Lediga jobb som Budgetplanerare i Malmö

Se lediga jobb som Budgetplanerare i Malmö. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Malmö som finns hos arbetsgivaren.

Ekonom till Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen

Ansök    Mar 31    Malmö kommun    Budgetplanerare
Ref: 20250819 Som ekonom på Hälsa-, vård och omsorgsförvaltningen får du möjlighet att arbeta med både strategiska och operativa ekonomifrågor. Du får vara med och påverka hur resurser används på bästa sätt samt att tjänsten erbjuder goda utvecklingsmöjligheter och en trygg arbetsplats med balans mellan arbete och fritid. Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningens ekonomiavdelning består av två enheter: • Enheten för verksamhetsekonomer • Redovisnings... Visa mer
Ref: 20250819




Som ekonom på Hälsa-, vård och omsorgsförvaltningen får du möjlighet att arbeta med både strategiska och operativa ekonomifrågor. Du får vara med och påverka hur resurser används på bästa sätt samt att tjänsten erbjuder goda utvecklingsmöjligheter och en trygg arbetsplats med balans mellan arbete och fritid.

Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningens ekonomiavdelning består av två enheter:


• Enheten för verksamhetsekonomer
• Redovisningsenheten

Just nu söker vi en ekonom till enheten för verksamhetsekonomer. Enheten består av 16 medarbetare och hos oss har du möjlighet att utvecklas i rollen som ekonom. Enhetens uppdrag är att vara en naturlig och tillgänglig samarbetspartner för förvaltningens chefer. Vi strävar efter att arbeta proaktivt och att med hög kompetens och professionalitet ge stöd i ekonomiarbetet på ett sätt som skapar mervärde för verksamheterna.

Som anställd hos oss erbjuds du ett bra stöd i ditt arbete av kollegor och chefer, vi har flexibel arbetstid och friskvårdsbidrag. Tillsammans arbetar vi för att våra arbetsdagar skall präglas av ett positivt arbetsklimat och en god arbetsmiljö. 


Arbetsuppgifter
Som ekonom hos oss kommer du att arbeta nära verksamheterna inom hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen med fokus på budget och uppföljning. Du kommer, liksom dina ekonomikollegor, att ha en konsultativ funktion för de verksamheter och dess chefer som du arbetar med. Du förväntas stödja, utmana och inspirera cheferna till att utföra sin del av förvaltningens uppdrag så effektivt som möjligt. Parallellt kommer du att arbeta självständigt med ekonomi- och verksamhetsstyrning, utredningar, systemstöd och utbildningar.

I ditt arbete ingår bland annat att ta fram analyser och presentera underlag som stöd i olika beslutsprocesser, utveckla analys- och uppföljningsverktyg samt initiera och samordna vidareutveckling och effektiviseringar av strategier och arbetssätt inom ekonomiområdet. 

Kvalifikationer
För att vara aktuell till tjänsten som ekonom hos oss har du:


• Akademisk examen i ekonomi om minst 180 hp.
• Erfarenhet av att arbeta med budget och analys.
• Mycket goda kunskaper i Microsoft Office, främst Excel.
• Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.

För att lyckas i uppdraget som ekonom hos oss krävs det att du har en god analytisk förmåga, ett strukturerat arbetssätt och ett serviceinriktat förhållningssätt där du drivs av en vilja att hjälpa och leverera lösningar. Vi söker en engagerad och driven person som både kan arbeta självständigt och samarbeta väl med andra. Du har förmåga att presentera information på ett lättbegripligt och pedagogiskt sätt, både i tal och skrift. Utöver dessa egenskaper vill vi gärna att du har ett genuint intresse för vår verksamhet. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse

Provanställning kan komma att tillämpas

Om arbetsplatsen
Välkommen till Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen! Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Följ gärna oss på Instagram: https://www.instagram.com/jobba_i_vardomsorg

Malmö stad är ett finskt förvaltningsområde sedan 2015 och har därmed en skyldighet enligt minoritetslagen att informera om finska minoritetens rättigheter, erbjuda tjänster på deras modersmål samt skydda och främja deras språk och kultur. Odotamme innolla hakemustasi!

