Lediga jobb Ogunsen AB (publ) i Malmö

Se alla lediga jobb från Ogunsen AB (publ) i Malmö. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Malmö som finns inom det yrket.

Redovisningsekonom - långt uppdrag hos kund i Malmö

Ansök    Jan 14    Ogunsen AB (publ)    Redovisningsekonom
Nu söker två av våra spännande kunder i Malmö vars en redovisningsekonom för längre konsultuppdrag. Har du erfarenhet av att arbeta som redovisningsekonom, är kommunikativ, har ett stort engagemang i ditt arbete och är sifferstark? Är du flexibel och strukturerad? Vill du dessutom vara med på en spännande utvecklingsresa? Då kan det vara just dig vi söker! Redovisningsekonom Detta är ett uppdrag för dig som vill arbeta på ett bolag som har skaparkraft ... Visa mer
Nu söker två av våra spännande kunder i Malmö vars en redovisningsekonom för längre konsultuppdrag. Har du erfarenhet av att arbeta som redovisningsekonom, är kommunikativ, har ett stort engagemang i ditt arbete och är sifferstark? Är du flexibel och strukturerad? Vill du dessutom vara med på en spännande utvecklingsresa? Då kan det vara just dig vi söker!



Redovisningsekonom

Detta är ett uppdrag för dig som vill arbeta på ett bolag som har skaparkraft och glädje som kärnverksamhet. Du kommer att få vara delaktig i verksamhetens fortsatta intressanta utveckling samt din egna. Som redovisningsekonom får du ta stort eget ansvar och får ett brett socialt nätverk, i en dynamisk miljö. Detta är rollen för dig som trivs med att både arbeta högt och lågt och där utrymme ges att vara den man är. Hos båda kunderna präglas det av en fin företagskultur och man kommer att ha tätt samarbete med sitt peppande och professionella team. Båda kunderna har fina och luftiga lokaler i Malmö.



Arbetsuppgifter

- Löpande bokföring
- Skatt, moms och intrastat
- Bokslutsarbete; gärna självständigt men annars behjälpligt
- Periodiseringar
- Bankavstämningar
- Utredningsarbete


Lämplig bakgrund

Vi söker dig som har en högskole- eller yrkesutbildning inom redovisning och minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom redovisning. Du har ett naturligt intresse för siffror och ekonomi samt mycket goda kunskaper i Excel. Du har också ett IT/systemintresse och en vilja att arbeta med att driva digitaliseringsarbetet framåt. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Har du erfarenhet av något större system är detta meriterat.

Som person är du prestigelös, positiv och trivs med förändringar. Du är självgående och effektiv samt har lätt för att skapa goda relationer med dina arbetskollegor. Engagemanget av att bidra till utveckling och att själv utvecklas är starkt hos dig. För att trivas i rollen ser vi att du är ifrågasättande, analytisk och pedagogisk. Som konsult hos oss ser vi att du är flexibel, ständigt arbetar för god kvalité och bidrar till arbetsglädje både till kunder och kollegor.

Övrig information

Uppdragstyp: Längre konsultuppdrag (med chans till eventuell övergång hos ena kunden)

Ort: Malmö

Start: Omgående eller inom max 1 månad

Lön: Enligt överenskommelse

Vi interjuar löpande!

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Jennie Olsson på [email protected] Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-02-18.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB. Visa mindre

Reseräkningsspecialist till kund i Malmö

Ansök    Jan 17    Ogunsen AB (publ)    Ekonomiassistent
Bolaget är verksamt inom byggbranchen och har cirka 1000 anställda. De finns även verksamma utomlands. I rollen som reseräkningsspecialist kommer du att ingå i ett professionellt och härligt team på ca 3-4st där du får möjlighet att delta i olika projekt för att både själv utvecklas och utveckla företaget framåt. I denna roll kommer du att få möjlighet att ta ett stort eget ansvar och få vara med på en spännande tillväxtresa. Tjänsten är placerad i Malmö. ... Visa mer
Bolaget är verksamt inom byggbranchen och har cirka 1000 anställda. De finns även verksamma utomlands. I rollen som reseräkningsspecialist kommer du att ingå i ett professionellt och härligt team på ca 3-4st där du får möjlighet att delta i olika projekt för att både själv utvecklas och utveckla företaget framåt. I denna roll kommer du att få möjlighet att ta ett stort eget ansvar och få vara med på en spännande tillväxtresa. Tjänsten är placerad i Malmö.

