Lediga jobb som Mediakonsulent i Malmö

Se lediga jobb som Mediakonsulent i Malmö. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Malmö som finns hos arbetsgivaren.

Visual Brand Specialist

Ansök    Jun 3    E.On Sverige AB    Mediakonsulent
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar. Välkommen till oss på E.ON – och bli en del av energiomställningen. I samarbete med våra kunder och par... Visa mer
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

Välkommen till oss på E.ON – och bli en del av energiomställningen. I samarbete med våra kunder och partners ser vi till att el och värme produceras, används och återvinns smartare. Om du har passion och tror på kraften i att arbeta tillsammans är E.ON platsen för dig.


Din roll
Som Visual Brand Specialist hos E.ON får du en central roll i att forma och förvalta det visuella uttrycket för vårt varumärke, utifrån våra globala riktlinjer anpassade till den svenska och nordiska marknaden. Du kommer ha ett särskilt fokus på foto- och filmproduktion för både interna och externa behov. Arbetet innebär att du hanterar allt från planering till redigering, inklusive teknisk utrustning, och ser till att det visuella uttrycket är enhetligt och engagerande i alla kanaler


Du kommer att samarbeta tätt med kollegor inom marknad, kommunikation och andra delar av organisationen för att säkerställa ett starkt och innovativt visuellt uttryck. Rollen kräver att du både kan förvalta och utmana vårt varumärkes visuella riktning, och du är med och driver utvecklingen framåt genom att hitta kreativa lösningar som fungerar lika bra digitalt som fysiskt.


Om oss
Brand teamet på E.ON arbetar med alla våra strategiska och operativa varumärkesfrågor. Vårt team ansvarar för att säkerställa en enhetlig profilering enligt vår brand platform och varumäreksstrategi. Teamet består av specialister som arbetar med och ansvarar för bland annat strategi, varumärkeskampanjer, sponsring, content production, projektledning, foto, film och tonalitet.  Som team har vi högt i tak, är måna om varandra och stöttar varandra i våra respektive roller.



Dina erfarenheter
Vi söker dig som har en relevant utbildning inom exempelvis foto/film eller contentproduktion, art direction eller visuell kommunikation. Du har flera års erfarenhet från en liknande roll där du arbetat hands-on med visuellt innehåll och har mycket goda kunskaper i Adobe Creative Suite – särskilt i Lightroom, Photoshop, Aftereffects och Premiere. Du har en genuin känsla för bild och rörligt material, från idé och planering till redigering och färdig produktion. Erfarenhet av AI-verktyg och ett intresse för ny teknik inom det visuella området är meriterande


Som person är du strukturerad, initiativrik och lösningsorienterad med en kreativ ådra. Du trivs i samarbeten, har lätt för att kommunicera och har en god förståelse för hur visuellt material stödjer ett varumärkes identitet. Du är bekväm med att arbeta på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Har du dessutom god känsla för text och budskap ser vi det som ett extra plus. Eftersom tjänsten innebär resor behöver du ha B-körkort.


Hur är det hos oss?
Din blivande närmaste chef, Ulrika Wennerberg Norvenius, har ett ledarskap som kännetecknas av tillgänglighet och förtroende. Hon ser fram emot att lita på dig att hitta din väg och ansvara för dina frågor, men finns alltid som stöd när du behöver det.


På E.ON arbetar vi aktivt med inkludering - det är avgörande för att driva energiomställningen framåt. Vi vill att just du ska känna dig välkommen! Vi strävar efter att skapa en trygg arbetsmiljö med meningsfulla arbetsuppgifter och goda möjligheter till utveckling. Vi fortsätter hela tiden att utmana oss själva för att skapa en välkomnande arbetsplats, där vi hoppas att du kommer att trivas.

Vi arbetar för ett mer hållbart energisamhälle, men det är minst lika viktigt att våra medarbetare har förutsättningar att värna om sin personliga hållbarhet. Vi erbjuder därför bra förmåner för att du ska må bra och ha god balans mellan arbete och fritid. Några av dessa är arbetstidsförkortning som är högre än branschens standard, hälsoförsäkring, fri sjukvård och mer därtill!

Varmt välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdag är 17 juni.

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Ulrika Wennerberg Norvenius, +46 730 257619

För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Hanna Rosen, +46 705 705254
Akademikerna, [email protected]
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129 Visa mindre

Social Media Brand Manager

Ansök    Jun 3    E.On Sverige AB    Mediakonsulent
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar. Välkommen till oss på E.ON – och bli en del av energiomställningen. I samarbete med våra kunder och par... Visa mer
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

Välkommen till oss på E.ON – och bli en del av energiomställningen. I samarbete med våra kunder och partners ser vi till att el och värme produceras, används och återvinns smartare. Om du har passion och tror på kraften i att arbeta tillsammans är E.ON platsen för dig.