Övrigt
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

Malmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

Digital urvalsprocess

För att göra vår urvalsprocess smidig och modern kommer vi att använda digitala urvalsmetoder. Vi i Malmö stad samlar inte längre in personligt brev, fokusera istället på att uppdatera ditt CV och förbered dig på eventuella digitala tester och intervjuer. Visa mindre

Strategisk huvudplanerare

Är du den strategiska huvudplaneraren som Saab söker efter? Om företaget Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som ... Visa mer
Är du den strategiska huvudplaneraren som Saab söker efter?

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Dina arbetsuppgifter

Som strategisk huvudplanerare kommer du att vara engagerad i både kortsiktiga och långsiktiga resursplaneringar, och delta i strategiska analyser och känslighetsanalyser. Din kunskap och erfarenhet kommer att vara värdefull i att använda företagets planeringsprocess, metodik och verktyg i den dagliga verksamheten.

Du kommer även att ha möjlighet att delta i verksamhetsförbättringsprojekt tillsammans med andra. Inom MPLAN skapas och hanteras den långsiktiga projektportföljen på Saab Kockums, och du kommer att förse ledningen med analyser och information relaterade till projekt och resurser för att underlätta beslutsfattande. Du kommer också att vara med och kravställa samt effektivisera planeringsprocessen och säkerställa planeringskompetensen inom företaget genom nära samarbete med olika delar av organisationen.

Vi söker en positiv lagspelare som tar egna initiativ och har förmågan att få saker att hända. Ditt förhållningssätt är systematiskt och strukturerat, och du trivs med att driva och ta ägarskap för planering och planeringsmetodik. Du är van att arbeta i Excel och utnyttja dess möjligheter.


Din profil

Saab letar efter en strategisk huvudplanerare som kan säkerställa ordning och reda, kvalitet och struktur. För att vara rätt person för rollen behövs följande erfarenheter och kompetenser:

• Erfarenhet och förståelse för projektstyrning och projektplanering
• Erfarenhet av arbete i planeringsprogram motsvarande AVEVA ERM /Primavera P6 /Marsplan eller annat relevant verktyg
• Utmärkt kommunikationsförmåga på svenska och engelska, i tal och skrift
• Goda kunskaper i Power BI, Qlick Sense eller liknande program
• Erfarenhet som projektplanerare i större industriprojekt och/eller portföljplanering

• Förståelse för hur ERP system fungerar och är uppbyggda
• Intresse och förståelse för programmering (macro-programmering och Power Query)
• En akademisk examen inom tex projektledning, planering

Vi ser att du som söker har en genomförd utbildning inom områden som projektledning eller planering.
Tjänsten är placerad i Karlskrona eller Malmö.

Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Detta är initialt ett konsultuppdrag hos Skill om 6 månader med chans till förlängning.

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Elin Larsson, [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything. Visa mindre

Transportadministratör - Malmö

Om tjänsten Är du en serviceinriktad person med administrativ vana, som vill jobba och kan börja omgående? Som transportadministratör kommer du att arbeta med att organisera och övervaka transporter av varor och produkter från en plats till en annan. Rollen innebär bland annat att ha kontakter med åkerier, att jobba med leveransprecision och avvikelsehantering. Arbetsuppgifter - Utleverera ordrar i Monitor G5 - Räkna ut flakmeter och priser för frakt ... Visa mer
Om tjänsten

Är du en serviceinriktad person med administrativ vana, som vill jobba och kan börja omgående? Som transportadministratör kommer du att arbeta med att organisera och övervaka transporter av varor och produkter från en plats till en annan. Rollen innebär bland annat att ha kontakter med åkerier, att jobba med leveransprecision och avvikelsehantering.

Arbetsuppgifter

- Utleverera ordrar i Monitor G5

- Räkna ut flakmeter och priser för frakt

- Arbeta i DHL prisprogram

- Boka Budakuten i bokningsprogram

- Svara på mail Interna/externa

- Export/import

Krav

- Tidigare erfarenhet av att boka transporter med åkeri i allmänhet

- Telefonvana - prata med sälj och kunder

- Räkna på volymer (m3+flakmeter)

- Jobba med utlevreranser+spedition i affärssystem

Profil & bakgrund

För att trivas i rollen som konsult bör du vara positiv, snabblärd, nyfiken och flexibel. Som anställd hos Boxflow är det också viktigt att du är prestigelös och hugger i där det behövs.