Arbetsuppgifter:

- Reseräkningar (stort fokus)
- Arbetsgivarintyg
- Viss rapportering till SEB
- Förmånsbeskattningar
- Ad-hoc uppgifter


Bakgrund:

Som person är du arbetsglad och peppar och hjälper gärna dina kollegor i det dagliga arbetet. Vi ser att du är självgående, ansvarstagande och har ett professionellt agerande. Du är kommunikativ till hela organisationen, samt är effektiv och noggrann och har en god planeringsförmåga. För att passa för rollen behöver du vara lösningsfokuserad, se detaljer och ha ett stort intresse för digitalisering. Vi tror att du är en person som tycker att det är roligt att snabbt sätta sig in i olika arbetsuppgifter och arbeta kvalitativt. Motivationen att bidra till utveckling och att själv utvecklas är stark hos dig. Vi ser att du är flexibel och tar dig an både mindre och större arbetsuppgifter (högt som lågt).

Du har minst 2-3 års erfarenhet av att arbeta med reseräkningar i ett större system. Vi ser att du har erfarenhet inom ekonomi eller kanske både ekonomi och lön och har en eftergymnasial utbildning inom områdena. God systemkunskap är meriterande. Ett krav för att arbeta på bolaget är att ha B-körkort och tillgång till egen bil, samt att du är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.

Övrig information:

Uppdragstyp: långt konsultuppdrag på minst 11 månader

Ort: Malmö

Start: inom ca 2 månader

Lön: Enligt överenskommelse

Vi interjuar löpande!

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Jennie Olsson på [email protected] Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-02-25.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB. Visa mindre

Redovisningsekonom för uppdrag hos vår kund i fastighetsbranschen

Ansök    Jan 21    Ogunsen AB (publ)    Redovisningsekonom
Vi söker nu en redovisningsekonom på heltid med start så fort som möjligt. Placeringen är i centrala Malmö och du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team, möjlighet ges till flexibelitet arbete både hemifrån och på kontoret. Vi välkomnar både interim (underkonsulter) och dig som vill bli anställd av SJR till detta uppdrag. Arbetsuppgifter Vi söker en redovisningsekonom som kan arbeta brett och självständigt. Du kommer att ingå i ett mindre team oc... Visa mer
Vi söker nu en redovisningsekonom på heltid med start så fort som möjligt. Placeringen är i centrala Malmö och du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team, möjlighet ges till flexibelitet arbete både hemifrån och på kontoret. Vi välkomnar både interim (underkonsulter) och dig som vill bli anställd av SJR till detta uppdrag.

Arbetsuppgifter

Vi söker en redovisningsekonom som kan arbeta brett och självständigt. Du kommer att ingå i ett mindre team och ansvarar självständigt för flertalet bostadsrättsföreningar. Rapporterar gör du till operativ chef och i rollen ingår bland annat följande arbetsuppgifter:

- Löpande redovisning

- Månads- och årsbokslut

- Moms och skatter

- Deklarationer

- Övrig administration



Din bakgrund

- Gedigen erfarenhet av arbete som redovisningsekonom (minst 2-år med egna bokslut)
- Civilekonom / YH-utbildning
- God kunskap inom Excel
- Svenska i både tal och skrift


För att lyckas i rollen ser vi att du är noggrann, strukturerad och kan arbeta självständigt. Du är bra på att prioritera och organisera dina arbetsuppgifter. Vidare vill vi att du är ansvarstagande och har hög ambitionsnivå vad gäller kvalitet samt bidrar med ett gott humör.

Övrig information

Uppdragstyp: Konsultuppdrag heltid
Ort: Malmö
Start: Omgående (inom 1-2 veckor)
Lön: Enligt överenskommelse

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Carin Forsén på 0704-715912. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-02-18.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB. Visa mindre

Ekonomiassistent - kommande konsultuppdrag eller rekrytering

Ansök    Jan 4    Ogunsen AB (publ)    Ekonomiassistent
Är du redo för nya utmaningar inför nya året? Har du erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent, har ett stort engagemang i ditt arbete och är sifferstark? Är du flexibel och strukturerad? Då kan det vara just dig vi söker för kommande uppdrag eller rekryteringar! Vi hinner tyvärr inte lägga ut annonser på alla våra uppdrag och rekryteringar, därför är det fördelaktigt om vi har kontakt redan innan vi får in ett behov så att även du får möjlighet att t... Visa mer
Är du redo för nya utmaningar inför nya året? Har du erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent, har ett stort engagemang i ditt arbete och är sifferstark? Är du flexibel och strukturerad? Då kan det vara just dig vi söker för kommande uppdrag eller rekryteringar!

