Lediga jobb som Riskbedömare i Malmö

Se lediga jobb som Riskbedömare i Malmö. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Malmö som finns hos arbetsgivaren.

Supply Chain Security Leader

Ansök    Maj 23    IKEA Industry AB    Riskbedömare
In this role you will help safeguard People, Assets and Brand by proactively supporting the business with a focus on Supply Chain Security and influence managers as well as co-workers to establish a risk aware culture. You ensure compliance with Inter IKEA Group Policies connected to Supply Chain Security. Last but not least you are a center of expertise in Supply Chain Security matters and actively work with the business to transfer knowledge into the org... Visa mer
In this role you will help safeguard People, Assets and Brand by proactively supporting the business with a focus on Supply Chain Security and influence managers as well as co-workers to establish a risk aware culture. You ensure compliance with Inter IKEA Group Policies connected to Supply Chain Security. Last but not least you are a center of expertise in Supply Chain Security matters and actively work with the business to transfer knowledge into the organization.
About the job
• Secure the Inter IKEA Group Supply Chain Security (SCS) program is maintained and developed following business needs and external factors including governance, requirements, steering documents, ways of working and communication.
• Develop, implement and maintain a SCS organizational setup across Inter IKEA Group supporting the business implementing SCS requirements.
• Follow up and provide assurance on the level of compliance to SCS requirements within the business.
• Periodically report the status of SCS including incidents, trends and actions to relevant management
• Develop, implement and maintain an incident management system for SCS incidents.
• Secure SCS competence in the business through communication and training.
• Ensure that SCS requirements are reflected in relevant key processes, steering documents and working methods.
• Conduct investigations into high severity SCS incidents together with relevant business partners following applicable policies and rules.
• Proactively identify current and emerging SCS related risks and secure that these are addressed in the business following the Inter IKEA Group risk assessment methodology.
• Keep updated on SCS news and trends and communicate these across the organization where relevant.
• Identify talents and develop people to secure succession planning.


About you
• Strong experience in Risk Management and/or Supply Chain Security
• Strong leadership skills to work with all levels of the organization in a complex environment.
• Extensive knowledge of relevant Supply Chain Security policies, tools and working methods within Inter IKEA relevant to the market and local Regulation
• Knowledge of Global Supply Chain Security Regulations, Certifications and Customs Procedures WCO, CTPAT,AEO,ISO28000,SAFE
• Ability to conduct and document Supply Chain Security Investigations
• Customs background a plus
We are looking for you who have a passion for IKEA, our vision, business idea and values. You have an extensive interest in Supply Chain Security and a desire to continuously improve the business. You are eager to learn and to work in a multicultural environment and have a constant desire to make it happen through engaging and motivating people.
Does this sound like your next challenge? We look forward to receiving your motivation letter and application in English by June 6th, 2024. Visa mindre

Teknisk Expert inom Risk & Sårbarhet

Ansök    Maj 22    E.On Sverige AB    Riskbedömare
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar. Om oss Gruppen Teknikstyrning är en del av avdelningen Anläggningsstyrning inom Lokalnätet. Enkelt sagt... Visa mer
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

Om oss
Gruppen Teknikstyrning är en del av avdelningen Anläggningsstyrning inom Lokalnätet. Enkelt sagt står Anläggningsstyrning för vårt "hur” och ”vad" och våra kollegor runtom i landet för "att" det blir gjort. Tillsammans med enheterna och samarbetspartners ska vi bygga, utveckla och underhålla lokalnätet för våra ca 1 miljon kunder och det är en självklarhet att detta ska göras på det, i möjligaste mån, säkraste och mest hållbara sättet.

Din roll
Som Teknisk expert Risk- och sårbarhetsanalys (RSA) blir du en viktig möjliggörare för att vi inom Lokalnätsaffärer ska kunna arbeta proaktivt med riskbaserade prioriteringar och analyser. I din roll har du ansvar för såväl arbetssätt som verktyg för RSA och du bidrar till att säkerställa vår långsiktiga åtgärdsplan. Vidare att RSA-systemen räknar korrekt och utvalt resultat-underlag rapporteras till Energimarknadsinspektionen. Du kommer vara en viktig nyckelspelare för att styra i rätt strategisk riktning, utveckla samarbeten och säkerställa att rätt underlag för prioriteringar finns lättillgängligt när vi planerar att bygga vårt elnät. Det här innebär exempelvis att du också kommer att utbilda och bistå verksamheten vid komplexa risksituationer som analytiker och rådgivare.

Möjliga placeringsorter för rollen är Malmö, Hässleholm, Norrköping, Stockholm, Örebro eller Norrköping. Tjänsten innebär ett visst resande men i begränsad omfattning.

Dina erfarenheter
Vi tror att du har en teknisk utbildning på högskolenivå kombinerat med erfarenhet av att arbeta med elnät, gärna i en roll där du kommit i kontakt med någon form av riskhantering. Det är meriterande om du har kunskaper kring projektledning.

Som person tror vi att du är innovativ och nyfiken samtidigt som du har förmågan att se till helheten, tänka långsiktigt och kunna trivas i en roll där du jobbar nära verksamheten. Med din kommunikativa förmåga är du duktig på att förmedla och förklara komplex information på ett enkelt sätt samtidigt som du bygger relationer, förtroenden och skapar framgångsrika samarbeten. Vi tror att du har mod att utforska nya vägar och att du värdesätter att ständigt utveckla dig själv och dina kollegor. Viktigt för dig är att det du gör, tillför värde, därav är du mån om att bidra till att tillgodose våra kunders behov på bästa möjliga sätt.


Hur är det hos oss?
På E.ON arbetar vi aktivt med inkludering - det är avgörande för att driva energiomställningen framåt. Vi vill att just du ska känna dig välkommen! Vi strävar efter att skapa en trygg arbetsmiljö med meningsfulla arbetsuppgifter och goda möjligheter till utveckling. Vi fortsätter hela tiden att utmana oss själva för att skapa en stimulernade, kreativ och välkomnande arbetsplats, där vi hoppas att du kommer att trivas.

Vi arbetar samtidigt för ett mer hållbart energisamhälle, och här är det minst lika viktigt att även våra medarbetare har förutsättningar att värna om sin personliga hållbarhet. Vi erbjuder därför bra förmåner för att du ska må bra och ha god balans mellan arbete och fritid. Några av dessa är arbetstidsförkortning som är högre än branschens standard, hälsoförsäkring, fri sjukvård och mer därtill!

Varmt välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdag är den 6 juni.

Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad, vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning.

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Niklas Sandh, +46 722 363492

För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Unionen, [email protected]
Akademikerna, [email protected]
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Mats Lundberg, SEKO, +46 730 499778 Visa mindre

Student Worker in Risk, Legal & Insurance(46570)

Are you ready to make your first great career move? Do you study Law or Risk Management & Insurance? Then please keep reading, as this is your chance to kick start your career! Vestas is looking for a driven student worker to join our Insurance & Risk team forming part of our global Legal, Risk & Compliance organization. The Insurance & Risk department is an integrated part of our Global Risk team and having global responsibility for Vestas’ insurance cont... Visa mer
Are you ready to make your first great career move? Do you study Law or Risk Management & Insurance? Then please keep reading, as this is your chance to kick start your career!
Vestas is looking for a driven student worker to join our Insurance & Risk team forming part of our global Legal, Risk & Compliance organization. The Insurance & Risk department is an integrated part of our Global Risk team and having global responsibility for Vestas’ insurance contract risk management setup with a wide range of legal, risk and insurance assignments. The team consists of 9 highly experienced professionals who are both located in Denmark to handle all corporate insurance matters, and located in the regions to support the Sales Business Units in their contract risk management and regional insurance matters. This position is meant to support regional risk management in the Sales Business Unit Northern & Central Europe (NCE), having its primary stakeholders in regional Legal, Sales, Service and Procurement.

