Lediga jobb som Personalintendent i Malmö

Se lediga jobb som Personalintendent i Malmö. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Malmö som finns hos arbetsgivaren.

Kundansvarig till God Assistans Syd

Vi söker nu en kundansvarig till vårt kontor på Drottningtorget i Malmö. Du kommer tillsammans med kunniga och hjälpsamma kollegor bidra till God Assistans fortsatta utveckling framåt! Vi söker dig som är öppen, prestigelös och kommunikativ med tidigare erfarenhet inom assistansbranschen. Vi ser gärna at du har några års erfarenhet som kundansvarig alt. uppdragschef. Som person bör du ha ett stort intresse för att upprätthålla goda relationer, värna om... Visa mer
Vi söker nu en kundansvarig till vårt kontor på Drottningtorget i Malmö. Du kommer tillsammans med kunniga och hjälpsamma kollegor bidra till God Assistans fortsatta utveckling framåt!




Vi söker dig som är öppen, prestigelös och kommunikativ med tidigare erfarenhet inom assistansbranschen. Vi ser gärna at du har några års erfarenhet som kundansvarig alt. uppdragschef. Som person bör du ha ett stort intresse för att upprätthålla goda relationer, värna om det humanitära, utföra kvalitetsarbete på ett korrekt sätt samt besitta kunskap gällande kommunikation med diverse myndigheter. Det är fördelaktigt om du känner till lagstiftning kring LSS.




Tjänsten utgår från kontoret i Malmö. Du behöver ha en god förmåga att samarbeta såväl som att arbeta självständigt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:

- Kundrelationer

- Kvalitetsarbete

- Personalansvar och uppföljningssamtal (medarbetarsamtal, APT-möten, lönesamtal, m.m.)

- Schemaläggning och tidsrapportering

- Viss rekrytering




Som kundansvarig hos oss på God Assistans behöver du vara engagerad och lösningsfokuserad i ditt arbete samt besitta en god kommunikationsförmåga. Du kommer vara en nätverkande länk med ett brett kontaktnät då rollen är en naturlig del av ett flertal skilda processer och forum. För att kunna ta dig an uppdraget ser vi gärna att du är en varm, ansvarstagande och pålitlig person. Vi ställer höga krav på din förmåga att upprätthålla och utveckla goda relationer till såväl kunder som till medarbetare. Därtill behöver du bibehålla ett strukturerat arbetssätt med en god prioriteringsförmåga då du kan komma att ha många bollar i luften samtidigt. Vi ser gärna att du trivs i en utvecklande miljö och ständigt arbetar för att aktivt bidra till förbättring för God Assistans som företag!




Tjänsten är på heltid och tillsätts enligt överenskommelse. Körkort är ett krav.




Vi ser fram emot att höra från dig och välkomna just dig in i vårt nya, fina team!







God Assistans grundades av Mikael Nordmark och barndomsvännen Martin Wilén år 2012. Ledorden är omtanke, enkelhet, öppenhet och inflytande. Vi är ett bolag med stort hjärta och hög kompetens inom just assistansyrket. God Assistans vill underlätta vardagen för personer med funktionsvariationer och möjliggöra ett så fint liv som möjligt - Utifrån kundens förutsättningar.




Koncernen består idag utav fem assistansbolag fördelat enligt följande: Norr, Mitt, Syd, Värmland och Väst. Koncernen innefattar också en Juristbyrå som erbjuder juridiska tjänster inom främst personlig assistans men även inom socialförsäkringsrätt. Moderbolag till koncernen är God Assistans Support som fungerar som ett Shared Service Center för all bolagsadministration.




Knuten till God Assistans är även Hugos Stiftelse, även denna grundad av Mikael Nordmark och Martin Wilén. Hugos Stiftelse stöttar och finansierar aktiviteter och verksamheter som har till syfte att hjälpa och främja barn och ungdomar med funktionsnedsättningar till bättre hälsa och ett aktivt liv. Bland annat arrangerar stiftelsen årligen det mycket populära loppet Glädjeruset – Loppet där alla är välkomna!




Vi har kollektivavtal och erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag. För närmre information, läs gärna mer på God Assistans hemsida, www.godassistans.se. Visa mindre

Projektledare för implementering av HR-system

Ansök    Sep 8    Hays AB    Personalintendent
Har du erfarenhet av att arbeta med implementering av nya Hr-system? För vår kunds räkning söker vi en erfaren projektledare som tidigare har ansvarat för förstudie och implementering av nytt HR-system. Detta är ett konsultuppdrag som beräknas pågå till december 2024. Uppdragets omfattning inledningsvis är 50-100% och efter årsskiftet kommer uppdraget på heltid. Då vår kund inte har valt ett Hr-system än, kommer du som projektledare driva en förstudie kr... Visa mer
Har du erfarenhet av att arbeta med implementering av nya Hr-system?

