bemöta klienter och svara i telefon.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Ekonom

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. För kunds räkning söker vi en ekonom  Krav för tjänsten:  • Arbetat både med redovisning och uppföljning • Behöver ha minst 2 års erfarenhet från ... Visa mer
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

För kunds räkning söker vi en ekonom 

Krav för tjänsten: 

• Arbetat både med redovisning och uppföljning
• Behöver ha minst 2 års erfarenhet från kvalificerat ekonomiarbete (budget, bokslut och prognoser)
• Uppdraget innebär att man skall arbeta som ekonom för en av serviceförvaltningens avdelningar. Under perioden skall ett delårsbokslut upprättas och budget för 2021, som är en av de viktigaste uppgifterna i kommunal ekonomi, tas fram.
• Du  kommer att ha kontakt med verksamheten och stödja dem i frågor kring ekonomisk uppföljning
• Vara öppen för att arbeta med alla uppgifter, allt är inte kvalificerat.
• Man ingår i ett team med ytterligare en ekonom och en controller som arbetar med samma avdelning.
• Man ingår i en grupp på 11 personer som arbetar med bokslut och uppföljning.
• Man ska snabbt kunna sätta sig in i olika arbetsuppgifter och måste kunna uttrycka sig tydligt i tal och skrift.

 

Du erbjuds

Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer arbeta ute hos vår kund men vara anställd som konsult hos Jurek Rekrytering & Bemanning. Uppdraget beräknas starta i augusti och kommer pågå till årsskiftet med möjligheter till förlängning.

För mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef [email protected] Du är välkommen att ansöka om denna tjänst via vår hemsida: www.jurek.se, vi tar inte emot ansökningar via e-post. Visa mindre

Ekonom

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. För kunds räkning söker vi en ekonom  Krav för tjänsten:  • Arbetat både med redovisning och uppföljning • Behöver ha minst 2 års erfarenhet från ... Visa mer
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

För kunds räkning söker vi en ekonom 

Krav för tjänsten: 

• Arbetat både med redovisning och uppföljning
• Behöver ha minst 2 års erfarenhet från kvalificerat ekonomiarbete (budget, bokslut och prognoser)
• Uppdraget innebär att man skall arbeta som ekonom för en av serviceförvaltningens avdelningar. Under perioden skall ett delårsbokslut upprättas och budget för 2021, som är en av de viktigaste uppgifterna i kommunal ekonomi, tas fram.
• Du  kommer att ha kontakt med verksamheten och stödja dem i frågor kring ekonomisk uppföljning
• Vara öppen för att arbeta med alla uppgifter, allt är inte kvalificerat.
• Man ingår i ett team med ytterligare en ekonom och en controller som arbetar med samma avdelning.
• Man ingår i en grupp på 11 personer som arbetar med bokslut och uppföljning.
• Man ska snabbt kunna sätta sig in i olika arbetsuppgifter och måste kunna uttrycka sig tydligt i tal och skrift.

 

Du erbjuds

Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer arbeta ute hos vår kund men vara anställd som konsult hos Jurek Rekrytering & Bemanning. Uppdraget beräknas starta i augusti och kommer pågå till årsskiftet med möjligheter till förlängning.

För mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef [email protected] Du är välkommen att ansöka om denna tjänst via vår hemsida: www.jurek.se, vi tar inte emot ansökningar via e-post. Visa mindre