Om Boxflow

Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Malmö och Kristianstad. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 350 miljoner 2023 med fler än 1000 anställda. Visa mindre

Budgetekonom

Ansök    Aug 17    Malmö kommun    Budgetplanerare
Ref: 20222339 Arbetsuppgifter Arbetsmarknads- och socialförvaltningen söker nu en budgetekonom till ett utvecklande uppdrag inom budget och uppföljning! I din roll som ekonom hos oss kommer du att ansvara för arbete med budget, uppföljning och sammanställningar av prognoser inom ditt ansvarsområde. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att kvalitetssäkra det ekonomiska resultatet och att analysera och följa upp verksamhetens ekonomi utifrån relevanta n... Visa mer
Ref: 20222339

Arbetsuppgifter
Arbetsmarknads- och socialförvaltningen söker nu en budgetekonom till ett utvecklande uppdrag inom budget och uppföljning!

I din roll som ekonom hos oss kommer du att ansvara för arbete med budget, uppföljning och sammanställningar av prognoser inom ditt ansvarsområde. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att kvalitetssäkra det ekonomiska resultatet och att analysera och följa upp verksamhetens ekonomi utifrån relevanta nyckeltal. Du har ett nära samarbete med såväl arbetskollegor inom ditt team som med chefer inom den verksamhet du är knuten till. Med din kunskap och kompetens medverkar du aktivt i utveckling och förbättring av verksamheten, bidrar till en god kostnadsmedvetenhet och att effektiva ekonomirutiner och processer följs och utvecklas.

I ditt arbete som budgetekonom använder du data från ekonomisystemet men minst lika viktigt är kunskap om andra datakällor såsom personalsystem, verksamhetssystem eller uppgifter som redovisas på annat sätt. Analysen av dessa uppgifter kräver god kunskap om verksamheten och vad som är på gång inom förvaltningen eller inom Malmö stad. Som en del i Malmö stads ekonomiorganisation får du tillgång till ett stort kontaktnät för erfarenhetsutbyte.

En viktig del av arbetsuppgifterna är förmågan att förmedla uppgifterna inom organisationen och bidra till att analyserna eller föreslagna åtgärder leder till förändring och utveckling. Detta görs genom att vara diskussionspartner till chefer och andra medarbetare inom det aktuella ansvarsområdet. Yrkesrollen kräver därför god pedagogisk förmåga.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande och det är meriterande om du har ett par års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete inom budget och uppföljning, gärna i en större organisation. Det är även meriterande om du har erfarenhet av kommunalt arbete. 

Du behöver vara kommunikativ och ha en god samarbetsförmåga, vara intresserad både av att lära och lära ut samt van vid att arbeta i team. Du är analytisk och lösningsfokuserad och har en förmåga att värdera frågor ur ett helhetsperspektiv. Vidare är du mån om att leverera kvalitet och arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt.

Vi förutsätter att du behärskar svenska, både i tal och skrift, samt har goda kunskaper i Officepaketet. Det är ett plus om du har erfarenhet från arbete med stora ekonomisystem, Raindance eller andra IT-system/verksamhetssystem så som Qlikview/QlikSense.

Om arbetsplatsen
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?

Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad.

Information om tjänsten
Anställningsform: Vikariat 1 år
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse. 

Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

Innan anställning erbjuds behöver du visa upp examensbevis från efterfrågad utbildning och id-handling: pass eller nationellt id-kort. Visa mindre

Planning Leader?|?Core Business Franchise

Ansök    Maj 10    IKEA of Sweden AB    Budgetplanerare
At Inter IKEA Systems B.V., we do a lot of different things to make that vision come to life. As the franchisor of the IKEA Concept, it’s our job to?protect, develop and enable the success of the IKEA Brand, together with our colleagues in other IKEA companies around the world. That can make our work –?and our workplace –?a bit complex. And that’s why strong, clear communication is key to our success.    We want to become an even more affordable, sustaina... Visa mer
At Inter IKEA Systems B.V., we do a lot of different things to make that vision come to life. As the franchisor of the IKEA Concept, it’s our job to?protect, develop and enable the success of the IKEA Brand, together with our colleagues in other IKEA companies around the world. That can make our work –?and our workplace –?a bit complex. And that’s why strong, clear communication is key to our success.   

