Lediga jobb som Utbildningsplanerare, företag i Malmö

Se lediga jobb som Utbildningsplanerare, företag i Malmö. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Malmö som finns hos arbetsgivaren.

Customer Education Specialist

We are seeking a dynamic and strategic-minded Customer Education Specialist to join our team and manage the development, delivery, and optimization of our customer educational platform. In this role, you will be instrumental in empowering users through high-quality learning experiences, driving educational programs adoption, and fostering long-term customer success. This position offers the opportunity to support educational strategies, collaborate globall... Visa mer
We are seeking a dynamic and strategic-minded Customer Education Specialist to join our team and manage the development, delivery, and optimization of our customer educational platform. In this role, you will be instrumental in empowering users through high-quality learning experiences, driving educational programs adoption, and fostering long-term customer success. This position offers the opportunity to support educational strategies, collaborate globally, and directly impact customer satisfaction and retention.


Key Responsibilities:
Platform Administration:
• Manage and optimize the Customer Education Platform, ensuring seamless functionality and user accessibility.
• Create and manage educational events/contents, such as global webinars, product training course, etc., and reporting on the education platform.
• Work closely with the platform vendor and assist in responding to local admin inquiries and troubleshooting technical issues.
• Test and review new features, updates, and improvements on the platform. Working with digital marketing team to support the technical part of the improvement projects.
• Provide technical solution to enable the new use case development on the education platform.
• Assist the local markets to implement the new functionality to the platform and deliver relevant trainings.
• Analyze platform metrics and user feedback to measure event/program effectiveness, identify gaps, and iterate on content and delivery methods.
• Suggest improvements or enhancements to improve the user experience.


Communication:
• Convey important updates and reminders to local admins and stakeholders.
• Support in global educational events communication tasks, such as event key stakeholders and speaker communication, vendors management, and event promotion using Salesforce Pardot email, social media and other channels, and follow up reporting communication.
• Respond to customer feedback emails and managing the Salesforce Tasks.




Qualifications:
• Strong communication skills, both written and verbal.
• Excellent attention to detail and organization.
• 2+ years’ experience in educational technology, virtual event platform, and learning management systems (LMS) is a plus.
• Experience using Salesforce account management and Pardot tools.
• Experience collaborating with cross-regional teams and adapting content for diverse audiences is a plus.
• Ability to work independently and as part of a team.
• Strong problem-solving skills and a proactive attitude.


Benefits:
• Play a pivotal role in shaping the future of customer education at a growing organization.
• Opportunity to work in a dynamic and collaborative environment for professional development.
• Potential for growth and development within the organization. Visa mindre

Utbildningsutvecklare

Har du en passion för utbildning och vill driva och utveckla utbildningsinsatser? Strävar du dessutom efter att utveckla samarbeten och bygga relationer? Då är detta ett jobb för dig! På enhet Utbildning erbjuder vi dig möjlighet att arbeta i ett litet team som ansvarar för hela LFVs utbildningsverksamhet. En stor delmängd är flygledarutbildningen och att säkerställa att den bedrivs i enlighet med förordningar och föreskrifter. Enheten driver också övrig ... Visa mer
Har du en passion för utbildning och vill driva och utveckla utbildningsinsatser? Strävar du dessutom efter att utveckla samarbeten och bygga relationer? Då är detta ett jobb för dig!

På enhet Utbildning erbjuder vi dig möjlighet att arbeta i ett litet team som ansvarar för hela LFVs utbildningsverksamhet. En stor delmängd är flygledarutbildningen och att säkerställa att den bedrivs i enlighet med förordningar och föreskrifter. Enheten driver också övrig intern utbildning av medarbetare och chefer. Nytt för enheten är att ansvara för genomförandet av LFVs traineeprogram. Enhetens verksamhet finns på Sturup och i Halmstad. 


Om tjänsten
Som utbildningsutvecklare kommer du att ha ansvaret för att driva vårt interna traineeprogram för ingenjörer. Du har kontakten med våra chefer, mentorer och framför allt våra traineer och säkerställer att planering, genomförande och uppföljning av traineeprogrammet hanteras på bästa sätt. Detta är en ny roll och du kommer att ha stora möjligheter att forma rollen och lägga upp arbetet. I ditt ansvar ingår även att på sikt utveckla LFVs utbildningsutbud för att möta framtida kompetensbehov.

Vi söker dig som
Har en relevant akademisk utbildning eller annan utbildning som kan bedömas likvärdig

Behärskar svenska och engelska i tal och skrift

Har pedagogisk erfarenhet som bedöms relevant

Har erfarenhet av att arbeta i projekt

Det är meriterande om du har teknisk förståelse och intresse samt erfarenhet av projektledning.

För att trivas i rollen tror vi att du tidigare har arbetat inom det pedagogiska arbetsområdet och trivs med att ta en drivande roll i olika arbetsuppgifter och projekt. Du lägger stort värde i ordning och reda, vilket möjliggör flexibilitet och snabba förändringar. Din drivkraft är att finna bra lösningar för alla och du har en nyfikenhet som hjälper dig i kommunikationen.

Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på Sturup.

Innan anställning genomför LFV en säkerhetsprövning som bland annat innefattar registerkontroll, säkerhetsintervju och drogtest. Denna tjänst kräver svenskt medborgarskap.

Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

LFV har goda anställningsvillkor och ett brett utbud av förmåner som bland annat innefattar en privat sjukvårdsförsäkring och goda pensionsvillkor. Vi erbjuder ett utvecklande arbete tillsammans med engagerade, lösningsorienterade och nytänkande medarbetare.

Kompetensbaserad rekryteringsprocess

Vi har en kompetensbaserad rekryteringsprocess som innehåller urval, tester och intervjuer. Testerna innehåller ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga och är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. 


Om LFV:

Vi leder flyget - i takt med tiden, i alla lägen. LFV är Sveriges ledande aktör inom flygtrafikledning för civil och militär luftfart med tillhörande tjänster. Vi erbjuder flygtrafikledning och relaterade tjänster både nationellt och internationellt. Våra flygledare leder dagligen cirka 2 000 flygplan i svenskt luftrum. LFV var först i världen med flygtrafikledning på distans och vi driver digitaliseringen inom flera områden. Genom olika samarbeten är vi med och effektiviserar det europeiska luftrummet. Läs mer om LFV här Visa mindre

Trainer for New Yorker Training & Development department in Scandinavia

With over 1,200 stores in 49 countries, NEW YORKER is represented worldwide and we continue to grow as a successful Young Fashion company. With a team of over 23,000, we work at the forefront with great emphasis on cooperation and community. Thanks to our passion for fashion, our spontaneity and efficiency, we have managed to be a part of the fashion world for over 40 years. Become part of our team! For our Training & Development department in Scandinavia,... Visa mer
With over 1,200 stores in 49 countries, NEW YORKER is represented worldwide and we continue to grow as a successful Young Fashion company. With a team of over 23,000, we work at the forefront with great emphasis on cooperation and community. Thanks to our passion for fashion, our spontaneity and efficiency, we have managed to be a part of the fashion world for over 40 years. Become part of our team! For our Training & Development department in Scandinavia, we are now looking for a:

TRAINER (M/F/D)
YOUR JOB:

• Implementation and further development of management and sales trainings for store managers
• Conception and development of new, practice-oriented training modules as well as creation and adjustment of training materials
• Didactic, target group-orientated implementation of learning content in words and images
• Self-responsible seminar-organization
• Cooperation to a sustainable training and educational controlling
• Supporting the operational units in the creation of training programs and workshops
• Collaboration in the creation of a sustainable leadership development program as well as in projects within the entire HR area

YOUR PROFILE:

• Commercial training with function-related training or academic education
• Pronounced rhetorical and didactic skills and conceptual strength
• Convincing moderation and presentation skills
• Very good empathy and high level of creativity
• Self-employed, structured and careful working method connected with one strong service orientation
• Very good user knowledge in MS Office
• Teamwork, flexibility and hands-on mentality
• Flexibility and willingness to travel
• Good knowledge of German and/or English are desirable

OUR OFFER:
The position is based in Malmö, Sweden and the start date is as soon as possible. The working hours are 40 hours per week (fulltime) and the position is permanent.

We offer you the attractive working environment of NEW YORKER with new exciting challenges and plenty of room for maneuver for your own ideas. New Yorker's Nordic head office is located at a central address in Malmö. Here you will find the finance department, payroll department, HR department and administration for New Yorker's 45 stores around the Nordic region & the USA. Here you can expect an open and dynamic team that values community, respect and looks favourably on development. 

Have we awakened your interest and you want to apply? Then send us your Documents (Cover letter, current CV, references in English) no later than 01.11.2024. If you have any questions, please do not hesitate to contact: [email protected]

Contact person:
Josephine Knobus | Team Lead Training & Development
[email protected]
www.newyorker.de/jobs Visa mindre

Vikarierande verksamhetsassistent

Handels är Sveriges tredje största LO-förbund med cirka 155 000 medlemmar, varav nästan 100 000 är kvinnor. Förbundet bildades 1906 och av våra medlemmar är en tredjedel av de yrkesverksamma under 30 år. Handels söker nu en vikarierande verksamhetsassistent till vår avdelning i Malmö! Om rollen Som verksamhetsassistent arbetar du med vår utåtriktade verksamhet gentemot våra medlemmar. Du kommer att vara med i arbetet att bygga upp en väl fungerande fac... Visa mer
Handels är Sveriges tredje största LO-förbund med cirka 155 000 medlemmar, varav nästan 100 000 är kvinnor. Förbundet bildades 1906 och av våra medlemmar är en tredjedel av de yrkesverksamma under 30 år.