Vi hinner tyvärr inte lägga ut annonser på alla våra uppdrag och rekryteringar, därför är det fördelaktigt om vi har kontakt redan innan vi får in ett behov så att även du får möjlighet att ta del av alla dessa.



Arbetsuppgifter

- Kundreskontra och leverantörsreskontra
- Fakturering och kreditering
- Hantera olika betalningsfiler
- Eventuellt behjälplig vid bokslut
- Löpande bokföring
- Påminnelser och inkasso
- Hantera teamets mailinkorg med inkommande förfrågningar


Din bakgrund

Vi söker dig som har minst 1 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi och har en relevant eftergymnasial utbildning. Du pratar och skriver obehindrat både på svenska och engelska.

Vi letar efter någon som har ett stort driv, är villig att hjälpa till där det behövs samt som inte lämnar något åt slumpen. Som person är du självgående och effektiv samt har lätt för att skapa goda relationer med dina arbetskollegor. Våra kunder vill att du har ett intresse för olika affärssystem, samt har ett noggrant och strukturerat arbetssätt. Engagemanget av att bidra till utveckling och att själv utvecklas är starkt hos dig. Som konsult hos oss måste du vara flexibel, ständigt arbeta för god kvalité och bidra till arbetsglädje både till kunder och kollegor.



Övrig information

Uppdragstyp: Konsultuppdrag eller rekrytering

Ort: Malmö

Start: Omgående

Lön: Enligt överenskommelse

Vi interjuar löpande!

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Jennie Olsson på [email protected] Vi intervjuar löpande och sista ansökningsdag är 2022-02-011.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB. Visa mindre

Redovisningschef Bo Klok

Ansök    Dec 14    Ogunsen AB (publ)    Redovisningsekonom
BoKlok är ett boendekoncept utvecklat av Skanska och IKEA. Tillsammans bygger vi hållbara hem till lågt pris för alla. Tack vare våra kombinerade erfarenheter kan vi göra det med god design, funktion och kvalitet. Vi har medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Storbritannien och ansvarar för hela värdekedjan från markanskaffning och produktutveckling ända fram till inflyttning. Redovisningschef Boklok välkomnar dig till ett kompetent, trevligt och samm... Visa mer
BoKlok är ett boendekoncept utvecklat av Skanska och IKEA. Tillsammans bygger vi hållbara hem till lågt pris för alla. Tack vare våra kombinerade erfarenheter kan vi göra det med god design, funktion och kvalitet. Vi har medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Storbritannien och ansvarar för hela värdekedjan från markanskaffning och produktutveckling ända fram till inflyttning.

Redovisningschef

Boklok välkomnar dig till ett kompetent, trevligt och sammansvetsat ekonomiteam där man arbetar tillsammans i ett öppet och hjälpsamt klimat för att nå gemensamma mål och resultat. BoKlok har tydliga värderingar och arbetar ständigt tillsammans på ett jordnära och ett mycket prestigelöst sätt.

Om rollen

Som redovisningschef leder du och utvecklar den svenska redovisningsavdelningen tillsammans med ditt team på tre medarbetare. Du agerar stöd och bollplank i ekonomiska frågor och du rapporterar till ekonomichefen. Tjänsten är placerad i Skanskas trevliga lokaler vid Hyllie i Malmö.

Dina arbetsuppgifter består till stor del av:

- Ansvar för bokslutsprocessen och att övriga bolag rapporterar i tid

- Ansvar för konsolidering av de svenska bolagen samt rapportering till Skanska AB för samtliga länder

- Vara stöd till verksamheten i moms- och skattefrågor

- Legala bokslut, skattedeklarationer och årsredovisningar

- Vara delaktig vid bolagsförvärv och hantera nya bolag

- Leda och planera revisionsarbetet samt kontaktansvarig för revisionen

Din bakgrund

För att lyckas i rollen ser vi att du har gedigen erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och är trygg i din kompetens. Är du även insatt i IFRS regelverk är det en fördel. Du är strukturerad, noggrann, kvalitetsmedveten och kommunikativ. Du har goda ledaregenskaper och är van att hjälpa medarbetarna att komma framåt i sina arbetsuppgifter.