We want to become an even more affordable, sustainable and accessible home furnishing retailer in an omni-channel reality. We bring business and data & technology together to improve how we work and meet customers, and enable us to focus on creating value. So we can continuously improve and scale IKEA, together with our partners and the many people. 

About you 

We are looking for a positive team player who is passionate about creating value in an omnichannel environment. Ideally you have 2 to 5 years of solid work experience from leading global and organisation-wide assignments connected to roadmaps, strategic and tactical plans and portfolio management in an agile setting. You have a holistic understanding of IT Delivery & Operations, including developing, integrating, running and supporting IT solutions. 

You are a self-starter that shows initiative and takes responsibility and you are motivated by working together with other people towards a defined goal. You enjoy working on a strategical and tactical level, while keeping things simple and at the same time you have a pragmatic approach, focused on making things happen. We believe that you are someone who can build relationships and navigate complexity well. You enjoy working in a high paced environment and you have a proven ability to bring structure to a difficult setting.  

We believe you are motivated by working and winning with the team seeing challenges as an opportunity for personal development. You are experienced in driving digital development and deployment and you have a high level of English proficiency, both verbal and written.  

About us 

Our vision, to create a better everyday life for the many people, influences everything we do. It is a vision that lives in the everyday efforts of all co-workers, all over the world.? 

Fulfilling the IKEA vision requires a strong, efficient, and sustainable business setup. That is why it is built on a franchise system. The IKEA Franchisor, Inter IKEA Systems B.V., is the worldwide owner of the IKEA Concept and has the responsibility to ensure that the IKEA Concept stays attractive and competitive while enabling growth and a profitable business for IKEA franchisees. 

Retail Operation Solutions & Support (ROSS) is an integral part of Core Business Franchise and consists of a team of people with passion for retail and competence in business and technology. We are moving into a new chapter with an ambition to provide IKEA retailers with a set of digital products and services that are integrated into IKEA value chain and supporting the omnichannel IKEA Concept. We call this the Retail Package and it covers key capabilities for retail operations. 

Take time to explore the IKEA Franchise system here, and read more about us here. 

About the role  

As a Planning Leader, you will lead the internal planning of the Retail Package connected to the roadmap, strategic and tactical plans and portfolio management. One of your primary responsibilities is to ensure total planning overview of projects, deployments and developments as well as to bring in relevant input from initiatives across Inter IKEA Group related to the Retail Package. 

You have the responsibility to provide information and advice for business decisions within and across the organization to optimize portfolio and roadmaps. You will lead the action planning process and action planning follow up in collaboration with the Portfolio Leader. To steer the Retail Package through the strategic landscape, taking lead in fact-based decision-making and supporting with tools, insights and recommendations will be a large part of your scope as well as to support the decision process of phasing in and out products. 

In order to strengthen and contribute to a strong and relevant IKEA franchise offer, you will work closely together with peers across the totality of IKEA. 
We look forward to receiving your application in English at the latest 30th of May.

If you have any questions regarding this position, please contact Hiring manager Emma Jones at [email protected], or about the recruitment process please reach out to Recruitment specialist Maria Fröberg Larsson, +46 766 190 996.

This is a place where you can focus on doing what you love. There are no dress codes or closed offices. No day is ever the same. All ideas are welcome. Everyone tries to pitch in when needed, and failures are seen as a way of learning. When you enter our building, we want you to feel that you can inspire billions of people all over the world. Are you ready to make the world a little better, together? We want to hear from you! 
At IKEA we believe that we’re better when we’re physically together for collaboration, dialogues and conversations. We believe in the power of human interactions; the informal chats, the energy, belonging and creativity generated by people being in the same place. Our approach is that we spend most of our time in the IKEA workplace and with flexibility to work from home when relevant. 

This is a full-time role (40 hours per week) located in Malmö, Sweden. You will report to the Business Operations Manager in ROSS.  

27 May, 2022, is the closing date to apply for this role. Please send your application – CV and motivation – in English and let us know why you would be a good fit. We look forward to hearing from you! Visa mindre