Handels söker nu en vikarierande verksamhetsassistent till vår avdelning i Malmö!

Om rollen
Som verksamhetsassistent arbetar du med vår utåtriktade verksamhet gentemot våra medlemmar. Du kommer att vara med i arbetet att bygga upp en väl fungerande facklig verksamhet ute på företagen där våra medlemmar arbetar. 

Dina arbetsuppgifter är bland annat arbetsplatsbesök för kontakt med medlemmar och förtroendevalda. Du arbetar med medlemsrekrytering och utbildning. Du ska vara trygg i att informera om medlemskapets värde och betydelse, dels för att värva nya medlemmar, dels för att kunna behålla medlemmar som vill lämna. Dina arbetsuppgifter är att förbereda underlag, ekonomiskt underlag och övriga dokument till avdelningsstyrelsen, mycket av ditt arbete sker i samråd med förste ombudsmannen. Dina arbetsuppgifter är även att hålla utbildningar för våra medlemmar, vi tillhandahåller specifik handledarutbildning för detta. Arbetet betyder inte bara kontorsarbete utan även mycket utåtriktat ute på arbetsplatser inom vårt område.

Du som person
Vi söker dig som har minst treårigt gymnasium eller motsvarande. Du har goda datakunskaper och framförallt i Microsoft Office. Erfarenhet från fackligt arbete med uppsökeri och medlemsvärvning samt arbete med försäkringsfrågor är meriterande. B-körkort och tillgång till egen bil i tjänsten är ett krav. 

Som person är du positiv och effektiv och trivs med att arbeta med andra människor. Du har en bra känsla för service och bemötande och klarar av att ha flera bollar i luften. För att du ska trivas i rollen behöver du även vara strukturerad, organiserad och tycka om att arbeta mot tydligt uppsatta mål.

Denna tjänst avser ett vikariat mellan 1 januari 2025 till och med 31 december 2025.

Vi förutsätter att du delar arbetarrörelsens värderingar. Handelsanställdas förbund välkomnar sökande oberoende av kön, ålder, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och könsöverskridande identitet eller uttryck.  Vi värdesätter mångfald och strävar efter en inkluderande arbetsplats. För att säkerställa en objektiv bedömning av alla kandidater tar vi inte emot personliga brev. Vi fokuserar istället på de kvalifikationer och erfarenheter som du presenterar i ditt CV. Visa mindre

Trainer for New Yorker Training & Development department in Scandinavia

You belong already to NEW YORKER and you want to be an active support for us even more? At the same time, you are looking for new challenges and development opportunities for your professional career and want to bring variety to your daily tasks? Then this is your chance! For our Training & Development department in Scandinavia, we are now looking for a: TRAINER (M/F/D) YOUR JOB: • Implementation and further development of management and sales trainings... Visa mer
You belong already to NEW YORKER and you want to be an active support for us even more? At the same time, you are looking for new challenges and development opportunities for your professional career and want to bring variety to your daily tasks? Then this is your chance!

For our Training & Development department in Scandinavia, we are now looking for a:

TRAINER (M/F/D)
YOUR JOB:

• Implementation and further development of management and sales trainings for store managers
• Conception and development of new, practice-oriented training modules as well as creation and adjustment of training materials
• Didactic, target group-orientated implementation of learning content in words and images
• Self-responsible seminar-organization
• Cooperation to a sustainable training and educational controlling
• Supporting the operational units in the creation of training programs and workshops
• Collaboration in the creation of a sustainable leadership development program as well as in projects within the entire HR area

YOUR PROFILE:

• Commercial training with function-related training or academic education
• Pronounced rhetorical and didactic skills and conceptual strength
• Convincing moderation and presentation skills
• Very good empathy and high level of creativity
• Self-employed, structured and careful working method connected with one strong service orientation
• Very good user knowledge in MS Office
• Teamwork, flexibility and hands-on mentality
• Flexibility and willingness to travel
• Good knowledge of German and/or English are desirable

OUR OFFER:
The position is based in Malmö, Sweden and the start date is as soon as possible. The working hours are 40 hours per week (fulltime) and the position is permanent.

We offer you the attractive working environment of NEW YORKER with new exciting challenges and plenty of room for maneuver for your own ideas. Also here expected you a open and dynamic Team, that me on you as a new team member.

We have your interest awakened and you want you apply? Then send us your Documents (Cover letter, current CV, references in English) no later than 06.10.2024. If you have any questions, please do not hesitate to contact: [email protected]

NEW YORKER
Contact person:

Josephine Knobus | Team Lead Training & Development

[email protected]

www.newyorker.de/jobs

. Visa mindre

Projektledare gymnasial vård- och omsorgsutbildning

Ref: 20231369 Arbetsuppgifter Hösten 2024 kommer vård- och omsorgsprogrammet starta i attraktiva utbildningsmiljöer tillsammans med andra dynamiska utbildningar. För att kunna erbjuda en vård- och omsorgsutbildning som är attraktiv både utifrån ett elev- och medarbetarperspektiv och som är relevant för arbetsgivare inom vård- och omsorgssektorn söker vi en projektledare som kommer leda detta utvecklingsarbete. I den här projektledarrollen har du möjlighe... Visa mer
Ref: 20231369

Arbetsuppgifter
Hösten 2024 kommer vård- och omsorgsprogrammet starta i attraktiva utbildningsmiljöer tillsammans med andra dynamiska utbildningar. För att kunna erbjuda en vård- och omsorgsutbildning som är attraktiv både utifrån ett elev- och medarbetarperspektiv och som är relevant för arbetsgivare inom vård- och omsorgssektorn söker vi en projektledare som kommer leda detta utvecklingsarbete. I den här projektledarrollen har du möjlighet att påverka framtidens välfärdsutbildning. 

I din roll som projektledare ansvarar du för att ta fram ett relevant och framtidsinriktat vård- och omsorgsprogram vid gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen i Malmö stad. Dina huvudsakliga ansvarsområden är att:


• arbeta aktivt och kreativt med att attrahera elever och medarbetare till vård- och omsorgsprogrammet
• vara drivande i förändringsarbete kopplat till nya arbetssätt
• vara en ambassadör för hur välfärdsteknik kan skapa nya möjligheter i utveckling av kvalitativ vård och omsorg
• identifiera för uppdraget relevanta beröringspunkter och samverka med andra förvaltningar i Malmö stad
• handleda och samverka med kollegorna på vård- och omsorgsprogrammet med utgångspunkt i dina yrkeskunskaper
• underhålla och vidareutveckla ett nätverk med relevanta kontakter i arbetslivet

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en för tjänsten relevant utbildning från högskola/universitet samt flerårig yrkeserfarenhet inom vård- och omsorgssektorn. För tjänsten krävs också:


• erfarenhet av att leda utvecklingsarbete/verksamhetsutveckling
• erfarenhet av samverkan med andra professioner och förvaltningar
• god insikt i hur arbetssätt påverkas vid införande av nya digitala tjänster eller system
• mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift

För att vara framgångsrik i rollen som projektledare hos oss krävs att du arbetar strukturerat och att du har ett resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Du kommer att ha många kontaktytor både internt och externt vilket kräver att du har lätt för att skapa nya kontakter och underhålla goda samarbeten. Du har ett konstruktivt förhållningssätt och kommunicerar på ett tydligt sätt. 

Det är meriterande om du har god kunskap om vård- och omsorgsutbildning på gymnasie- och eftergymnasial nivå och/eller om du har kunskap om vård- och omsorgscollege. Vidare är det meriterande om du är utbildad yrkeslärare eller legitimerad lärare på gymnasienivå. 

Om arbetsplatsen
Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen är en av tre skolförvaltningar i Malmö stad. Vi ansvarar för utveckling och genomförande av gymnasieskola och vuxenutbildning. Idag är vi cirka 1600 medarbetare och vi finns i hela Malmö. Vi arbetar för att ungdomar och vuxna ska nå målen för sin utbildning och bli aktiva i vårt samhälle. Vi finns för att skapa bästa möjliga förutsättningar för Malmöborna att kunna växa genom livslångt lärande.

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. 


Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb


Information om tjänsten
Anställningsform: Visstidsanställning t.o.m. juni 2024
Omfattning: Heltid 
Antal tjänster: 1
Tillträde: Tillträde sker enligt överenskommelse dock senast augusti 2023

Övrigt
Enligt skollagen krävs utdrag ur polisens belastningsregister innan anställning inom gymnasieskola och gymnasiesärskola. Du beställer utdraget via Polisens hemsida på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ 
 

Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Visa mindre

CIM Coordinator

Do you have technical competence, and want to work in the wind industry? Do you have an analytical approach in your daily tasks and love continuous improvement? Then Continuous Improvement coordinator in a growing industry can be the job for you! Region NCE > SBU NCE Service > Technical and Commercial Planning Vestas is a global supplier of wind energy. We design, manufacture, install and service wind turbines worldwide. The company has close to 30,000 e... Visa mer
Do you have technical competence, and want to work in the wind industry? Do you have an analytical approach in your daily tasks and love continuous improvement? Then Continuous Improvement coordinator in a growing industry can be the job for you!