Administration- ekonomi, Livstrivsel

Ansök    Jun 9    wbw logic AB    Bokförare
Gör skillnad. Varje dag. Anställning som egenanställd i Livstrivsel öppnar möjligheter och ställer krav på samorganisation, initiativ, handlingsförmåga och affärssinne. Din inblick i lokala behov och efterfrågan kommer att vägleda dig i sökandet efter rätt affärsidé/koncept. Det du tror på och älskar, vill utveckla till ditt jobb är den starkaste drivkraften inom dig. Du skapar dina chanser! Arbetsuppgifter I uppdraget som du skapar själv ansvarar du för a... Visa mer
Gör skillnad. Varje dag.
Anställning som egenanställd i Livstrivsel öppnar möjligheter och ställer krav på samorganisation, initiativ, handlingsförmåga och affärssinne. Din inblick i lokala behov och efterfrågan kommer att vägleda dig i sökandet efter rätt affärsidé/koncept. Det du tror på och älskar, vill utveckla till ditt jobb är den starkaste drivkraften inom dig. Du skapar dina chanser!
Arbetsuppgifter
I uppdraget som du skapar själv ansvarar du för att planera, leda och utveckla din verksamhet. Vidare innebär dina övergripande arbetsuppgifter att vidareutveckla din karriär, och det i nära samarbete med dina andra kolleger i din och kringliggande kommuner i Skåne. I tjänsten ingår även Livstrivsel tekniska plattform, som gör det möjligt för dig att definiera och erbjuda dina tjänster till kunder på ett smidigt sätt.
Kvalifikationer
Som person är du entusiasmerande, lyhörd, har en god kommunikativ förmåga samt en god samarbetsförmåga. Det är viktigt med nytänkande samt en mål- och resultatinriktad inställning.
För att vara rätt person för rollen behöver du uppfylla fem behörighetskrav:
- 18 år- eller mer.
- Adekvat utbildning eller erfarenhet av den verksamhet du vill bedriva.
- Vill bli verksam i Skåne.
Vidare ser vi det som meriterande om:
- du är säker på att din affärsidé verkligen har förutsättningar att lyckas.
- du vill skapa dina chanser.
Observera att denna annons finns publicerad under flera olika yrkeskategorier som är kopplade till en huvudannons.
Övrigt
Vi sammanför fantastiska människor för att få fantastiska saker att hända.
Att börja jobba som egenanställd är en valmöjlighet till, och att dessutom arbeta i ett företag som förenar social, ekonomisk och ekologisk hållbarhet i ett, är trevligt. Eller sitter du kanske med en idé och vill utveckla ditt eget varumärke? Oavsett vilket mål du har är livstrivsel.se rätt plats.
Livstrivsel – Möjligheter, Exakt rätt mängd. Av allt.
Livstrivsel startades med en vision om att göra det enklare för människor att bo, arbeta och leva – på ett hållbart sätt. Ett socialt hållbart samhälle är inkluderande, jämlikt och tolerant. Där känner människor sig delaktiga i samhällsutvecklingen och har tillit till samhället. Att arbeta med social hållbarhet handlar om att skapa arbete och platser där människor trivs och kan leva ett gott liv, där de grundläggande mänskliga behoven tillgodoses och det finns goda förutsättningar att ta hand om sin hälsa. livstrivsel.se – förenar social, ekonomisk och ekologisk hållbarhet i ett, och med vår strategi för nära-dig utveckling och med människorna i centrum bidrar vi till en bättre framtid.
Välkommen med din ansökan!
Livstrivsel teknikplattform med Livstrivsel Egenanställning skapar en unik miljö och fokuserar på individuella behov. Välkommen med din ansökan till Aktiva Livstrivsel i sektioner: Egenanställning och Hyr ut dig själv. Läs mer om oss på https://aktiva.livstrivsel.se/
Sektion Livstrivsel Idéhub Accelerator har separat ansöknings-anmälan, läs mer om oss på https://aktiva.livstrivsel.se/idehub-accelerator/.
https://www.livstrivsel.se/ Visa mindre

Välkommen på Speedintervju den 28/2 i Malmö!

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. På Jurek ser vi en fortsatt stor efterfrågan inom följande yrken: • Redovisningsekonomer • Ekonomiassistenter • HR • Marknad och kommunikation ... Visa mer
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

På Jurek ser vi en fortsatt stor efterfrågan inom följande yrken:

• Redovisningsekonomer

• Ekonomiassistenter

• HR

• Marknad och kommunikation

• Administratörer/ receptionister

 

Har du erfarenhet från någon av dessa yrkesområden och är redo för nästa steg i karriären?