Din roll
Som Social Media Brand Manager på E.ON får du en nyckelroll i att forma vår närvaro i sociala medier utifrån våra globala riktlinjer, anpassade för den svenska och nordiska marknaden. Du ansvarar för att sätta strategi, planera innehåll och driva vår kalender för sociala medier, med målet att skapa ett relevant kanalupplägg som stärker både varumärket och våra affärsområden. Rollen innebär ett helhetsansvar för innehållet, där du säkerställer att det är sammanhållet och i linje med vår varumärkesidentitet – i nära samarbete med kollegor inom marknad och andra delar av organisationen.


Du producerar och publicerar innehåll i våra egna kanaler, följer upp och analyserar resultat för att kontinuerligt utveckla vårt arbete. Du stöttar även andra delar av verksamheten med strategisk rådgivning och samordning vid behov, och är en viktig länk mellan E.ON och externa byråer.


Om oss
Brand teamet på E.ON arbetar med alla våra strategiska och operativa varumärkesfrågor. Vårt team ansvarar för att säkerställa en enhetlig profilering enligt vår brand platform och varumäreksstrategi. Teamet består av specialister som arbetar med och ansvarar för bland annat strategi, varumärkeskampanjer, sponsring, content production, projektledning, foto, film och tonalitet.  Som team har vi högt i tak, är måna om varandra och stöttar varandra i våra respektive roller.



Dina erfarenheter
Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning inom kommunikation, marknadsföring eller digitala medier, och flera års erfarenhet av en liknande roll. Du har mycket goda kunskaper i Adobe Creative Suite samt erfarenhet av rörlig bild och digital produktion. Du har god insikt i digitala och sociala medielandskap, och det är meriterande om du har arbetat i verktyg som Canva och Figma. Du är van att arbeta datadrivet och har god förmåga att följa upp, analysera och agera på resultat.


Som person är du strukturerad, nyfiken och lösningsorienterad med förmåga att driva ditt arbete självständigt från idé till publicering. Du trivs i en roll där du får kombinera kreativitet med affärsnytta, och du kommunicerar tydligt och inkluderande – både på svenska och engelska. Om du dessutom har ett öga för det skrivna ordet och tycker om att arbeta nära andra, är det ett stort plus.


Hur är det hos oss?
Din blivande närmaste chef, Ulrika Wennerberg Norvenius, har ett ledarskap som kännetecknas av tillgänglighet och förtroende. Hon ser fram emot att lita på dig att hitta din väg och ansvara för dina frågor, men finns alltid som stöd när du behöver det.


På E.ON arbetar vi aktivt med inkludering - det är avgörande för att driva energiomställningen framåt. Vi vill att just du ska känna dig välkommen! Vi strävar efter att skapa en trygg arbetsmiljö med meningsfulla arbetsuppgifter och goda möjligheter till utveckling. Vi fortsätter hela tiden att utmana oss själva för att skapa en välkomnande arbetsplats, där vi hoppas att du kommer att trivas.

Vi arbetar för ett mer hållbart energisamhälle, men det är minst lika viktigt att våra medarbetare har förutsättningar att värna om sin personliga hållbarhet. Vi erbjuder därför bra förmåner för att du ska må bra och ha god balans mellan arbete och fritid. Några av dessa är arbetstidsförkortning som är högre än branschens standard, hälsoförsäkring, fri sjukvård och mer därtill!

Varmt välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdag är 17 juni.

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Ulrika Wennerberg Norvenius, +46 730 257619

För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Hanna Rosen, +46 705 705254
Akademikerna, [email protected]
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129 Visa mindre

Media Relations Leader

Ansök    Aug 1    IKEA of Sweden AB    Mediakonsulent
Before we talk about us, let’s talk about you. Do you love working with people as much as you love working with words? Do you use your skills to bridge gaps, create understanding, inspire and engage? If you have a skill for understanding others and helping?them?be understood, then you may be just who we are looking for.??  ? Interested??Make sure you submit a complete application. About IKEA?  At IKEA, we do things a little differently. We like to bre... Visa mer
Before we talk about us, let’s talk about you. Do you love working with people as much as you love working with words? Do you use your skills to bridge gaps, create understanding, inspire and engage? If you have a skill for understanding others and helping?them?be understood, then you may be just who we are looking for.?? 

?

Interested??Make sure you submit a complete application.

About IKEA? 