Region NCE > SBU NCE Service > Technical and Commercial Planning
Vestas is a global supplier of wind energy. We design, manufacture, install and service wind turbines worldwide. The company has close to 30,000 employees and has installed wind turbines in more than 88 countries. The head office is in Aarhus, Denmark.
Dependent of the candidate can this position be located at any of our Service department within North & West. This includes Denmark, Sweden, Finland, Norway, UK/Ireland.
The departments have on a general basis an open and informal culture where partnership and good communication are the key to our growth. You will have the opportunity to work in an exciting and future-oriented industry in a team with motivated employees.

Responsibilities
As a Continuous Improvement coordinator, you will be responsible for rolling out proactive Continuous Improvement cases to the local teams prepared from a technical perspective, this includes:
Prioritization of forecast for tools/spare parts
Challenge end dates for proactive Continuous Improvement cases
Support the validation of downtime with specific focus on CIM candidates
Daily communication with technicians, service planners, technical planners, and customer group
Continuous improvement, including proactive search for areas for improvement, as well as strategic and long-term approach to planning future tasks


Qualifications
At the professional level, it is desired that you have:
Solid experience with technical planning or similar technical position with focus on technical specifications, documentation, and reporting
Experience and interest in optimization and improvements of workflow and processes
Technical qualified technician or engineer (e.g., mechanical, production or high voltage)
Good IT skills and experience with SAP/Salesforce or similar tools.


Competencies
When it comes to personal qualities, we expect you to have:
Understanding of new technology, and interest in diving into technical documentation
Good communication skills both oral and in writing
Curious and willing to seek information through others to learn and understand various aspect of our department
Ability to evaluate and identify trends
Self-driven, structured, and solution-oriented
Ability to think clearly in a time-sensitive setting, as well as the ability to handle varying workloads


What we offer
We are a team consisting of skilled and committed colleagues who are interested in renewable energy. We have a good working environment, and everyone is always ready to support when needed.
You will have the opportunity to develop a career in a global company in an exciting and future-oriented industry.

Additional information
Work location: We are open for any candidate in or near any Vestas Office within Norway, Sweden, Denmark & Finland as well as The UK & Ireland.
You should expect up to 5 traveling days pr. year.
If the above match your skills and qualifications, please apply no later than 18.07.2023. Please note: We do amend or withdraw our jobs and reserve the right to do so at any time, including prior to the advertised closing date.
If you have any questions please reach out to Sr Team Leader Operational Planning +47 476 47 842. Visa mindre

Learning Specialist

Do you enjoy working both strategically and operationally and have an interest in driving learning activities? At Sandvik Rock Processing Solutions (SRP), a business area within Sandvik Group, we’re currently looking for a Learning Specialist to take on a global role in our HR team, perhaps it’s you? About your job Your main mission is driving and synchronizing the learning community and initiatives within SRP – providing support to all our divisions in le... Visa mer
Do you enjoy working both strategically and operationally and have an interest in driving learning activities? At Sandvik Rock Processing Solutions (SRP), a business area within Sandvik Group, we’re currently looking for a Learning Specialist to take on a global role in our HR team, perhaps it’s you?
About your job
Your main mission is driving and synchronizing the learning community and initiatives within SRP – providing support to all our divisions in learning matters, including the Learning Management System (LMS). Taking on the role as a Workday learning specialist and partner, you also work with governance, campaigns, and courses. You’re responsible for our global leadership programs and are the point of contact for common learning vendors. To coordinate and align learning activities and provide clarity to the business is an important part of your job.
With your passion within the area, you drive a learning culture where you create transparency and promote various learning opportunities. Naturally, you act as SRP’s ambassador in relevant HR forums, contributing to the development and feeding the organization with valuable information.
The location for this position is at our office in Hyllie, Malmö. We offer a hybrid working solution where it’s possible to work from other locations a few days per week.
About you
We’re looking for someone with a degree in HR, economics or communications combined with a couple of years’ experience from a similar role in a global context. We believe that you have experience from adult learning principles, and from evaluating learning outcomes and creating e-learning courses. Knowledge in Workday is a plus. Acting in a global context calls for excellent communication skills in English, while knowledge in Swedish is a plus.
Being a team player with good communication skills you have a sense of making complex information accessible for stakeholders all over our organization. As you’re part of a small team you need to be self-driven and have the ability to prioritize your tasks. With a collaborative and humble mindset, you build strong and trusting relationships with the people around you – a true asset to our team!
Our culture
At Sandvik, we’re tech driven, innovative and entrepreneurial. We believe that success is a team effort so we value diversity and are committed to creating an inclusive culture where people can be themselves and reach their full potential. So, we invest in supporting each other, learning together and celebrating our differences. Visit our stories hub, LinkedIn or Facebook to get to know us further.
Contact information
For further information about this position, please contact:
Matts Berge, recruiting manager, +46 (0)70 203 60 64
We have already decided on which advertising channels and marketing campaigns we wish to use, and respectfully decline any additional contacts in that matter.
Union contacts – Sweden
Mårten Lindberg, Unionen, +46 (0)76 111 03 36
Riccardo Repetto, Akademikerföreningen, +46 (0)40 409 394
Michael Wicktor-Ohlsson, Ledarna, +46 (0)70 251 44 57

Recruitment Specialist
Ulrika Gruffman
How to apply
Send your application no later than April 3rd 2024. Click apply and include your resume and cover letter in English. Please note that we don’t accept applications by e-mail. Job ID: R0065132.
As we aim for a fair recruitment process, we utilize assessment tools to safeguard objectivity. When you apply for this job, you will therefore receive an invitation via email to a personality and logic ability test. Feedback comes immediately after the test has been completed and the selection process begins after the application deadline.
To learn more about our recruitment process, please visit our career site or contact HR Services at [email protected].
Sandvik Rock Processing Solutions is a business area within the Sandvik Group and a leading supplier of equipment, tools, parts, service and solutions for processing rock and minerals in the mining and infrastructure industries. Application areas include crushing and screening, breaking and demolition. In 2023, sales were approximately 11.5 billion SEK with about 2,900 employees. Visa mindre

Projektledare för nytt introduktionsprogram inom larm och säkerhet

Ref: 20223582 Arbetsuppgifter Höstterminen 2023 startar vi på Agnesfrids gymnasium upp ett nytt introduktionsprogram inom larm och säkerhet. Utbildningen vänder sig till elever som saknar behörighet till yrkesprogram och som är motiverade att arbeta inom det larm- och säkerhetstekniska området, en bransch där framtidsutsikterna och möjligheterna till jobb är goda. Utbildningen löper under två års tid och studierna kommer varvas med praktik och ett nära b... Visa mer
Ref: 20223582

Arbetsuppgifter
Höstterminen 2023 startar vi på Agnesfrids gymnasium upp ett nytt introduktionsprogram inom larm och säkerhet. Utbildningen vänder sig till elever som saknar behörighet till yrkesprogram och som är motiverade att arbeta inom det larm- och säkerhetstekniska området, en bransch där framtidsutsikterna och möjligheterna till jobb är goda. Utbildningen löper under två års tid och studierna kommer varvas med praktik och ett nära branschsamarbete. 

Vi söker nu en projektledare som ska förbereda inför uppstart av utbildningen och säkerställa att allt är på plats i mitten av augusti när vi välkomnar våra nya elever. 

Uppdraget innebär bland annat att, i samarbete med förvaltningens avdelning för fysisk miljö, undersöka vilka ändringar som behöver göras i befintliga lokaler och se till att lokalerna anpassas efter de krav som utbildningen ställer. Projektledaren kommer också att ta fram ett pedagogiskt upplägg för utbildningen vilket innebär allt ifrån att säkerställa att vi har rätt utbildningsmaterial till att kartlägga vilken kompetens som kommer krävas bland personalen på skolan. En mycket viktig del är också att tidigt etablera branschkontakter för att säkerställa praktikplatser. Ett annat viktigt samarbete blir med kommunikationsavdelningen för att på bästa sätt marknadsföra den här satsningen och utbildningen. 

För att vara framgångsrik i detta uppdrag och ro projektet i hamn ser vi det som absolut avgörande att du är bra på att bygga relationer, är initiativtagande samt skapar och drar nytta av nätverk. Du behöver ha ett starkt självledarskap och arbeta målmedvetet och resultatinriktat för att vi ska vara redo att starta upp utbildningen. För att kunna prioritera rätt och säkerställa att alla avgörande delar täcks in behöver du också vara analytisk och ha ett helhetsperspektiv.

Kvalifikationer
Vi välkomnar sökande med olika yrkesbakgrund och utbildning men det är helt klart en fördel och meriterande om du är utbildad yrkeslärare inom el- och energiprogrammet och/eller har en adekvat utbildning inom projektledning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta som projektledare och/eller har för tjänsten relevant arbetslivserfarenhet inom skola. Tjänsten förutsätter att du har en god digital förmåga samt god svenska i tal och skrift. 

Om du som söker är yrkeslärare inom el- och energi kan det finnas möjlighet att efter projektet fortsätta som undervisande yrkeslärare på utbildningen. 

Om arbetsplatsen
Agnesfrids gymnasium i Malmö är en skola med såväl gymnasie- som vuxenutbildning. Skolan bedriver flera utbildningar, såsom det nationella fordons- och transportprogrammet samt de tre introduktionsprogrammen yrkesintroduktion, språkintroduktion och programinriktat val. Vi ger proffsig yrkesutbildning i välutrustade undervisningslokaler. Agnesfrids gymnasium är en liten skola med ca 300 elever där vi satsar på små undervisningsgrupper för att få hög kvalité i våra utbildningar. Skolan är belägen i Fosieby med närhet till arbetsmarknaden och övriga samarbetspartners.