Då är du varmt välkommen till oss den 28 februari för att få möjligheten att träffa några av våra medarbetare från Jurek för en förutsättningslös speedintervju för kommande uppdrag. Detta är det perfekta sättet att nätverka och skapa goda kontakter för framtida karriärmöjligheter!

 

Datum

Onsdagen den 28 februari.

 

Tid

08:30-13:00 (OBS Förbokade speedintervjuer, ca 15 minuter per kandidat).

 

Plats

Carlsgatan 3, Malmö. Vårt kontor är beläget precis bredvid Malmö Centralstation (Glasvasen).

 

Anmälan

Anmäl dig genom att lägga in en ansökan via denna länk. Du kommer därefter att få ett mejl med en bekräftelse på din tid för speedintervju. Bekräfta med vändande mail att du kan delta den angivna tiden.

Anmälan stänger den 25 februari. Det kommer finnas ett begränsat antal platser - först till kvarn!

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som idag arbetar som redovisningsekonom, ekonomiassistent, HR, marknad och kommunikation samt administratörer/ receptionister. Du har en relevant utbildning för yrket och har goda kunskaper i svenska och engelska. Självklart lägger vi också stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är en prestigelös teamplayer. Som person ser vi gärna att du är noggrann, driven och strukturerad i ditt arbetssätt samt att du brinner för ditt yrke.

 

Du är varmt välkommen att söka till detta speedintervju-tillfälle via vår hemsida www.jurek.se. Vi ser fram emot att höra från dig redan idag! Visa mindre

Junior Accountant (temporary position)

Ansök    Jan 20    Boozt Fashion    Bokförare
THE OPPORTUNITY Join our finance team in this entry level role, and with your good numbers aptitude, work closely with our Product Management and Platform teams to assist us with the bookkeeping of inventory! This is a temporary 3 months position. WHAT YOU WILL DO - Maintain communication with vendors and process accounts payable - Reconcile invoices related to inventory and other OPEX - Handle bank account reconciliations and journal entries - Collabor... Visa mer
THE OPPORTUNITY

Join our finance team in this entry level role, and with your good numbers aptitude, work closely with our Product Management and Platform teams to assist us with the bookkeeping of inventory! This is a temporary 3 months position.

WHAT YOU WILL DO

- Maintain communication with vendors and process accounts payable
- Reconcile invoices related to inventory and other OPEX
- Handle bank account reconciliations and journal entries
- Collaborate with the Boozt Fulfilment Center and brand partners to manage in delivery invoices
- Provide assistance with monthly, quarterly and annual closings


YOUR PROFILE

- Recent diploma/degree in finance, accounting and/or administration
- Maximum of 1 year of relevant bookkeeping experience
- Structured, detail oriented and a team player
- Experience using Microsoft Excel and knowledge of an ERP system is a plus
- Fluent in English since this is our corporate language


A LITTLE BIT ABOUT US

We are a leading, fast-growing Nordic fashion and beauty e-commerce company. You can find our headquarters in Malmö, Sweden, but we also have a few physical retail stores in the Copenhagen area, our Boozt Innovation Lab in the heart of Copenhagen, a small data science team in Aarhus, Denmark, and a fully automated warehouse in Ängelholm, Sweden. We are proud of the fact that the Boozt family of 370+ people are made up of 34 nationalities; we are strong believers that diverse teams help us build an innovative and vibrant workplace. ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­Would you like to join us on our exciting journey?

We are an equal opportunity employer that embraces diversity and inclusiveness!