Global Finance > Vestas Legal, Risk & Compliance > Global Risk > Insurance & Risk
In Global Insurance & Risk, focus region: Northern & Central Europe (NCE) we have an open and informal culture, where teamwork, communication and taking responsibility is the key to our growth. You will have the opportunity to work in an exciting, global company together with a team of highly motivated colleagues.
As student worker you will get the chance to take on a large responsibility which will increase development. You will get the chance to work closely with very skilled colleagues and this is a good possibility to get to know are large organization from the inside.

Responsibilities
Administration and monitoring updates on global and local insurance lines maintained for the region
Assist the regional risk manager in insurance & risk related contract reviews
Support the regional business organization with insurance policy information and related documentation
Support the continuous development of contracting guidance related to risk & insurance matters, and assist internal training of stakeholders
Assist in risk assessment and risk analysis tasks and projects
Support the continuous alignment with the wider department of Legal, Risk & Compliance, as well as with transactional lawyers and Sales, Service and Procurement colleagues in the NCE region on risk analysis tasks, processes and templates


Qualifications
Currently studying a university degree on the last year of Bachelor degree or have just started your Master degree within Law, Risk Management & Insurance or similar.
Independent and result oriented while supporting collaboration and team spirit.
Possess an aspirational mindset and be eager to learn – Can do attitude.
See transformation and change as positive drivers
You are flexible towards monthly working schedule and can support deliveries with shifting deadlines. We support flexibility in exam periods.
Working experience in a multinational environment are an advantage
Fluent in English – both verbal and written


Competencies
You are skilled with a legal understanding, basic insurance knowledge and risks assessment competencies and able to communicate it at different levels in multiple ways. Ability to present relatively complex content in a simple understandable way.
Thrive on working in an international environment with many stakeholders, with a service-minded attitude and good interpersonal skills
You have a structured and pragmatical mindset, a good ability to define priorities and also at figuring out the processes necessary to get things done
You can work with little supervision on routine- as well as on new projects
You are enthusiastic and have a high motivation for impact and delivering results - setting the bar high


What we offer
We offer great opportunities for professional and personal development, where you will be encouraged to support value creation in the risk & insurance landscape of a global Wind Turbine Manufacturer. You will become a part of a creative and international work environment in one of the world’s most sustainable companies. We highly value initiative, responsibility and the right balance between creativity and quality in all solutions.
Moreover, we live the Vestas values of Simplicity, Collaboration, Accountability and Passion.
This is a great opportunity to build your career in Vestas, where demonstrating vision, capacity and potential can be the foundation for your future.

Additional information
You will be hired in Malmö, Sweden, in Copenhagen, Denmark or in Hamburg, Germany. This is a part time position (15hrs per week)
We look forward to receiving your application as soon as possible, and no later than 13th of January 2024.
Interviews will start week beginning 22nd January. Visa mindre

AML Investigator

Ansök    Dec 22    Ikano Bank AB (publ)    Riskbedömare
Do you want to prevent Ikano Banks products and services being used for money-laundering, finance of terrorism or other criminal activity? AML Nordic is now hiring an AML Investigator. AML Nordic is responsible for financial crime prevention in the Nordic markets at Ikano Bank. The AML Investigator carries out risk-based investigations of suspicious transactions and activities. AML Investigators also supports KYC Investigators in the screening process. W... Visa mer
Do you want to prevent Ikano Banks products and services being used for money-laundering, finance of terrorism or other criminal activity? AML Nordic is now hiring an AML Investigator. AML Nordic is responsible for financial crime prevention in the Nordic markets at Ikano Bank. The AML Investigator carries out risk-based investigations of suspicious transactions and activities. AML Investigators also supports KYC Investigators in the screening process.

We create solutions that simplify finance


As AML Investigator your main responsibility is

• Perform risk-based investigations of system/manually generated alerts and manually submitted suspicious activities reports (internal SARs)
• Conduct clear and traceable documentation of performed investigations in relevant systems
• Submit reports to Financial Intelligence Units in a timely manner.
• Support KYC Team in the screening process.
• Perform AML checks for Ikano Banks sourcing process
• Actively contribute to the Bank´s AML/CFT Risk Assessments based on finding in the investigations of suspicious transaction and activities.
• Actively contribute to improve the Bank´s routines and process for countering money-laundering and finance of terrorism.
• Support the delivery of AML/CFT training and workshops for new recruits and existing AML and KYC investigators and spread knowledge to other parts of Operations.
• The AML Investigator is together with AML Nordic, MLROs and Global AML team the competence center for AML in Ikano Bank and will support Sales, Customer Service functions and other stakeholders with advice.
• The role will closely cooperate with the KYC Team, MLROs and Global Team.

We offer you

The possibility to operate within a continuously developing field. You will keep yourself up to date with regulatory changes and contribute to and influence our process efficiencies. You will have the opportunity to develop yourself and others. Together with your colleagues you will make a difference.

Are you the one for AML Nordic?

To be successful in this role we think you need to be naturally curious with a desire to understand our customer behavior and the AML regulations. You enjoy challenges and working in a fast-paced environment. You are a driven and self-motivated person with great attention to details, making sure we deliver accurately and on time.

Professional skills

• Understanding of a risk-based approach
• Knowledge of Ikano banks products and services
• Knowledge from working in the financial sector
• Knowledge of AML-regulatory on the Nordic markets

• Preferable University degree in a Business, Legal, or related field, or equivalent practical experience
• Fluency in English, Swedish, Danish, Norwegian and/or Finnish
• Good knowledge in English
• Previous experience working in financial sector
• Previous experience in AML-related work

Personal competencies:

• Structured, analytical and methodical
• Pedagogical
• Dare to take decisions
• Solution oriented
• Ability to manage multiple high-priority issues/deliverables at the same time
• Taking ownership and responsibility
• Lead by example
• Strong collaboration and communication skills
• Driven and proactive
• Good at creating and maintain relationships

Join us now – together we will find a better way

Please apply as soon as possible, last application date is January 19th 2024. Visa mindre

Teknisk Expert inom Risk & Sårbarhet

Ansök    Jan 25    E.On Sverige AB    Riskbedömare
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar. Om oss Gruppen Teknikstyrning är en del av avdelningen Anläggningsstyrning inom Lokalnätet. Enkelt sagt... Visa mer
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

Om oss
Gruppen Teknikstyrning är en del av avdelningen Anläggningsstyrning inom Lokalnätet. Enkelt sagt står Anläggningsstyrning för vårt "hur” och ”vad" och våra kollegor runtom i landet för "att" det blir gjort. Tillsammans med enheterna och samarbetspartners ska vi bygga, utveckla och underhålla lokalnätet för våra ca 1 miljon kunder och det är en självklarhet att detta ska göras på det, i möjligaste mån, säkraste och mest hållbara sättet.