Vill du veta mer om oss? Besök: agnesfridsgymnasium.malmo.se

Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen är en av tre skolförvaltningar i Malmö stad. Vi ansvarar för utveckling och genomförande av gymnasieskola och vuxenutbildning. Idag är vi 1600 medarbetare och vi finns i hela Malmö. Vi arbetar för att ungdomar och vuxna ska nå målen för sin utbildning och bli aktiva i vårt samhälle. Vi finns för att skapa bästa möjliga förutsättningar för Malmöborna att kunna växa genom livslångt lärande.

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.


Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb


Information om tjänsten
Anställningsform: Projektanställning t o m 2023-08-31
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse 

Övrigt
Enligt skollagen krävs utdrag ur polisens belastningsregister innan anställning inom gymnasieskola och gymnasiesärskola. Du beställer utdraget via Polisens hemsida på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ 
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Visa mindre

Handelskammaren söker projektledare

Om jobbet Handelskammaren söker projektledare till lärlingsprojekt Svårigheten att rekrytera yrkesutbildad kompetens upplevs som en av de största utmaningarna för många svenska företag. I en gemensam satsning med Region Skåne gör vi en kraftsamling för att påverka detta. Vi söker en projektledare för ett pilotprojekt med fokus på lärlingsutbildning på gymnasie- och vuxennivå. Det är vår ambition att öka såväl kännedom som omfattningen av lärlingsutbildning... Visa mer
Om jobbet
Handelskammaren söker projektledare till lärlingsprojekt
Svårigheten att rekrytera yrkesutbildad kompetens upplevs som en av de största utmaningarna för många svenska företag. I en gemensam satsning med Region Skåne gör vi en kraftsamling för att påverka detta.
Vi söker en projektledare för ett pilotprojekt med fokus på lärlingsutbildning på gymnasie- och vuxennivå. Det är vår ambition att öka såväl kännedom som omfattningen av lärlingsutbildning i Skåne.


Innehåll för tjänsten
Som Handelskammarens representant kommer du bl.a.
· Samarbeta nära skolor och kommuner kring lärlingsutbildningar
· Arbeta för att etablera nya lärlingsutbildningar i Skåne
· Verka för att sprida information om utbildning till skolor, företag och allmänhet
· Arbeta uppsökande mot företag
· Stötta såväl företag som skolor under processen
Kvalifikationer
Du har god kännedom om hur utbildningsväsendet fungerar, i synnerhet grundskolan och vuxenutbildningen. Erfarenheter från arbete med skolor och lärlingsfrågor är klart meriterande. Vi ser gärna att du också har kunskap om hur företag arbetar, i synnerhet med rekrytering och utbildning.
Du har ett stort eget ansvar för projektets genomförande. Du rapporterar till chefen för Policyavdelningen där du jobbar i team med kollegor på Handelskammaren inom området kompetensförsörjning. Du samarbetar också med andra organisationer och har en god samarbetsförmåga och ett flexibelt förhållningssätt. Vi förväntar oss att du är en energisk, uthållig person och att du har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet.
Övrigt om Tjänsten
Placeringsort är Malmö och då arbetet innebär en del resor inom Skåne är körkort ett krav.
Det är en visstidsanställning under 12 månader med vissa förutsättningar till förlängning beroende på projektets utveckling.


Sista ansökningsdag är 13 juni men vi tar emot ansökningar och håller intervjuer löpande. Vår ambition är att tillsätta tjänsten till augusti.
Ansökan ska skickas till [email protected] och till [email protected]
Om du har frågor kring tjänsten kontakta Erik Blomgren på telefonnummer 040- 690 24 10
När du söker tjänsten måste du aktivt lämna samtycke att få dina personuppgifter hanterade under rekryteringsprocessen. Vi använder inte dessa personuppgifter för något annat ändamål än för rekryteringen. De uppgifter vi lagrar är de du själv sänder in såsom namn, adress, telefon, mail och eventuella referenser. Ansökningarna sparas elektroniskt av personalchefen och den rekryterande chefen. Även VD tar del av ansökningarna. Insamlade data raderas efter en rimlig tidsperiod dock senast efter två år. Kandidater kan när som helst be att få sina uppgifter raderade. Visa mindre

Projektledare till framtidens fastighetsförvaltare och tekniker

Projektledare till framtidens fastighetsförvaltare och tekniker Vi växer och söker nu efter flera härliga kollegor i Malmö. Kan du självständigt driva projekt? Känner du dig trygg med att kommunicera i tal och skrift? Söker du en bred roll där administration värvas med att bygga kontaktnät, till att läsa och höra om praktikupplevelser från de studerande? Detta är bara ett axplock av arbetsuppgifter men känns det spännande med att den ena veckan inte är den... Visa mer
Projektledare till framtidens fastighetsförvaltare och tekniker
Vi växer och söker nu efter flera härliga kollegor i Malmö. Kan du självständigt driva projekt? Känner du dig trygg med att kommunicera i tal och skrift? Söker du en bred roll där administration värvas med att bygga kontaktnät, till att läsa och höra om praktikupplevelser från de studerande?
Detta är bara ett axplock av arbetsuppgifter men känns det spännande med att den ena veckan inte är den andra lik. Då är det dig vi söker som projektledare till John Ericsson Institutet! Var med och kompetensförsörja Sverige, då yrkeshögskolan har utbildningar inom områdena Drift- och fastighetstekniker och Fastighetsförvaltare.
Vem är du och vem söker vi?
Rollen hos oss kallas Utbildningsledare men innehållet är som att jobba som projektledare.
Vi söker en person med eget driv och som tycker om att ha många kontaktytor där både studerande, föreläsare och företag ingår. Du ska också tycka om att ha en roll med ansvar för de studerandes och utbildningens resultat. Du bidrar med en härlig energi och positivitet, och förstår begreppet att man ingår i varandras arbetsmiljö.
För att klara denna roll behöver du ha erfarenhet av att kunna planera din arbetstid och van att arbeta utifrån satta deadlines. Tycka att det är givande att både arbeta självständigt och i team. Det är viktigt att du känner dig trygg med att kunna informera i klass, och att vara deras kontaktperson. Själva yrkesrollen som utbildningsledare lär vi dig.
Arbetsuppgifter i huvudsak
Som utbildningsledare har du en central roll och kommer till exempel att jobba med:
• Ansvara för utbildningsplanering
• Rekrytera och kvalitetssäkra föreläsare/utbildare (konsulter)
• Sköta dokumentation kring utbildningen
• Ha kontakt med branschföretag
I rollen kommer det även att ingå att ansvara för våra kompetensutvecklingskurser för yrkesverksamma i fastighetsbranschen.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som lätt kan sätta dig in i en ny roll, och du ser inga hinder i att arbeta i system och digitalt.
Placering i Malmö. Tjänsten är en heltidstjänst och provanställning tillämpas. Intervjuer kommer att ske löpande, tjänsten kan tillsättas innan platsannonsen lyfts bort.
Varmt välkommen med din ansökan till [email protected]
I Elevera Education Group ingår Medieinstitutet, Stockholm School of Business, John Ericson institutet och Travel Education Centre. Våra utbildningar bygger på branschens framtida behov och inriktning. Vi samverkar med företag, organisationer och myndigheter. Våra utbildningar ingår i yrkeshögskolan, vilket garanterar både utbildning till aktuella yrkesroller och tätt samarbete med branschen!
www.jei.se Visa mindre

Service planner

Vestas Northern and Central Europe is a sales business unit covering Scandinavia, UK, Ireland, Poland, the Baltics, Germany, Benelux as well as Eastern Europe and south of Africa. We are responsible for the Sales function, Project, Installation and Service of wind farms throughout these regions. We strive to be the No. 1 performing business unit within Vestas, and we aim to make Vestas Northern and Central Europe the best place to work. Sales > SBU NCE >... Visa mer
Vestas Northern and Central Europe is a sales business unit covering Scandinavia, UK, Ireland, Poland, the Baltics, Germany, Benelux as well as Eastern Europe and south of Africa. We are responsible for the Sales function, Project, Installation and Service of wind farms throughout these regions. We strive to be the No. 1 performing business unit within Vestas, and we aim to make Vestas Northern and Central Europe the best place to work.