Please apply for this position as soon as possible since we are interviewing applicants on an on-going basis. Visa mindre

Jobbmaskinen söker redovisningsekonom till redovisningsbyrå i Malmö

Ansök    Apr 4    Jobbmaskinen    Bokförare
Tillbaka till lediga jobb (http://jobbmaskinen.se/lediga-tjanster/) Om tjänsten: Redovisningsbyrån Malmö är en nystartad redovisningsbyrå med huvudkontor i Malmö men verksamhet i hela Skåne. Du kommer arbeta på kontoret i Malmö men även vara ute hos kundföretag som köper tjänster inom redovisning som bokföring, deklaration, moms, arbetsgivaravgifter, lön och annat. Du kan läsa mer om företaget här www.redovisningsbyranmalmo.se (http://www.redovisningsbyra... Visa mer
Tillbaka till lediga jobb (http://jobbmaskinen.se/lediga-tjanster/)

Om tjänsten:
Redovisningsbyrån Malmö är en nystartad redovisningsbyrå med huvudkontor i Malmö men verksamhet i hela Skåne. Du kommer arbeta på kontoret i Malmö men även vara ute hos kundföretag som köper tjänster inom redovisning som bokföring, deklaration, moms, arbetsgivaravgifter, lön och annat.
Du kan läsa mer om företaget här www.redovisningsbyranmalmo.se (http://www.redovisningsbyranmalmo.se/)

Om dig:
Du har ett par års erfarenhet av löpande bokföring, årsbokslut och är pedagogisk lagd. I tidigare yrkesroller har du presenterat olika bolags ekonomiska situation för ägare eller ledning, erfarenheten behöver inte nödvändig vara från redovisningsbyrå utan kan vara inhouse från ett företag.

Om ansökan:
Du söker tjänsten via vår hemsida (jobbmaskinen.se - lediga jobb - klicka på tjänsten - ansök). Rekrytering sker löpande så ansök så snart som möjligt. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida, och inte via mail, telefon eller brev.

Har du frågor kring tjänsten?
Skriv till [email protected] eller ring vår växel, 042-157 876 och bli kopplad till ansvarig rekryterare.

Jobbmaskinen är i grundenett rekryterings- och bemanningsföretag som verkar över hela södra Sverige och har egna kontor i Malmö, Helsingborg Klippan, Höganäs, Höör och Landskrona där också många av kundföretagen finns. Jobbmaskinen levererar även tjänsten Stöd och matchning till Arbetsförmedlingen iMalmö, HelsingborgKlippan, Höganäs, Hööroch Landskrona. Visa mindre

Vår kund söker nu en pedagogisk förvaltningsekonom

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Arbetsuppgifter: Dina arbetsuppgifter kommer vara att stötta vår kunds ledningskontor i frågor som avser budget, ekonomisk uppföljning, ekonomiska ... Visa mer
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Arbetsuppgifter:

Dina arbetsuppgifter kommer vara att stötta vår kunds ledningskontor i frågor som avser budget, ekonomisk uppföljning, ekonomiska utredningar och analyser. I ditt ansvar ingår också analys och stöd till chefer vid förändringsarbeten.

Kvalifikationer:

Vi söker dig som har högskoleexamen inom ekonomi eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du har erfarenhet från en konsultativ ekonomroll, gärna inom offentlig förvaltning. Som person är du analytisk, självgående och har vana av att driva utveckling av arbetssätt och processer. Erfarenhet av att arbeta med Hypergene är ett krav. Andra egenskaper som kännetecknar dig är att du är en positiv och initiativrik lagspelare, har lätt för att kommunicera och uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift. Det är viktigt att du på ett pedagogiskt sätt kan förklara ekonomi för den som inte är ekonom. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Om tjänsten:

Detta är ett konsultuppdrag med omgående start - vilket betyder att du kommer vara anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning, men arbeta ute hos vår kund. Uppdraget kommer att pågå till 2020-02-28 på heltid. Pendlingsavståndet kollektivt är ca 1 timme från Malmö och 45 min från Lund. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande och du är varmt välkommen med din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Diana Lahoni på [email protected]. Visa mindre