Du tar ansvar för att teamet levererar hög kvalitet och du axlar det övergripande perspektivet för ekonomiprocesser och regelverk. Att ta initiativ och att arbeta utvecklingsorienterat faller sig naturligt.

Du kommunicerar obehindrat både på svenska och engelska och du är med fördel en fena på Excel.

Ansökan
I denna rekrytering har Bo Klok valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Annie Höjman på [email protected] Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-02-15.

Notera att vi inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkertställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.



Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)



Titel: Redovisningschef Visa mindre

Ekonomichef till ett längre uppdrag, start omgående

Ansök    Dec 15    Ogunsen AB (publ)    Redovisningsekonom
Arbetsuppgifter Du kommer arbeta tillsammans med chefen för avdelningen och stötta främst med din kunskap inom ekonomi. Avdelningen ansvarar för ett antal bolag där utmaningen är att sätta rutiner och processer på plats för bolagen och samtidigt hjälpa gruppen att utifrån din kunskap utbilda och stötta inom vissa delar av ekonomiområdet. Uppdraget ställer krav på att du är trygg i din redovisning och är van att snabbt sätta dig in i en verksamhet och förs... Visa mer
Arbetsuppgifter

Du kommer arbeta tillsammans med chefen för avdelningen och stötta främst med din kunskap inom ekonomi. Avdelningen ansvarar för ett antal bolag där utmaningen är att sätta rutiner och processer på plats för bolagen och samtidigt hjälpa gruppen att utifrån din kunskap utbilda och stötta inom vissa delar av ekonomiområdet. Uppdraget ställer krav på att du är trygg i din redovisning och är van att snabbt sätta dig in i en verksamhet och förstå deras komplexitet och vardag. För att matcha detta uppdrag har du tidigare arbetat som en operativ ekonomichef.

Din bakgrund

- Erfarenhet av arbete som operativ ekonomichef
- God kunskap av att göra årsbokslut, rapportering, prognos, budget, analys
- Kommunikativ och pedagogisk förmåga
- Mycket god kunskap inom Excel
- Flytande svenska och engelska i både tal och skrift
- SJR välkomnar både underkonsulter och dig som vill bli anställd konsult till detta uppdrag


För att passa i rollen som konsult är du en person som är trygg och kompetent i din redovisning. Starkt meriterande om du har erfarenhet av att arbeta processinriktat i större bolag där du varit med och byggt upp rutiner inom ekonomiavdelningen. Vidare är du givetvis en kommunikativ person som alltid levererar med kvalité och servicekänsla.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Carin Forsén på 0704-715912. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-01-05.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB. Visa mindre

Chef Ekonomiska Tjänster HSB Malmö

Ansök    Dec 13    Ogunsen AB (publ)    Ekonomiledare
HSB Malmö som bildades 1925 är en av Sveriges 26 självständiga HSB-föreningar. Med fler än 50 000 medlemmar är vi en av de mer tongivande. Verksamheten bedrivs som en medlemsägd kooperativ ekonomisk förening i sex kommuner - Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge. Utöver att HSB Malmö äger drygt 2300 hyresrätter och förvaltar över 30 000 bostadsrätter, erbjuds administrativa och tekniska konsulttjänster till såväl fastighetsägare som bostad... Visa mer
HSB Malmö som bildades 1925 är en av Sveriges 26 självständiga HSB-föreningar. Med fler än 50 000 medlemmar är vi en av de mer tongivande. Verksamheten bedrivs som en medlemsägd kooperativ ekonomisk förening i sex kommuner - Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge. Utöver att HSB Malmö äger drygt 2300 hyresrätter och förvaltar över 30 000 bostadsrätter, erbjuds administrativa och tekniska konsulttjänster till såväl fastighetsägare som bostadsrättsföreningar. Läs mer om HSB på www.hsb.se

Drivs du av att utveckla människor och affärer? Vill du vara med och driva vår spännande resa mot en digitaliserad ekonomistyrning? HSB befinner sig i en omfattande omställning, där hela verksamheten digitaliserar och moderniserar i olika nivåer. Ett av spåren är projektet ”Automatiserad brf”, framtidens sätt att driva förvaltning, där du som chef för ekonomiska tjänster har en nyckelroll.