Sales > SBU NCE > Planning SE
Responsibilities
As Service Planner your primary tasks will be:
· Analyzing requirements and plan service and other scheduled activities
· Allocate and direct resources for unplanned schedules
· Ensure work orders have been set up for all incoming jobs
· Prioritize open work orders within defined company rules and guidelines
· Ensure effective internal communication of both planned and unplanned activities
· Create a comprehensive weekly package of prepared work orders for each service team
· Escalate issues regarding possible overload and shortage of work to the Supervisor or Regional Manager as appropriate, make recommendations to make effective use of resources

Qualifications
· Proven ability to evaluate numerical data and identify trends
· Clear and concise oral and written communication skills
· Extensive experience with MS Office and in-house database management and planning tools
· Oral and written fluency in Swedish and good communication skills in English
· SAP experience
Competencies
As a Person You Are/have
· Attention to detail
· Great planning and organizational skills
· A systematic and inquisitive approach with attention to detail
· Flexible to sudden changes with a focus on problem-solving
· An ability to remain calm in a time-sensitive setting and to handle varying workloads
· Leadership skills and ability to assign tasks and instruct others effectively
· As a person we believe you're confident and innovative
What We Offer
You will become part of a team of skilled and committed colleagues who are all enthusiastic about wind energy. We have a good atmosphere within the department, and everyone is always prepared to support when needed. You will have the opportunity to develop a career in a global company within a very exciting industry. We offer a attractive salary and benefits package.
Additional Information
Applications are handled on an ongoing basis. Please apply online with your letter of motivation and CV as soon as possible – and no later than 22nd of July 2021. For questions about the position, please contact Agnieszka Kaleniak, Recruiter, at +48 506 896 285
All inquiries are treated confidentially.
About Vestas
Vestas is the energy industry’s global partner on sustainable energy solutions. We design, manufacture, install, and service wind turbines across the globe, and with more than 113 GW of wind turbines in 81 countries, we have installed more wind power than anyone else.
Through our high-quality smart data capabilities and singular more than 96 GW of wind turbines under service, we use data to interpret, forecast, and exploit wind resources and deliver best-in-class wind power solutions.
Together with our customers, Vestas’ more than 25.000 employees are bringing the world sustainable energy solutions to power a good future.
Vestas promotes a diverse workforce which embraces all social identities and is free of any discrimination. We commit to create and sustain an environment that acknowledges and harvests different experiences, skills and perspectives, and gives everyone equal access to opportunity.

We invite you to learn more about Vestas by visiting our website at www.vestas.com and following us on our social media channels. Visa mindre

Utbildningsansvarig

Pågen är Sveriges ledande bageri med produkter inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor samt korv- och hamburgerbröd. Vi är ett familjeföretag i femte generationen, vars bagartradition började redan 1878. Vi har ett långsiktigt och hållbart perspektiv med omsorg om våra medarbetare, kunder, konsumenter och vår jord. Vi brukar säga att ”det vi bakar ska vi kunna ge till våra barn”. Idag bakar och säljer vi ca 60 olika produkter och våra goda, fär... Visa mer
Pågen är Sveriges ledande bageri med produkter inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor samt korv- och hamburgerbröd. Vi är ett familjeföretag i femte generationen, vars bagartradition började redan 1878.
Vi har ett långsiktigt och hållbart perspektiv med omsorg om våra medarbetare, kunder, konsumenter och vår jord. Vi brukar säga att ”det vi bakar ska vi kunna ge till våra barn”. Idag bakar och säljer vi ca 60 olika produkter och våra goda, färska bröd hittar du i alla svenska matbutiker men också i Danmark, Norge, Finland och Tyskland. Våra Gifflar och skorpor exporteras till 25 olika länder. I Sverige har vi medarbetare över hela landet, för att varje dag kunna förse butiker och konsumenter med färskt bröd.

Pågen - Vi bakar med kärlek

Läs mer på www.pagen.se

 

Har du erfarenhet av att utveckla utbildningar, gärna med inriktning på försäljning, och att leverera och driva utbildningsinsatser mot uppsatta mål och målgrupper och söker du en ny utmaning? Då kan detta vara ditt nästa steg i karriären!



Pågen söker nu en Utbildningsansvarig till vår Säljorganisation som ska ansvara för att identifiera behov, ta fram anpassade utbildningar för en stor målgrupp inom sälj och att genomföra/utbilda målgruppen. Rollen är ny så du får möjlighet att själv påverka och utforma den. Du rapporterar till Säljutvecklingschefen och ingår i ett dedikerat team. Placeringsort kan vara Malmö, Göteborg eller Stockholm och då vår målgrupp för dessa utbildningar är spridd i landet förekommer en hel del resor i tjänsten.



Huvudsakliga ansvarsområden


• Identifiera utbildningsbehov och kursinnehåll för respektive målgrupp
• Ta fram och utveckla utbildningsplan och skräddarsy anpassade utbildningar för samtliga målgrupper
• Ta fram utbildningsmaterial
• Genomföra utbildningar för alla målgrupper enligt plan
• Synkronisera med andra interna utbildningsinitiativ
• Koordinera, administrera utbildningstillfällen
• Följa upp kompetensutveckling
• Säkra budget och KPI:er
• Utveckla en strategi för effektiv lansering av både befintliga och nya program 



I den här rollen får du möjlighet att samverkar aktivt med vår Säljledning och övriga relevanta avdelningar för att säkerställa innehåll och leverans och det kan bli aktuellt att ta in extern part för leverans av delar av programmet.



Vad erbjuder vi dig?

På Pågen bakar vi med kärlek – och vårt uppdrag är långsiktigt. Vi vill kunna lämna över ett bättre Pågen till framtida generationer. Det betyder att vi arbetar för att skapa hållbara lösningar och vi slösar inte med våra resurser. Vi samarbetar för att kunna vara modiga och tänka stort och nytt, och vi är nyfikna och lyssnar för att hela tiden lära mer. För att trivas hos oss tror vi att detta är värderingar som stämmer med dina egna. Hos oss har du möjlighet att kunna ta stort ansvar, påverka och arbeta i en engagerande och inspirerande miljö med välkända produkter.



Kvalifikationer

För att lyckas i rollen tror vi att du har 5+ års erfarenhet från likande roll och relevant utbildning inom Försäljning, Marknadsföring, Ledarskap eller liknande. Du har gedigen kunskap om hur man utvecklar och sätter ihop innehåll i program för att uppnå resultat och från att utbilda andra och även inom ledarskap. Du behöver även ha god ekonomisk förståelse samt kunskap och erfarenhet av projektledning.

Som person är du kommunikativ, pedagogisk och har en mycket god förmåga att planera och organisera ditt arbete. Du har ett starkt driv, är självgående och vet hur du ska navigera i en organisation för att uppnå resultat. Du är bra på att bygga relationer och en kraftfull kommunikatör som är van att stå på scen och leverera utbildningar till en varierad målgrupp.

Välkommen med din ansökan senast den 10 januari 2022. För frågor om tjänsten, kontakta Johannes Fogelqvist på 040-6728015 Visa mindre

Vikarierande Utbildningsstrateg

Hector Rail är ett privatägt järnvägsföretag som erbjuder tågtransporter till kunder såsom industri, speditörer och andra järnvägsoperatörer på den europeiska marknaden. Med utgångspunkt från en stark finansiell plattform designar vi moderna, hållbara, kreativa, kvalitativa och effektiva lösningar som skapar värde för våra kunder. 300 engagerade medarbetare och 75 lokomotiv levererar imponerande 7,2 miljoner tågkilometer per år i Sverige, Norge, Danmark oc... Visa mer
Hector Rail är ett privatägt järnvägsföretag som erbjuder tågtransporter till kunder såsom industri, speditörer och andra järnvägsoperatörer på den europeiska marknaden. Med utgångspunkt från en stark finansiell plattform designar vi moderna, hållbara, kreativa, kvalitativa och effektiva lösningar som skapar värde för våra kunder.
300 engagerade medarbetare och 75 lokomotiv levererar imponerande 7,2 miljoner tågkilometer per år i Sverige, Norge, Danmark och Tyskland. Vår ambition är att våra medarbetarens sammansättning ska präglas av mångfald.
Hector Rail söker vikarierande Utbildningsstrateg
Vår Utbildningsstrateg går på föräldraledighet och vi söker därför en vikarie.
Vill du vara med och utveckla framtidens utbildning inom järnväg?
Hur ser rollen ut?
Hector Rail har en utbildningsavdelning som är under uppbyggnad. Vi jobbar för att förbättra och kvalitetssäkra genomförande av s.k blended learning där viss del av utbildningar planeras att genomföras fysiskt samt en del digitalt via vår digitala utbildningsplattform (Learnifier) och andra typer av utbildningsinsatser. Utbildningarna vänder sig primärt till våra lokförare, men ger även stöd åt övriga organisationen i e-learnings. Som Utbildningsstrateg bedrivs ett strategiskt utveckling- och planeringsarbete för att utveckla och underhålla utbildningsverktygen med fokus på driftsorganisationens behov. Du är en brygga mellan driftsorganisationen och övriga avdelningar som är viktiga spelare för att upprätthålla en kvalitativ utbildningsplan och genomförande av fortbildningar och kompetensutveckling. Du jobbar nära utbildningschefen för att utföra utbildningsavdelningens uppgifter.
Exempel på ansvar och arbetsuppgifter är:
· Kontakt gentemot leverantör av de digitala utbildningsverktygen.
· Driva utvecklingsarbetet av de digitala utbildningsverktygen.
· Driva utvecklingen av utbildningsverksamheten i enighet med organisationens förändringsarbete.
· Kartlägga och följa upp det långsiktiga utbildningsbehovet inom verksamheten.
· Strategiskt arbetsleda instruktörer i administrativa uppgifter och projektarbete
· Arbeta långsiktigt med utbildningsbehovet för avdelning Drift genom kartläggning, planering och uppföljning.
· Övergripande administration i läroplattform.
· Följa upp och granska genomförda utbildningar avseende resultat och utvärderingar samt återkoppla till kursledare.
· Rapportera KPIer utifrån statistik hämtat från läroplattform.
Vem är du?
Som person är du pedagogisk och kommunikativ. Du har god vana och kunskap av att skapa digitala utbildningar och arbeta med LMS. Du har ett strategiskt tänk som du förmår att omsätta i praktiken. Meriterande är om du?har erfarenhet av järnvägsbranschen. Du har en hög datavana samt goda kunskaper i Officepaketet.
Tjänstens placering är primärt i Malmö men kan diskuteras.
För att söka tjänsten, maila ditt CV tillsammans med en presentation av dig själv till: [email protected]. Märk ansökan med Utbildningsstrateg. Intervjuer sker löpande.
För mer information om vikariatet: [email protected]
Vi ser fram emot din ansökan. Visa mindre

Schemaläggare, vikariat, Musikhögskolan

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och fler än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Konstnärliga fakulteten i Malmö är en av åtta fakulteter inom Lunds universitet och består av Konst-, Musik- och Teaterhögskolan, samt Inter Arts Center. Vid konstnärliga fakul... Visa mer
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och fler än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Konstnärliga fakulteten i Malmö är en av åtta fakulteter inom Lunds universitet och består av Konst-, Musik- och Teaterhögskolan, samt Inter Arts Center. Vid konstnärliga fakulteten finns kandidat-, magister- och mastersprogram inom fri konst, musik och teater, samt ett antal kurser av olika omfattning. Här bedrivs också forskarutbildning och forskning med konstnärlig inriktning och i musikpedagogik.