Din roll
Som Teknisk expert Risk- och sårbarhetsanalys (RSA) blir du en viktig möjliggörare för att vi inom Lokalnätsaffärer ska kunna arbeta proaktivt med riskbaserade prioriteringar och analyser. I din roll har du ansvar för såväl arbetssätt som verktyg för RSA och du bidrar till att säkerställa vår långsiktiga åtgärdsplan. Vidare att RSA-systemen räknar korrekt och utvalt resultat-underlag rapporteras till Energimarknadsinspektionen. Du kommer vara en viktig nyckelspelare för att styra i rätt strategisk riktning, utveckla samarbeten och säkerställa att rätt underlag för prioriteringar finns lättillgängligt när vi planerar att bygga vårt elnät. Det här innebär exempelvis att du också kommer att utbilda och bistå verksamheten vid komplexa risksituationer som analytiker och rådgivare.

Möjliga placeringsorter för rollen är Malmö, Hässleholm, Norrköping, Stockholm, Örebro eller Norrköping. Tjänsten innebär ett visst resande men i begränsad omfattning.

Dina erfarenheter
Vi tror att du har en teknisk utbildning på högskolenivå kombinerat med erfarenhet av att arbeta med elnät, gärna i en roll där du kommit i kontakt med någon form av riskhantering. Det är meriterande om du har kunskaper kring projektledning.

Som person tror vi att du är innovativ och nyfiken samtidigt som du har förmågan att se till helheten, tänka långsiktigt och kunna trivas i en roll där du jobbar nära verksamheten. Med din kommunikativa förmåga är du duktig på att förmedla och förklara komplex information på ett enkelt sätt samtidigt som du bygger relationer, förtroenden och skapar framgångsrika samarbeten. Vi tror att du har mod att utforska nya vägar och att du värdesätter att ständigt utveckla dig själv och dina kollegor. Viktigt för dig är att det du gör, tillför värde, därav är du mån om att bidra till att tillgodose våra kunders behov på bästa möjliga sätt.


Hur är det hos oss?
På E.ON arbetar vi aktivt med inkludering - det är avgörande för att driva energiomställningen framåt. Vi vill att just du ska känna dig välkommen! Vi strävar efter att skapa en trygg arbetsmiljö med meningsfulla arbetsuppgifter och goda möjligheter till utveckling. Vi fortsätter hela tiden att utmana oss själva för att skapa en stimulernade, kreativ och välkomnande arbetsplats, där vi hoppas att du kommer att trivas.

Vi arbetar samtidigt för ett mer hållbart energisamhälle, och här är det minst lika viktigt att även våra medarbetare har förutsättningar att värna om sin personliga hållbarhet. Vi erbjuder därför bra förmåner för att du ska må bra och ha god balans mellan arbete och fritid. Några av dessa är arbetstidsförkortning som är högre än branschens standard, hälsoförsäkring, fri sjukvård och mer därtill!

Varmt välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdag är den 8 februari.

Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad, vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning.

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Niklas Sandh, +46 722 363492

För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Unionen, [email protected]
Akademikerna, [email protected]
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Mats Lundberg, SEKO, +46 730 499778 Visa mindre

Risk Management and Governance Professional

Ansök    Feb 7    Mpya Finance AB    Riskbedömare
Sandvik Rock Processing Solutions is a business area within the Sandvik Group and a leading supplier of equipment, tools, parts, service and solutions for processing rock and minerals in the mining and infrastructure industries. Application areas include crushing and screening, breaking and demolition. In 2022?, sales were approximately 9.6 billion SEK with about 2,900 employees. Sandvik Rock Processing Solutions is a business area within the Sandvik Grou... Visa mer
Sandvik Rock Processing Solutions is a business area within the Sandvik Group and a leading supplier of equipment, tools, parts, service and solutions for processing rock and minerals in the mining and infrastructure industries. Application areas include crushing and screening, breaking and demolition. In 2022?, sales were approximately 9.6 billion SEK with about 2,900 employees.

Sandvik Rock Processing Solutions is a business area within the Sandvik Group and a leading supplier of equipment, tools, parts, service and solutions for processing rock and minerals in the mining and construction industries. Application areas include crushing and screening, breaking and demolition. In 2021?, sales were approximately 7.6 billion SEK with about 2,100 employees.

At Sandvik, we’re technology driven, innovative and entrepreneurial! We see success as a team effort, value diversity and are committed to creating an inclusive culture where everyone can be themselves and reach their full potential. So, we invest in supporting each other, learning together and celebrating our differences. Visit our website, LinkedIn or Facebook to get to know us further.

At Sandvik, we believe that diversity of experience, perspective and background leads to a better environment for our employees, our business and our customers. We are looking forward to meeting you!

At Sandvik Rock Processing Solutions (SRP), we are looking for a Risk Management and Governance Professional to handle our policies and procedures. Are you ready for the next step? Then this might be the perfect opportunity for you!

You will report to CFO Cecilia Nissen who is dedicated and at your disposal. The preferred location is Malmö, and Stockholm is an option for the right candidate. Some travel is expected in the role.

Your mission
In this role, you ensure that the SRP policies and procedures are updated, rolled out, and followed. You develop a comprehensive Governance plan that covers internal control, risk management, and Limits of Authority, then implement and monitor it. Furthermore, you create and maintain financial processes to reduce risks. In addition, you lead the Internal Control process, ensuring all new entities are included. You provide specialized skills and training to controllers, management, and other staff to evaluate internal control and minimize financial risk. You ensure that the output is correct and aligned with Sandvik's policies and procedures and compliant with the Legal & Compliance department.

Your character
We are looking for someone with a relevant degree and approximately five years’ experience in a similar role. You are a highly structured and analytical individual with excellent social skills. The ideal candidate should be able to collaborate with different stakeholders and have a good sense of customer service. Proficiency in verbal and written English is required.

Application
This recruitment process is conducted in cooperation with Mpya Finance. If you have any questions regarding the position or the recruitment process, please contact Kristina Bennet at 0703-755075, [email protected] or Johanna Andersson at 0706-555730, [email protected]. Please apply at www.mpyafinance.se Visa mindre

Senior konsult inom Riskbedömningar

Ansök    Dec 19    Ramboll Sweden AB    Riskbedömare
Vill du utvecklas vidare som miljökonsult inom förorenade områden i ett samarbetsinriktat klimat där innovation, teknik och hållbara samhällen är vårt gemensamma fokus? – Då kan det vara dig vi söker! Vår växande enhet söker nu sin nästa kollega vars arbete kommer ha direkt inflytande på enhetens fortsatta utveckling och i våra uppdrag från dag ett! Vi erbjuder dig möjligheten att använda din erfarenhet och expertis tillsammans med ditt stora engagemang fö... Visa mer
Vill du utvecklas vidare som miljökonsult inom förorenade områden i ett samarbetsinriktat klimat där innovation, teknik och hållbara samhällen är vårt gemensamma fokus? – Då kan det vara dig vi söker! Vår växande enhet söker nu sin nästa kollega vars arbete kommer ha direkt inflytande på enhetens fortsatta utveckling och i våra uppdrag från dag ett! Vi erbjuder dig möjligheten att använda din erfarenhet och expertis tillsammans med ditt stora engagemang för hållbar samhällsutveckling att arbeta i och leda utvecklingen av vårt arbete med riskbedömningar inom förorenade områden. För att trivas och lyckas i den här rollen tror vi att du har några års erfarenhet och motiveras av att lösa våra kunders problem i nära samarbete med andra miljökonsulter i Sverige och internationellt. Känns det här som en roll för dig och du vill veta mer om tjänsten? – Klicka på knappen ”I'm Interested”
Du kommer att tillhöra enheten Site Solutions inom Environment & Health
Som vår nya erfarna konsult inom förorenade områden kommer du att vara en del av vår växande verksamhet inom Environment & Health. I Sverige är vi närmare 60 experter inom området och genom vårt globala tjänsteområde driver och samordnar vi tekniken för att lära av varandra och kunna anta de mest utmanande projekten, exempelvis anordnar Ramboll internt regionala nätverksmöten inom förorenade områden i Europa och USA. Du har även möjligheten att delta i någon eller några av våra Subject Matter Groups där vi delar med oss av internationella nyheter och erfarenheter med kollegor i andra länder. Hos oss är samarbete och laganda viktigt och vi strävar efter att varje medarbetare skall få möjlighet att utvecklas efter sina förutsättningar och inom de områden som den önskar. Ramboll har en stark extern utbildningsverksamhet som drivs av våra anställda och som vi också använder för intern utveckling. Vi kommer fortsätta att jobba med en hybridlösning där vi till största del är på kontoret. Dock vet vi nu av erfarenhet att vi ibland föredrar att jobba hemma och då ska du känna att det är möjligt också.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Uppdragsledning och dialog med våra kunder, myndigheter och andra intressenter
Riskbedömningar
Projektleda miljötekniska mark- och grundvattenundersökningar riskbedömningar och åtgärdsutredningar
Utveckla nya och befintliga affärer
Det är meriterande om du även har erfarenhet av riskvärderingar