För vår kunds räkning söker vi en erfaren projektledare som tidigare har ansvarat för förstudie och implementering av nytt HR-system. Detta är ett konsultuppdrag som beräknas pågå till december 2024. Uppdragets omfattning inledningsvis är 50-100% och efter årsskiftet kommer uppdraget på heltid.

Då vår kund inte har valt ett Hr-system än, kommer du som projektledare driva en förstudie kring inriktningsbeslut, planera tillsammans med globala kollegor hur ni vill förbereda och implementera och slutligen driva projektet tillsammans med ett lokalt projektteam.

För att du ska trivas i rollen ser vi gärna till att du är en kommunikativ teamplayer som talar och skriver svenska och engelska obehindrat, gillar att jobba i en internationell miljö, uppskattar att arbeta operativt i projektet och har erfarenhet av förändringsledning av flera liknande projekt.

Oavsett om du har ett eget företag eller vill bli anställd som konsult hos oss-ansök gärna idag och berätta i din ansökan om hur mycket du har arbetat med implementering av nya Hr-system.

Om Hays

Vår mångåriga erfarenhet av bemanning och rekrytering samt expertis inom arbetsmarknaden gör oss till en stark partner att ha vid din sida. Vi upprätthåller goda relationer med kunder i alla branscher och kan därför förse specialister med spännande projekt och attraktiva jobbmöjligheter inom Tech, Life Science, Ekonomi & Finans samt HR & Inköp.

Oavsett om du önskar arbeta inom en internationell koncern eller på ett lokalt företag: hjälper vi dig att matcha dina intressen och erfarenheter för att hitta just det jobb som passar dig- För på Hays är din framgång vår ambition.

Vad du behöver göra nu

Om du är intresserad av rollen ansök direkt genom att klicka på "Ansök nu". Har du specifika frågor om rollen kontakta ansvarig konsultchef Greta Kezelyte på [email protected] Vi hanterar ansökningar löpande, så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 5 september, 2023. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Finance Business Partner - Professional

We offer you a versatile job in a hard-working and high paced team in a global environment in the renewable energy sector. We highly value professional initiative, accountability, the desire to take on responsibility and the right level of creativity and quality in all solutions. Finance -> Region NCE-> BMP Service, NCE NCE Service BPM Department has 13 members within Finance with the main goal of being Finance partners for the Service NCE area. Main... Visa mer
We offer you a versatile job in a hard-working and high paced team in a global environment in the renewable energy sector. We highly value professional initiative, accountability, the desire to take on responsibility and the right level of creativity and quality in all solutions.


Finance -> Region NCE-> BMP Service, NCE
NCE Service BPM Department has 13 members within Finance with the main goal of being Finance partners for the Service NCE area.


Main milestones for the department are:
Ensure proper communication of the financial results to the business
Ensure alignment with compliance within all the business processes
Support the business in all Planning activities and pre-calculation validations


To reach these milestones we have monthly financial reporting and performance meetings.
The department is permanently developing and always keeping the focus to ensure the proper financial partnering that, final goal, is influence in the business to take the best actions to achieve the required targets.


Responsibilities
As a Finance Business Partner, you will take part in all financial aspects of the Onshore Service Business including management reporting, balance sheet reconciliations, budgeting and forecasting. Furthermore, you will be the Finance Partner for the Regional Service Director on all financial related matters. Further key responsibilities are:
Supervise the process of month end close
Prepare the monthly business reviews together with the Service Managers
Control service costs focusing on cost development and trends
Initiate corrective action plans in case of budget excesses
Budgeting, forecasting and follow-up audit activities for your region
Ensure high data quality and high financial standards
Participate in projects and workshops initiated by Group Finance or Service Management team


Qualifications
Master's degree in finance or equivalent
SAP and PowerBI experience would be an asset
Proper communication with stakeholders
2-4 years of Finance Partner experience as Business Controller / Financial Analyst
Significant skills in Power Point
Fluent English required as well as good knowledge of Swedish language


Competencies
Strong interpersonal skills and ability to build relationships
Good business understanding and use of excel and PPT
Solid methodical skills
Good Stakeholder Management skills - service minded
Structured and organized
A proven result-oriented self-starter
Highly motivated, good prioritization and ability to work in a time-sensitive setting in order to meet deadlines


What we offer
Interesting finance position in a quite innovative and growing sector. Exposure to Management and capability to influence in critical financial decisions. Good job environment with an open and diverse team. Opportunity to develop in the role based on your skills and capabilities.

Additional information
Please apply no later than 30th of September 2021. Visa mindre