Vid Musikhögskolan utbildas musiker, kyrkomusiker och musiklärare. Dessutom ges forskarutbildning i musikpedagogik och konstnärlig forskning i musik, samt fristående kurser. Musikhögskolan samverkar med det omgivande musik- och kultursamhället. Musikhögskolan är en relativt stor arbetsplats med ca 200 anställda och 800 studerande och erbjuder en kreativ och stimulerande miljö med höga konstnärliga och pedagogiska mål. Den dynamiska kunskapsmiljö som råder vid institutionen ger studenterna goda förutsättningar att utvecklas till kompetenta och självständiga musiker, pedagoger och forskare. Musikhögskolan i Malmö har en tydlig internationell profil med ett brett internationellt kontaktnät.



Musikhögskolan i Malmö söker en utbildningsadministratör (lokalbokare/schemaläggare) med omfattning 60 %.

Anställningen är ett vikariat, eventuell kommer en tillsvidareanställning att utlysas vid senare tillfälle. Tillträde 1 januari 2021 eller enligt överenskommelse, fram till dess att ordinarie anställd är åter i tjänst, sannolikt till och med oktober 2021.

Arbetsuppgifter
Vid Musikhögskolan läggs individuella scheman för merparten av studenterna och lärarna. Schemaläggningsarbete bedrivs i programmet TimeEdit. Det förberedande arbetet bedrivs i ett FileMakerbyggt verktyg för studieplanering då Musikhögskolan har ett flertal mindre undergrupper inom ramen för de utbildningar som sker. Schemaläggning och lokalplanering ingår som en del av Gemensamma enheter där även Bibliotek, Ekonomi, HR, Internationalisering, IT, Teknik och Service samt Information och Konsertproduktion ingår. Schemaläggaren har ett nära samarbete med utbildningskanslierna och IT-enheten. 

I arbetsuppgifterna ingår att:
- lägga grund- och detaljplaneringen för nästa läsårs schemaläggning,
- fånga upp löpande önskemål kring bokning/ombokning av lokaler,
- alla i övrigt förekommande uppgifter i samband med schemaläggning och lokalbokning.

Kvalifikationer
Vi söker någon som antingen redan har arbetat med schemaläggning (gärna i TimeEdit) eller som har andra kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga.

För anställningen krävs
- grundläggande högskoleutbildning,
- mycket goda kunskaper om och erfarenhet av arbete med digitala verktyg,
- goda kunskaper om och erfarenhet av Microsoft Office programs som Word och Excel,
- god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska och engelska
- erfarenhet av arbete med schemaläggning eller annat likvärdigt arbete. 

Det är meriterande om du har
- erfarenhet av arbete i progammen TimeEdit och FileMaker samt gärna även Survey and Report,
- erfarenhet av arbete som katalogadministratör i Lucat,
- erfarenhet av arbete vid högskola eller universitet,
- utbildning i projektledning,
- utbildning inom musik-/instrumentområdet,
- erfarenhet av Musikhögskolans utbildningar och struktur samt lokaler.

Vi söker dig som har ett strukturerat arbetssätt och god organisationsförmåga. Du ser helheten såväl som detaljerna. Du är stresstålig och självgående och tar ett eget ansvar för att planera och lägga upp ditt arbete. Har du inte arbetat som schemaläggare tidigare så är du ändå van vid att snabbt sätta dig in i nya digitala system och du hittar lätt grundstrukturer i en komplicerad process. Du tycker det är självklart att vara flexibel och kunna ta dig an andra arbetsuppgifter inom enheten.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Musikhögskolan kommer att beakta den som, efter en kvalitativ helhetsbedömning har de bästa förutsättningarna att ansvara för, genomföra och utveckla de efterfrågade arbetsuppgifterna, och bidra till en positiv utveckling av verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler. Visa mindre

Driven inredningsutbildare med en känsla för affärer och utveckling

Inredningskurser är ett kreativt och nytänkande bolag som är under stark tillväxt. Bolaget har idag åtta drivna, kompetenta och engagerade medarbetare där samarbete och prestigelöshet står i fokus för att skapa inredningsutbildningar i världsklass. Att utbilda människor inom inredning via digitala och fysiska träffar är det man brinner för här och målgruppen är enorm, likaså potentialen. Vi skulle kunna kalla rollen för enbart ”lärare”, men egentligen är d... Visa mer
Inredningskurser är ett kreativt och nytänkande bolag som är under stark tillväxt. Bolaget har idag åtta drivna, kompetenta och engagerade medarbetare där samarbete och prestigelöshet står i fokus för att skapa inredningsutbildningar i världsklass. Att utbilda människor inom inredning via digitala och fysiska träffar är det man brinner för här och målgruppen är enorm, likaså potentialen. Vi skulle kunna kalla rollen för enbart ”lärare”, men egentligen är det så mycket mer. Du måste verkligen tycka om att på ett pedagogiskt sätt få andra människor att förstå det enkla i det komplexa. Du måste även tycka om att hitta nya utbildningsområden, ta fram nytt material och finna inspiration till detsamma, från ”scratch”. Låter det som något du hade gillat? Ta då chansen och sök till denna tjänst!

OM TJÄNSTEN OCH FÖRETAGET

Inredningskurser är idag Sveriges största utbildare inom inredning och erbjuder yrkes- och grundutbildningar för både privatpersoner och företag. Man riktar sig till de som bli framgångsrika inom området och som brinner för att skapa vackra och kreativa miljöer. Utbildningarna bedrivs via fysiska träffar men framför allt via e-learning.

Framgången grundar sig i medarbetare med djup kompetens samt ett stort intresse och passion för inredning. En annan framgångsfaktor är företagets djupa förståelse och kunskap i hur man bedriver dessa utbildningar på distans via e-learning.

Nyligen har man etablerat sig på den amerikanska marknaden med dess enorma potential och fler marknader står på tur. Detta gör att man behöva stärka upp laget med en person som verkligen brinner för att skapa utbildningar och förmedla sin kompetens inom detta område till andra.

I din roll kommer du bland annat att:



- Hålla i fysiska och digitala kursträffar - detta moment är bland det roligaste som finns tycker du!
- Lämna feedback på elevinlämningar och projektarbeten
- Stötta, inspirera och utvecklas befintliga elever så att de når sina mål
- Ta fram utbildningar från koncept/idé till färdig produkt.
- Arbeta fram nytt och förbättra befintligt kursmaterial.




Läs gärna mer om Inredningskurser här (https://www.inredningskurser.se/om-oss)

DU ERBJUDS

- En roll där du får ta stort eget ansvar och utmana dig själv i det kreativa såväl som i det affärsmässiga.
- Vara med på en spännande utvecklingsresa i ett företag med stor potential.
- Påverka utvecklingen av bolaget och leda arbetet med att ta fram nya kurser och koncept.


VI SÖKER DIG SOM



- Ett härligt och drivande team där du inbjuds att ta plats och idéer välkomnas.
- En roll där du får ta stort eget ansvar och utmana dig själv i det kreativa såväl som i det affärsmässiga.
- Vara med på en spännande utvecklingsresa i ett företag med stor potential.






DET ÄR MERITERANDE OM DU HAR

- Flerspråkighet utöver svenska och engelska
- Erfarenhet av projektledning




SOM PERSON TROR VI ATT DU ÄR

En positiv person som trivs i en händelserik miljö med hög energi och stor portion entreprenörskap.

Vidare ser vi att du är:

- Självmotiverande. Du säkerställer att uppgiften blir löst, högt som lågt.
- Är affärsmässig. Förändring kommer vara en del av din vardag då kunderna styr många av de beslut som fattas. Var flexibel och se möjligheterna i varje ny förändring!
- Är strategisk & ansvarstagande. Du tar ett tydligt ägarskap för ditt ansvarsområde och ansvarar för bland annat strategi, mål, planering, utförande och uppföljning.
- Är kommunikativ. Har mycket god kommunikativ förmåga, både på svenska och engelska i tal så väl som i skrift samt kan anpassa din kommunikation efter målgrupp.
- Är pålitlig. Dig kan man lita på, i vått och torrt.




Triggas du av ovan beskrivning är detta är en möjlighet du ej vill missa, vi ser fram emot din ansökan!

ÖVRIG INFORMATION

Start: Enligt överenskommelse.

Arbetstider: Heltid, ordinarie kontorstider

Plats: Malmö

Anställningsform: Detta uppdrag är en rekrytering och anställningen sker direkt hos vår kund. Lön, villkor och dylikt diskuteras separat.

Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Inredningskursers önskemål är därför att alla frågor rörande tjänsten hanteras av A-Hub (https://www.a-hub.se/). Visa mindre

Subaru Nordic söker Teknikutbildare

För direktrekrytering till Subaru Nordic AB söker vi nu en Teknikutbildare. Har du erfarenhet av att utbilda, trivs med frihet under ansvar och möjligheten att påverka? vill du arbeta med den senaste tekniken inom fordonsindustrin och söker ett variationsrikt arbete med internationella kontaktytor? Lockas du dessutom av att bli en del av ett utvecklingsinriktat, internationellt och framgångsrikt bolag som du vill växa med? Då har vi möjligheten för dig! ... Visa mer
För direktrekrytering till Subaru Nordic AB söker vi nu en Teknikutbildare.

Har du erfarenhet av att utbilda, trivs med frihet under ansvar och möjligheten att påverka? vill du arbeta med den senaste tekniken inom fordonsindustrin och söker ett variationsrikt arbete med internationella kontaktytor? Lockas du dessutom av att bli en del av ett utvecklingsinriktat, internationellt och framgångsrikt bolag som du vill växa med? Då har vi möjligheten för dig!

Du ansluter till ett mycket engagerat, kompetent och glatt team av kollegor som tillsammans arbetar för att bibehålla Subaru Nordics framgångsrika position på marknaden. Din placering är på Subaru Nordic AB:s nordiska huvudkontor i Arlöv där man sitter i moderna och fräscha lokaler, intill Bernstorp. Kulturen på arbetsplatsen präglas av en god gemenskap i familjär anda där man tillsammans aktivt arbetar för ett trivsamt arbetsklimat.

Företagspresentation
Subaru Nordic är en del av International Motors Nordic AB som även är generalagent för Isuzu. Företaget säljer, distribuerar, servar och reparerar bilar via över 200 fristående återförsäljare och verkstäder i flera europeiska länder. Företaget genomsyras av en positiv anda och sätter alltid kunder och återförsäljare i första rummet.

Om tjänsten
Som Teknikutbildare hos Subaru Nordic erbjuds du en spännande och variationsrik roll i företaget där du kommer att tillhöra serviceavdelningen. I rollen förväntas du utarbeta och genomföra aktuella tekniska utbildningar för personal anställda hos återförsäljare och auktoriserade verkstäder. I rollen ingår även att hålla dig uppdaterad på nyheter och trender inom fordonsområdet för att kunna ta fram relevant material och relevanta utbildningar för aktuella behov. Utbildningsinsatserna syftar oftast till att utbilda kring nya bilmodeller och ny teknik bl.a. vid lansering av Subarus nya modeller, komponenter och/eller system. Utbildningarna sker primärt på vår moderna och fullt utrustade serviceskola som ligger tillsammans med huvudkontoret i Arlöv, men lokala utbildningar hos ÅF förekommer också.

Du kommer att ha många kontaktytor såväl internt som externt men även av internationell karaktär varför flexibilitet gällande resor i tjänsten krävs. Uppskattningsvis beräknas du ha cirka 15-25-resdagar per år. I gengäld erbjuds du stor frihet under ansvar med goda möjlighet att planera och anpassa ditt arbete. Du rapporterar till Servicechefen och vidare kommer dina arbetsuppgifter i huvudsak att vara:

- Hantering och administration av vår utbildningswebb både gällande användare och av vår E-Learning-plattform.
- Utbildning för intern personal så som kundmottagare, garantiadministratör och reservdelsansvariga när behov finns.
- Vid behov teknisk support till våra auktoriserade verkstäder samt bistå andra avdelningar med teknisk kompetens.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att utbilda med teknisk förankring, med fördel från bilbranschen, annan Generalagent eller Yrkesskola. Kanske kommer du från en liknande roll idag hos en annan generalagent eller utbildar inom fordonsteknisk yrkesskola eller motsvarande. Det är dock inget krav. Det viktigaste är att du är trygg och bekväm i rollen att utbilda, har ett pedagogiskt sinnelag och erfarenhet av ovan nämnda arbetsuppgifter.

Har du tidigare erfarenhet av arbete inom/mot multinationella företag ses det som meriterande. B-körkort är ett krav för tjänsten samt att du behärskar MS Office-paketet med en god datorvana. Du kommunicerar obehindrat på såväl svenska som engelska i tal- och skrift.

Vem är du?
Som person är du ansvarsfull, utåtriktad och trivs i andra människors sällskap. Du har ett pedagogiskt sinnelag och skapar enkelt kontakt och goda relationer med andra. Vidare är du tydlig och bekväm i ditt sätt att kommunicera med förmågan att entusiasmera och skapa intresse. Eftersom arbetet kräver mycket interaktion med leverantörer och servicetekniker/mekaniker behöver du ha en hög teknisk förståelse och tycker om när du får förena ditt teknikintresse med utbildning.

Du förstår vikten av en god struktur, effektivitet och planering för ett väl genomfört arbete och ser var dina resurser och prioriteringar kommer bäst till nytta. Då din roll är bred och varierande är det även viktigt att du är flexibel, har en hög simultankapacitet och att du periodvis kan växla upp i intensivare perioder för att sedan kunna kompensera i vid andra tillfällen. Då du kommer att ha många kontaktytor och samarbeten såväl internt som externt är det viktigt att du trivs i en roll där en hög servicegrad och integritet är viktigt.

Vi erbjuder dig
På International Motors Nordic erbjuds du möjligheten till en spännande utmaning i karriären, i ett välrenommerat och framgångsrikt bolag. Du kommer att ha en flexibel och aktiv vardag med goda möjligheter till utveckling i en internationell organisation som önskar involvera och ge stort ansvar till sina medarbetare. Du kliver in i en bransch i ständig förändring och utveckling där du kommer att få vara med på en spännande resa med möjligheter att påverka och arbeta med senaste tekniken. Vidare ges du optimala förutsättningar och stöd från organisationen och fabriken för att optimalt kunna utföra ditt arbete.

Placering &start;
Tjänsten är placerad på Subaru Nordics huvudkontor i Arlöv och tillsättningär enligt överenskommelse.

Kontakt
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Daniel Hilvardén på telefonnummer 072-6006421 alternativt via mail: info(at)futureandfriends.se Visa mindre

Projektledare uppstart , utbildning och uppföljning - Malmö

Det här kommer du att arbeta medDu är Studi Sveriges ansikte utåt i vårt forsknings- och utvecklingsprojekt, “En skola för alla från första dagen”, (Språkprojektet) när du introducerar Studi för lärare och elever och möjliggör en bra start och kontinuerligt användande för dem. Du ansvarar för att de förstår och engageras i Språkprojektet och hur Studi som digitalt läromedel och lärplattform kan bidra till måluppfyllelse och stärka den enskilde eleven samt ... Visa mer
Det här kommer du att arbeta medDu är Studi Sveriges ansikte utåt i vårt forsknings- och utvecklingsprojekt, “En skola för alla från första dagen”, (Språkprojektet) när du introducerar Studi för lärare och elever och möjliggör en bra start och kontinuerligt användande för dem. Du ansvarar för att de förstår och engageras i Språkprojektet och hur Studi som digitalt läromedel och lärplattform kan bidra till måluppfyllelse och stärka den enskilde eleven samt bidra till en mer jämlik och inkluderande skola.

Tillsammans med ett starkt och värderingsdrivet team bidrar du till att Sveriges elever får det allra bästa stödet i skolan och motiveras till att lära för livet.

Din roll kommer att inkludera- Behovsanpassad uppstart, utbildning och support till lärare, pedagoger och elever
- Koordinera, genomföra och utvärdera utbildningstillfällen digitalt och ute på skolorna
- Planera, genomföra och utvärdera seminarier och webinarier för Studis användare
- Ta fram statistik på användningen och följa upp med riktade insatser vid behov
- Kommunikation och support via telefon, mail och Intercom till alla användare
- Starta, planera och följa upp på testperioder för lärare och skolor
- Planera och delta på mässor och events
- Medverka i / genomföra potentiella utvecklingsprojekt inom Studi Sverige eller Komplementskolan

På Studi är teamwork en viktig styrka. I denna roll är du även en viktig del av ett team tillsammans med Kommunansvarig. Ni har ett gemensamt intresse och ansvar för att i era specifika län och kommuner:

- Ta fram en gemensam strategi och arbetsplanering och att hålla varandra uppdaterade och sprida kunskapen om Språkprojektet och Studi
- Bana väg för nya kommuner att gå med i Språkprojektet
- Vårda de kommuner, skolor och användare som gått med i Språkprojektet,
- Koordinera med PR, marknad- och events
- Värna om att ständigt förbättra elevernas lärande och lärarnas nytta med Studi och bidra till Studis fortsatta utveckling

Personliga egenskaper du behöver för att trivas och utvecklas- Självinsikt
- Entreprenöriell
- Teamfokus
- Samhällsintresse
- Värderingsdriv
- Kritisk blick
- Dynamiskt mindset
- Hög service mindedness och fokus på kunder och användare

Din bakgrund och tidigare erfarenhet- Erfarenhet av skola, pedagogik och digitalisering
- God kommunikationsförmåga i svenska och i engelska, i tal och skrift, fler språk är en bonus
- Erfarenhet av digitala verktyg, projektledning och att prata inför en grupp
- Erfarenhet av att ta fram utbildningsmaterial, hålla workshops och skapa engagemang
- Förståelse och motivation av att arbeta användarcentrerat och med att skapa nytta genom digitaliserings möjligheter
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet
- Bonus om du har jobbat i Startup tidigare

Arbetstider- Tillsvidareanställning
- 40 timmars arbetsvecka
- 30 dagars semester
- Pension - och sjukvårdsförsäkring
- Arbetstelefon samt dator ingår i tjänsten

Om Studi SverigeStudi Sverige AB (svb), ett bolag med särskild vinstutdelningsbegränsning och ett helägt dotterbolag till Komplementskolan AB.