Arbetsbeskrivning
Avdelningen för ekonomiska tjänster är en komplett leverantör av tjänster för den ekonomiska och administrativa förvaltningen i bostadsrättsföreningar. Som chef för ekonomiska tjänster kommer du att ha en viktig roll i förvaltningsorganisationen med huvudansvar att driva och utveckla avdelningen för ekonomiska tjänster.

Det kommer att vara ett tydligt fokus i tjänsten på att strategiskt och operativt driva den digitala utvecklingen inom ekonomiska tjänster mot en automatiserad bostadsrättsekonomi. I det strategiska uppdraget ingår även att samverka med hela affärsområdet förvaltning samt med andra avdelningar inom HSB Malmö.

I tjänsten ingår ett personalansvar för femton personer och du kommer att vara med i ledningsgruppen för affärsområdet. Det är en intressant och utmanande roll i en organisation på väg framåt i en spännande förändrings- och digitaliseringsresa.

Huvudsakliga ansvarsområden:

- Resultat- och verksamhetsansvar för avdelningen ekonomiska tjänster
- Personalledning samt kompetens- och grupputveckling
- Utveckla verksamheten både avseende att implementera de nya digitala systemen och att utveckla tjänsteerbjudande till kund
- Driva, utveckla och effektivisera processer/verksamheten och kunderbjudandet
- Samverkan med andra avdelningar och föreningar inom HSB
- Upprätthålla och utveckla goda kundrelationer
- Kalkylera på anbud, följa upp och utveckla affärerna, affärsansvar för avtal och leverans till kund
- I rollen ingår en del arbete på kvällstid (möten med kunder/brf styrelser)


Vem söker vi?
Vi tror att du har en högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande och arbetserfarenhet inom ekonomiområdet. Du har ledarerfarenhet och har med fördel drivit förändringsarbete. Du har en god helhetsförståelse för ekonomiska processer och kan se flödenas betydelse och inverkan på verksamheten. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är en förutsättning och du har också goda kunskaper i Excel.

Vem är du?
Du är en strukturerad person med god affärsförståelse som trivs i en organisation i förändring. Du är en god lyssnare med bra kommunikativ förmåga som kan ta vara på medarbetarnas idéer, kompetens och engagemang. Du tycker om att ansvara för och driva förändringsarbete och har lätt att skapa förtroende och självständigt driva projekt och frågor. Du har en tydlighet i förväntan och riktning både gentemot ditt team och övriga mottagare i organisationen där du med integritet och en naturlig pondus driver utvecklingen framåt

Ansökan
I denna rekrytering har HSB Malmö valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Magnus Mellborg på 0766-471618. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkertställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)



Titel: Chef Ekonomiska Tjänster Visa mindre

Ekonomiassistent till ett längre vikariat

Ansök    Dec 2    Ogunsen AB (publ)    Ekonomiassistent
Du kommer att arbeta hos vår kund på en mellanstor ekonomiavdelning hos ett trevligt företag i centrala Malmö. I rollen som ekonomiassistent kommer du tillhöra ett härligt team med gott samarbete. Uppdraget är ett längre föräldravikariat med start i början på Mars 2022. Dina huvudsaklinga arbetsuppgifter - Hantering av leverantörsfakturor - Bokföring av kundrelaterade in- och utbetalningar - Delaktig i bokslutsarbete såsom avstämningar av reskontrakonton... Visa mer
Du kommer att arbeta hos vår kund på en mellanstor ekonomiavdelning hos ett trevligt företag i centrala Malmö. I rollen som ekonomiassistent kommer du tillhöra ett härligt team med gott samarbete. Uppdraget är ett längre föräldravikariat med start i början på Mars 2022.

Dina huvudsaklinga arbetsuppgifter

- Hantering av leverantörsfakturor
- Bokföring av kundrelaterade in- och utbetalningar
- Delaktig i bokslutsarbete såsom avstämningar av reskontrakonton
- Löpande bokföring såsom bokföring av reseräkningar, kostnadsutlägg, bankavgifter, utbetalningar från Skatteverket osv
- Stödfunktion till Call Center i ekonomiska frågor främst kundinbetalningar
- Kontorsövergripande arbetsuppgifter såsom inköp av kontorsmaterial, posthantering, kontakt med städfirma samt kaffe- och fruktleverantör.