Utvecklas tillsammans med oss
När du blir en del av Ramboll kommer vi att göra vårt bästa för att stötta dig i din personliga och professionella utveckling. För att lyckas i den här rollen tror vi att du har:
Minst 8 års erfarenhet av utredning och åtgärder av förorenade områden, t ex som konsult, entreprenör, beställare eller från miljömyndighet
Erfarenhet av att utföra riskbedömningar
Ett genuint intresse för miljö- och hållbarhetsfrågor
En kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska
Relevant högskoleutbildning som civilingenjör, miljövetare, naturvetare eller motsvarande
B-körkort

Du är en person vars främsta drivkraft är att uppnå resultat i projekt som adderar reellt värde. Tack vare din strategiska infallsvinkel och samarbetsförmåga lyckas du möta våra kunders krav och leverera lösningar anpassade till morgondagens samhälle. Du är flexibel och trivs när du utmanas i intressanta projekt som inbegriper såväl lokalt som internationellt samarbete. För att du ska växa och utvecklas krävs ett ledarskap som stöder, coachar och inkluderar dig i strategiska beslut.
Välkommen till Ramboll Environment & Health
Ramboll utvecklar innovativa och forskningsbaserade lösningar som bidrar till ett bättre klimat genom att minska föroreningar och återställa naturliga miljöer. Vi är ett av världens ledande konsultföretag inom miljö och våra experter hanterar kundernas mest utmanande miljöfrågor.
Ramboll i Sverige
Ramboll är ett av Sveriges största teknik-, design- och konsultföretag med fler än 1800 experter på 30 kontor över hela landet. Hos oss kan du bidra med innovativa och hållbara lösningar till nytta för människa, natur och samhälle. Vårt engagemang för hållbarhet innefattar även fokus på hållbara medarbetare och vi arbetar därför ständigt med frågor kopplade till ledarskap, hälsa, säkerhet och en god balans mellan arbetsliv, familjeliv och fritid.
Din ansökan
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Bifoga ditt CV och personliga brev som beskriver varför du är rätt person för det här jobbet. Vi hanterar ansökningarna löpande så se till att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan senast den 2023-01-20 Visa mindre

Risk Management and Governance Professional

Ansök    Mar 9    Mpya Finance AB    Riskbedömare
Sandvik Rock Processing Solutions is a business area within the Sandvik Group and a leading supplier of equipment, tools, parts, service and solutions for processing rock and minerals in the mining and infrastructure industries. Application areas include crushing and screening, breaking and demolition. In 2022?, sales were approximately 9.6 billion SEK with about 2,900 employees. At Sandvik, we’re technology driven, innovative and entrepreneurial! We see s... Visa mer
Sandvik Rock Processing Solutions is a business area within the Sandvik Group and a leading supplier of equipment, tools, parts, service and solutions for processing rock and minerals in the mining and infrastructure industries. Application areas include crushing and screening, breaking and demolition. In 2022?, sales were approximately 9.6 billion SEK with about 2,900 employees. At Sandvik, we’re technology driven, innovative and entrepreneurial! We see success as a team effort, value diversity and are committed to creating an inclusive culture where everyone can be themselves and reach their full potential. So, we invest in supporting each other, learning together and celebrating our differences. Visit our website, LinkedIn or Facebook to get to know us further.

At Sandvik, we believe that diversity of experience, perspective and background leads to a better environment for our employees, our business and our customers. We are looking forward to meeting you!

At Sandvik Rock Processing Solutions (SRP), we are looking for a Risk Management and Governance Professional to handle our policies and procedures. Are you ready for the next step? Then this might be the perfect opportunity for you!

You will report to CFO Cecilia Nissen who is dedicated and at your disposal. The preferred location is Malmö, and Stockholm is an option for the right candidate. Some travel is expected in the role.

Your mission
In this role, you ensure that the SRP policies and procedures are updated, rolled out, and followed. You develop a comprehensive Governance plan that covers internal control, risk management, and Limits of Authority, then implement and monitor it. Furthermore, you create and maintain financial processes to reduce risks. In addition, you lead the Internal Control process, ensuring all new entities are included. You provide specialized skills and training to controllers, management, and other staff to evaluate internal control and minimize financial risk. You ensure that the output is correct and aligned with Sandvik's policies and procedures and compliant with the Legal & Compliance department.

Your character
We are looking for someone with a relevant degree and approximately five years’ experience in a similar role. You are a highly structured and analytical individual with excellent social skills. The ideal candidate should be able to collaborate with different stakeholders and have a good sense of customer service. Proficiency in verbal and written English is required.

Application
This recruitment process is conducted in cooperation with Mpya Finance. If you have any questions regarding the position or the recruitment process, please contact Kristina Bennet at 0703-755075, [email protected] or Johanna Andersson at 0706-555730, [email protected]. Please apply at www.mpyafinance.se Visa mindre

Quantitative Risk Analyst

Ansök    Aug 17    Ikano Bank AB (publ)    Riskbedömare
Ikano Bank is on a journey to become a data driven organization; Data is an asset and we want to make best use of it! We are turning to new technologies, new ways of working and transforming our IT landscape. We create solutions that simplify finance! Let's make a difference for the many people! Ikano Bank AB is strengthening its Risk Analytics team with a Quantitative Risk Analyst. You will join a team of highly motivated and experienced colleagues resp... Visa mer
Ikano Bank is on a journey to become a data driven organization; Data is an asset and we want to make best use of it! We are turning to new technologies, new ways of working and transforming our IT landscape. We create solutions that simplify finance!

Let's make a difference for the many people!

Ikano Bank AB is strengthening its Risk Analytics team with a Quantitative Risk Analyst. You will join a team of highly motivated and experienced colleagues responsible for portfolio analysis. The Risk Analytics team is also responsible for the bank’s development and implementation of scoring models in our decision engine.

In your assignments as Quantitative Risk Analyst you will be working closely with several departments across the bank, with a specific focus on Finance, Risk, credit portfolio analysis and regulatory reporting.

Key Responsibilities:


Participate in operating monthly executions of analysis and report packages.


Delivery of timely, high quality portfolio analyses.


Participate in the development of methods and processes to further improve our ways of working.


Supporting business by ad-hoc analysis and share insights within the bank.


Perform ad-hoc requests from senior management, the regulatory authorities and other teams.


Working with monitoring, validation, calibration and reporting to give feedback to relevant stakeholders.