Studi Sveriges mission är att med forskning som stöd forma ett hållbart, inspirerande och inkluderande lärande. Vi drivs av visionen att varje enskild elev ska lyckas i skolan. Därför har vi utvecklat ett flerspråkigt digitalt verktyg med korta, animerade filmer, som täcker centrala innehållet i läroplanen för högstadiet. Eleverna ser filmerna på dator, läsplatta eller mobiltelefon; antingen individuellt eller tillsammans med läraren. Till varje film hör även ett quiz, så att eleverna själva kan kolla sina kunskaper.

Filmerna är både kunskapsintensiva och underhållande, eftersom ett lustfyllt lärande också brukar ge goda studieresultat, samt anpassade för enskilda elevers situation, behov och beteende.



Tillsammans med närmare 70 svenska kommuner, Vinnova, forskare vid Stockholms, Lunds och Göteborgs universitet - samt flera andra parter - driver vi forskningsprojektet “Skola för alla från första dagen” (Språkprojektet). Det syftar till att fortsatt utveckla vårt lärverktyg, Studi, så att det ger alla elever chansen att lära i sin egen takt tillsammans med klassen - oavsett språk, förmåga och bakgrund.

Vi är en startup med allt vad det innebär. För att passa hos oss bör man trivas i en entreprenöriell miljö och gilla att kavla upp ärmarna och köra! Omdöme, samarbetsförmåga och prestigelöshet är viktiga egenskaper.

Vill du veta mer kan du gå in på Studi Sveriges webb, www.studi.se (http://www.studi.se/) , Facebook, www.facebook.com/studisverige (http://www.facebook.com/studisverige) , Instagram, https://www.instagram.com/studi.se/ , Twitter, www.twitter.com/studisverige (http://www.twitter.com/studisverige) och LinkedIn, https://www.linkedin.com/company/studisverige/ . Visa mindre

Brandskyddskonsult och verksamhetsutvecklare med personalansvar

Beskrivning av arbetsuppgifterTjänsten innebär ett stort ansvar vad gäller att förse kunder med lösningar inom brandskydd. Du har god möjlighet att påverka vår utveckling vad gäller arbetsrutiner, produkter och nya kunder. Till din hjälp har du flera duktiga och erfarna utbildare och servicetekniker.Din arbetstid är flexibel och består av att samordna utbildningstillfällen och serviceuppdrag som du dels genomför själv men till stor del delegerar till kolle... Visa mer
Beskrivning av arbetsuppgifterTjänsten innebär ett stort ansvar vad gäller att förse kunder med lösningar inom brandskydd. Du har god möjlighet att påverka vår utveckling vad gäller arbetsrutiner, produkter och nya kunder. Till din hjälp har du flera duktiga och erfarna utbildare och servicetekniker.Din arbetstid är flexibel och består av att samordna utbildningstillfällen och serviceuppdrag som du dels genomför själv men till stor del delegerar till kollegor. Du har löpande kundkontakt via mail och telefon eller på plats hos beställaren där du strävar efter att skapa en långsiktigt god relation till både nya och nuvarande kunder.Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat:Utbildning och konsultation inom brandskydd och första hjälpenFörsäljningUtveckling av produkterService och underhåll av utrustningKundvårdKvalifikationerDu har utbildning eller erfarenhet av att ha jobbat med SBA, brandskydd eller levererat andra relevanta tjänster för kunds räkning.Du är driven och engagerad i ditt arbete och tar ansvar för såväl dig själv som andra. Vi fäster enormt stor vikt vid personlighet, känsla för service, utstrålning, förmåga att fånga lyssnare, skapa förtroende inför en grupp, förmåga att knyta kontakter, pondus, humor och positiv energi. Vi ställer även höga krav på flexibilitet, lojalitet och ansvarsfullhet.Flytande svenska och engelska i tal och skrift samt B-körkort är krav. Övriga kvalifikationer inom berörda områden är meriterande. Visa mindre

Näringslivssamordnare Thoren Innovation School Malmö

MOD, KRAFT och PASSION resulterar i en koncern med stort samhällsengagemang och hjärta, ThorenGruppen. Vi är ett norrländskt familjeägt utvecklingsföretag, grundat 1999, med drygt 1 800 medarbetare och en omsättning på 1,2 miljarder. ThorenGruppen driver 27 gymnasieskolor från Malmö till Skellefteå, för- och grundskolor samt vuxenutbildning på drygt 60 orter. Thoren Innovation School (TIS) är innovationsgymnasiet inom ThorenGruppen. Hos oss hittar du fram... Visa mer
MOD, KRAFT och PASSION resulterar i en koncern med stort samhällsengagemang och hjärta, ThorenGruppen. Vi är ett norrländskt familjeägt utvecklingsföretag, grundat 1999, med drygt 1 800 medarbetare och en omsättning på 1,2 miljarder. ThorenGruppen driver 27 gymnasieskolor från Malmö till Skellefteå, för- och grundskolor samt vuxenutbildning på drygt 60 orter.

Thoren Innovation School (TIS) är innovationsgymnasiet inom ThorenGruppen. Hos oss hittar du framtidens idéutvecklare. Vi ger dig verktygen som krävs för att ta ditt nytänkande till nästa nivå, oavsett dina drömmar och mål.



Vi söker dig som vill vara med och hjälpa våra elever att upptäcka framtiden och arbetsmarknaden.

Tillsammans med lärare, elevhälsoteam samt skolans Advisors (läs mer på vår hemsida) skapar vi ett team med eleven och elevens framtid i fokus. Innovationsgymnasiet är en skola där varje elev räknas och fokus läggs på att möta varje elev utefter individuella förutsättningar och lotsa dem mot framtiden på ett tryggt sätt. En viktig del av detta är mötet med arbetsmarknaden under APL-tiden.

På skolan har vi fokus på att bygga positiva förtroendefulla relationer samt framtidstro hos eleverna genom ett professionellt förhållningssätt och mycket engagemang. Hos oss får du vara delaktig och påverka skolutveckling tillsammans med personal och våra elever.  

Vi söker en vass Näringslivssamordnare med huvuduppdraget att utveckla och samordna skolans APL. Du vill vara med och bygga starka och framgångsrika relationer med olika branscher och arbetsgivare inom våra programinriktningar. I ditt uppdrag ingår också att stötta våra elever till ett givande första möte med sin blivande arbetsmarknad. I ditt arbete och med ditt sätt att vara tillför du entusiasm, energi och lust som ger positiva effekter på både elever och kollegor. I rollen behöver du vara flexibel, lösningsfokuserad och nytänkande. God social kompetens, stort intresse av att nätverka och möta nya människor är ett måste. 

Uppdraget som Näringslivssamordnare är på 50 %, start i 2019-08-05.

Tjänsten kan kombineras med andra tjänster som vi söker för närvarande och då ökar tjänsteomfattning. Det behov som finns är undervisning i kurser som spanska, entreprenörskap alternativt kurser i CAD/Konstruktion. 

Vi ser gärna att du har erfarenhet som jobbcoach, rekrytering/bemanning eller har lång erfarenhet av liknande tjänster. Ett brett kontaktnätverk i näringslivet är också önskvärt. Har du något av detta är du välkommen att söka, om du känner att vårt sätt att arbeta inspirerar dig till att göra ditt bästa. Läs mer om våra skolor på www.innovationsgymnasiet.se

Välkommen till din nya, innovativa framtid!

Vill du veta mer om vår skola eller tjänsten kontakta gärna

Ida Liedholm, rektor Thoren Innovation School

[email protected], 0722-167392

Observera att vi i denna rekrytering arbetar med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Med andra ord kan det finnas en fördel att skicka in ansökan så snart som möjligt.

Nedan förklaras, med hjälp av några exempel, hur vi tänker kring vår värdegrund.
MOD: Att själv ständigt utmana befintliga mönster, ifrågasätta, pröva nya vägar och skapa en skola som går sin egen väg och som tydligt skiljer sig från andra. Ledarskap hos oss handlar om att uppmuntra personalen till detta förhållningssätt.
KRAFT: Att genomföra och leverera det vi lovar eleverna. Att verkligen pröva nya vägar i verksamhetens alla delar. Vi har rätt resurser för att genomföra våra idéer
så snabbt och bra som möjligt. Vår genomförandekraft är stark.
PASSION: Att skapa en besjälad arbetsplats där man som ledare och medarbetare brinner för sin uppgift, för eleverna och för att skapa Sveriges främsta innovationsgymnasium.
HJÄRTA: Att alltid verka för goda relationer mellan elever, personal och ledning. Att vara ett föredöme när det gäller bemötande och omvärldsrelationer. Att våra hjärtan är stora och inkluderande. Hos oss är alla som vill välkomna. Vi beaktar och ser den enskilda människan och hur vårt agerande kan stärka/hjälpa individen eller gruppen. Visa mindre