Din Bakgrund

För att bli lyckosam i denna tjänst är du van att hantera större flöden av fakturor och har ett metodiskt och lugnt arbetssätt. Tempot i arbetet är stundtals högt vilket kräver att du kan planera och prioritera vad som är viktigast här och nu. Betalningsfiler körs i VISMA och du arbetar i flera system parallellt vilket kräver att du har en god systemförståelse och inte är rädd för att lösa problem som kan uppstå. Kommunikation sker både på svenska och engelska i tal och skrift vilket förutsätter att du är bekväm i detta.

Varmt välkommen till ett roligt och givande arbete där du kommer få möjlighet att lära känna nya kollegor och ett nytt företag i rollen som SJR-konsult!

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Carin Forsén på 0704-715912. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-12-29.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB. Visa mindre

HR Business Partner

Är du engagerad, driven och handlingskraftig med en stor passion för att utveckla en företagskultur som bidrar till tillväxt? Vill du vara med och utveckla kollegor, team och företagets långsiktiga mål och strategiska satsningar? Till Mediplast huvudkontor i Malmö söker vi nu en HR Business Partner som ska arbeta både praktiskt och strategiskt med bredden av HR frågor. För att trivas hos oss är du positivt, lösningsorienterad och trivs i ett högt tempo sa... Visa mer
Är du engagerad, driven och handlingskraftig med en stor passion för att utveckla en företagskultur som bidrar till tillväxt? Vill du vara med och utveckla kollegor, team och företagets långsiktiga mål och strategiska satsningar?

Till Mediplast huvudkontor i Malmö söker vi nu en HR Business Partner som ska arbeta både praktiskt och strategiskt med bredden av HR frågor. För att trivas hos oss är du positivt, lösningsorienterad och trivs i ett högt tempo samtidigt som du drivs av att hela tiden utveckla och bidra till företagskultur och employer branding.

Rollen innebär att du ska:

- Utveckla och implementera strategier inom HR som stödjer bolagets övergripande mål
- Coacha och stötta bolagets chefer på alla nivåer i alla HR relaterade frågor
- Utveckla och förbättra HR processer varav utvecklingssamtal, lönerevision, medarbetarundersökningar och employer branding är viktiga delar
- Ta fram, kommunicera och förankra relevanta KPI er relaterade till HR området
- Bidra till ledningsgruppens arbete i frågor som rör HR, kommunikation och företagskultur för att öka medarbetarnas engagemang i bolaget
- Driva arbetet med rekrytering, successionsplanering och lärande




Vad har du gjort tidigare?

Vi tror att du har universitets- eller högskoleutbildning inom HR, personalvetenskap eller en annan eftergymnasial utbildning som kan bedömas likvärdig. För att kunna bidra i rollen och trivas hos oss behöver du några års erfarenhet av strategiskt och operativt HR arbete, antingen i en liknande övergripande roll eller som specialist inom en eller flera HR processer. Du bör även ha grundläggande erfarenhet och kunskap inom arbetsrätt, rehabilitering och organisations- och medarbetarutveckling.



Vem är du som person?

Som person är du affärsmässig och förstår hur HR påverkar bolagets konkurrenskraft.
Du är positiv, uppmuntrande och bra på att motivera människor omkring dig. Vidare är du proaktiv och har humor såväl som en förmåga att relatera till kollegor på alla nivåer och i alla roller. Du är även utåtriktad och en god kommunikatör både på svenska och engelska.



Din ansökan

I denna rekrytering har Mediplast valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Tomas Vinnersten på 0766 471614. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Mer information om Mediplast

Att arbeta med människors hälsa är ett viktigt uppdrag. Vi på Mediplast möter dagligen dedikerade människor inom sjukvården som gör sitt yttersta för att leverera bättre och säkrare vård. Ett arbete som allt oftare ska ske till fler patienter, på kortare tid och med knappare resurser.

Vi tror nämligen på nära relationer. Genom att dagligen befinna oss ute i olika vårdmiljöer ser vi sjukvårdens behov och kan ta till oss önskemål. Och genom att ha en hög, samlad kompetens och år av erfarenhet kan vi leverera tillbaka kunskap och råd som verkligen gör skillnad. Allt för att kunna erbjuda patienterna bästa möjliga vård.

Mediplast är en svensk leverantör av medicintekniska produkter, med stora delar av världen som marknad. Vi har försäljningskontor i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Benelux, Italien, Spanien, Australien samt ett Export team som täcker större delen av övriga världen. Vårt produktsortiment består dels av egna produkter av hög kvalitet, ofta utvecklade i nära samarbete med våra kunder inom sjukvården, dels av utvalda produkter från välkända leverantörer.

Vårt produktsortiment är brett och innehåller allt från engångsprodukter till avancerad kapitalutrustning. Produkterna finns inom område såsom Operation, Thorax/Neurokirurgi/Ortopedi, Radiologi/ Neuroradiologi/Kardiologi, Sårvård, IVA, ÖNH, Stomi och Hemsjukvård.

Titel: HR Business Partner Visa mindre

Lönespecialist till spännande bolag i Malmö

Ansök    Nov 18    Ogunsen AB (publ)    Löneadministratör
Bolaget är verksamt inom byggbranchen och har cirka 1000 anställda. De finns även verksamma utomlands. I rollen som lönespecialist kommer du att ingå i ett professionellt löneteam på ca 10st personer där du får möjlighet att delta i olika projekt för att både själv utvecklas och utveckla företaget framåt. Tjänsten är placerad i Malmö och totalt ansvarar lönecentret för ca 2800 löner. I denna tjänst får du möjlighet att ta ett stort eget ansvar i ett profes... Visa mer
Bolaget är verksamt inom byggbranchen och har cirka 1000 anställda. De finns även verksamma utomlands. I rollen som lönespecialist kommer du att ingå i ett professionellt löneteam på ca 10st personer där du får möjlighet att delta i olika projekt för att både själv utvecklas och utveckla företaget framåt. Tjänsten är placerad i Malmö och totalt ansvarar lönecentret för ca 2800 löner. I denna tjänst får du möjlighet att ta ett stort eget ansvar i ett professionellt team.



Arbetsuppgifter:

- Utbetalning av lön, bearbetning och insamling av lönedata, bearbetning
- Vara support till anställda vid frågor kring lön, avdrag, avgifter mm
- Interna rapporter och statistik till myndigheter
- Bokföringsunderlag samt underlag för årsredovisning till ekonomiavdelningen
- Vara ett stöd till chefer vid lönefrågor
- Pensions- och försäkringsrapportering
- Ta fram arbetsgivarintyg samt intyg till myndigheter


Bakgrund:

Som person är du självgående, ansvarstagande och har ett professionellt agerande. Du är effektiv och noggrann, samt har en god planeringsförmåga. Att skapa goda relationer med dina arbetskollegor är naturligt för dig, samt att vara kommunikativ till hela organisationen. För att passa för rollen behöver du vara lösningsfokuserad, se detaljer och ha ett stort intresse för digitalisering. Vi tror att du är en person som tycker att det är roligt att snabbt sätta dig in i dina arbetsuppgifter och arbetar kvalitativt. Du har ett stort driv och engagemang, är villig att hjälpa till där det behövs och driver gärna egna projekt. Motivationen att bidra till utveckling och att själv utvecklas är stark hos dig. Vi ser att du är flexibel, och ständig bidrar till arbetsglädje till både kunder och kollegor

Minst 5 års erfarenhet av löneadministration i ett större lönesystem, gärna Agda PS. Eftergymnasial utbildning inom lön eller motsvarande kunskap genom arbetslivserfarenheterfarenhet. God systemkunskap är meriterande. Tjänsten kräver grundläggande kunskaper i arbetsrätt, avtal, lagar, avgifter och skatter samt förståelse för redovisning och ekonomi. Ett krav för att arbeta på bolaget är att ha B-körkort och tillgång till egen bil. Ett krav är att du är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.

Övrig information:

Uppdragstyp: hyrköp; 6 mån konsult, sedan gå över till kund

Ort: Malmö

Start: snarast möjligt

Lön: Enligt överenskommelse

Vi interjuar löpande!

Ansökan:

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Jennie Olsson på [email protected] Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-12-17.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB. Visa mindre