Driving automation and efficiency in our monthly reporting process

We use a range of commercial and open source tools. To be successful from start it is an advantage to have experience in . For this job, it is possible to have experience with other analytical tools and languages, as long as you are willing to learn and work with our platform!

We offer you

As a Quantitative Risk Analyst, you will participate in all aspects of the portfolio analysis, including design, development, validation, calibration, documentation, approval, implementation, monitoring, and reporting.

As part of the Risk Analytics team you will be in the center of events of the bank with opportunity to develop both technically and professionally and build your professional network. We work in an international environment, and you will get the chance to cooperate with colleagues from many different countries and cultures.

This position is more than what meets the eye. You will get the chance to push boundaries and influence your daily work. All as part of a caring and open culture where we live our values, work hard, have fun and operate with a long-term perspective.

The position is located in our office in Hyllie, Malmo.

Are you the one for Ikano?

To be successful in this role we think you need to be naturally curious with a desire to understand our business and users. We think you are a driven and self-motivated person with great attention to details, making sure we deliver accurately and on time.

Experience and skills:


A master’s degree in a quantitative field (econometrics, mathematics, physics, engineering or similar)


Programming knowledge in , SAS or Python.


Fluency in English; both in writing and in oral communication.


You are able to build strong, mutually respectful relationships with diverse teams


You are self-motivated and can work autonomously

Join us now – together we will find a better way

Please apply before 2022-09-11. More information can be given by recruiting manager Magnus Conradsson, Head of Risk Analytics, at [email protected]

Please note that Ikano bank will perform credit check and request an extract from the criminal records as part of the pre-employment screening.

If Ikano discovers adverse credit in your name or should our investigations identify any other criminal offence by you (on your part) this may result in failure of the pre-employment screening. Failure to pass the above checks will result in an offer of employment being withdrawn. Please therefore contact the HR Department if you are concerned about any of the above or feel that there is any reason that you may not pass the above checks, contact HR at [email protected], if you have any queries.

About Ikano Bank

Ikano Bank offers simple and attractive savings and loan products for consumers, sales support services for retailers, and leasing and factoring solutions for corporate customers. Ikano Bank has a presence in Sweden, Denmark, Finland, Norway, the UK, Poland, Germany and Austria. Ikano Bank is part of Ikano Group, who is an international group of companies operating in the areas of banking, insurance, residential and retail. At Ikano, our vision is to create possibilities for better living. We do this by working together to create simple and meaningful solutions based on fair terms that bring value to our customers. Ikano Group was established in 1988 and is owned by the Kamprad family. Find out more about us on www.ikanogroup.com Visa mindre

Uppdragsledare inom förorenade områden

Ansök    Dec 15    Ramboll Sweden AB    Riskbedömare
Vill du utvecklas vidare som miljökonsult inom förorenade områden i ett samarbetsinriktat klimat där innovation, teknik och hållbara samhällen är vårt gemensamma fokus? – Då kan det vara dig vi söker! Vår växande enhet söker nu sin nästa kollega vars arbete kommer ha direkt inflytande på enhetens fortsatta utveckling och i våra uppdrag från dag ett! Vi erbjuder dig möjligheten att använda din erfarenhet och expertis tillsammans med ditt stora engagemang fö... Visa mer
Vill du utvecklas vidare som miljökonsult inom förorenade områden i ett samarbetsinriktat klimat där innovation, teknik och hållbara samhällen är vårt gemensamma fokus? – Då kan det vara dig vi söker! Vår växande enhet söker nu sin nästa kollega vars arbete kommer ha direkt inflytande på enhetens fortsatta utveckling och i våra uppdrag från dag ett! Vi erbjuder dig möjligheten att använda din erfarenhet och expertis tillsammans med ditt stora engagemang för hållbar samhällsutveckling att arbeta i och leda olika projektgrupper och samordna miljöarbetet med förorenade områden. För att trivas och lyckas i den här rollen tror vi att du har några års erfarenhet och motiveras av att lösa våra kunders problem i nära samarbete med andra miljökonsulter i Sverige och internationellt. Känns det här som en roll för dig och du vill veta mer om tjänsten? – Klicka på knappen ”I'm Interested”
Du kommer att tillhöra enheten Site Solutions inom Environment & Health
Som vår nya erfarna konsult inom förorenade områden kommer du att vara en del av vår växande verksamhet inom Environment & Health. I Sverige är vi närmare 60 experter inom området och genom våra globala tjänsteområden driver och samordnar vi tekniken för att lära av varandra och kunna anta de mest utmanande projekten, exempelvis anordnar Ramboll internt regionala nätverksmöten inom förorenade områden i Europa och USA. Hos oss är samarbete och laganda viktigt och vi strävar efter att varje medarbetare skall få möjlighet att utvecklas efter sina förutsättningar och inom de områden som den önskar. Ramboll har en stark extern utbildningsverksamhet som drivs av våra anställda och som vi också använder för intern utveckling. Vi kommer fortsätta att jobba med en hybridlösning där vi till största del är på kontoret. Dock vet vi nu av erfarenhet att vi ibland föredrar att jobba hemma och då ska du känna att det är möjligt också.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Uppdragsledning och dialog med våra kunder, myndigheter och andra intressenter
Projektleda miljötekniska mark- och grundvattenundersökningar, riskbedömningar och åtgärdsutredningar
Utveckla nya och befintliga affärer
Kontrollera och/eller leda efterbehandlingsprojekt
Arbeta och driva uppdrag som rör exempelvis exploatering, tillsynsärenden, överlåtelser (Environmental due diligence), huvudstudier, drivmedelsstationer, PFAS, klorerade kolväten, förorenade byggnader eller sediment.

Utvecklas tillsammans med oss
När du blir en del av Ramboll kommer vi att göra vårt bästa för att stötta dig i din personliga och professionella utveckling. För att lyckas i den här rollen tror vi att du har:
Minst 5 års erfarenhet av utredning och åtgärder av förorenade områden, t ex som konsult, entreprenör, beställare eller från miljömyndighet
Ett genuint intresse för miljö- och hållbarhetsfrågor
En kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska
Relevant högskoleutbildning som civilingenjör, miljövetare, naturvetare eller motsvarande
B-körkort
Vi betraktar det som meriterande om du har erfarenhet av drivmedelsstationer, klorerade kolväten, PFAS, huvudstudier och/eller miljöfarliga ämnen i byggnader

Du är en person vars främsta drivkraft är att uppnå resultat i projekt som adderar reellt värde. Tack vare din strategiska infallsvinkel och samarbetsförmåga lyckas du möta våra kunders krav och leverera lösningar anpassade till morgondagens samhälle. Du är flexibel och trivs när du utmanas i intressanta projekt som inbegriper såväl lokalt som internationellt samarbete. För att du ska växa och utvecklas krävs ett ledarskap som stöder, coachar och inkluderar dig i strategiska beslut.
Välkommen till Ramboll Environment & Health
Ramboll utvecklar innovativa och forskningsbaserade lösningar som bidrar till ett bättre klimat genom att minska föroreningar och återställa naturliga miljöer. Vi är ett av världens ledande konsultföretag inom miljö och våra experter hanterar kundernas mest utmanande miljöfrågor.
Ramboll i Sverige
Ramboll är ett av Sveriges största teknik-, design- och konsultföretag med fler än 1800 experter på 30 kontor över hela landet. Hos oss kan du bidra med innovativa och hållbara lösningar till nytta för människa, natur och samhälle. Vårt engagemang för hållbarhet innefattar även fokus på hållbara medarbetare och vi arbetar därför ständigt med frågor kopplade till ledarskap, hälsa, säkerhet och en god balans mellan arbetsliv, familjeliv och fritid.
Din ansökan
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Bifoga ditt CV och personliga brev som beskriver varför du är rätt person för det här jobbet. Vi hanterar ansökningarna löpande så se till att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan senast den 2023-01-20 Visa mindre