Ekonomiansvarig deltid 50%

Ansök    Dec 18    A&BUtveckling    Bokförare
Ekonimiansvarig. Vår ekonomiansvarig går vidare till andra utmaningar och vi söker därför dig med utbildning på högskola eller likvärdigt till denna position. Du kommer ansvara för all It Marknadsföring i sociala Medier Säljstöd Fakturering Löner Löpande bokföring(använder visma) månadsbokslut årsbokslut statistik till myndigheter ekonomiska uppföljning Momsredovisningar och arbetsgivareavgifter Skatter För rätt person finns det stora möjligheter att ut... Visa mer
Ekonimiansvarig.
Vår ekonomiansvarig går vidare till andra utmaningar och vi söker därför dig med utbildning på högskola eller likvärdigt till denna position. Du kommer ansvara för
all It
Marknadsföring i sociala Medier
Säljstöd
Fakturering
Löner
Löpande bokföring(använder visma)
månadsbokslut
årsbokslut
statistik till myndigheter
ekonomiska uppföljning
Momsredovisningar och arbetsgivareavgifter
Skatter
För rätt person finns det stora möjligheter att utveckla tjänsten och att vara delaktidgi expantionen framåt.
Du måste vara en noggrann och kompetent person. Glad o ha lätt för att samarbeta. Vidare finns tre kontorshundar. Visa mindre

Ekonomi och Redovisningekonom

Är du i början av din karriär och vill hitta en arbetsplats att utvecklas på eller har du redan erfarenhet och vill söka en ny utmaning ? Vem är du? Gymnasieekonom eller nyexaminerad från KY utbildning inom redovisning alternativ några års arbetslivserfarenhet inom redovisning. Gärna erfarenhet inom Visma (admin och lön) eller åtminstone erfarenhet av att arbeta i liknande affärssystem/bokföringsprogram. Även erfarenhet av att arbeta med excel är en förut... Visa mer
Är du i början av din karriär och vill hitta en arbetsplats att utvecklas på eller har du redan erfarenhet och vill söka en ny utmaning ?

Vem är du?
Gymnasieekonom eller nyexaminerad från KY utbildning inom redovisning alternativ några års arbetslivserfarenhet inom redovisning. Gärna erfarenhet inom Visma (admin och lön) eller åtminstone erfarenhet av att arbeta i liknande affärssystem/bokföringsprogram. Även erfarenhet av att arbeta med excel är en förutsättning.

Tjänsten passar alltså dig som är i början på din ekonomikarriär och tycker det är kul med administrativa arbetsuppgifter. Tjänsten passar självklart också dig med längre erfarenhet och är intresserad av att ge sig på en ny utmaning. Det viktiga är att du är intresserad av ekonomi, noggrann och har en förståelse för hur flöden inom redovisning fungerar. Du måste vara flytande i svenska, både i tal och skrift.

Som person bör du tycka om att arbeta självständigt med eget ansvar. Du lägger själv upp din arbetsdag och ser till att alla uppgifter som ska göras löpande görs. Det är viktigt att du är öppen för nya och varierande arbetsuppgifter då vi är ett litet företag där du kan behöva hjälpa till där det behövs. Delar av administrationen sköts idag från moderbolagets kontor i Malmö och det är tillsammans med detta team du kommer att arbeta.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Kontrollera, registrera leverantörsfakturor
• Skapa kundfakturor
• Bokföra löpande händelser
• Periodiseringar
• Registrera in och utbetalningar
• Löner (idag fyra tjänstemän)
• Månatliga avstämningar
• Momsdeklarationer samt skatt och arbetsgivaredeklarationer.
• Diverse rapporter
• I övrigt förekommande administrativt arbete
• I förlängningen ser vi gärna att du även kommer att göra bokslut och sammanställa årsredovisning.

Övrig info:
Placering: Malmö
Omfattning: 50-75% (skulle kunna bli 100% om man är flexibel och kan tänka sig ytterligare arbetsuppgifter resterande tid).
Arbetstider: Dagtid
Start: Omgående eller enligt ök
Lön: Efter ök

Sök tjänsten genom att maila din ansökan till [email protected]. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Välkommen med din ansökan ! Visa mindre