At IKEA, we do things a little differently. We like to break things (like rules) and make things (like planet-friendly?plantballs). We dare to try, and we dare to fail.?And above all else, we are driven by our shared vision – to create a better everyday life for the many people.? ? ? ? ?

We?do a lot of different things to make that vision come to life. As the IKEA franchisor and owner of the IKEA Concept, it’s our job to?protect, develop and enable the success of the IKEA Brand, together with our colleagues in other IKEA companies around the world. ?? 

Another thing fuelling our success?is our values-based culture. While we are unique individuals with endless differences, something we share is our commitment to lead by example, working together, finding?better?ways and to get things done. We believe in life-long learning, where we all play a part in helping each other, and our business, grow.? ? 

Job Description? 



In the Media Relations Leader role you will support the Media Relations Manager in the overall operations, both strategic and tactical, with a stubborn closeness to the Inter IKEA business and with a 360 communication approach. You work as efficient in a team as you do by yourself, when you drive and enable impactful external communication that strengthens the IKEA brand, builds trust, and enables a better business.

As a Media Relations Leader, you will lead cross functional tasks on behalf of the Inter IKEA media relations team, such as the global Media on Duty forum, the Inter IKEA media monitoring governance and aligning our common communication agenda. You are leading by example and together with the team striving to build trustworthy and long-lasting relationships with key stakeholders across the IKEA value chain.

You take responsibility for securing ways of working, you have the capability to execute both short- and long-term PR activities, to take lead in identifying goals and KPIs for the team, and to ensure adequate follow-ups to relevant internal stakeholders.

The Media Relations Leader works both strategically and operationally with proactive and reactive PR to secure and protect the IKEA Brand, whilst acting with one IKEA mindset.  

As a Media relations leader, you can juggle multiple tasks, manage your own workload, and navigate smoothly within the IKEA network.?You have a seniority in your profession and know how to get the best out of yourself, both during stormy nights and sunny days. You are well equipped to work long lead with setting and following a strategy or plan, but you’re also ready and willing to support colleagues and solve ad hoc issues when needed.?You are eager to learn and continue developing in your everyday work.

Job specific capabilities:? 
Extended experience from working with PR in a global context
Leadership skills with a business sense and a goal orientation
Sharing your knowledge and feel confident supporting colleagues at all levels across the organisation
Facilitate and/or moderate different types of meetings, workshops or discussions 
Crisis- and change communication experience in an international context
Strong ability to evaluate media attention and when it is important to act or not act
Sense of identifying news and know how to bring the news out in earned media
Experienced in social listening, media monitoring and data insights?
Ability to follow through on commitments and to meet deadlines 
Other qualifications:? 
Excellent communication and networking skills with the ability to build trustworthy relations within the designated area of responsibility
Flexible, methodical and structured
Excellent written and oral communication skills (English) always in an IKEA tone of voice
Commitment to the IKEA values

This role is full-time (40 hours per week) and based in Malmö, Sweden – with a closeness to Älmhult.?This role sits in the global Inter IKEA Media relations team, at Inter IKEA Systems, working on behalf of the entire Inter IKEA, and reports to the Media relations Manager.?

14th August 2023 is the closing date to apply for this role. Please send your application – CV and motivation – in English?and tell us why you would be a good fit. We look forward to hearing from you! 

If you have any questions about the recruitment process, please reach out to recruiter Angelica Svensson at: [email protected]
This role is full-time (40 hours per week) and based in Malmö, Sweden – with a closeness to Älmhult.?This role sits in the global Inter IKEA Media relations team, at Inter IKEA Systems, working on behalf of the entire Inter IKEA, and reports to the Media relations Manager.?

14th August 2023 is the closing date to apply for this role. Please send your application – CV and motivation – in English?and tell us why you would be a good fit. We look forward to hearing from you! Visa mindre

Media Relations Partner

Ansök    Aug 1    IKEA of Sweden AB    Mediakonsulent
Before we talk about us, let’s talk about you. Do you love working with people as much as you love working with words? Do you use your skills to bridge gaps, create understanding, inspire and engage? If you have a skill for understanding others and helping?them?be understood, then you may be just who we are looking for.?? ?  Interested??Make sure you submit a complete application. About IKEA?  At IKEA, we do things a little differently. We like to break... Visa mer
Before we talk about us, let’s talk about you. Do you love working with people as much as you love working with words? Do you use your skills to bridge gaps, create understanding, inspire and engage? If you have a skill for understanding others and helping?them?be understood, then you may be just who we are looking for.?? ? 

Interested??Make sure you submit a complete application.

About IKEA? 

At IKEA, we do things a little differently. We like to break things (like rules) and make things (like planet-friendly?plantballs). We dare to try, and we dare to fail.?And above all else, we are driven by our shared vision – to create a better everyday life for the many people.? ? ? ? ? ?

We?do a lot of different things to make that vision come to life. As the IKEA franchisor and owner of the IKEA Concept, it’s our job to?protect, develop and enable the success of the IKEA Brand, together with our colleagues in other IKEA companies around the world. 

Another thing fuelling our success?is our values-based culture. While we are unique individuals with endless differences, something we share is our commitment to lead by example, work together, find?better?ways and to get things done. We believe in life-long learning, where we all play a part in helping each other (and our business) grow.? 



Job Description? 



The Media relations partner embodies the scope of the media relations function, showcasing the strategic needs and importance of the function for IKEA, as a brand and business. You sit close to the business to identify and enable impactful external communication that strengthens the IKEA Brand by creating engagement, building trust and enabling better business, always with a 360 communication approach.

As a Media relations partner you are holding together media related cases, supporting the needs from the IKEA franchisor business globally.  

You are experienced in utilizing various channels for communicating externally. You are ready to work both individually and together as a team, including a larger PR-network that spans across the entire IKEA value chain.

You’re a creative professional?who?can grasp the IKEA brand tone of voice and adapt it to a variety of topics and channels. You’re comfortable?working with people?outside of communication, turning?their?strategies and briefs into?smart?communication, tailor made for the identified target group. You’re a skilled?interpersonal communicator?who?knows what questions to ask to understand others, and also to make your ideas understood.? 

As a Media relations partner, you can juggle multiple tasks, manage your own workload, and navigate smoothly within the IKEA network.?You are motivated, self-aware, and know how to get the best out of yourself, both during stormy nights and sunny days. You love interacting with colleagues, and you are well equipped to work long lead with setting and following a strategy or plan, but you’re also ready and willing to jump in, to take lead or lend a hand when ad hoc support is needed.?You are eager to learn and continue developing in your everyday work. ? 

Part of your assignment would also be to secure spokespersons according to the “Representing IKEA principles” in relevant areas or topics, being responsible for coaching, supporting and media trainings. Being part of the media relations team also means being a part of the on-duty function in alignment with the Media on Duty setup, and to act as a second line of support for incoming media requests. In addition, you will initiate and be responsible for media contacts and act as an IKEA spokesperson in specific topics. 

You should also have the capabilities to identify social media opportunities and create a communication plan for identified key IKEA spokespersons LinkedIn presence.  

Job specific capabilities:? 
Strong experience of working with Public Relations, both proactive and reactive.
Ability to focus, structure and prioritise between actions.
Leadership skills with business sense, strong drive and goal orientation.
You enjoy sharing your knowledge and feel confident supporting colleagues at all levels across our organisation in?developing their communication competence. 
You can facilitate and/or moderate different types of meetings, workshops or discussions. 
You are a true role model when it comes to leading with the IKEA values. 
You have worked with?business, crisis, change or external communication in an international environment.
You are strong in identifying news and know how to bring the news out in earned media.
You are strong in identifying brand risks, both internally and externally, and are used to working with both proactive and reactive communication. ? ? 

 
Other qualifications:? 
Excellent communication and networking skills with the ability to build trustworthy relations within the sphere of influence. 
Flexible, methodical and structured.
Ability to follow through on commitments and to meet deadlines.
Excellent written and oral communication skills (English) always with an IKEA tone of voice. 
Experience from working with global media contacts in a global context


This role is full-time (40 hours per week) and based in Malmö, Sweden – with a closeness to Älmhult.?This role sits in the global Inter IKEA Media relations team, at Inter IKEA Systems, working on behalf of the entire Inter IKEA, and reports to the Media relations Manager.?

14th August 2023 is the closing date to apply for this role. Please send your application – CV and motivation – in English?and tell us why you would be a good fit. We look forward to hearing from you! 

If you have any questions about the recruitment process, please reach out to recruiter Angelica Svensson at: [email protected]. Visa mindre

social media manager

Ansök    Dec 16    ProSwe Media AB    Mediakonsulent
SwePro Media är ett nystartat företag som arbetar med digital exponering och marknadsföring, samt erbjuder vi företag möjligheten att outsourca hela eller delar utav deras digitala marknadsföringsaktiviteter, aktiviteter i sociala kanaler mm. Vårt ledord är kundfokus, vi har därmed ambitionen att alltid skapa affärsvärden och kundnytta i alla våra kunduppdrag. Vi vill arbeta långsiktigt med våra kunder - går det bra för dem, så går det bra för oss! Vi ... Visa mer
SwePro Media är ett nystartat företag som arbetar med digital exponering och marknadsföring, samt erbjuder vi företag möjligheten att outsourca hela eller delar utav deras digitala marknadsföringsaktiviteter, aktiviteter i sociala kanaler mm. Vårt ledord är kundfokus, vi har därmed ambitionen att alltid skapa affärsvärden och kundnytta i alla våra kunduppdrag. Vi vill arbeta långsiktigt med våra kunder - går det bra för dem, så går det bra för oss!

Vi söker nu en social media Manager för att köra annonser på Facebook, Instagram, Messenger eller Audience Network. , bestämma när och var de ska köras och hålla koll på hur det går för kampanjerna och skicka statestik till kund.Du arbetar tätt tillsammans med redaktionen kommer att bestå av en medarbetare.
Du Jobbar hemifrån. Kan fakturera oss per utförd kund.

Dina arbetsuppgifter
Ansvara för kundkontakt samt administration gällande kampanjer




Vi hoppas att vi väckt ditt intresse och ser fram emot din ansökan!

Skicka in ditt cv och ett personligt brev via nedanstående länk. Bifoga gärna arbetsprover som visar dina kunskaper. Observera att vi endast tar emot ansökningar genom denna länk. Visa mindre

Social Media Specialist

Ansök    Jun 17    Telavox AB    Mediakonsulent
Our Marketing team is growing, and we’re now looking for a passionate and creative Social Media Specialist. As our Social Media Specialist, you will be working closely with our Marketing and Sales departments to increase our online presence and improve our marketing and sales efforts from an organic Social Media perspective. About the job You will be responsible for creating, planning, implementing, managing and reporting on the Organic Social Media stra... Visa mer
Our Marketing team is growing, and we’re now looking for a passionate and creative Social Media Specialist. As our Social Media Specialist, you will be working closely with our Marketing and Sales departments to increase our online presence and improve our marketing and sales efforts from an organic Social Media perspective.

About the job

You will be responsible for creating, planning, implementing, managing and reporting on the Organic Social Media strategy. The goal is to increase brand awareness and credibility, grow our online audience, support marketing, and sales campaigns and contribute to the sales pipeline. You will also help implement and manage our organic social media content.

In this role, you work closely with our Demand Generation team to align Social Media activities to bigger 360 marketing campaigns, paid ad campaigns, events and thought leadership initiatives. Collaboration with our witty copywriters and cool designers is also really important to ensure that our content is informative, appealing and awesome!

You are also responsible for:

- Define, measure and report on social media KPIs, such as MQL/ Leads through social channels and audience growth.
- Create, manage and oversee social media content for all our channels, e.g. LinkedIn, Instagram, Facebook, etc.
- Communicate with industry professionals and influencers via social media to build community and to create a strong network around the Telavox brand
- Monitor and manage our presence and ratings on review platforms such as Trustpilot, G2 etc in collaboration with our Customer Advocacy Specialist.
- Create and manage content for our social selling rotation together with our Sales Development team and various sales teams.


This is our wishlist

We believe you have experience from a similar role, and ideally, experience from B2B marketing. You probably have a relevant university degree in business, communications, economics, marketing or another related field.

You have knowledge of social media platforms like LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram and Youtube, and you’re always learning more to stay on top of the latest best practices. You have a good understanding of social media KPIs, you have an understanding of SEO and web traffic metrics.

You’re a team player who possesses excellent communication and writing skills. And like the solid organizational and time management star that you are, you can easily be be efficient even though you're working with a lot of different stakeholders. You enjoy connecting with people and you are good at identifying with different personas decision-makers and customers, for example, our key customer personas in the IT industry.

To thrive at Telavox, you need to have a curious mindset and an ambition to learn and evolve continually. Being positive and solution-oriented, you need to be able to handle multiple assignments, self-manage and meet deadlines. Collaboration is key and an eagerness to learn more about our buyer personas pains and gains as well as an understanding of how to showcase the Telavox brand and values in the best and most creative type of way.

Telavox is the place to be!

We offer you a fast-paced environment where you get to work on a game-changing product, with wonderful colleagues, flexible working hours and plenty of freedom. At Telavox, we make sure to always have fun at work and to make time and space for after-work activities with colleagues as well as lots of personal development. We love diversity, and we cherish our differences. Everyone is welcome, and all our perspectives are needed as we continue to develop and refine our product and offer.

Are you interested in becoming part of a success story? Apply now!

We are looking forward to hearing from you! Send your application as soon as possible. If there are any questions, please contact our Recruiter Robert Jonasson [email protected] Visa mindre