Operational Risk Officer, Malmö

Ansök    Aug 16    Ikano Bank AB (publ)    Riskbedömare
As an Operational Risk Officer, you will work in our global Risk Control function within the full spectrum of different operational risk processes, tools and methods. You will be part of Ikano Bank, where we create possibilities for a better living by delivering valuable financial services to both consumers and businesses through retailers, partnerships and directly. We do this with different perspectives, natural curiosity, and long-term focus. A unique c... Visa mer
As an Operational Risk Officer, you will work in our global Risk Control function within the full spectrum of different operational risk processes, tools and methods. You will be part of Ikano Bank, where we create possibilities for a better living by delivering valuable financial services to both consumers and businesses through retailers, partnerships and directly. We do this with different perspectives, natural curiosity, and long-term focus. A unique chance for greater responsibility and future opportunities. Let’s achieve great things together.

Let’s make a difference in finance for the many people

You will be part of the global Risk Control team, reporting to the Chief Risk Officer (CRO). In the role you shall contribute as second line officer and support and secure the implementation of the Operational Risk Management framework, including Incident Management, New Product Approval Process, Business Continuity Management, Operational Risk Self Assessments, Internal Controls and Key Risk Indicators in all the countries where Ikano Bank operates. As well, you will take part in leading the development and improvements of our different operational risk management methods and processes.

Communication skills are vital as you will play a key role in strengthening the operational risk culture by providing training, support, and advice across the Bank.

We offer you

Operating at the very core of Ikano Bank, you will have an active role and work close with the different global functions and business units across all countries where Ikano Bank operates. You will get the chance to push boundaries and influence your daily work and thereby develop different skills and competences. You will have the possibility to contribute by deliver proposals how to increase efficiency and performance of operational risk management and control.

All as part of a caring and open culture where we live our values, work hard, have fun and operate with a long-term perspective. Here opportunities arise and growth follows.

Are you the one for Ikano?

The ideal candidate for this role has 2-5 years of experience from operational risk related work at a bank or another financial services company or consultancy firm and holds a relevant university degree. Experience from internal or external audit work of banks or other financial companies with focus on processes and operations can also be a relevant background.

Excellent communication skills and the ability to build trust are vital to build a strong cooperation with stakeholders around the bank. You are fluent in verbal and written English.

As a person you are curious, open minded, eager to learn and generous in sharing your expertise. You like working in a fast-paced environment, are a team player with excellent interpersonal skills, have ability to work across all levels within the organization, acts with integrity and provide constructive challenge to risk owners.

The position is placed at our Malmö office, but alternative locations can be discussed with the right candidate.

Join us now – together we will find a better way

You will be part of Ikano Bank, where we create possibilities for a better living by providing banking and financial services. We do it with different perspectives, natural curiosity and long-term focus. A unique chance for greater responsibility and future opportunities. Let’s achieve great things together.

Please apply at the latest August 30. The position may be filled before this date. More information can be given by Petter Brandt, Chief Risk Officer, +46 735 18 76 91 or through e-mail [email protected]

About us

Ikano Bank offers simple and attractive savings and loan products for consumers, sales support services for retailers, and leasing and factoring solutions for corporate customers. Ikano Bank has a presence in Sweden, Denmark, Finland, Norway, the UK, Poland, Germany and Austria. Ikano Bank is part of the Ikano Group, an international group of companies active within banking, real estate, production, insurance, data analytics and retail, who owns 51% of the Bank. Ingka Group, a strategic partner in the IKEA franchise system, operating 378 IKEA stores in 31 countries, owns the remaining 49% of Ikano Bank. At Ikano, our vision is to create possibilities for better living. We do this by working together to create simple and meaningful solutions based on fair terms that bring value to our customers. Ikano Group was established in 1988 and is owned by the Kamprad family. Find out more about us on Ikano Group – https://group.ikano Visa mindre

Global Fraud Analyst

Ansök    Jun 3    Ikano Bank AB (publ)    Riskbedömare
As our Global Fraud Analyst, you will help us achieve ambitious goals within Fraud. We are looking for a person who is inspired by change and has a high interest in fraud, banking and data analysis. As the Global Fraud Analyst, you will support the Global Fraud Team in the prevention and detection of Financial Crime through the analysis of data, processes and systems. You will be part of Ikano Bank, where we create possibilities for a better living by prov... Visa mer
As our Global Fraud Analyst, you will help us achieve ambitious goals within Fraud. We are looking for a person who is inspired by change and has a high interest in fraud, banking and data analysis. As the Global Fraud Analyst, you will support the Global Fraud Team in the prevention and detection of Financial Crime through the analysis of data, processes and systems. You will be part of Ikano Bank, where we create possibilities for a better living by providing banking and financial services. We do it with different perspectives, natural curiosity, and long-term focus. A unique chance for greater responsibility and future opportunities. Let’s achieve great things together.

We create solutions that simplify finance

In this role, the key is to provide data & insights related to the area of fraud. This includes analysis of data to identify fraud risks and build reports.

More specifically your main tasks will be:

• Analyzing and performing statistical analysis on large data sets, identifying data trends and relationships
• Assist the Global Fraud Team with data extracts and reports
• Developing, interpreting, and presenting reports to stakeholders on fraud figures and ruleset performance
• Providing regular analysis to highlight issues and suggest improvements
• Development of MI reporting metrics ensuring alignment to the Risk and Control Framework

Main responsibilities:

• Visualize complex data in a clear and comprehensive way
• Present suggestions on how to optimize our rules, scenarios and thresholds in our fraud prevention tools
• Join and participate in forums, implement fraud improvements - how can we reduce fraud with the use of relevant data
• Communicate trends, findings, proposals/solutions to Management and Stakeholders
• Measure performance using appropriate tools and techniques
• Technical ownership within the Global Fraud Team of the fraud tools used within the bank

We offer you

Operating at the center of events, you will have an active role in various decision forums, represent us to external partners and create a great foundation for further development. This position is more than what meets the eye. You will get the chance to push boundaries and influence your daily work. All as part of a caring and open culture where we live our values, work hard, have fun and operate with a long-term perspective. Because here opportunities arise and growth follows.

Are you the one for Ikano?

As a person you are open minded, precise and you are used to work independently. You have excellent communication skills as well as analytical skills. You have full proficiency in back-office IT based fraud prevention systems as well as in data analysis tools. A passion for data and modelling, and how this contributes to the area of fraud. Strong analytical and statistical analysis skills to extract insights and recommendations.

You are fluent in English with strong communication skills (both written and verbal) and have at least 2 to 3 years of experience in a comparable position.

Join us now – together we will find a better way

Please apply before 2022-06-17

More information can be given by Vanja Söderblom via mail [email protected]

About us

Ikano Bank offers simple and attractive savings and loan products for consumers, sales support services for retailers, and leasing and factoring solutions for corporate customers. Ikano Bank has a presence in Sweden, Denmark, Finland, Norway, the UK, Poland, Germany and Austria. Ikano Bank is part of Ikano Group, who is an international group of companies operating in the areas of banking, insurance, residential and retail. At Ikano, our vision is to create possibilities for better living. We do this by working together to create simple and meaningful solutions based on fair terms that bring value to our customers. Ikano Group was established in 1988 and is owned by the Kamprad family. Find out more about us on www.ikanogroup.com Visa mindre

Business Continuity Management Leader

Ansök    Jan 3    Ingka Services AB    Riskbedömare
WHY WE WILL LOVE YOU Simply because you have a passion for business continuity processes, frameworks, and practices – and you are good at it too! You know how to set up a plan or framework for programs and work structures with business to secure a holistic value-adding agenda. You are experienced in assessing and mitigating risks in a business environment with a focus on securing business continuity that contributes to increased business resilience. We wou... Visa mer
WHY WE WILL LOVE YOU
Simply because you have a passion for business continuity processes, frameworks, and practices – and you are good at it too! You know how to set up a plan or framework for programs and work structures with business to secure a holistic value-adding agenda. You are experienced in assessing and mitigating risks in a business environment with a focus on securing business continuity that contributes to increased business resilience. We would also like you to have extensive knowledge about risk factors in information systems, data, and technology projects.
Within Ingka Group, stakeholder management is important. Therefore, you need to be someone who can build strong and trustful relationships and who can influence your stakeholders. You make well balanced decisions taking different business, people, and ethical perspectives into consideration. Of course, you have a strong sense of integrity and high ethical standards.
To succeed in this role, you also need:
• University degree and/or proven knowledge in the field of risk management, preferably specialized in Business Continuity.
• Minimum 10 years of experience in the field of Business Continuity and risk management, preferably in a multinational organization.
We want to understand our risks, but we also want to recognize the opportunities that comes with it – and we think you can bring that to us. Finally, you always have the IKEA Culture and Values at heart and are a true ambassador throughout the organisation.
YOUR RESPONSIBILITIES
In this position you will lead the area of Business continuity management with the purpose to develop, integrate and support enterprise wide business continuity and disaster recovery management programs aimed at; maintain business operation during and after an incident; recover quicker after interruptions; reduce costs and duration of any disruption; build customer confidence and trust; and secure a companywide crisis management capability
Amongst many tasks you will:
• Act as Ingka process leader for Business Continuity Management, including Crisis Management and develop the strategic direction and coordination of enterprise wide business continuity and disaster recovery efforts for key operational processes
• Taking the lead in developing our ways of working, related steering and supporting documents as well as digital tools
• Develop the strategic direction and coordination of enterprise wide business continuity and disaster recovery efforts
• Support the organisation as a subject matter expert in disaster recovery, crisis management and business continuity planning
You will report to the Risk, Compliance & Internal Control Manager. The position is in Malmö, Sweden.
ABOUT THIS WORK AREA
By integrating and applying risk and compliance frameworks into our processes, not only do we do it right from the start, we also secure a more efficient and risk aware organisation resulting in a better performance. We aim to empower people and business to grasp the many opportunities and take responsible risks everyday while safeguarding and strengthening our people, customer relationships, our assets and the IKEA brand.
QUESTIONS AND SUPPORT? LET'S CONNECT!
If you have questions regarding the recruitment process, please get in touch with Sofie Skarlöv [email protected].
Please submit your application in English, consisting of a CV and cover letter, through the recruitment system as we are unable to handle applications by e-mail. Visa mindre

Risksamordnare till ERTMS stab

Ansök    Nov 30    Trafikverket    Riskbedömare
Som Risksamordnare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur i järnvägsprogrammet ERTMS. ERTMS (European Railway Transport Management System) är Trafikverkets största nationella infrastrukturprojekt och innebär ett teknikskifte på hela den svenska järnvägen.  Risksamordnare till ERTMS stab Arbetsuppgifter Som risksamordnare ino... Visa mer
Som Risksamordnare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur i järnvägsprogrammet ERTMS. ERTMS (European Railway Transport Management System) är Trafikverkets största nationella infrastrukturprojekt och innebär ett teknikskifte på hela den svenska järnvägen. 


Risksamordnare till ERTMS stab

Arbetsuppgifter

Som risksamordnare inom ERTMS programmets stab ansvarar du för att hålla samman stabens riskhantering. I din roll ingår att implementera överenskomna arbetssätt, att stötta riskägare i hantering och analys av risker samt att delta vid eskalering av risker. Du bistår riskspecialist vid workshops, risksamordningsmöten och riskgenomgångar. Du kommer även att medverka vid granskning av leverantörernas riskhantering.
Vad kan vi erbjuda dig?
Jag som blir din chef heter Ulrica Morin. Jag driver verksamheten framåt med fokus på resultat och med stor tillit till medarbetares kompetens, förmåga och vilja att ta ansvar. Vi har en öppen dialog där vi tillsammans bygger förtroende både internt och externt. Ditt bidrag i samverkan med övriga delar av ERTMS-programmet är av stor betydelse för verksamhetens framgång. För rätt person väntar ett spännande arbete med stora utvecklingsmöjligheter!

Övrig information

Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten har du som vill möjlighet att ha en dialog kring att arbeta hemifrån eller från ett annat Trafikverkskontor ett par dagar i veckan.
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Intervjuer är planerade att genomföras via skype den 11 jabnuari.
Möjliga placeringsorter för denna tjänst är Borlänge, Göteborg, Solna, Malmö eller Örebro.

Kvalifikationer

Vem är du?
För att trivas i den här rollen ska du ha en stark kommunikativ förmåga, med förståelsen för hur du ska anpassa ditt budskap till målgruppen och förmågan att förmedla det till mottagaren på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Då arbetet innebär mycket kontakter är det viktigt att du också har förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer samt ser dig själv som en lagspelare. Du tar gärna egna initiativ och har ett strukturerat arbetssätt.
Vi söker dig som
har en universitets- eller högskoleutbildning inom risk/riskhantering alternativt annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig
har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av riskhantering i en större organisation

Vi ser det som meriterande om du
har erfarenhet av att arbeta enligt en uttalad riskmodell eller riskhanteringsramverk
har erfarenhet av projektledning eller verksamhetsstyrning i projekt


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. 
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.
Inom Stora projekt leder vi flera av Trafikverkets allra största investeringsprojekt . Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Läs mer här

Nyfiken på hur vi jobbar med ERMTS och vilket spännande program det är, kolla in filmen här!

https://www.youtube.com/watch?v=iFkIgsAmhbM&list=PLD445CB9E49FFABF2&index=9 Visa mindre

Junior säkerhetshandläggare mot järnväg på Sweco!

Ansök    Feb 3    Framtiden AB    Riskbedömare
Är du en noggrann ingenjör med intresse för infrastruktur och järnväg? Trivs du i en administrativ och koordinerande roll? Vill du dessutom starta din karriär på ett företag med oändliga möjligheter där du får utvecklas tillsammans med riktigt grymma kollegor? Då har vi tjänsten för dig! Dina arbetsuppgifter Vid om-, till-, eller nybyggnad av Sveriges järnvägsnät ställs stora krav på säkerhet. Du kommer i rollen att arbeta med handläggning i processerna: ... Visa mer
Är du en noggrann ingenjör med intresse för infrastruktur och järnväg? Trivs du i en administrativ och koordinerande roll? Vill du dessutom starta din karriär på ett företag med oändliga möjligheter där du får utvecklas tillsammans med riktigt grymma kollegor? Då har vi tjänsten för dig!

Dina arbetsuppgifter
Vid om-, till-, eller nybyggnad av Sveriges järnvägsnät ställs stora krav på säkerhet. Du kommer i rollen att arbeta med handläggning i processerna:
- TSS - Teknisk säkerhetsstyrning signal
- TSB- Teknisk säkerhetsstyrning banöverbyggnad
- GOP - Godkännandeprocess

Du fungerar som sprindeln i nätet mellan projektets olika delar. Du ingår i avdelningen Risk & Säkerhet som tar ansvar för att rätt dokumentation finns på plats. Det innebär mycket interna och externa kontakter med kollegor som deltar i andra delar av projektet samt beställare, för att samla ihop korrekt teknisk dokumentation.

Som junior i rollen hos vår kund kommer du få upplärning och stöd av en senior kollega samtidigt som du sätter dig in i de aktuella projekten. På sikt kommer du självständigt ta dig an genomförandet av processerna. Du kommer tillhöra avdelningen "järnväg" hos vår kund och vara placerad antingen i Malmö eller Helsingborg beronde på vad som lockar dig mest.

Om företaget
Vår kund är ett av Europas största konsultbolag med inriktning mot anläggnings- och byggnadskonstruktion, installationsteknik, arkitektur, infrastruktur, energi och miljö. Tillsammans ser ni till att samhället har tillgång till el och rent vatten, effektiv infrastruktur och hållbara byggnader. Det här är ett företag som vill se dig utvecklas, det är ett välkomnande och öppet klimat där dina åsikter uppskattas och du får ta mycket ansvar redan från start. Kontoret är beläget i centrala Malmö alternatvit centrala Helsingborg.

Din profil
Skallkrav:
- Relevant teknisk utbildning från YH alt. högskola - gärna läst kurser mot järnväg
- Svenska och engelska i tal och skrift
- B-körkort

Meriterande:
- Erfarenhet från järnvägsbranschen
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

Alternativt möjlighet finns för dig med Civilingenjörsutbildning och intresse mot järnväg att arbeta på en bredare roll med inslag från andra anvdelningar.

Vi söker dig som är tekniskt intresserad och administrativt lagd. För att lyckas i rollen tror vi att du är strukturerad, noggrann och trivs med att arbeta självständigt med att driva dina processer framåt. Då tjänsten innefattar mycket sociala kontakter bör du vara en social och kommunikativ person.

Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Placering: Malmö eller Helsingborg
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Arbetstider: Mån-fre 08-17 med flex

Urval sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen! Visa mindre

Business Risk & Compliance Business Partner Retail, Ingka Group Malmö

Ansök    Jun 18    Ingka Services AB    Riskbedömare
WHY WE WILL LOVE YOU Because you have passion for our Core Business and the Group Functions Customer Fulfillment, Expansion and Market support and want to help to empower people and the business to grasp the many opportunities out there. You want to help to take responsible risks while safeguarding & strengthening our people, customer relationships, our assets and the IKEA brand. You have a good understanding of the business processes within RETAIL and goo... Visa mer
WHY WE WILL LOVE YOU
Because you have passion for our Core Business and the Group Functions Customer Fulfillment, Expansion and Market support and want to help to empower people and the business to grasp the many opportunities out there. You want to help to take responsible risks while safeguarding & strengthening our people, customer relationships, our assets and the IKEA brand. You have a good understanding of the business processes within RETAIL and good understanding how we always build value for our customers. We need you for a strong business integration on group level and to help us to secure a “right by design approach” for all our initiatives. You believe that taking risks in a conscious way enables better business. You will assess and mitigate risks and ensure compliance in a business environment. You have very good coaching skills and solid experience of leading and influencing through stakeholders, matrix organisations etc.
Our world is constantly changing and so do we! We need you to comfortably deal with ambiguity and driving change with new methods and digital solutions.
Last, but not least – you are an ambassador for IKEA culture and values. Whatever decisions you take you always have those in your mind.
YOUR RESPONSIBILITIES
As a Business Risk & Compliance Business Partner you are responsible for ensuring that your Business Area and the Group Business Risk & Compliance agenda are aligned. You are driving implementation and are monitoring the performance of Ingka Business Risk & Compliance frameworks and practices in Retail to enable a holistic and proactive risk handling based on business needs.
Amongst many different tasks you will:
• work together with the relevant stakeholders to develop, maintain and implement Business Risk & Compliance policies, guidelines and frameworks
• monitor the performance, effectiveness and adherence, to internal rules as well as external regulations and legislations
• ensure that risk and compliance capabilities are well embedded when creating and executing towards strategic and tactical business objectives
• secure that Group functions and Business Areas have the right knowledge and competences needed to become risk aware and compliance conscious in running business
• be an advisory partner on Business Risk & Compliance subject matters together with the BR&C center of expertise
• lead and inspire a risk and compliance performance mind-set, raise risk awareness and promote a risk culture
You will report to the Business Partner Manager for Retail and will be placed in Malmö.
ABOUT THIS WORK AREA
By integrating and applying risk and compliance frameworks into our processes, not only do we do it right from the start, we also secure a more efficient and risk aware organisation resulting in a better performance. We aim to empower people and business to grasp the many opportunities and take responsible risks everyday while safeguarding and strengthening our people, customer relationships, our assets and the IKEA brand.


WE HAVE A PREFERRED CANDIDATE FOR THIS POSITION. Visa mindre

BUSINESS CONTINUITY MANAGEMENT LEADER

Ansök    Maj 5    Ingka Services AB    Riskbedömare
WHY WE WILL LOVE YOU Simply because you have a passion for business continuity processes, frameworks, and practices – and you are good at it too! You know how to set up a plan or framework for programs and work structures with business to secure a holistic value-adding agenda. You are experienced in assessing and mitigating risks in a business environment with a focus on securing business continuity that contributes to increased business resilience. We wou... Visa mer
WHY WE WILL LOVE YOU
Simply because you have a passion for business continuity processes, frameworks, and practices – and you are good at it too! You know how to set up a plan or framework for programs and work structures with business to secure a holistic value-adding agenda. You are experienced in assessing and mitigating risks in a business environment with a focus on securing business continuity that contributes to increased business resilience. We would also like you to have extensive knowledge about risk factors in information systems, data, and technology projects.


Within Ingka Group, stakeholder management is important. Therefore, you need to be someone who can build strong and trustful relationships and who can influence your stakeholders. You make well balanced decisions taking different business, people, and ethical perspectives into consideration. Of course, you have a strong sense of integrity and high ethical standards.


To succeed in this role, you also need:


• University degree and/or proven knowledge in the field of risk management, preferably specialized in Business Continuity.
• Minimum 10 years of experience in the field of Business Continuity and risk management, preferably in a multinational organization.


We want to understand our risks, but we also want to recognize the opportunities that comes with it – and we think you can bring that to us. Finally, you always have the IKEA Culture and Values at heart and are a true ambassador throughout the organisation.
YOUR RESPONSIBILITIES
In this position you will lead the area of Business continuity management with the purpose to develop, integrate and support enterprise wide business continuity and disaster recovery management programs aimed at; maintain business operation during and after an incident; recover quicker after interruptions; reduce costs and duration of any disruption; build customer confidence and trust; and secure a companywide crisis management capability


Amongst many tasks you will:


• Act as Ingka process leader for Business Continuity Management, including Crisis Management and develop the strategic direction and coordination of enterprise wide business continuity and disaster recovery efforts for key operational processes
• Taking the lead in developing our ways of working, related steering and supporting documents as well as digital tools
• Develop the strategic direction and coordination of enterprise wide business continuity and disaster recovery efforts
• Support the organisation as a subject matter expert in disaster recovery, crisis management and business continuity planning


You will report to the Risk, Compliance & Internal Control Manager. The position is in Malmö, Sweden.


Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre